Skocz do zawartości

Brenin

Zarejestrowani
  • Postów

    57
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 330xi
  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Brenin

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Skasowałem adaptacje przez kompa ale nadal było to samo. Dzisiaj jednak z rana jak odpaliłem samochód przy schodzeniu z obrotów silnik się zadławił i zaczął dziwnie szarpać przez chwilę w dodatku zaczął dziwnie świszczeć z okolic filtra oleju i zakopcił na biało/szaro jakby dostał zbyt bogatą mieszankę. Podłączyłem kompa wyrzuciło błąd valvetronica. Odłączyłem wtyczkę od czujnika wałka mimośrodowego a tam olej. Wyczyściłem, skasowałem błędy, zrobiłem ponownie adaptację valvetronica i przejechałem do pracy bez żadnych problemów. Dzwina sytuacja bo uszczlkę od czujnika wałka mimośrodowego wymieniałem całkiem nie dawno więc skąd tam się wziął olej - nie wiem. Mam nadzieję, że czujnik nie padł, do tanich nie należy.
  2. Cześć, od jakiegoś czasu mój kochany gruzik postanowił płatać mi figle i to w najmniej odpowiednich momentach. Mianowicie stojąc na skrzyżowaniu chcę szybko ruszyć, wciskam gaz, samochód się zadławi i dopiero ruszy. Dzieje się tak gdy temperatura oleju ma +/- 100 stopni. Zauważyłem również, że na postoju (wrzucone P lub N) przy uruchomionej klimatyzacji wciskam gaz to obroty dopiero po około sekudzie ruszą, gdy wyłączę klimę nic takiego się nie dzieje. Kompresor klimatyzacji zmieniłem na nowy denso jakiś czas temu, stary był zatarty i sądziłem, że może to są tego powody, niestety to nie pomogło. Rzekoma adaptacja przepustnicy (minuta pedał gazu w podłogę na zapłonie) pomaga na jakiś czas. Przepustnica i kolektor ssący zostały wyczyszczone, duża i mała disa sprawdzone, selenoidy vanosa nowe oem, silniczek valvetronica również nowy - zaadaptowany, zamiast odmy mam catch tanka więc odma odpada, w inpie sprawdziłem małą i duża disę - otwierają się prawidłowo. Świece i cewki mają około roku, jeszcze nie wyciągałem świec żeby sprawdzić ich stan. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Może ktoś miał podobny problem i wie na co zwrócić uwagę.
  3. Problem udało się rozwiązać zmieniając nowy silniczek valvetronica na inny, również nowy. Przed wymianą sprawdzone zostały wszystkie przewody, przekaźnik i bezpiecznik od vvt. Przejechałem około 700km i problem nie występuje, samochód pracuje bez żadnych problemów.
  4. Przed chwilą byłem sprawdzić jeszcze jedną rzecz - mianowicie silniczek w jedną stronę kluczem kręci się w palcach, a w drugą stronę idzie bardzo ciężko (w sumie od tego jest błąd "ruch z oporami"... :D). Ktoś miał może taki przypadek? Wina silniczka czy czapka do ściągnięcia i dalsze szukanie przyczyny?
  5. Silniczek obecnie zainstalowany jest fabryznie nowy, bład jest ten sam co na starym silniczku.
  6. Chodzi o wałek? Ostatnio jak ściągałem pokrywę nie wyglądał na zużyty.
  7. Dodam, że w szczegółach: Kod błędu SAE: P1030 Prędkość motoru: 928 1/min Prąd silnika VVT: -2 A Rzeczywisty kąt VVT: 28,91 stopni Pożadany kąt VVT: 16,02%
  8. Cześć, walczę od jakiegoś czasu z problemem silniczka valvetronic. Stary silniczek przeżył 296tyś km, a raczej od pewnego czasu był nie sprawny - słaby dół, nierówna praca na zimnym. Od pewnego czasu zaczął mi wyskakiwać błąd 2A38 - valvetronic, monitor ruchu z oporami; ale bardzo rzadko, objawiało się to nierówną pracą na zimnym silniku, zaraz po zejściu z obrotów, silnik jakby sam dodał sobie gazu, poszarpało i później wszystko działało normalnie, żadnego check engine. Wymieniłem zatem silniczek na nowy Continental/VDO. Adaptacja przebiegła pomyślnie, słychać jak silniczek pracuje, dodatkowo nowa uszczelka VVT, nowa uszczelka + czyszczenie wtyczki czujnika wałka mimośrodkowego + nowa uszczelka. Auto z 2-3 razy na zimnym odpali dobrze, wszystko super, nie ma szarpania, silnik pracuje równo jak nigdy i ma pełną moc, natomiast po którymś odpaleniu sytuacja jak sprzed wymiany - na zimnym przy schodzeniu z obrotów doda sobie gazu, poszarpie i później chodzi trochę zamulony. Pojawia się błąd 2A38 ale nie ma check engine, błąd skasuje, zrobię ponowną adaptację i po kilku razach to samo. Obawiam się, że może to być czujnik wałka mimośrodkowego ale nie chcę wymieniać części po "omacku". Może ktoś się spotkał z takim problemem lub ma jakieś sugestię jego dotyczące?
  9. Nie wymieniałem, też mam od nowości, mierzyłem przed założeniem tarcz i były dobre, nie wykazują oznak uszkodzenia. Na liczniku 286k :D
  10. Rozrząd zmieniałem przy 258k km czy jakoś coś koło tego więc był praktycznie jak nowy i nie było potrzeby wymiany.
  11. Nowy sezon, nowe heble, nowe dodatki. Hamulce przód 340mm z Fxx serii + tarcze zimmermann sport coat Z z klockami brembo. Przy okazji sprawdzone piasty. Z nowości również lusterka z M3 wjechał (nie aliexpress). Kilka innych gratów też czeka, wezmę się za montaż jak będzie czas :shock:
  12. Sprawują, czemu niby nie mogą być inne? Tam są odprowadzane opary paliwa, nie paliwo :) Zrobiłem już tak z 20tyś km jak nie więcej.
  13. Odgrzewam kotleta. Masz może 335i lub zmieniałeś lokalizacje aby tłumik wszedł? Nigdzie nie mogę dorwać zdj lub opisu gdzie on się znajduje w 335i Zmieniałem lokalizację, zamontowałem przy sankach. Domyślnie powinien być w zderzaku z lewej strony, tak jak w 335i. Będę ściągał sanki żeby wypiaskować i pomalować to zamontuje tak jak być powinno.
  14. Przy 284k silnik znów wyciągnięty :duh: W filtrze pełno "opiłków" plastikowych. Przyczyna to bezpiecznik koła łańcuchowego (nr oem 11317523891), który jakimś cudem się wypiął i go trochę zmieliło :shock: Ściągnięta została miska, wyczyszczona pompa, wymienione panewki przy okazji, wszystko poskładane na nowych częściach z aso. A tak się prezentują panewy po 284k km, nie ma tragedii.
  15. Czy ktoś się spotkał z "opiłkami" plastiku w filtrze w silniku n52? Taka nie miła niespodzianka przy wymianie oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.