Skocz do zawartości

KrzychoM

Zarejestrowani
  • Postów

    588
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X4 G02 M40d 340KM MH
  • Lokalizacja
    Poznań

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia KrzychoM

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Jak masz felgi tej samej szerokości 8J przód i tył to tak. Jeśli masz letnie koła z różnymi szerokościami (przód 8J / tył 9,5J) i na te same felgi chcesz założyć zimowe o szerokości 245/45R20 przód/tył to nie można.
  2. 499 zł brutto płaciłem w ASO BMW Smorawiński GZ Poznań, przekładka samych opon zimowych na letnie na felgę 20" z dokładnym wyważeniem. I jeszcze mi auto umyli.
  3. z układem miękkiej hybrydy, wyłacza silnik w czasie jazdy podczas żeglowania, dlatego jeźdżę cały czas na trybie sport, żeby się silnik nie wyłączał - brak wyłączika systemu start/stop.
  4. KrzychoM

    Co spieprzyli w G05.

    Ja zdjęcia widzę nadal.
  5. Polecam oryginalne BMW - nie ma lepszych. Ewentualnie evadywaniki też robią robotę - uniwersalne i na lato i na zimę.
  6. Ale wiesz, że odczucie komfortu jest względne ? Komuś może pasować innemu nie, komuś sportowe może być za twarde a innemu zbyt miękkie jeszcze. Ja testowałem X3 ze standardowym zawieszeniem i nie było dla mnie przyjemne, zwłaszcza mnie denerwowało takie bujnięcie po przejechaniu spowalniaczy i w zakrętach niezbyt miałem poczucie stabilności. W swoim X4 mam zawias adaptacyjny M, ale w trybie comfort mam wrażenie, że jest tak jak w X4 30i z zawiasem sportowym, co testowałem przez weekend (tam zawias był wystarczająco komfortowy na kołach 20" i odpowiednio sztywny). Jak dam na tryb sport to jest odczuwalnie twardziej, ale nie jest to duża różnica. Dzisiaj to nie wiem czy bym brał zawias adaptacyjny... czy raczej nie wziąłbym po prostu zawias sportowy... przynajmniej nie zastanawiałbym się na jakim trybie jechać. 🤪
  7. W kwestii realnych zasięgów to polecam tę stronę: w kolejności od większego zasięgu: BMW iX xDrive50 (2021-2023) price and specifications - EV Database (ev-database.org) Real Range Estimationbetween 365 - 720 km City - Cold Weather * 500 km Highway - Cold Weather * 365 km Combined - Cold Weather * 430 km City - Mild Weather * 720 km Highway - Mild Weather * 465 km Combined - Mild Weather * 575 km Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. For 'Highway' figures a constant speed of 110 km/h is assumed. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions. BMW iX M60 (2022-2023) price and specifications - EV Database (ev-database.org) Real Range Estimationbetween 350 - 685 km City - Cold Weather * 480 km Highway - Cold Weather * 350 km Combined - Cold Weather * 410 km City - Mild Weather * 685 km Highway - Mild Weather * 445 km Combined - Mild Weather * 545 km Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. For 'Highway' figures a constant speed of 110 km/h is assumed. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions. i przywołana Tesla, ale odpowiednik, czyli Tesla X Long Range Tesla Model X Dual Motor (2023) price and specifications - EV Database (ev-database.org) Real Range Estimationbetween 345 - 680 km City - Cold Weather * 465 km Highway - Cold Weather * 345 km Combined - Cold Weather * 405 km City - Mild Weather * 680 km Highway - Mild Weather * 435 km Combined - Mild Weather * 540 km Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. For 'Highway' figures a constant speed of 110 km/h is assumed. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions. Natomiast Tesla model S Long Range ma tu jednak większe zasięgi Tesla Model S Dual Motor (2023) price and specifications - EV Database (ev-database.org) Real Rangebetween 420 - 820 km City - Cold Weather 540 km Highway - Cold Weather 420 km Combined - Cold Weather 480 km City - Mild Weather 820 km Highway - Mild Weather 550 km Combined - Mild Weather 665 km Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. For 'Highway' figures a constant speed of 110 km/h is assumed. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions.
  8. A przyjrzałeś się statystykom usterkowości samochodów BMW ? Też nie są za kolorowe. Mój kolega we wrześniu tego roku kupił Teslę Y Long Range, do dziś zrobił prawie 5700 km i mówi, że mu się super jeździ, nawet porównuje dynamikę jazdy do Panamery Turbo jaką kiedyś miał. Do jakości nie może się przyczepić, żadnych bolączek od odbioru, pomijając geometrię bo była trochę rozjechana. I tu dodam, że moja X4 też musiała mieć po odbiorze robioną geomterię, bo nosiło ją po całej drodze powyżej 120km/h - nie chciała jechać prosto. A co do statystyk sprzedaży... to rzeczywiście Tesli sprzedaż spada... 🤣
  9. Tendencyjny artykuł. Tesla nie ma dobrej prasy, media z reguły deomkratyczne/lewicowe nie lubią Muska. Po pierwsze jak Tesla ma zamiar sprzedawać 20 mln samochodów rocznie to muszą produkować tańsze samochody. W tym roku Tesla sprzeda łącznie 1,8 mln samochodów - jaki inny producent aut elektryczny osiąga taki volumen na samych elektrykach na ten moment ? Autor pisze o wzroście kosztów na inwestycje... no właśnie to jest wzrost kosztów na inwestycje czyli na rozbudowę infrastruktury ładowarek publicznych Supercharger i na budowę nowych showroomów, nowych Gigafabryk i na wiele innych projektów, które w przyszłości przyniosą Tesli olbrzymie dochody. Dodam jeszcze, że Tesla na każdym samochodzie ma przyzwoitą marżę, a większość producentów samochodów elektrycznych dokłada do każdego sprzedanego samochodu. Autor pisze o spadku sprzedaży Tesli w Q3, nie wspominając o zmodernizowaniu fabryki w Shanghaiu na potrzebę produkcji nowego modelu 3. A co do samego modelu Y - jest jakiś inny model samochodu elektrycznego, który się tak dobrze sprzedaje ? Po statystykach sprzedaży gdziekolwiek można powiedzieć, że Y deklasuje jakiekolwiek inne auta w ilości sprzedanych sztuk. W USA w tym roku sprzedaż Tesli Y jest większa niż suma wszystkich innych sprzedanych samochodów elektrycznych. Ja osobiście też się przyglądam Tesli model Y Long Range lub może nawet Performance ( chyba, że bym się szarpnął na Teslę X). Z początku zainteresowania samochodami elektrycznymi myślałem o i4 edrive40, ale ta i4 w mojej konfiguracji kosztowała na początku ok 320 tys zł ( i to by było do przełknięcia), mam zapisaną swoją konfigurację w ulubionych na profilu BMW i teraz te auto katalogowo wyceniane jest na ciut ponad 400 tys zł. Naprawdę ? 😱 iX3 jest już starym modelem, a nadal konfig by wychodził na coś koło 350 tys zł. Teslę Y Long Range można kupić poniżej 248 205 zł brutto, żeby się załapała na dotację 27 tysi przy 50% odliczeniu VAT. W imię czego miałbym dopłacać ponad 150 tys zł do i4 ? Czy 100 tys za gorszy samochód jakim jest iX3 ( zasięg, osiągi) ?
  10. Mam od lutego 2021 Asyste kierowcy i nie jest to w żadnym zakresie upierdliwe. Samochód sam nie zwalnia, przy najechaniu na linie tylko wibruje kierownica, można to wyłączyć w systemie jakby co, ale nie przeszkadza mi. Wskaźnik martwego pola potrzebny, sygnalizacja o ruchu poprzecznym z tyłu jak najbardziej, odczytywanie znaków ograniczeń prędkości przydatne. Jednak dzisiaj brałbym Professional, brak tego systemu to jest największa bolączka mojej konfiguracji.
  11. KrzychoM

    Kofiguracja M40i

    brak przyciemnianych szyb z tyłu ? to obowiązkowa opcja. Zmień felgi, widziałem te 787 wczoraj na żywo - wyglądają mocno słabo i jeszcze każą sobie dopłacać za nie 800 zł, moje 699 ( nie czarne) co mam w X4 wyglądają o niebo lepiej. Może 699 czarne będą Ci pasować ? Jak nie czarne to bierz zwykłe 699. Dołóż pakiet Business Class, wskoczy Ci wtedy dostęp komfortowy, a cena konfiguracji wzrośnie tylko o 1500 zł ( nie o 3200 co kosztuje ten dostęp), a jak weźmiesz felgi 699 to tylko 700 zł dopłacasz za ten pakiet. Przy AndroidAuto i CarPlay bezprzewodowa ładowarka to wygodna sprawa, nie trzeba się kabelkami przejmować, co prawda ładowarka mojego iPhona 11 Pro Max nie ładuje jakoś spektakularnie, w zasadzie podtrzymuje stan baterii, ale warte to jest dołożenia, bo nie trzeba się szarpać z kabelkami. Przy pełnych skórach brałbym jeszcze aktywną wentylację foteli, ja nie mam pełnych skór tylko pół-skóry, a i tak latem w trasie plecy się pocą trochę, ale to indywidualna sprawa.
  12. Zależy co doliczają dodatkowo. Ja robiłem ostatnio X4 M40d to mnie skasowali 1158 zł brutto, ale w tym jest wkład filtra 131 zł, olej 7 l 670 zł, serwis olejowy silnika 214 zł, przegląd - zakres podstawowy 143 zł. ASO BWM Smorawiński Poznań jakby co.
  13. Swego czasu testowałem zwykłe hamulce na X3 i od razu się to czuje, że to nie jest to - zwykłe w porównaniu do sportowych nie hamują. Obowiązkowa opcja do każdego BMW.
  14. KrzychoM

    X3 2024

    G45 X3 In production 08/24-10/33 This is the traditional X3 with gas, diesel, and hybrid versions. The full EV role is going to the Neue Klasse. There will still be X3M (G97). Potential model names: X3 20, X3 20 xDrive, X3 20d xDrive, X3 30 xDrive, X3 30e xDrive, X3 40d xDrive, X3 M50 xDrive. Intro models: Worldwide 30ex, M50x, and two of the non-M gas or diesel (tbd); US 30x and M50x. No new engines, making a step up in luxury (standard comfort access, optional Iconic Glow exterior like on the next 5 series, fancier interior materials, driver aids matching the current X5 - also means no L3 autonomy, the best audio is still HK, ID8 dash). M50x specifics: standard M Sport suspension (adaptive optional), standard Iconic Glow, 20" wheels, and the usual M interior and exterior parts. Źródło: Future BMW model information (bimmerpost.com)
  15. KrzychoM

    Geometria

    Tak, ja już miałem 2 razy robioną geometrię. Pierwszy raz po ok miesiącu, może dwóch po odbiorze, a drugi raz robiłem teraz przy wymianie opon na letnie. Za pierwszą geometrię mnie wykasowali, a nie powinni - bo do pół roku i do chyba 3 tys. przebiegu geometrię robią gratis w ASO, jeśli jest taka potrzeba. Za drugą nie skasowali, zamiast tej pierwszej, bo się upomniałem. W każdym razie objawy tej geometrii miałem takie, że przy prędkościach rzędu 130 i więcej była niestabilna jazda na wprost, jakby miotał nim wiatr i trzeba było mocno kontrolować tor jazdy, po zrobieniu geometrii nastąpiła znaczna poprawa, a po zrobieniu drugiej jeszcze co nieco się poprawiło. Teorię mam taką, że ta geometria jest źle ustawiona w fabryce, albo nawet wcale nie ustawiana.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.