Skocz do zawartości

savik79

Zarejestrowani
  • Postów

    56
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było: F10 525d xDrive, G05 40i
    jest: G05 M50i, F48 s18i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia savik79

  1. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    sorry za off topic, rozmawiamy tu przecież o V8 , ale powoli zaczynam mieć wrażenie, że to, że się jest na swoim, nie podoba się naszym decydentom, i tak krok po kroku , z roku na roku , jesteśmy karani za przedsiębiorczość 😞 "ale przecież jeździe BMW to musi kraść " - mówią ...
  2. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Przy autach powyżej 300k netto a o takich tu mówimy (lub nawet x1.5/2) -> wkład własny 45% , 2 lata leasing , wykup 45% amortyzujący następne 150k to chyba optimum jakie można uzyskać ale tak czy tak przy sprzedaży to 23% VAT, 19 % PIT + 4,9 % składka zdrowotna (która ma niby zniknąć w 2025 ) rachunek nijak się nie zgadza ... nie wiem dlaczego utrzymywany jest ten limit 150k netto , nałożony chyba w 2018 w innych realiach cenowych , to już powinno być dawno skorygowane. Za Skodę (nikomu nie ubliżając ) trzeba mocno pilnować konfiga, żeby nie przekroczyć 150k netto ale tak jak piszesz uczciwe opodatkowanie auta dla przedsiębiorców(czyli w 100% w koszty ), nawet jak będą to auta za ponad 1milion, to i tak jest zarobek dla producentów, salonów, państwa , banków... komu to przeszkadzało ... a tak branża moto w Europie szczególnie w DE, ledwo zipie
  3. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    No właśnie ciężko po X5 v8 znaleźć jakieś sprytne daily, oczywiście człowiek właśnie kieruję się w stronę M5 lub serii 8. M340 oraz M340d z całym szacunkiem ale troszkę są za małe. Miałem okazję przejechać się konkurencją z wyższej ligi Porsche Panamera GTS (V8 bez e-hibrid ) oraz Porsche Panamera Sport Turismo 4S (2.9 V6 430 KM) to drugie to chyba mój wymarzony daily (już niestety nie produkowany w opcji kombii ) Fajny kompromis pomiędzy potężnym dzikiem v8 a trochę wygładzoną v6stką . Choć też locha 5metrowa
  4. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Panowie mija mi rok z moim X50i a że "pogoda taka sobie" i święta za rogiem, wszystko to nastraja do jakiś podsumowań i refleksji. Oto moje przemyślenia (ciekaw jestem Waszych): - z auta jestem zadowolony, moc, wszechstronność, spalanie itp itd. natomiast jakbym miał cofnąć czas , bo sprzedaż auta w porównaniu z zakupem przy obecnym prawie podatkowym mija się kompletnie z celem . Sprzedając poprzednie x5 40i w grudniu 2023, ponad 1/3 oddałem Państwu (a przecież odliczamy tylko 150k netto [chyba, że wysoki wykup, tam też można urwać do 150k netto] ) no ale to już inna historia więc jeśli mógłbym cofnąć czas lub mieć na tyle twardą psychę , żeby ponownie sprzedać X5 g05 zrobiłbym tak: - x7 40d , często zdarza nam się jeździć dwoma autami jeśli zabieramy ze sobą rodziców żony, więc x7 40d 7 osobowe przy moim obecnym scenariuszu: auto rodzinne na trasy - inne auto jako daily (ale wciąż oferujące trochę adrenaliny), po mieście ( a jeżeli zmieni mi się sytuacji zawodowa) na trasy także. Pisałem o BMW serii 3, że rozważałem, ale po jazdach próbnych , jakieś takie trochę za małe dla mnie. czy Wy też tak macie, że czasem do normalnej jazdy, po mieście (gdzie powiedzmy sobie szczerze, nie wykorzystujemy nawet 20 % możliwości tego silnikaV8 ) , jakieś fajnie R6/V6 miałoby większy sens ? Elektryki zostawmy jako temat do innej dyskusji 🙂 Pytam o czysto spalinowe rozwiązania
  5. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

  6. No to może podjadę, z wydechem też walczę , szukam opcji, chętnie "posłucham" Waszych modyfikacji .. Kiedy następny zlot? Każdy czwartek wieczór, tak ?
  7. Dokładnie ... ale ale przyznać się proszę kto tu na forum ma wtyki w urzędzie miasta ? Po naszych narzekaniach, Łagiewnicka jest właśnie "łatana" Jestem ciekaw wrażeń Kolegów z jazdy po tej "naprawionej" nawierzchni 🙂
  8. mieszkam właśnie przy Łagiewnickiej, i jeżdżę nią codziennie w stronę centrum, żony X1 na 18' RoF to dopiero telepie (czasami jeżdżę przeciwnym pasem, bo ten w stronę Okólnej ma miej dziur ), wsiadając do swojego mam wrażenie że dziury znikają ale każdy ma swoją "wrażliwość" 🙂
  9. Masz rację ,byłem święcie przekonany, że to RF (jak te moje 20' ), mój błąd 😞 takie mam na przodzie: https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-premiumcontact-6-275-35-r22-104-y-xl-?utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAx9q6BhCDARIsACwUxu4_uqYPS897NlymoCiceBSvDFZNstrgAWKB8R62ylnIpheD3v7IbC0aAo-0EALw_wcB są wzmacniane ale nie RoF
  10. tak moje 🙂 to są RoF i to co zaobserwowałem (wszystkie opony RoF ), przejechane mam na nich koło 10 tys, niedużo ale można coś już powiedzieć miałem 40i na 20' lato (tył szersze) oraz zima 20' ta sama szerokość tył i przód, zawieszanie adaptacyjne M w obecnym mam zawieszenie MProff (niby twardsze ) w tamtym tygodniu zamieniłem 22' letnie na odziedziczone po 40i 20' zima , i szczególną uwagę zwracałem na komfort i różnice między 22 v 20 . Widomo, czym dłużej jeździsz to się przyzwyczajasz i przestajesz dostrzegać różnicę. Muszę powiedzieć, że na "świeżo" , na tych 20 jeździ mi się tak samo jak na 22' , nie zauważam poprawy komfortu jazdy (oprócz oczywiście pogorszenia wrażeń optycznych ). Wniosek: 22 nie są takie złe jak je "malują" 🙂 Jakby BMW autoryzował zimową oponę 22 to pewno sprzedałbym komplet 20' i kupił komplet 22' Jedynym problem 22' ( tak jak pisałem wcześniej ) to niski profil i zagrożenie porysowania felgi. Matowienia czarnej felgi jeszcze nie zauważyłem Dodam, że jeżdżę po słynnych łódzkich ulicach
  11. savik79

    X5 G05 4.0i 2025

    pre LCI (333KM ) też już ją miał. Start-stop rzeczywiście działa super ani razu nie myślałem, żeby to wyłączyć poprzez trick typu : używanie trybu Sport z indywidualizowanymi ustawieniami na Comfort
  12. 22' czarne , chyba takich nie było fotek takiego wzoru felg podczas tej dyskusji (pre LCI )
  13. savik79

    X5 G05 4.0i 2025

    Tak , jest to obecnie motor o oznaczeniu B58B30M2. Osobiście miałem X5 40i z 21r o mocy 333KM i 430Nn , byłem super zadowolony aczkolwiek trochę brakowało momentu 😞 Technicznie bez zastrzeżeni, sprzedałem go przy przebiegu 26tys, teraz kumpel ma najechane coś koło 80k (ale co to za przebieg ? ) i zero problemu. Teraz nowa wersja ma moc 381 i ponad 500Nm, myślę, że to jest to ! Odmiany b58 i modele, które go maja: https://bmwseries.pl/2023/06/27/czy-silnik-b58-jest-najlepszym-silnikiem-bmw-w-historii/
  14. Nie gdy nie byłem ale korci mnie tam podjechać. Zastanawia mnie natomiast czy jest jakiś określony profil posiadaczy aut ( w naszym przypadku X5) w ten czwartek wieczór czy przejeżdżaj też np: E36stki na "drify" ?
  15. savik79

    Retrofit SoftClose

    już chciałem temat odpuścić, jednak to co wysłałeś, znowu kusi 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.