Skocz do zawartości

MarekX3

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 G01 25d

Osiągnięcia MarekX3

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Na razie nie próbowałem. Kilka dni temu obiecali mi naprawę do końca tego tygodnia i ja to zaakceptowałem. Zapytam o samochód zastępczy, jeżeli nie uda się naprawić i wydać mi auta do poniedziałku rano.
  2. Wymiana szyberdachu 😟
  3. Auto ma 5 lat i tuż przed upływem terminu BRI zostało oddane do serwisu (przez szyberdach się leje na myjni; przetkanie odpływów nie pomogło - jest konieczna większa akcja - czegoś tam nie mają - jest w serwisie już 3 tygodnie i w/g ASO będzie kolejny tydzień - wytrzymam dzięki samochodowi żony i Uberowi, ale wkrótce muszę uzyskać samodzielną mobilność). Tak czy inaczej - dzięki za odpowiedź
  4. Dziękuję - cenne wskazówki
  5. Mam taki pakiet - 7CK - w swoim X3. Teraz auto jest w serwisie i naprawa mechaniczna przedłuża się z powodu braku jednej części. Panowie z ASO mówią, że jeszcze około tydzień - trudno mieć o to do nich pretensje, bo to co potrzebne zamówili od razu - po prostu nie ma w magazynie. Czy ktoś jest zorientowany, czy w ramach tego pakietu (7CK) przysługuje bezpłatne auto zastępcze w takiej sytuacji?
  6. Czy ktoś z Kolegów posiadaczy BMW jest zorientowany w następującej sytuacji: 1. Auto ma 5 lat, ale nadal jest objęte dodatkowo wykupionym pakietem Repair Inclusiv (symbol 7CK) 2. Zostało oddane do naprawy w ASO, ale naprawa przedłuża się z powodu braku części (mimo dobrej woli pracowników serwisu i monitowania importera - po prostu nie ma i trzeba będzie jeszcze trochę poczekać). 3. Czy w takim przypadku klientowi przysługuje bezpłatne auto zastępcze? - czy jest to objęte jakimiś formalnymi warunkami gwarancji czy zależy to tylko od decyzji ASO.
  7. Dzień Dobry, Dwa dni temu "robiłem" geometrię w Bawaria Motors. Ponarzekałem, że nie jestem w stanie jeździć szybko i bezpiecznie powyżej 160 km/h. Poprosiłem o wydruki z akcji przed i po. Linki do obrazków poniżej: https://drive.google.com/file/d/1ftgkTpVtYSkcrrTVhMnbVz-27ZGhqFce/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1P6WyUwGaqjV7f1Vvk2b6BEGFMH_xuf5I/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1oZoVm2AuforX1I6wfOFUyuNG0nFKMsyN/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1-keec11o22_dlKWZusgjpSnHa6AxSEPn/view?usp=sharing Nie znam się na tyle, żeby zinterpretować wyniki, ale "czerwone" zniknęło. Wczoraj rozpędziłem się do 180 km/h (oczywiście w miejscu, w którym nie było jakichkolwiek zagrożeń dla kogokolwiek). Auto, przy bezwietrznej pogodzie, prowadziło się dobrze. Trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia. Nie potrzebuję jeździć szybciej, a te duże szybkości to i tak są mi potrzebne tylko po to, aby bezpiecznie i szybko kogoś wyprzedzić, albo uciec przed wariatem najeżdżającym mi na autostradzie na zderzak. Jest tylko jedno "ale". To była już trzecia geometria przy przebiegu około 38K km. Poprzednie 2 też pomogły - szczególnie pierwsza w HyperTech, przed którą w ogóle było trudno jechać szybciej niż 120/130 km/h. W międzyczasie nie miałem stłuczki, nie przywaliłem w krawężnik ani nie wpadłem w dziurę w jezdni. Wychodzi na to, że żeby dobrze się jeździło, trzeba robić geometrię co 10/kilkanaście K km (koszt w autoryzowanym serwisie - ponad 1000 zł).
  8. - z jaką maksymalną prędkością? - dopytuję, bo poniżej 120 km/h zjawisko prawie nie występuje lub występuje w niewielkim stopniu i nie jest niebezpieczne - taka jest moja opinia - proszę jej nie uogólniać - dotyczy mojego egzemparza
  9. Mam takowy u siebie. Zawsze go włączam, ale trudno mi się doszukać usztywnienia układu po jego aktywacji. Jest minimalna różnica, ale jak dla mnie, rozczarowująco mała. Dopytywałem o to w serwisie - standardowa odpowiedź - TTTM (ten typ tak ma). Pytałem też (w Auto FUS), czy nie ma przypadkiem jakiejś aktualizacji oprogramowania układu kierowniczego - usłyszałem że raczej nie, poza tym serwis musi mieć zgodę na wgranie od BMW, bo jedna aktualizacja może mieć negatywny wpływ na pozostałe, a na koniec powiedzieli mi, że BMW się nie zgodziło.
  10. Niemcy - czy oni na tym forum mają konkretne sugestie/procedury/recepty jak zwalczyć te problemy i jak rozmawiać z BMW?
  11. A co z tym kątem pochylenia sworznia zwrotnicy - poza tolerancją, i przed i po na czerwono?
  12. Dalszy ciąg Twojego posta, pozwala jednak zaryzykować stwierdzenie, że wiesz sporo więcej na temat geometrii i ogólnie zawieszenia niż zwykły użytkownik, który chciałby bezpiecznie pojeździć z autostradowymi prędkościami. Wydaje mi się, że kluczowa jest następująca kwestia: - czy w tym zawieszeniu jest wada konstrukcyjna, czy to jest jedynie problem ustawień. Jeżeli jest wada konstrukcyjna, to obawiam się, że niewiele da się zrobić (chyba, że da się coś poprawić np.w oprogramowaniu wspomagania kierownicy i jakiś upgrade pomoże). Jeżeli to jest tylko kwestia regulacji, to nawet jeżeli jest ona trudna i skomplikowana, dzieląc się doświadczeniami różnych serwisów, może uda nam się dotrzeć do ludzi, którzy potrafią to ogarnąć. W Warszawie HyperTech ma dobre opinie.
  13. Niestety okazuje się, że wielu kierowców rozwijających prędkości autostradowe ma problem. Z treści postów można wyciągnąć wniosek, że przyczyną jest niechlujnie ustawiona fabrycznie geometria. Mnie bardzo pomogła wizyta w HiperTech - dużo lepiej się jeździ. Ale nadal nie jest idealnie. Może jest coś jeszcze. Może jakiś błąd w oprogramowaniu wspomagania kierownicy...; może wspomniany 2 posty wyżej KWSZ..., może duża powierzchnia boczna i wrażliwość na podmuchy wiatru... Nie mam pojęcia - lubię jazdę samochodem i motocyklem, ale nie jestem mechanikiem i trudno mi zgadywać. Wiem jedno - swoim starym Passatem (170 KM), którym przejechałem od nowości 200.000 km, śmielej rozpędzałem się do dużych prędkości niż X3. Nigdy nie pojechałem specjalnie na ustawianie geometrii - nie było takiej potrzeby. Robiłem tylko systematycznie i terminowo przeglądy w ASO. X3 z silnikiem 231KM kupiłem, żeby mieć nie gorszy stosunek mocy do masy niż w Passacie i móc się rozpędzać do rozsądnej prędkości w rozsądnym czasie. Z nikim się nie ścigam, ale lubię dynamiczną jazdę. Miało być pięknie - nie wyszło.
  14. Napisz proszę, jaki efekt został uzyskany. Czy pomogli czy nie; po przejażdżce z większą, autostradową prędkością. Jeżeli pomogli, to jaki to był serwis.
  15. Ciekaw jestem dalszego rozwoju wypadków. Ja zapytałem w salonie, czy to są częste przypadki, że Klienci zgłaszają niestabilną jazdę auta. Odpowiedziano mi, że "bardzo rzadko" Trudno sobie wyrobić obiektywny pogląd o skali problemu, bo jak ktoś jeździ tylko po mieście, to go nie doświadczy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.