Kiedyś badałem temat w przypadku g30, myślę, że tu będzie podobnie. Jeśli w jakikolwiek sposób ktoś ingeruję w program samochodu, zostaje po tym ślad. I nawet, jeśli tuner wrzuci przed wizytą w serwisie ustawienia fabryczne (czyli przywróci wszystko do stanu wyjazdu z fabryki), w aso będą o tym wiedzieli.
Może to głupie, ale w przypadku G60, dowiadywałem się o możliwość montażu własnych części w serwisach, np. przy wymianie oleju. W każdym serwisie jest taka możliwość, ale 99% serwisów zamontuje tylko oryginalne części. Podczas rozmowy, powołałem się na to, że w sieci dealera X montują zamienniki - odpowiedziano mi, że również to zrobią, ale muszę się liczyć z tym, że w przypadku np. uszkodzenia silnika i naprawy gwarancyjnej, zdarza się, że BMW prosi o wysłanie silnika do analizy i jeśli znajdą np. filtr oleju, który jest zamiennikiem, będzie to podstawa do odrzucenia reklamacji. Jak pomyślałem sobie o tym, że musiałbym w słoiku ze starym olejem trzymać zużyty filtr oem i w razie czego wkładać go do samochodu...to odpuściłem temat.