Skocz do zawartości

JacekLZ

Zarejestrowani
  • Postów

    329
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    7

Ostatnia wygrana JacekLZ w dniu 11 Listopada

Użytkownicy przyznają JacekLZ punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G20, 2024

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia JacekLZ

  1. ale że daje większe wyniki to wiadomo. wiele innych silników też da, prawdopodobnie 3-cylindrowe 118i też. jeden leje 98 do baku, a inny wlewa płyn do spryskiwaczy o zapachu jabłka do zbiorniczka. niczego to nie wnosi.
  2. ? a po co i dlaczego 98? przecież to nie jest żaden sportowy silnik, zwykła cywilna jednostka
  3. Ja właśnie mam szczupłe dłonie i jak mam je mocno zmarznięte, to ta kierownica po prostu za słabo mi je dogrzewa. Mogłaby mieć troszkę większą moc. Co do ledów adaptacyjnych - to mają podstawową różnicę taką, że doświetlają bardzo pobocze. I to naprawdę działa, oświetlany obszar jest bardzo szeroki. To za sprawą tych ledów umiejscowionych w kloszu od strony nerek i skierowanych na zewnątrz. Ja mam dużą traumę po tym jak kilkanaście lat temu miałem bardzo mocne zderzenie ze zwierzakiem - od tego czasu nocą na nieoświetlonych drogach nie przekraczam stówki. Adaptacyjny LED oświetla bardzo duży obszar po bokach. I to nie tylko gdy nie ma innych samochodów wokół nas. Również jadąc za samochodami te doświetlenia bocznych stref działają. Bardzo poprawia to mój komfort i poczucie bezpieczeństwa.
  4. Zgoda - weź te LEDy, one są naprawdę fajne, choć nie jest to to samo co w Audi. Mimo to dają duży komfort jazdy nocą poza miastem. Ja mam HIFI i brzmi OK, ludzie strasznie mocno przesadzają. Harman gra trochę lepiej, ale robienie z tego jakiegoś dźwiękowego cuda jest co najmniej absurdalne. Sam chciałem tego harmana, lecz popełniłem błąd przy klikaniu w konfiguratorze i go później nie wyłapałem i totalnie nie robię sobie z tego powodu wyrzutów. Grzanie kierownicy mam - jest przyjemne, ale kierownica grzeje bardzo delikatnie. Kilka razy było mi bardzo zimno w dłonie i miałem wrażenie, że moje zimne dłonie mocniej wychładzają kierownicę niż ona ogrzewa moje dłonie - musiałem zmieniać miejsce chwytania kierownicy, żeby odczuwać to ciepło z grzania.
  5. u mnie w takiej sytuacji ASO BMW dokonało wymiany drzwi - lekka wgniotka przy wzmocnieniu po przerysowaniu przez sąsiada. ale pierwotnie chcieli szpachlować, prostować. ostatecznie ugadałem wymianę drzwi na nowe. na tylnych była lakka obcierka bez wgniecnia i to chyba tylko przelakierowali.
  6. https://www.instagram.com/reel/DDb_hEbtym8/?igsh=ZGczanh0enhzOW81 tutaj widać, że matrixy audi / vw / skoda to jest wyższa liga niż adaptacyjne ledy w G20. zobaczcie jak precyzyjnie wycina samochód z przodu i samochody z lewej strony, jak ostre są krawędzie zaciemnionego obszaru. w BMW działa względnie powoli, nie ma aż tak szczegółowego wycinania, nie ma tego dodatkowego doświetlenia pasa. Po prostu dalece mniej zaawansowana technologia. Druga sprawa, że BMW na tyle wolno reaguje, że mi w zeszły tydzień kolejne dwa razy błysnęli kierowcy z naprzeciwka. pewnie kilku innych oślepiłem, ale nie mrugali.
  7. Nie można powiedzieć, że nie działa, ale też na pewno nie jest to autonomiczne przejęcie kontroli nad pojazdem w celu uniknięcia kolizji i z pewnością tego te systemy nie gwarantują. Ja dzisiaj specjalnie sprowokowałem uruchomienie systemu i miałem ostrzeżenie dźwiękowe i system uruchomił hamowanie oraz chyba wspomaganie hamowania (mam wrażenie, że już w pierwszej fazie naciskania hamulca samochód wykonywał hamowanie awaryjne i czuć było specyficzny opór na pedale). Zrobiłem to bardzo ostrożnie w zasadzie w kontrolowanych warunkach - po prostu symulowałem zagapienie się, oczywiście noga w pełnej gotowości nad pedałem hamulca. Moim zdaniem już samo pierwsze szarpnięcie hamulcem przez system powoduje reakcję kierowcy. Ale dla jasności - gdyby na światłach przede mną stał samochód, a ja dojeżdżałbym do niego z prędkością 40 km/h, a nawet 30 km/h, to jestem przekonany, że system działa na tyle późno, że byłby dzwon. Raczej chodzi o "redukcję ciężaru wypadku" i "redukcję prędkości uderzenia" jak wskazano w instrukcji. Auto wytraci te 10 km/h, zawsze to coś. Przy prędkości 15 km/h może i by sam wyhamował do zera, ale tego nie sprawdzę, bo mam za słabe nerwy i za dużą świadomość odpowiedzialności, żeby odpuścić hamowanie i ryzykować uderzeniem kogoś w tył. 😉
  8. u mnie hamuje pojawia się czerwony symbol samochodu i sygnał dźwiękowy, przed momentem sprawdziłem. chyba działa to na zasadzie wykrywania zapalonych świateł stop samochodu poprzedzającego. Moim zdaniem działa o półtorej sekundy za późno - jestem przekonany, że gdybym sam nie zainterweniował to doszłoby do kolizji. nie wiem czy hamowałby nawet gdybym trzymał stopę na gazie do samego końca mam najwyższy level systemów - pro
  9. sprawdzę u siebie. Ale jak opisuje producent, a jak rzeczywiście działa to mogą być zupełnie dwie różne sprawy.
  10. odpowiedź na pytanie jak to działa i kiedy wymagałaby spowodowania niebezpiecznej sytuacji. nikt z pewnością nie spróbuje wjechać w tył innego samochodu. czy auto samo wyhamuje do zera? kto to wie, przecież każdy instynktownie naciśnie ten hamulec. u mnie mam wrażenie, że auto przyhamowuje, ale czy wyhamowałoby do zera - tego nie wiem. te systemy są średnie, często się mylą. mnie ostrzega najczęściej kiedy spokojnie dojeżdżam na światła i przede mną stoi samochód z zapalonymi światłami hamowania. dojeżdżam sobie spokojnie, a samochód mnie alarmuje bez przyczyny.
  11. Rzeczywiście używam głównie Map Apple, ale jeszcze niedawno działało z Google Maps.
  12. znowu fuckup. dlaczego nagle navi z map google nie wskakuje na zegary? Pojawia się tylko taki komunikat.
  13. Jeżeli porównujesz do Audi to Adaptacyjny LED z BMW w mojej ocenie przegrywa z Audi.
  14. To ja bym szukał świeżej używki 320i, bo budżet jest za niski na nowy samochód. Ale jak masz w tym przedziale kwotowym ofertę na 318i, to też warto się zainteresować, jeżeli nie potrzebujesz dużej dynamiki. Chociaż moim zdaniem to auto będzie i tak zupełnie wystarczające, zwłaszcza do miasta. Ja miałem kiedyś to auto jako zastępcze przez 4 dni i jeździło się bardzo dobrze po Wrocławiu i okolicach, a nawet zrobiłem jedną dłuższą trasę 400 km w dwie strony, nie było się do czego przyczepić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.