Skocz do zawartości

SerQ

Zarejestrowani
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O SerQ

  • Urodziny 29 Października

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: E90
  • Lokalizacja
    OP

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia SerQ

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Może warto podać cenę lub link do ogłoszenia?
  2. Jeżeli chodzi o kontrolę stanu poziomu płynu chłodniczego to w razie potrzeby uzupełnienia wyświetla się stosowny komunikat. Temperaturę cieczy jesteś w stanie sprawdzić poprzez uruchomienie ukrytego menu
  3. Od prawie 2 lat posiadam 320i, ale nie E92, a sedan E90. Silnik mam poliftowy 2.0i 170 KM. Układ paliwowy nie lubi kiepskiej jakości benzyny. Sam tankuję właściwie jedynie PB98. Ze względu na wtrysk bezpośredni lepiej nie podejmować się montażu LPG. Auto na tle konkurencji wyróżnia się fenomenalnym układem jezdnym i muszę przyznać, że jest to jedno z aut, które mi się najlepiej prowadziło. Silnik 170 KM do jazdy bez szaleństw w zupełności mi wystarcza. Bolączką N43 jest układ zapłonowy. Regularnie trzeba kontrolować stan świec i cewek zapłonowych. Z droższych awarii mogą przytrafić się wtryskiwacze piezoelektryczne, których nie ma możliwości regenerowania ze względu na swoją budowę. Auto samo w sobie dzięki niskiej masie przy tej mocy ma przyspieszenie do setki katalogowo 8,1 sekundy i jak na pojemność 2 litrów jest oszczędne. Oprócz silnika wrażliwym punktem jest katalizator i sonda NOX. Tył napęd daje dużo frajdy podczas prowadzenia, natomiast nie ma co oszczędzać na oponach, hamulcach i elementach zawieszenia, które mogą się przyczyniać do pogorszenia komfortu jazdy. Dla młodej osoby uważam, że gabaryty samochodu są w sam raz. Warto olej wymieniać częściej, nie wierzyć w jakość olejów LongLife. U siebie olej wymieniam co <10kkm. Od kiedy samochód posiadam wymieniałem: Klocki hamulcowe przód i tył Świece wraz z cewkami zapłonowymi Wtryskiwacz na 4tym cylindrze Czujnik prędkości obrotu koła (wariował system kontroli trakcji) Olej co 10 tys km, nabicie i odgrzybienie klimatyzacji raz w roku wraz z wymianą filtrów. Płyn hamulcowy najpóźniej co 2 lata. Ubezpieczenie zakupione w tym miesiącu OC + NNW z dodatkowym ubezpieczeniem szyb i opon kosztowało mnie 803 zł w HDI. Generalnie samochód uważam za godny uwagi osobie, która ma jakieś pojęcie o samochodach, warto zaopatrzyć się w kabel diagnostyczny i oprogramowanie. Zawsze przy jakichś komunikatach jesteś w stanie z grubsza ogarnąć co jest na rzeczy i do mechanika nie jedziesz zielony. I tu pozostaje jeszcze ważna kwestia, żeby jeśli nie serwisujesz samochodu sam to żeby zajmował się tym ktoś kompetentny, ponieważ silnik N43 bywa trudny w diagnozie i należy taki samochód powierzać do obsługi komuś, kto ma wiedzę w zakresie jego diagnostyki i serwisu. Było kilka akcji serwisowych dla tego modelu. Regulator wiązki dmuchawy, pompa podciśnienia hamulców bodajże, niektóre auta łapały się na wymianę cewek i klemę akumulatora, połączenie ze skrzynką bezpieczników. Czy kupiłbym go jeszcze raz? Zapewne tak, możliwe jednak że interesowałbym się dieslem 325d lub 330, które mają dużo większy moment obrotowy, co przekłada się na szybsze manewry wyprzedzania w trasie. Uważaj przy oglądaniu E92, wiele tych egzemplarzy może mieć spore przygody za sobą. Późniejsze naprawianie ich po taniości celem osiągnięcia max zysku przez sprzedających może powodować masę kłopotów i stwarzać spore niebezpieczeństwo w razie wypadku. Pozdrawiam, jeżeli miałbyś jakieś pytania to pisz.
  4. Wypadanie zapłonu cylinder 1. Błąd wskazuje cewkę zaplonową i najprawdopodobniej to jest przyczyną. Te 2 bledy CA2, 3 są od sond lambda przed katalizatorem.
  5. Te objawy wyglądają na wypadanie zapłonu. Powodów może być kilka - świeca, cewka lub wtryskiwacz. Do sprawdzenia jeszcze praca Valvetronica. Bez podłączenia pod komputer można dużo gdybać. Zeskanuj błędy i będziesz mieć klarowniejszą sytuację. To jest slinik N46 czy N43? Kojarzy mi się, że rocznik 2007 mógł mieć zarówno przedliftowy N46 jak i N43
  6. SerQ

    E90

    Jakieś komunikaty na desce, np. check engine? podłączałeś komputer w celu zczytania błędów? Kompresję na cylindrach sprawdzałeś? Przepustnicę masz chyba elektroniczną, bo gdyby była na silniczku krokowym to byłaby to pierwsza rzecz do sprawdzenia jak dla mnie. Sprawdź świece, może być któraś okopcona. Albo ich sterownik pada. Płynów nie ubywa?
  7. Witam, Poszukuję 3 oryginalnych wtryskiwaczy do silnika N43B20A. Niestety w trakcie rozmowy z Panem Maciejem dowiedziałem się, że nie są u nich dostępne od dłuższego czasu. Czy ktoś na forum ma może wiedzę czy gdziekolwiek są one dostępne? Nr katalogowy 13537589048 Będę wdzięczny za informację. Pozdrawiam
  8. Z której Inpy korzystałeś? Spróbuj może stąd: https://bimmerpark.pl/inpa-f/
  9. Cześć, dzisiaj wieczorna przejażdżka autem po 10 dniach jego nieużytkowania zaskoczyła pulsującym, momentami trwale świecącym komunikatem check engine. Silnik zaczął telepać, prawdopodobnie wypadł zapłon ma 3cim cylindrze. Z osczytu błędów podejrzewam do wymiany będzie termostat, może sonda lambda? Silnik N43B20A Błędy: 2EF7 2A2C 29CF 29CE 29CC 2C2E A6CF
  10. Mam kogoś takiego. Wyślę namiar na priv
  11. Sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego? Sama chłodnica szczelna? Jak na moje może być głowica do remontu, ale zanim podejmiesz ten krok podjedź do swojego zaufanego mechanika. Do głowy przychodzi mi jeszcze temat węży od podciśnienia. EGR był czyszczony? U ojca w dieslu kilka razy musiałem go oczyścić, koniec końców i tak został wymieniony.
  12. Przy N43 największym problemem są najczęściej poprzedni właściciele. Jeśli ktoś tak jak przedmówcy pisali dziadował na serwisie to odbije się to na późniejszej eksploatacji. W tym silniku nie można przeciągać wymian oleju - u siebie wymieniam co 10 tys km. Benzyna niepewnego pochodzenia również może spowodować uszkodzenie wtrysków - są piezoelektryczne i nie ma możliwości ich Regenreracji. Zdarza się wypadanie zapłonu - trzeba regularnie wymieniać świece i sprawdzać stan cewek zapłonowych. Co kilka tysięcy kilometrów przed tankowaniem można dolewać specyfiku do wtrysków i później lać do pełna. Jeżdżę tym autem 1,5 roku, od zakupu jeśli chodzi o usterki silnika wymieniałem świece, cewki i wtryskiwacz 4tego cylindra. N43 jak na swoją pojemność nie pali dużo, ale ze względu na bezpośredni wtrysk nie jest prostą sprawą założyć tu gaz, a i sama instalacja wraz z zestrojeniem nie będzie tania.
  13. Dziękuję za odpowiedź. Czy może przerabiałeś ten temat u siebie i jak to kosztowo wygląda? Pozdrawiam
  14. Cześć, Mam pytanie odnośnie elektrycznego wspomagania w E90 LCI. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas manewrów parkingowych przy niższych prędkościach słyszę pracę układu wspomagania, do tego odczuwalne są lekkie wibracje na obręczy kierownicy. Czy to początki usterki związanej ze wspomaganiem lub kolumną kierowniczą? Siła pracy wspomagania jest bez zmian, jednak słychać czasem jakieś dźwięki i tak jak pisałem lekkie wibrowanie na kierownicy.
  15. Oto kilka opcji, które BMWFault Codes ukazuje: Brak komunikatu (status funkcji MSA, PT-CAN) od sterownika silnika, adresat DKG/EGS, nadawca DME-DDE/ACC EGS: Komunikat systemu JBBF, błąd sumy kontrolnej: Tryb pojazdu Brak komunikatu z AHM, odbiornik EGS, nadajnik AHM Komunikat (stan przyczepy) z AHM, odbiornik EGS, nadajnik AHM Brak komunikatu od sterownika silnika Brak komunikatu od modułu hala holowniczego Masz w swoim samochodzie hak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.