Dzięki za radę. Olej na pewno będę wymieniał max co 10k. 🙂
Dzisiaj rano wszedłem na mobile.de, znalazłem 24 ogłoszenia z autami z "motorschade" , wszystkie to 2010 -2011. Kilka z 2016, głównie 750 ale to wciąż motor N63B44O2. Znajomy też jeździł autem z takim silnikiem, drugie imię to awaria. (https://www.bimmerworld.com/About-Us/BMW-N63-Engine-Variations/)
N63b4Tu3 został "napisany na nowo" w momencie wskrzeszenia serii 8. BMW chciało mieć prestiżowe coupe z dużym silnikiem V8, który nie byłby pośmiewiskiem szczególnie wśród użytkowników AMG.
Podobno składany jest (był) ręcznie w najstarszej fabryce BMW w dingolfing. Nie znalazłem natomiast informacji czy w przypadku X5 (USA) silniki składany jest w USA czy jedzie z Niemiec ...
No ale to wszystko teoria 🙂 czas pokaże
Jeśli chodzi o m60i czyli X5 LCI i silnik s68, ja miałem odwrotnie.
Nie do końca wiadomo czy to jest modyfikacji n63/s63 (mam sprzeczne informacje zarówno od dealerów jak i w sieci ), jednym jest fakt :
jest to miękka hybryda ale nie tak jak w moim 40i , układ miękkiej hybrydy podobno zintegrowany jest także w skrzyni biegów, (czyli zmodyfikowany stary dobry ZF)
oczywiście tablet , brak laserów (elektryfikacja powoli zabija różne rozwiązania ) oraz tak zwane choroby wieku dziecięcego , wszystko to skierowało mnie ku m50i 🙂
Mam nadzieję ze za rok nie będzie ogłoszenia sprzedam, jak z Furner90, który po roku czekania odebrał w 08.2022 swoje nietuzinkowe X5 Vermilion Black a od poniedziałku auto jest na sprzedaż 😞