Skocz do zawartości

savik79

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było: F10 525d xDrive, G05 40i
    jest: G05 M50i, F48 s18i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia savik79

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Dedicated Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

2

Reputacja

  1. savik79

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Zgadza się ... Można pójść w Akrapovica z "karbonowymi" końcówkami ale to już inna półka cenowa. Nie wiem ile jest "przekłamania" w tych filmikach, ale M50i na filmiku 2 brzmi znacznie lepiej niż M60i
  2. savik79

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Trochę późno ale czy próbowałeś tej opcji : https://www.daehler-tuning.com/dealer/poland/ Daehler ma fajną opcję sterowania głośnością wydechu (sterujący przepustnicami (pilotem) niezależnie od trybów auta ) Bardzo sprawnie odpowiadają, przynajmniej ten z pomorza. (jest też dealer w Warszawie ) Cena oczywiście wyższa od MGSport , koszt to okolice 25k PLN M60i M50i zrobione przez wydechowe.pl a tutaj filmik wymiany wydechu plus kilka modow
  3. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Nie no nie ma co się martwić, jest to domena naszych silników w tak zwanym "hot-vee" layout. Byłem tylko ciekaw jak to wygląda w M60i Czytam na forum, ze wysokie temperatury degradowały uszczelki i plastiki w pierwszych wersjach N63, co w konsekwencji prowadziło do różnych, poważnych usterek. Mam nadzieje, że BMW przez ostanie 10 lat ogarnęło ten problem (n/s63tu/tu2/tu3 i w w końcu s68) i będziemy mogli się cieszyć przynajmniej 200k km bez żadnych większych awarii.
  4. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Pozwolę włączyć się do dyskusji o M60i . Jestem w posiadaniu M50i i jak zauważył BigCactus w poprzednim poście jego M-ka to mały kaloryfer. To samo oduczcie mam ze swoim autem, nawet po krótkich dystansach, silnik oddaje ciepło bardzo bardzo długo. Czasami nawet nie zamykam garażu, żeby wymiana temperatur była szybsza. I teraz pytanie : czy to samo zauważacie w swoich M60i ? wiem że tam jest już silnik S68 ze zintegrowanym mild hybrid już na poziomie ZF'a , ale czy chłodzenie też ulepszyli ?
  5. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Panowie mam pytanie : jaki olej ? od różnych ASO słyszę różne głosy, w Inchcape wlali mi ostatnio 5w30 natomiast w Premium Arena mówią, że 0w30 jest lepszy (nowsza generacja, lepiej działa już w niższych temperaturach przy nierozgrzanym silniku ) Są nawet opinie, że do N63 nadawałby się 5 (0)w40, czyli ten co zachowuje swoje właściwości przy wysokich temperaturach No a wiadomo, nasze v8 generują bardzo wysokie temperatury. Co Wy wlewacie ?
  6. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Dokładnie o to w tym wszystkim chodzi o zasięg , 600 km vs 800 czy nawet 900km longiem robi różnice, daje komfort podróży . X5 w V8 powinna mieć zbiornik min 100 litrów, tak chyba było w pierwszych wersjach Porsche Cayenne
  7. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Jak sprzedawałem swoje X5 40i przy przebiegu 28k km, miałem zużycie z całości 11.7 Na trasie z Łodzi do Wrocławia i dalej w góry, w dwie strony, zdarzało mi się mieć równe 10. 🙂
  8. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    prawie "Przepisowo" , na Wroclaw S-ką ->> 140 najczęściej, max 150, bywało 130 , po zjeździe z S, wedle znaków max100 🙂 jechałem z Łodzi
  9. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Panowie musze się z Wami podzielić: dwa wypady na Śląsk, każdy koło 900km w dwie strony, średnie spalanie 12l. znaczy w jedną stronę, wyjazd z miasta koło 13l/100km, ale już powrót to spalanie w okolicach 11.2 -11.5 . Podobnie mi wyszło jak przeliczyłem z pistoletu. Jedna z podróży to wyjazd do Zielenica z rodziną + box na narty , średnio 12.6 Nie ma dramatu ...
  10. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Panowie pytanie .... Nowy rok nowe paliwo E10 Co laliście jak było E5 (do %5 biokomponentów) 95 czy 98 ? . W 2021 jak odbierałem X540i, w Autofus Warszawa powiedzieli mi, żebym tankował 95, 98 dla X'ow, które są produkowane w USA, nie ma sensu. Jeśli chcę zostać przy E5 to skazany jestem na 98 ? Ogólnie co myślicie o tym całym switchu E5/E10 i co lejecie do waszych "hot vee" ?
  11. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    dzięki za info ! 🙂 potwierdzam, troszkę słabo brzmi ta V8'mka
  12. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    To jeszcze mam jedno pytanie... czy Wasze V8 też są takie gorące ? Nawet po krótkim odcinku (bez szaleństwa, zwykła jazda po bułki ) czuję w garażu temperaturę tego silnika. Nie zauważyłem tego w 40i...
  13. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Tak założyłem , ale fakt może być tysiąc innych powodów.
  14. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Racja ..albo Urus na celowniku 🙂
  15. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Dzięki za radę. Olej na pewno będę wymieniał max co 10k. 🙂 Dzisiaj rano wszedłem na mobile.de, znalazłem 24 ogłoszenia z autami z "motorschade" , wszystkie to 2010 -2011. Kilka z 2016, głównie 750 ale to wciąż motor N63B44O2. Znajomy też jeździł autem z takim silnikiem, drugie imię to awaria. (https://www.bimmerworld.com/About-Us/BMW-N63-Engine-Variations/) N63b4Tu3 został "napisany na nowo" w momencie wskrzeszenia serii 8. BMW chciało mieć prestiżowe coupe z dużym silnikiem V8, który nie byłby pośmiewiskiem szczególnie wśród użytkowników AMG. Podobno składany jest (był) ręcznie w najstarszej fabryce BMW w dingolfing. Nie znalazłem natomiast informacji czy w przypadku X5 (USA) silniki składany jest w USA czy jedzie z Niemiec ... No ale to wszystko teoria 🙂 czas pokaże Jeśli chodzi o m60i czyli X5 LCI i silnik s68, ja miałem odwrotnie. Nie do końca wiadomo czy to jest modyfikacji n63/s63 (mam sprzeczne informacje zarówno od dealerów jak i w sieci ), jednym jest fakt : jest to miękka hybryda ale nie tak jak w moim 40i , układ miękkiej hybrydy podobno zintegrowany jest także w skrzyni biegów, (czyli zmodyfikowany stary dobry ZF) oczywiście tablet , brak laserów (elektryfikacja powoli zabija różne rozwiązania ) oraz tak zwane choroby wieku dziecięcego , wszystko to skierowało mnie ku m50i 🙂 Mam nadzieję ze za rok nie będzie ogłoszenia sprzedam, jak z Furner90, który po roku czekania odebrał w 08.2022 swoje nietuzinkowe X5 Vermilion Black a od poniedziałku auto jest na sprzedaż 😞
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.