Skocz do zawartości

gosciak

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d 1999r.

Osiągnięcia gosciak

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, mam problem - ostatnio przez noc rozładował mi się akumulator, ma bodajże półtora roku, więc nie jest najstarszy. Sprawdziłem pobór prądu i po 20-30minutach od zamknięcia auta było ok. 0.3A, więc sporo za dużo. Przy wyjmowaniu po kolei bezpieczników udało mi się chyba namierzyć sprawcę, z wyjętym bezpiecznikiem od webasto pobór spadł do bodajże 0.05A, czyli w granicy normy. I tu pojawia się pytanie co teraz z tym fantem zrobić? Nie znalazłem żadnego takiego przypadku na forach i nie mam pojęcia jak się za to zabrać. W internecie sporo osób narzeka, że najczęściej pada sterownik webasto, a nie samo webasto. Można to jakoś zweryfikować?
  2. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Tak, numery są takie same. Niestety testy muszę przełożyć na weekend, jak wrócę z delegacji to się pobawię :roll:
  3. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Na biegu jałowym wygląda to tak mój oryginalny przepływomierz: wymagane 400-420 dmucha 400-420, minimalna rozbieżność, auto jedzie jak żółw do 2.5k obrotów, zero dymu drugi przepływomierz: wymagane 400-420, dmucha 500-520, auto jedzie lepiej niż na oryginalnym, ale minimalnie gorzej niż bez przepływomierza, a w dodatku dymi Idealnie byłoby jakby jechał jak bez przepływki i nie dymił jak z tą oryginalną :mad2:
  4. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Najmocniej kopci przy ruszaniu, albo jak się wdepnie w podłogę przy obrotach >2k. Czyli mówisz że przepływka też leży? Teraz ciekawe jak by się prezentowały parametry z tym drugim przepływomierzem, który miałem zamontowany na poprzednich filmikach live
  5. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Wrzucam live'a. Tak samo jak wcześniej - z przepływką muł, ale zero dymu, a bez przepływki dużo żwawszy, ale dymi. Z przepływką: https://drive.google.com/file/d/1nRSsht1Qs5R7FoQCMOxhBczhG7xThiFo/view?usp=sharing bez: https://drive.google.com/file/d/1k2GovLOWMrboFS2dd2uHXCDv6qhHYINi/view?usp=sharing
  6. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Elektrozawór podpięty na pewno, uszczelki od kolektora wymienione na nowe. Sprawdziłem jak pracuje z odpiętą przepływką i jest niebo, a ziemia jeśli chodzi o moc, ale dymi jak smok, a z wpiętą zero dymu. Patrzyłem na live'a i z przepływomierzem zazwyczaj wartość air mass jest mniejsza od tej wymaganej, a bez jest trochę więcej niż wymaga, tylko po wciśnięciu gazu przez moment zdarza się, że na chwilę jest mniej, ale to może dlatego że komputer nie nadąża odswieżyć :?: Zabiorę go poźniej na jakąś ekspresówkę i wrzucę dwa pomiary.
  7. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Wężyki wymienione, wszystko wyczyszczone łącznie z odmą, kolektorem itd auto całkowicie przestało dymić, ale strasznie zamula gdzieś do 2.5k obrotów, później już się zbiera. Tak się zastanawiam czy może nie zrobiłem błędu montując stary oryginalny przepływomierz, ten który włożył majster czarodziej może był zdrowszy :?: Tutaj parametry jak to się prezentuje na postoju. Wrzucę live'a poźniej bo przy okazji padła mi jeszcze kostka w stacyjce :mad2:
  8. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Ok to jutro podmianka na silikonowe żeby już tam drugi raz nie zaglądać.Dokopie się do tego przetwornika od turbiny i może tam coś jeszcze znajdę. Przypomniało mi się ze mechanik coś mówił, że turbina jeszcze pożyje, ale że wąż jakby coś słabo się naprężał, wiec to raczej coś w tych rejonach by nie grało. Tych zaworów cała masa na Allegro. Możliwe ze oryginalny nowy Pierburg jest za 180zł? W okolicy nawet używany po 50 stoi, jak nic nie znajde przy tych wężykach to chyba warto będzie spróbować wymienić
  9. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Jeden wężyk, ten zaznaczony na zdjęciu był cały podziurawiony już go wymieniłem, jutro całość będzie złożona i liczę na cud :D Obok niego jest ten przetwornik, a drugi jest po drugiej stronie koło turbiny, dobrze myślę?
  10. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Ok to jutro wymiana wężyków i wszystko czyszczę. Jak nie będzie poprawy to następna rzecz do sprawdzenia ten przetwornik ciśnienia turbiny. Przybliżyłbyś mi gdzie on się dokładniej znajduje?
  11. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Właśnie patrzyłem i wciąga się przy dodawaniu gazu, ale cały usrany jest znowu a nie tak dawno temu był czyszczony
  12. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Kwestia taka, że ja egr’a nie ruszałem, powinien być podłączony :cry2:
  13. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    W czwartek powinien przyjść zaworek, tymczasem nagrałem te dwie zakładki przy zagiętym przewodzie od ogranicznika. Oba 3 bieg 3k obrotów i powoli dodawałem gazu, po czym but do podłogi i przy ok. 4.5k przerzucał na 4 bieg (automat), więc stopowałem. Będę wymieniał ten zaworek to wyczyszczę egr'a i ściągnę kolektor żeby mieć dostęp do tych wszystkich przewodów, może już są do wymiany. Z błędów wrócił 1024 Nie trzeba pobierać, jest odtwarzacz w linku https://drive.google.com/file/d/1mAfvFHMB1Xctwv7N7Dl2ftOiKEfMznWX/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Bnz8PjuMegcc3tzN6iJu-apXAlWI9ZfM/view?usp=sharing
  14. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Luzem tak go zostawiłeś czy do czegoś to jest przymocowane? To jest ten model? https://allegro.pl/oferta/regulator-cisnienia-paliwa-epman-nie-tomei-8408978714
  15. gosciak

    E39 530d dymi inpa błędy

    Jakbyś znalazł w tym tygodniu chwile to byłbym wdzięczny jakby udało Ci się zrobic zdjęcie jak podłączony jest u Ciebie ten Epman, może rzeczywiście wziąłbym go zamiast używki. Kusi mnie jeszcze wyjęcie tego, który mam i podłożenie jakiejś blaszki, ale nie widzę nigdzie żadnej instrukcji jak się za to zabrać i boję się ze go popsuje :lol: Zrobiłem jazdę testową z zagietym wężykiem. Ciśnienie na biegu jałowym 4.24, auto dużo lepiej się zbiera, ale dymi chyba jeszcze bardziej, więc robię ten zaworek i zabieram się za egr’a i żonglowanie przeplywkami. Coś obiło mi się o uszy, że odpięcie przepływomierza ma jakiś wpływ na egr, prawda to? Bez przepływomierza auto praktycznie nie dymi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.