matwrc
Zarejestrowani-
Postów
43 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
G31 540d xDrive
-
Lokalizacja
Wrocław
Osiągnięcia matwrc
Odkrywca (4/14)
0
Reputacja
-
Pierwsze 1300km, miasto trasa 50/50 i na razie wychodzi 7,3. Zawsze dynamiczna jazda.
-
Już się wyjaśniło. Pokrętło nie zmienia jasności kiedy jest jasno, żeby wszystko było dobrze widoczne. Działa, kiedy jest ciemno i regulacja ma sens. W sumie logiczne. To jest chyba powiązane z sensorem zmierzchu.
-
Może po lifcie wprowadzili taką zmianę...
-
Czy też tak macie, że to pokrętło działa tylko przy wyłączonym silniku? Kiedy kręcę podczas jazdy, to nie ma żadnego efektu. Tak powinno być?
-
Ingerencja w kierowanie, czy da się to stale wyłączyć
matwrc odpowiedział(a) na Gregonio temat w G30, G31, F90
Mam G31 2021, jeżdżę z tymi asystami i przyznam, że działa to bardzo dobrze na tyle, że nie wpadłem na pomysł żeby wyłączać. Jestem też zdziwiony, że te samochody są praktycznie autonomiczne, same jadą, skręcają. Puścisz kierownicę to po kilku sekundach zaczną się alerty aż w końcu zacznie się samoczynnie zatrzymywać, ale wg mnie to wszystko jednak wyraźnie zwiększa bezpieczeństwo. Aktywny tempomat jeździ i zachowuje się jakby prowadził człowiek, bardzo naturalnie z zachowaniem rozsądnych, nieprzesadnie dużych odstępów. -
Ja właśnie przesiadłem się z C7 avant (3.0 TDI quattro 272KM) do G31 (540d) i muszę przyznać, że różnica jest większa niż się spodziewałem. Głównie chodzi o właściwości jezdne, w których audi przegrywa. Charakterystyka pracy silnika i skrzyni biegów, a w szczególności ich zgranie to jest inny poziom. Czuje się, że tutaj audi goni, ale nie dogoni bo bmw po prostu odjechało za daleko. To pewnie łabędzi śpiew bmw, bo silniki spalinowe na naszych oczach odchodzą. Audi przestawia wszystko na elektryki, bmw szuka swojej drogi. Zrozumiałem też na czym audi budowało swoje DNA przez lata będąc czymś między mercedesem a bmw. Prawie we wszystkim audi jest bardziej zachowawcze, konserwatywne, mało odważne, nijakie. Myślę, że napęd 4x4 audi jest lepszy (przynajmniej tak piszą), ale nie da się tego odczuć w praktyce. Jakość wykonania... ciężko znaleźć różnice. System audio to jedyna rzecz, którą audi ma lepszą. Chodzi o system za dopłatą kilku tysięcy (bose w audi, harman/kardon w bmw). W bmw dźwięk jest po prostu dużo gorszy, płaski.
-
BMW G30 Mild-hybrid bez funkcji Auto start/stop
matwrc odpowiedział(a) na pio001987 temat w G30, G31, F90
Przepraszam, ale oczekiwanie od producentów aut że będą robić samochody na 2 miliony km to dziecięca naiwność. -
BMW G30 Mild-hybrid bez funkcji Auto start/stop
matwrc odpowiedział(a) na pio001987 temat w G30, G31, F90
Dokładnie. Dawniej auta serwisowano o wiele częściej. Dziś uznajemy za awarię usterkę jakiegoś elektronicznego gadżetu albo "domykanie drzwi przy -30 źle działa"... Dzisiejsze auta też bez problemu zrobią milion km jeśli będą jeżdżone z takimi prędkościami jak tamte stare "pancerne". To złudzenie, tęsknota za dzieciństwem, młodością, miraż :wink: -
BMW G30 Mild-hybrid bez funkcji Auto start/stop
matwrc odpowiedział(a) na pio001987 temat w G30, G31, F90
Tarcie, studzenie, rozgrzewanie, naprężanie i skraplanie... Sądzę, że stare wzorce myślenia o motoryzacji bronią się właśnie w ten sposób. A realia są takie, że nowe rozwiązania po prostu działają przy wiele większych mocach, mniejszym spalaniu i awaryjności. To mit, że kiedyś auta psuły się mniej. -
BMW G30 Mild-hybrid bez funkcji Auto start/stop
matwrc odpowiedział(a) na pio001987 temat w G30, G31, F90
Byłem bardzo sceptyczny jeśli chodzi o to rozwiązanie, ale muszę przyznać że w porównaniu do start/stop z poprzednich generacji to zupełnie inny system. Przede wszystkim rozrusznik został zastąpiony przez dużo większy silnik elektryczny. Efekt jest taki, że do kierowcy nie dociera w ogóle tzw. kręcenie rozrusznika. Po prostu naciskasz start i silnik natychmiast zaczyna pracować. Trudno to nawet opisać. Jakby tłoki w cylindrach miały zerową bezwładność i od razu rozpoczynały cykle pracy bez rozkręcania rozrządu. Efekt jest niesamowity dla mnie biorąc pod uwagę duży silnik z długim rozrządem. A jeśli już bardzo to komuś przeszkadza, to konfigurujemy sobie Sport Individual z nastawami komfortowymi i zapominamy o systemie. BMW pogodziło ekologię i konserwatystów. To po prostu działa. -
Nawigacja BMW z RTTI vs Nawigacja Google (Android Auto)
matwrc odpowiedział(a) na matwrc temat w G30, G31, F90
No mi właśnie wychodzi, że Google wszystko bije na głowę. BMW jeszcze chyba jako jedyny producent aut robi nawigację w miarę użyteczną. -
Czemu pełne wyposażenie i 20d? Nie próbowałeś R6?
-
Zamówiłem G31 i trochę poczekam. Tak, wiem że po lifcie już jest AA. Czy ktoś próbował porównać działanie obu systemów? Mówią, że BMW robi to dużo lepiej niż np. Audi. Aktualnie jeżdżę A6 C7 i nawigacja Google nie daje szans tej fabrycznej audi. Jak z aktualnością dróg? Czy RTTI faktycznie działa? Czy info o korkach jest precyzyjne skoro BMW ma te dane od TomToma, który nie jest w każdy aucie? Dodam, że nawigacja Google ma dla mnie wszystko: wskazuje najszybszą trasę, na bieżąco ją uaktualnia i sugeruje objazdy, wyszukuje na trasie stacje, kawiarnie, restauracje i wszystko inne. Szczerze, trudno mi wymienić jakąś wadę. Proszę o Wasze opinie.
-
Aktualnie jeżdżę A6 3.0 TDI quattro, za moment zamawiam G31 i też już trochę jeździłem. Porównuję wersje 3.0 TDI i 530d. Odkładając na bok kwestie designu i innych spraw subiektywnych mam takie uwagi: - główną przewagą BMW jest skrzynia biegów, głównie chodzi o oprogramowanie; to po prostu najlepszy automat na rynku - choć V6 Audi jest dopracowany to jednak R6 BMW brzmi, rozwija moc lepiej i jeszcze spala mniej paliwa - wbrew temu co piszą niektórzy, Audi dalej jest wg mnie trochę z przodu jeśli chodzi o generalną jakość; materiały+spasowanie+zużywanie elementów robią lepsze wrażenie w Audi - wirtualny kokpit choć w BMW wyświetla więcej bajerów, to w Audi jest wykonany bardziej premium; w szczególności chodzi o wpasowaniu panelu LCD - w obu przypadkach łopatki przy kierownicy to kompletne nieporozumienie; ich działanie jest bardzo głęboko filtrowane przez elektronikę - bardzo duża przewaga BMW nad Audi w wersjach kombi to nivomat w serii z tyłu; do Audi trzeba zamówić drogą pełną pneumatykę, żeby np. załadowane auto z tyłu nie "siedziało", a niestety pneumatyka nawet w trybie dynamic robi z auta ponton
-
4-strefowa klimatyzacja jako bezużyteczny bajer
matwrc odpowiedział(a) na matwrc temat w G30, G31, F90
Po pierwsze, co niektórzy oceniają widocznie innych swoją miarą, a nie każdy jest chory z zawiści :lol: Takie wpisy wg mnie nadają się na bana skoro celem jest wk....nie innych zamiast rzeczowej i kulturalnej rozmowy... Po drugie, nie ma obowiązku bezkrytycznego kochania BMW. Umówmy się, że najlepsze co wydarzyło się w motoryzacji już dawno za nami. Aktualnie nawet auta premium to produkty z masowej produkcji z wieloma niedoróbkami. Po trzecie, póki mamy jeszcze wolność słowa będę krytykował i oceniał wedle swojego uznania :D Po czwarte, trochę mniej emocji, to tylko blaszane zabawki na 4 kółkach :wink: