Skocz do zawartości

umlaut

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 323ti 2000, e91 318d

Osiągnięcia umlaut

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Hej, czy udało sie rozwiązać problem? Bo ja mam podobny...
  2. Czesc, Z lekkoscia zmiany biegow mialem na mysli zdecydowanie lepszą kontrolę podczas puszczania sprzegla, bez cdv czuć prace sprzegla więc operuje sie nim precyzyjniej, a co za tym idzie bez szarpnięć przy wrzucaniu z 1 na 2. Same biegi wchodzily i wchodza u mnie dosyc lekko, auto ma jeszcze maly przebieg. Wymiana cdv odbyla sie u mnie dokladnie tak samo jak na filmie. Tak, oczywiscie problem moze wynikac m.in. z niepelnego wysprzeglenia, np z powodu awarii wysprzeglika lub zapowietrzenia w ukladzie. Sam wybierak rzadko sie psuje jesli nie bylo wypadku i nie ma wielkiego przebiegu, ale w etk widac, ze sklada sie on z kilku elementow, ktore sie zużywają, stad ten pomysl. Przy czym wtedy zawsze dziala źle a nie tylko przy niektorych obrotach. Podsumowujac. Usuniecie cdv to modyfikacja, "tuning", a nie naprawa. Jesli cos zgrzyta przy zmianie biegów to najpierw koniecznie trzeba usunac problem a dopiero potem usunac cdv, zeby poprawić kontrolę nad zmiana biegow - jesli ktos tak lubi. Przed jego usunieciem zrobilem tak jak pisza koledzy powyzej, czyli zmieniłem olej w skrzyni i plyn w ukladzie. Powodzenia w znalezieniu problemu :)
  3. Hej, Tak, jest to calkowicie odwracalne, blaszke mozna bez problemu wlozyc ponownie na miejsce. Usuwa sie jedynie metalowa część, gumowa tulejka musi zostac. Przy czym usuniecie zwężki na pewno nie spowoduje, ze biegi zaczna wchodzic lżej. Usuniecie daje tylko lepsza kontrolę nad praca sprzęgła, po prostu czuc moment "chwytania". Przede wszystkim warto wymienic olej w skrzyni, dodac dwusiarczek molibdenu i sprawdzić mechanizm wybieraka. Plus zaakceptowac fakt, ze te (manualne) skrzynie w f30 ogolnie do najlepszych nie należą i nigdy zadna nie bedzie dzialac tak precyzyjnie jak w autach np. grupy VAG.
  4. To dłuższa historia. Generalnie użytkownicy BMW dokonują takiej modyfikacji w celu tuningu. Jednak w przypadku mojego auta chodziło o coś innego. Model 320d poliftowy z manualną przekładnią jest skonfigurowany typowo pod długie trasy na autostradzie z prędkością powyżej 140. Fabryczny most w 320d ma przełożenie 3,15 (przedlifty 3,23). Dzięki temu jadąc 140 obrotomierz pokazuje około 2300 obrotów. Spalanie 5 litrów. I właściwie to super. Jedziemy szybko, w małym hałasie i do tego tanio. Jednak jest to uciążliwe w mieście. Jedynka jest długa, dwójkę można wrzucić dopiero przy 30 km/h bo inaczej auto zaczyna się dławić. Dojazd do skrzyżowania w korku, gdy auta się toczą 15 km/h, wymusza redukowanie do pierwszego biegu!! To samo auto z z ta samą pojemnością i tym samym silnikiem (b47) ale o nazwie 325d ma już przełożenie 3,46, mimo że są dwie turbo-sprężarki, większy moment obrotowy i moc i to dostępne przy niższych obrotach niż w 320d. Przy takim silniku dłuższe przełożenie pewnie nie byłoby problemem, a jednak zastosowano konfigurację bardziej "sportową". Ja założyłem most od modelu f34gt o przełożeniu 3,38. I w tej chwili mam obroty przy 140 kmh takie same jak każde inne auto w tym segmencie, czyli około 2600. No i wreszcie mogę jechać bardzo powoli na dwójce :) NIe zauważyłem różnicy w spalaniu. Jeśli nawet jest, to są to wielkości ułamków. Teraz mam po prostu tak samo jak wszystkie inne Beemki nastawione na "Freude am Fahren" a nie na jeżdżenie jako flotowe auto. Oczywiście problem ten dotyczy tylko aut ze skrzynią manualną.
  5. KumatyWujek, tak, nazwa oleju stosowana przez BMW czyli "MTF LT 3/5" zupełnie nic mówi nic o specyfikacji. To tylko literki od angielskich słów: MTF = Manual Transmission Fluid, czyli Płyn do manualnych przekładni LT = LifeTime, czyli "na całe życie" (nie trzeba wymieniać) Dopiero cyferka częściowo odnosi się do normy GL. Dlatego mogą być MTF'y o różnych specyfikacjach. Oczywiście olej w skrzyni należy wymieniać bezwzględnie. Ja robię to zawsze w każdym aucie po około 50-60 tys. Nigdy nie kupuję w serwisie, bo szkoda przepłacać. W BMW taki MTF kosztuje ponad 100 zł a w butelce i tak jest Castrol, Mobil lub coś innego znanego na rynku, co można kupić za jedną trzecią ceny OEM. Do swojej obecnej F31 wlałem Midlanda, kosztował 32 zł, spełnia wymogi MTF LT-5. Przy czym dodałem też dwusiarczek molibdenu, który niestety jest drogi, ale warto... Tym bardziej, że obecny rozwój olejów nie zmierza w kierunku jak najlepszej ochrony lecz jak najniższego oporu, dzięki czemu uzyskuje się niższe zużycie paliwa i niższą emisję. Poza tym zmieniam też zawsze olej w dyfrze. Czynności te są stosunkowo łatwe, do wykonania pod domem, więc nie ma się nawet nad czym zastanawiać...
  6. Usuniecie cdv to żaden koszt. Trzeba zacisnąć kleszcze na przewodzie przed wysprzeglikiem, zeby nie wylecial płyn i zeby sie nie zapowietrzyl uklad, a potem usuwa sie blaszkę z wysprzeglika dokladnie tak jak na filmiku z YT. Gumka uszczelniajaca wraca na swoje miejsce i po sprawie. Lub mozna to zlecic mechanikowi po wczesniejszym pokazaniu mu filmiku instruktazowego z YT. Usluga nie powinna kosztowac wiecej niz 50-100zl. A mógłbyś bardziej precyzyjnie opisać różnicę w pracy sprzęgła po tej operacji? Teraz sprzęgło pracuje tak jak we wszystkich innych autach. Czuć moment, w którym tarcza zaczyna łapać koło zamachowe, przy czym wciąż odbywa się to w sposób komfortowo miękki. Poza tym ewidentnie biegi wchodzą lżej. Wchodzą po prostu idealnie, masełko.Ta zwężka (CDV) tak bardzo zmniejsza ciśnienie płynu, że wysprzęglenie nie następuje całkowicie. Teraz zmieniam biegi z 1 na 2 bez najmniejszych szarpnięć, mimo że nie skupiam się na tym jakoś specjalnie. Zdjęcie CDV po wyjeciu: https://drive.google.com/open?id=1L4oJ3iUX3OA5b-mqB2Kad-fk3cF2Ksel
  7. Usuniecie cdv to żaden koszt. Trzeba zacisnąć kleszcze na przewodzie przed wysprzeglikiem, zeby nie wylecial płyn i zeby sie nie zapowietrzyl uklad, a potem usuwa sie blaszkę z wysprzeglika dokladnie tak jak na filmiku z YT. Gumka uszczelniajaca wraca na swoje miejsce i po sprawie. Lub mozna to zlecic mechanikowi po wczesniejszym pokazaniu mu filmiku instruktazowego z YT. Usluga nie powinna kosztowac wiecej niz 50-100zl.
  8. Sprawa już jasna. Dyfer wymieniony. Półosie po prostu się wyciąga, bez żadnej filozofii, tak samo jak w większości aut przednio-napędowych. Trzeba faktycznie odkręcić wahacze przy kołach i tyle.
  9. Właśnie dziś dokonałem jednej z tych modyfikacji, czyli usunąłem CDV. Cała operacja zajmuje jakieś 15 minut a efekt....SUPER! Żałuję, że nie zrobiłem tego od razu po zakupie auta. Teraz operowanie sprzęgłem to czysta przyjemność. Wreszcie przestało ono żyć własnym życiem. Polecam szczerze każdemu. Zmieniłem także tylny most na krótszy (3,38) od f34 gt 2.0 d. Dzięki temu zniknął też problem dławienia się silnika na dwójce przy małej prędkości (15-25 km/h). Teraz to jest super auto, prawdziwa BMW.
  10. No właśnie to jest katastrofa w tym aucie. Pierwsze auto z ponad 30, ktore mialem, w ktorym nie mozna toczyc sie ponizej 30 na dwojce bo sie dusi. Wrzucanie jedynki jadąc 20 kmh jest irytujące, bo trudno to zrobic zachowując idealna płynność. Dlatego zdecydowalem sie na wymiane dyfra 3.15 na ciut krótszy, zeby to zmienic. Model 325d, ktory z zalozenia nie byl kupowany glownie przez firmy jako flotowe auta ma dyfer 3.46 mimo wiekszzej mocy i nizej dostepnego momentu. Tak samo f34gt 320d ma krotszy dyfer: 3.38. Ja wkladam wlasnie ten z f34. Obroty beda wyższe o okolo 300. Powinno wystarczyć, zeby normalnie dojezdzac w korku do swiatel na dwojce. Opisze wrazenia po zmianie.
  11. Ok. Ciekawe info, ale co zmienia się po wymianie tej części? Biegi zmieniają się bardziej precyzyjnie?
  12. Jeśli olej był aż tak czarny to może po prostu ktoś wlał do niego dwusiarczek molibdenu? Bo aż trudno pojąć, dlaczego olej przekładniowy miałby się zrobić czarny. Ja zmieniłem przy 75.000 km, wyglądał jak nowy, ale też dodałem MoS2 (od Liqui Moly), co spowodowało od razu zmianę jego koloru na grafitowy. Olej przekładniowy od Motula ma od razu w składzie ten dodatek. Szczerze polecam, nie naprawi zepsutej skrzyni, ale zwiększa komfort zmiany biegów, wycisza skrzynię, a przede wszystkim chroni od początku jej używania. Sporo jest o tym w internecie i na YT. Faktem jest, że manualna skrzynia w serii F chyba nie jest najmocniejszą stroną tego auta. Już sama specyfikacja oleju do tej skrzyni jest dość zaskakująca. Tylko do nielicznych skrzyń wlewa się takie cudo. Na takim samym samym oleju jeżdżą automaty dwu-sprzęgłowe z grupy VW, leje się jak woda...
  13. umlaut

    wymiana oleju

    Hej, Bardziej niz marka oleju liczy się regularna wymiana co 10-15 tysiecy lub czesciej przy ostrej jeździe. Osobiscie odradzam oleje w30 bo mają minimalną grubość filmu olejowego, czyli tez minimalne smarowanie/ochronę. Zanim zaczely sie w motoryzacji trendy ekologiczne to takie wartosci byly czyms zupelnie ogzotycznym. Od lat nie schodzę w zadnym swoim aucie ponizej wartosci w40 i nie żałuję :) Podsumowując, opinii jest wiele, ale ze swoich obserwacji i analiz polecam 5w40 marki Midland, seria avanza. Super jakosc, produkcja szwajcarska, cena względna, prawdopodobienstwo zakupu podróbki znikome. Moga tez byc oczywiscie inne marki jak np. Valvoline, Motul, Fuchs i wiele innych. Pozdrowienia!
  14. Odswiezę temat.. Poliftowa F30 w manualu z dieslem jeżdżę od blisko roku i muszę przyznać, że mam mieszane odczucia. Zestrojenie przełożeń jest średnio udane, jakby typowo na flotowe auto, ktore ma tylko ganiac po autostradzie z predkosciami powyzej 150 kmh (kiedy obrotomierz wskazuje ledwo ponad 2.500 obrotow) a spalanie nie przekracza 6 litrow. Jednak do jazdy po mieście taka konfiguracja jest kiepska. Dojezdzajac do skrzyzowania za innymi samochodami, ktore tocza sie z predkosciami 15-20 kmh trzeba wrzucac jedynke lub dusic na polsprzegle przy zostawieniu dwojki, bo inaczej auto przygasa. Dopiero od okolo 30 kmh auto normalnie jedzie na drugim biegu, ale najlepiej miec 40 kmh bo inaczej trafia sie na obroty 1500 i pozostaje duza "turbo dziura". Problem tkwi glownie w dyferencjale 3.15. Wersje przedliftowe maja 3.23. Zmiana wynika podobno z nowych zasad badań homologacyjnych czystosci spalin. Dluzsze przelozenie pozwoliło uzyskac przy pomiarze nizsza emisję. Dlatego kupilem juz przedliftowy dyfer 3.23 i zamierzam na dniach przekładać. Przy jeździe manualem dochodzi jeszcze kwestia nieszczęsnej zwężki (CDV) na przewodzie wysprzeglika. Wynalazek stosowany przez bmw, który dodatkowo utrudnia płynną jazde tym autem. Ciężko jest wyczuc moment, kiedy sprzęgło "chwyta". Na szczescie juz jest przepis, jak to usunąć w f30. Poza tym jest ok :)
  15. Hej, Zamierzam samodzielnie wymienić dyfer w swojej f31 2.0 b47 z 3,15 na przedliftowy 3,23. Mam już dyfer, wstępnie przyjrzalem się wszystkiemu pod autem. Robiłem to w wielu swoich poprzednich, starszych Bmw. Jednak widzę, że w serii f półosie nie są mocowane do dyfra śrubami poprzez flansze tak jak np w e36, e90 i wielu innych. Nie ma żadnych śrub... Sam dyfer jest bez flansz. Stąd moje pytanie: Co trzyma te półosie w moście i jak je wyjąć? Domyślam się, że trzeba odkręcić wahacze i wyjąć półosie ciągnąc na zewnątrz. Ale.... Na siłę? Co z uszczelniaczami - nie uszkodzą się? No i druga ważna kwestia: Czy ma ktoś rozpiskę z momentami dokręcania śrub przy tej robocie? (Śruby mocujące dyfer, wał, wahacze itd) zdjęcie: https://drive.google.com/file/d/16kZj_AHU0nJx_pbJSzrepaddDVa2e0Bd/view?usp=drivesdk
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.