Skocz do zawartości

tomaszj1990

Zarejestrowani
  • Postów

    209
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana tomaszj1990 w dniu 22 Maja 2024

Użytkownicy przyznają tomaszj1990 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530D

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomaszj1990

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

7

Reputacja

  1. Nie zwracaj uwagi aż tak na odczyty z czujnika poziomu oleju. Mierz jak należy bagnetem. Według instrukcji na rozgrzanym silniku po zgaszeniu odczekaj 5-10 minut i wtedy mierz. Odczyty z czujnika wartość krótkoterminowa na zimnym i ciepłym silniku jest inna. Gdy zapalisz ponownie na rozgrzanym silniku i między czasie podłączysz znów aplikację to odczyt będzie inny i będzie pokazywał, że jest więcej oleju. Zrób jak napisałem z adaptacją egr czyli na plus 40 lub plus 87 pojeździj trochę i poobserwuj jak się zachowuje dpf. Ale jeśli nadal jest duży ubytek oleju to też będzie przyczyna zapychającego się dpf.
  2. Czujnik powietrza dolotowego może mieć wpływ na skład mieszanki paliwowo powietrznej tak samo jak czujnik temperatury powietrza doładowanego. Czujnik powietrza dolotowego jest zintegrowany z przepływomierzem, a z twoich screenów widać rozbieżność -7 temp dolotu oraz +2,5 otoczenia chociaż na kolejnych screenach te temperatury już się wyrównują, więc na twoim miejscu jeszcze bym to poobserwował(całkowicie zimny silnik najlepiej po nocy i włączony zapłon ). Masz duże wahania ciśnienia wstecznego. Przyjrzyj się gumowej rurce od czujnika spalin do dpf czy jest cała i czy ciasno siedzi. Obejrzyj piny we wtyczce czujnika czy nie są zaśniedziałe, w razie potrzeby wyczyść/ podegnij piny. Druga rzecz to takie częste zmiany adaptacji egr wprowadzają zamieszanie. Większe otwarcie egr to mniejsze ciśnienie wsteczne przed dpf, a to ma wpływ na obliczanie sadzy przez sterownik. Ustaw wartość wedle uznania na +40 lub + 87 wtedy egr mniej się otwiera i ma to pozytywny wpływ na wolniejsze zapełnianie dpf. Ja osobiście mam ustawione na +87. Pojeździj i poobserwuj jak się będzie zachowywać dpf. Kolejna sprawa silnik palił ci duże ilości oleju, więc może sam filtr jest zapchany popiołami i trzeba było pomyśleć o oddaniu go do czyszczenia. I na sam koniec chyba równie ważne to szczelność całego dolotu, rury intercoolera, uszczelki rur oraz uszczelki samego kolektora dolotowego. Jakakolwiek nieszczelność między przepływomierzem a kolektorem będzie miała wpływ na zwiększoną produkcję sadzy.
  3. Co jeszcze mi przychodzi do głowy to może dpf off źle zrobiony w programie? I mimo wszystko próbuje go wypalać? Trzeba by podejrzeć jak wyglądają temperatury spalin podczas normalnej jazdy i do tego status regeneracji filtra czy jest aktywna czy nie.
  4. Jakieś błędy?? Sonda lambda?
  5. Pytanie czy dałeś nowe śruby do tej uszczelki pokrywy zaworów? Ja u siebie jak wspomniałem musiałem robić to drugi raz bo za pierwszym razem zostawiłem stare śruby i było gorzej niż przed wymianą. Druga sprawa jeśli zostawiłeś filtr odmy to pamiętaj o jego regularnej wymianie.
  6. Jakbyś przeczytał cały temat to byś wiedział. Po prostu nigdy nie doszedł do takiego poziomu sadzy odkąd ograniczyłem egr. Przy 45 gramach sadzy w m57n2 sterownik bezwzględnie próbuje wypalić filtr bo uważa go za mocno obciążony przy tym poziomie sadzy. Ale wypala się również przy mniejszym poziomie sadzy w zależności od ilości przejechanych kilometrów, średniej prędkości, ilości spalonego paliwa od ostatniego wypalania. W moim przypadku jest to w okolicach 500-600 km. Rekord w trasie miałem 920 km przy poziomie sadzy około 32 gramy.
  7. Ciśnienia przy pełnym bucie nie sprawdzałem, nie mam pojęcia jak to wygląda. Przepustnica na pewno zamyka się przy gaszeniu i przymyka przy wypalaniu. W trakcie normalnej jazdy nie obserwowałem czy pracuje. Będę miał okazję to podejrzę. Napisz czy nowe wtryskiwacze zostały przypisane do cylindrów a dokładniej czy zostały wpisane kody IMA do sterownika, każdy wtryskiwacz ma swój indywidualny kod który wpływa na jego pracę/ dawkowanie. Czy się zaadoptował? Nie wiem, zerknij sobie na tą adaptacje w ista o której pisałem, jest napisane, że kasowanie tej adaptacji jest konieczne po wymianie między innymi przepływomierza. Co do ograniczenia egr daj temu szansę, u mnie to zrobiło ogromną różnicę jeśli chodzi o interwały wypalania. Nie martw się w ten sposób egr nadal pracuje i nie trujesz jakoś specjalnie mocniej, jedynie otwiera się trochę mniej. Przy 45 gramach obliczonej sadzy sterownik uznaje filtr jako mocno obciążony sadzą, jak podłączysz inpę to w sekcji "shadow memory" czyli jakby ukrytej pamięci błędów przy takim zapełnieniu sadzą sterownik wyrzuca tymczasowy błąd właśnie mocno obciążonego filtra i z automatu włącza wypalanie dpf. Walczyłem z częstym wypalaniem dpf i miałem takie błędy. W ista, czy b tool tego błędu nie znajdziesz tylko w inpa. U mnie odkąd ograniczyłem egr nigdy nie doszedł do takiej wartości sadzy czyli 45 gram a jeżdzę tak już około 1,5 roku.
  8. Wtryskiwacze oczywiście zakodowane do sterownika? Co do adaptacji to po wymianach przepływki, czujnika ciśnienia na listwie, lub wtryskiwaczy wymagane jest skasowanie adaptacji " Mean quantity adaptation". Szczegóły znajdziesz w ista. W skrócie napiszę że ta adaptacja i dostosowuję mieszankę paliwowo powietrzną przy użyciu sondy, tak aby samochód spełniał normę euro 4. Nie jest to adaptacja natychmiastowa, a procedura uczenia się sterownika w przypadku błędów w tworzeniu mieszanki ( przekłamujący przepływomierz, źle rozpylające wtryski). Sonda lambda to wykrywa i sterownik silnika to koryguje.
  9. Podejrzyj sobie jak wyglądają temperatury na zimnym silniku przed odpaleniem. Powinny być mniej więcej takie same i raczej zbliżone do temp zewnętrzej jeśli auto stało powiedzmy całą noc. Co do różnic u mnie jest podobnie jak u ciebie. Przy jednostajnej jeździe wskazania temperatury przed dpf są wyższe niż na pierwszym czujniku. Co do tego wypalania co 300 km to zapytam czy próbowałeś ograniczać egr w btool?? U siebie mam ustawione na +87 (ista przyjmie tylko +40 dla euro 4) i zwiększyło to interwały znacznie. Latem wypala sie co +- 550/600 km, w długiej trasie wypalił się po 920 przy ilości sadzy około 32 gram. Edit. Wydaje mi się, że te różnice temperatur wynikają z tego, że przy niskim obciążeniu spaliny przed dpf bardziej się"kotłują" niż przed katem i stąd też te wyższe temperatury są utrzymywane.
  10. Hahahah nie powiem trochę parsknąłem śmiechem. Nie wiedziałem, że oprócz tematów mechanicznych na tym forum są też takie dobre memy 🙂
  11. Możesz na próbę odpiąć wtyczkę od przepływomierza i sprawdzić czy objawy są takie same. Po odpięciu przepływomierza samochód powinien jechać według domyślnej/ teoretycznej mapy masy powietrza. Jeśli objawy ustaną masz winnego. Innym powodem drgań może być konwerter skrzyni biegów, ale po logach widać, że coś się dzieje z masą powietrza.
  12. Są jakieś błędy?Albo przepływomierz daje złe odczyty, albo jest gdzieś nieszczelność w dolocie. Sprawdź czy nie ma gdzieś dziury w rurach dolotowych /ic. Jeśli to problem z przepływomierzem to pisz pw. Mam na sprzedaż praktycznie nowy przepływomierz z 2021 roku produkcji, który przejechał na samochodzie może 5 tysięcy km, a później wrócił do pudełka na półkę. https://allegrolokalnie.pl/oferta/przeplywomierz-powietrza-bosch-bmw-e60-530d-m57-prod-2021-rok-0928400529
  13. Robiąc porządki garażowe na sprzedaż doszedł bardzo mało używany przepływomierz powietrza z 2021 roku. Więcej w ogłoszeniu : https://allegrolokalnie.pl/oferta/przeplywomierz-powietrza-bosch-bmw-e60-530d-m57-prod-2021-rok-0928400529 oraz czujnik ciśnienia na szynie CR : https://allegrolokalnie.pl/oferta/czujnik-cisnienia-cr-paliwa-281002497-bmw-e60e90-m47m57-530d330d
  14. Dla zainteresowanych wrzucam link do filmiku jak przetestować takie zaworki na stole może komuś się przyda.
  15. Prawdopodobnie lipna jakość nowych części. Miałem oryginał, który wytrzymał 14 lat, wymieniłem go profilaktycznie mimo że był sprawny na pierburga, który wytrzymał ze 3 lata i znów pęknięta membranka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.