MPawel
Zarejestrowani-
Postów
18 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
F10 520d 2010
Osiągnięcia MPawel
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Witam ! BM MOTOR Service z Roszkowa Również jako klient tego serwisu mogę polecić z czystym sumieniem. Obsługa i wiedza na najwyższym poziomie, ceny usług bardzo przystępne. :cool2: Pozdrawiam !
-
Witam, Odczuwałem podobny dyskomfort przy załączaniu na P z D, w moim przypadku pomogła wymiana poduszek silnik/skrzynia oraz tuleja gumowa tylni most 33316797238. Dodatkowo praktykuje wbijanie P w takiej kolejności w celu oszczędzania samej blokady skrzyni, 1. z D lub R na N 2. Hamulec ręczny. 3. Noga z pedału hamulca, autko lekko się bujnie wybierając luz. 4. P - Parking. Pozdrawiam
-
Witam, Bardzo proszę o sprawdzenie akcji dla C646369. Z góry dziękuje ! :D
-
Dzięki ! Wszystko jasne, :cool2:
-
Witam, Czy orientuje się ktoś w różnicach ślizgów rozrządu silnika N47D20C w serii F. ? z początku produkcji i po ostatnich modyfikacjach. Mianowicie zastanawiam się czy po zdjęciu pokrywy gdzie widzimy kawałek górnego ślizgu jesteśmy wstanie oszacować czy to zestaw z pierwszego montażu . 2010 r, czy jak wykazuje dokumentacja 2018 r. Z tego co mówi powszechna opinia ostatnie zmiany były zrobione w 2015 r, gdzie wprowadzono zmiany w ślizgach. Może ktoś dysponuje zdjęciem ? Dzięki i pozdrawiam. !
-
Witam, Jak z kondycją starych klapek, na zdjęciu wyglądają dobrze :) Czy same klapki mają luz na ośce ? Zastanawia mnie ich sposób montażu, plastikowe klapki po prostu nasunięte są na metalowe wzmocnienie na ośce. Wygląda to tandetnie, szczególnie że mają duży luz. Co prawda po zmontowaniu z kolektorem centrują się ale nie ma się czemu dziwić że nie wytrzymują zbyt długo. :mad2: pzdr.
-
Witam, Udało mi się zamówić uszczelkę z klapkami, oczywiście wraz z kompletnym kolektorem po tzw. "regeneracji". :roll: Paczka jest już u mnie ! Kolektor wyczyszczony i wsadzona nowa uszczelka z klapkami. (duży plus - odpada czyszczenie tego syfu :D ) Również nastawnik jest zamontowany. Zweryfikuje towar i dam znać, wiem że dużo ludzi czeka na tą uszczelkę. :D Być może ktoś będzie chciał skorzystać z tej opcji tak jak ja. Pozdrawiam
-
:cool2: Dzięki Pozdrawiam :cool2:
-
ISTA D posiada możliwość zmiany/ograniczenia ilości gazów oddawanych do ponownego przepalenia (wartość wyrażana w jednostce mg/stroke). Ograniczenie z poziomu ISTA jest w wąskim zakresie i zakres ten zależy od sterownika używanego do danego silnika i modelu BMW. (DDE 5, DDE 7 itp..) ISTA sama nas informuje jeśli przekroczymy wartość maksymalną/minimalną dla danego pojazdu. Na końcu można podejrzeć parametry live data z EGR którego wartość otwarcia wyrażana jest w procentach. (tutaj będą widoczne nasze zmiany) Dla własnego przypomnienia muszę pogrzebać w ISTA i postaram się podesłać bardziej szczegółowe informacje. Kompletne wyłączenie zaworu EGR nie jest możliwe w ISTA-D Każda modyfikacja w układzie recyrkulacji spalin ma wpływ na DPF szczególnie w warunkach miejskich, ale jak dogniatamy dużo poza miastem lub nie posiadamy DPF... :twisted: Pozdrawiam
-
A co należy ustawić/zablokować/adaptować w przypadku bezklapkowej uszczelki ? Jedyne co bym sprawdził czy przy montażu uszczelki z 318d lub 518d ramie nastawnika może pracować swobodnie i nie blokuje się o elementy obudowy samej uszczelki. Ewentualna adaptacja w tym wypadku może wywołać błąd, ale nie dam sobie ręki uciąć :). W przypadku wywalania klapek darowałbym sobie adaptacje, bo w tym momencie są one potrzebne jak świni siodło. Pozostałe adaptacje (np, wymiana przepływomierza) robimy osobno także w przyszłym użytkowaniu nie będzie problemu. Sam zastanawiam się które rozwiązanie wybrać ze względu na brak dostępności części. :mad2: Najpewniej byłoby wywalić funkcję nastawnika programowo z sterownika, wypiąć wtyczkę, nastawnik w kibel, ładnie zaizolować i zapomnieć. Nie mam doświadczenia z usuwaniem funkcji DDE lub ich modyfikacji i myślę że Esys czy ISTA P tego nie ogarnie. Raczej trzeba pogrzebać głębiej w sterowniku. Podejrzewam że bez wizyty sterownika "na stole" się nie obędzie ale mogę się mylić. Dlatego podpytuje forumowicza Corso który miał problemy po wywaleniu klapek jak ogarnęli mu to w DDE. Bo być może efekt wyjścia z trybu awaryjnego przyniosło skasowanie błędu i pytanie do Corso jaki numer błędu wywaliło, wtedy będzie wiadomo czy nastawnik się zbiesił czy po prostu odczytał złą wartość Pozdrawiam
-
Na liczniku nic - tylko obroty wzrastały a auto nie przyspieszało - dopiero po podłączeniu zczytywał błąd Pamiętasz numer błędu ?
-
Adaptacja według procedur BMW jest wymagana tylko wtedy gdy wymienia się nastawnik. Nastawnik działa "powiedzmy" jak enkoder absolutny i po pierwszej adaptacji sterownik w pamięci trzyma wartości nastaw położenia klapek. W teorii wypadałoby skasować adaptacje również przy wymianie samych klapek, ale jeśli podczas montażu nie będziemy bawili się ramieniem nastawnika i założymy klapki w pozycji wyjściowej powinno być ok. Sterownik analizuje pomiar z uwzględnieniem błędu, także w 99% przypadkach nie mamy żadnych błędów po wymianie. Co innego jeśli ktoś kasował adaptacje silnika (MAF, Klapki itp..) w między czasie gdy klapki były już zalepione sadzą. To częsta praktyka na zasadzie "a może będzie lepiej jeździł" :D . Sterownik zapamiętał pozycję zamkniętą w innym położeniu gdy zabrudzone klapki nie pracowały już w pełnym zakresie, i po wymianie wywala błąd. Adaptacje kasujemy przed wymianą nastawnika, tzn. przed pierwszym przekręceniem "kluczyka" Adaptacje - > Aku. minus odpinamy -> wyminiamy nastawnik -> podpinamy aku i zapłon. ISTA D - Open ISTA -> service function------->power train----->digital diesel electronics----->adaptations------>swirl flaps Poniżej opis dla DDE7 EN. An adaptation value is saved in the DDE control module for the electrical swirl-flap actuator. This adaptation value describes the position of the end stop of the swirl-flap actuator. Application The service function (swirl-flap controller adaptation) must be run if the swirl-flap controller is replaced. The service function must be run before replacing the swirl-flap actuator. Execution of the service function deletes the adaptation value. After installation of the new swirl-flap actuator, the new value is learned and saved in the DDE. Temat z EGR jest trochę bardziej skomplikowany tu napewno musimy wywalić go programowo ze sterownika, oraz zaślepić poprawnie układ chłodzenia (gotowe zestawy). Efekt na pewno korzystny dla silnika :D ale niekoniecznie dla DPF jeśli dużo jeździmy w mieście. Wywalenie EGR i DPF przynosi najlepsze efekty, gorzej z przeglądami okresowymi które są coraz bardziej restrykcyjne. EGR można ograniczyć za pomocą ISTA-D. Pozdrawiam
-
Kolego Corso, podczas trybu awaryjnego wchodziły jakieś błędy ?? Wywalili programowo sterowanie nastawnikiem ?? Czy skasowali tylko adaptacje ? Teoretycznie nie powinno być kłopotów jeśli nastawnik był sprawny. Pozdrawiam
-
Kolektory są te same, powinno wszystko pasować bez przeróbek. Sam zastanawiam się czy nie skorzystać z tego rozwiązania. Daj znać jak wyszło. Pozdrawiam
-
Dzwoniłem do niemieckiego ASO z nadzieją że tam z terminami będzie coś lepiej. Niestety pierwszy termin wrzesień. :mad2: Wersja z 318d dostępna od ręki, tak samo komplet uszczelek wszystkiego dookoła. BMW odstawione bo strach jeździć :D Czy ktoś korzystał z usług firm które oferują kompletne "zregenerowane" kolektory ? Pozdrawiam