Skocz do zawartości

Yossi123

Zarejestrowani
  • Postów

    300
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G21 330xi

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Yossi123

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

9

Reputacja

  1. Możesz wpisać ręcznie w ustawieniach albo wybrać opcję wykrywania automatycznego. Później tylko chwilę trzeba pojeździć żeby skalibrowały się czujniki ciśnienia.
  2. Ok kończę dyskusję bo widzę że heble nie skracają drogi hamowania, zjawisko fadingu przestało istnieć, a samochód z AWD w zakręcie na śliskiej nawierzchni po dodaniu gazu wpada tak samo łatwo i dokładnie w tym samym momencie co RWD w poślizg. Poważnie koniec dyskusji.
  3. Sorry ale nie masz racji bo generalizujesz. Sam mam x-drive i zupełnie nie jeżdżę ostrzej, tylko zależy mi na bezpieczeństwie w trudnych warunkach a nikt nie wciśnie mi kitu, że RWD+systemy jest tak samo bezpieczne dla normalnego kierowcy jak x-drive. Ja dokładnie tak samo mógłbym powiedzieć, że ci co mają opony z najwyższej półki jeżdżą ostrzej bo niby jest złudzenie, że sprawnie zahamują. Nadal nikt mi nie odpisał co z hamulcami. Rozumiem, że wszyscy zwolennicy high-performance opon mają również m-pakietowe 4-tłoczkowe hamulce. Inaczej to przecież zagrożenie, tak oszczędzać i wydłużać sobie drogę hamowania. Można przejechać jakąś babę na pasach (ten 1 metr zabraknie).
  4. Tylko opony i opony. A co sądzisz o hamulcach? Czy one też mają wpływ na długość hamowania? Osobiście uważam, że sportowe heble co najmniej 4 tłoczkowe to absolutna konieczność, czasem te 1-2 metry może zadecydować czy zatrzymam się przed przejściem, czy przejadę kobietę w ciąży pchającą wózek z dzieckiem. Sam mam hamulce m performance, bo nie wolno żałować pieniędzy i bezpieczeństwo warte jest każdej inwestycji. Zmieniam też opony zima-lato, bo tak lubię. Ale Wasze argumenty i to jak zaciekle bronicie "jedynie słusznej opcji" jest bardzo ciekawe 🙂 Aaa no i oczywiście RWD to kuszenie losu... niepotrzebna oszczędność na bezpieczeństwie. Mam x-drive, bo RWD jest spoko i daje radę oraz fun ale ten jeden raz na mokrym czy śniegu jak będzie podbramkowa sytuacja to mogę uniknąć poślizgu i w ten sposób uratować tę matkę i dziecko. Myślę, że pora kończyć dyskusję bo nikt nikogo nie przekona 🙂
  5. Taaaa.. "Mam wypasione hamulce i super opony to mogę bezpiecznie zapier***" 😉 Licytujecie się o 1-2 metry lepszego hamowania. Jadąc 100km/h w jedną sekundę przejedziecie ok 27metrów. Reakcja na zagrożenie opóźniona o 2 sekundy bo się zagapicie albo patrzycie akurat w smartfona i już zatrzymujecie się 50m dalej, najlepsze opony nic nie pomogą. A jeszcze wg. badań np. zwiększenie prędkości ze 100 na 120 km/h (o 20%) powoduje wydłużenie drogi hamowania o 44%. Żadna opona nie zastąpi zachowania bezpiecznej prędkości, uwagi i ogólnie rozsądku na drodze. Więc ten teges, kupowanie najdroższych opon żeby potem mówić "jeżdżę szybko ale bezpiecznie" to lekka hipokryzja 🙂
  6. Na mieszanych nie można też zakładać łańcuchów śniegowych na tył, bo są za szerokie. BMW dopuszcza łańcuchy tylko na symetrycznych. Tak mi tłumaczyli w ASO.
  7. No i koniecznie do takich premium opon tylko i wyłącznie hamulce M, bo inaczej to też bez sensu bo zabraknie tych 15cm... jak jak lubię takie dowody anegdotyczne 🙂 Żeby nie było - sam zmieniam letnie/zimowe, (mam też te lepsze hamulce 😉 oraz xDrive) i niestety wielokrotnie nieprzewidywalna pogoda na styku pór roku powodowała, że występowały anomalie (np śnieg w kwietniu) i czułem się niepewnie bo nie byłem na tej właściwej oponie. I wtedy stwarzam dużo większe zagrożenie dla siebie i innych niż ktoś kto jeździ cały rok na wielosezonie. Natomiast fetyszowanie znaczenia opon jest wg mnie niepoważne, bo wystarczy 1 sek opóźnienia hamowania, zagapienie się, spojrzenie w komórkę i droga hamowania wydłuża się o metry, a nie o centymetry. Dużo większe znaczenie dla bezpieczeństwa ma zachowanie na drodze, a nie marka opony.
  8. Ciekawe ile z tych osób tak promujących "bezpieczeństwo jest najważniejsze za każdą cenę" świadomie zrezygnowało z xdrive bo "potrafią jeździć", "nie mieszkają w górach" albo "raz w roku w Zakopcu RWD daje radę" itp 😉 Być może chodzi o to, że na letnich czy zimówkach czują się usprawiedliwieni do "zap**". To się chyba wtedy mówi "jeżdżę szybko, ale bezpiecznie" 😄 A tak z ciekawości, czy są w ogóle dostępne opony całoroczne z gwiazdką?
  9. A załóżmy taką sytuację - jesienią mamy nagłe załamanie pogody i pewnego poranka zaczyna padać śnieg. Kto jest bezpieczniejszy, kierowca na letnich czy całorocznych? Albo odwrotnie, końcówka zimy/bardzo wczesna wiosna, wszyscy jeszcze na zimówkach a tu nagle 20 stopni i pełne słońce - lepiej być na całorocznych czy na zimówkach? A taki teraz niestety mamy co raz częściej w Polsce klimat, że dzieją się cuda.
  10. Możesz rozpocząć aktualizację, zamknąć samochód i iść do domu. Nie trzeba niczego pilnować.
  11. Czy zanim skończą się klocki hamulcowe będzie komunikat z ostrzeżeniem? I jeśli tak to z jakim marginesem? Mam już prawie 90k przejechane i ciągle na fabrycznych 🙂
  12. Nie zgłaszałem, bo dzieje się tylko w bardzo ciepłe dni i wystarczy docisnąć mocno i jakby przestaje na jakiś czas. W ASO pewnie by powiedzieli, że nic nie słyszą i tyle.
  13. Ja mam tak samo w słupku C po stronie kierowcy. Też jak jest ciepło.
  14. Pytanie było nie czy wejdzie, tylko czy ma homologację na 20 cali. Może to być istotne w razie wypadku i ubezpieczenia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.