Skocz do zawartości

savik79

Zarejestrowani
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było: F10 525d xDrive, G05 40i
    jest: G05 M50i, F48 s18i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia savik79

  1. savik79

    Box dachowy

    Tak to wyglądało:
  2. savik79

    Box dachowy

    WOW no to nieźle, dla mnie udręka była podróż nie z boxem (o box raczej jestem spokojny), lecz z rowerem na dachu, autostrada nad morze, przy dość dużym wietrze koło 80km. mimo prawie przepisowych prędkości, pasażer z tylu, który miał widok na rower przez perspektywę dachu i widząc jak telepie go wiatr, siedział przez cala drogę w napięciu 🙂 Drugi pasażer z tyłu musiał wspomagać go %% . Wiozłem 4 rowery, 3 na haku jeden na dachu I jak porównujesz wrażenia jazdy (powyżej 200km/h ) x5 60i do siódemki 40d, jeśli można to w ogóle porównać? Głównie chodzi mi o przyspieszenie od 100 do 200 , czy rzeczywiście ten 40d jest aż tak bezkonkurencyjny. Chodzi mi po głowie sedan do jazd autostradowych .. ten 40d jest jakby naturalnym wyborem (choć różne opcje zacząłem testować, łącznie z v6 benzyna innych marek )
  3. preLCI 40i + wydech sportowy, pojedyncze wyloty na stronę
  4. Muszę wziąć pod uwagę punkt 5, wszystkie inne stosowane są na bieżąco 🙂
  5. Nie można, całe auto jest nagrzewane przez Webasto, ciepło leci przez nawiewy.
  6. savik79

    X5 G05 4.0i 2025

    No i gratulacje ! Zdjęcia poprosimy 🙂
  7. Też liczę na to, że ten gadżet wytrzyma jak najdłużej. Daje nam ogromną frajdę podczas jazdy, jeśli słońca za dużo na zewnątrz, zawsze można zaciągnąć roletę, natomiast w dni pochmurne jak teraz, to taki miły jasny akcent w aucie. Poprzednie x5 miałem bez panoramy, nie zamieniłbym ten opcji po tym jak pojeździłem z takim dachem. Czas pokaż, obym był statystycznym wygranym w puli problemów z dachem 🙂
  8. Też mam te krótszą wersję maty. Zastanawiam się jednak nad celowością przy opcji kiedy w podłodze są te belki, które z definicji maja się podnosić i zapobiegać przemieszczeniu się przedmiotów. Czy ktoś zauważył działanie tego gadżetu na żywo ? nawet jak mam zdjętą roletę te belki są ciągle "martwe" Ale jest jeden scenariusz kiedy mata przydaje się bezwzględnie : wyjazd na narty lub w góry. Mokry, brudny sprzęt wrzucany jest do bagażnika bez wyrzutów sumienia
  9. U mnie sprawa wygląda następująco: przez większość czasu jeżdżę ze schowaną roletą, super wygodnie jest jak otwieram bagażnik i mam całą przestrzeń do dyspozycji . A wiem, że w każdej chwili jest dostępna w razie czego. Raz natomiast miałem ją zaciągniętą i w momencie gwałtownego hamowania, puścił zaczep i cała roleta schowała się z hukiem. Myślałem, że już po niej ale o dziwo wciąż działa. Lesson learned : przy dynamicznej jeździe roleta zawsze schowana 🙂
  10. U mnie auto 12.2022, przelot 19k km i nic takiego nie zauważam. Natomiast u żony X1 (2021) takie coś na na wszystkich kołach ! Jedno i drugie auto stoi w tym samym garażu. Pytałem się znajomego mechanika, bo X1 już po gwarancji, mówi, że zdarzają się takie przypadki ale nie ma co się martwić ... nie jestem jednak przekonany czy to naprawę taka błahostka Jeśli masz gwarancję proponowałbym jednak podjechanie do ASO
  11. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    sorry za off topic, rozmawiamy tu przecież o V8 , ale powoli zaczynam mieć wrażenie, że to, że się jest na swoim, nie podoba się naszym decydentom, i tak krok po kroku , z roku na roku , jesteśmy karani za przedsiębiorczość 😞 "ale przecież jeździe BMW to musi kraść " - mówią ...
  12. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Przy autach powyżej 300k netto a o takich tu mówimy (lub nawet x1.5/2) -> wkład własny 45% , 2 lata leasing , wykup 45% amortyzujący następne 150k to chyba optimum jakie można uzyskać ale tak czy tak przy sprzedaży to 23% VAT, 19 % PIT + 4,9 % składka zdrowotna (która ma niby zniknąć w 2025 ) rachunek nijak się nie zgadza ... nie wiem dlaczego utrzymywany jest ten limit 150k netto , nałożony chyba w 2018 w innych realiach cenowych , to już powinno być dawno skorygowane. Za Skodę (nikomu nie ubliżając ) trzeba mocno pilnować konfiga, żeby nie przekroczyć 150k netto ale tak jak piszesz uczciwe opodatkowanie auta dla przedsiębiorców(czyli w 100% w koszty ), nawet jak będą to auta za ponad 1milion, to i tak jest zarobek dla producentów, salonów, państwa , banków... komu to przeszkadzało ... a tak branża moto w Europie szczególnie w DE, ledwo zipie
  13. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    No właśnie ciężko po X5 v8 znaleźć jakieś sprytne daily, oczywiście człowiek właśnie kieruję się w stronę M5 lub serii 8. M340 oraz M340d z całym szacunkiem ale troszkę są za małe. Miałem okazję przejechać się konkurencją z wyższej ligi Porsche Panamera GTS (V8 bez e-hibrid ) oraz Porsche Panamera Sport Turismo 4S (2.9 V6 430 KM) to drugie to chyba mój wymarzony daily (już niestety nie produkowany w opcji kombii ) Fajny kompromis pomiędzy potężnym dzikiem v8 a trochę wygładzoną v6stką . Choć też locha 5metrowa
  14. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

    Panowie mija mi rok z moim X50i a że "pogoda taka sobie" i święta za rogiem, wszystko to nastraja do jakiś podsumowań i refleksji. Oto moje przemyślenia (ciekaw jestem Waszych): - z auta jestem zadowolony, moc, wszechstronność, spalanie itp itd. natomiast jakbym miał cofnąć czas , bo sprzedaż auta w porównaniu z zakupem przy obecnym prawie podatkowym mija się kompletnie z celem . Sprzedając poprzednie x5 40i w grudniu 2023, ponad 1/3 oddałem Państwu (a przecież odliczamy tylko 150k netto [chyba, że wysoki wykup, tam też można urwać do 150k netto] ) no ale to już inna historia więc jeśli mógłbym cofnąć czas lub mieć na tyle twardą psychę , żeby ponownie sprzedać X5 g05 zrobiłbym tak: - x7 40d , często zdarza nam się jeździć dwoma autami jeśli zabieramy ze sobą rodziców żony, więc x7 40d 7 osobowe przy moim obecnym scenariuszu: auto rodzinne na trasy - inne auto jako daily (ale wciąż oferujące trochę adrenaliny), po mieście ( a jeżeli zmieni mi się sytuacji zawodowa) na trasy także. Pisałem o BMW serii 3, że rozważałem, ale po jazdach próbnych , jakieś takie trochę za małe dla mnie. czy Wy też tak macie, że czasem do normalnej jazdy, po mieście (gdzie powiedzmy sobie szczerze, nie wykorzystujemy nawet 20 % możliwości tego silnikaV8 ) , jakieś fajnie R6/V6 miałoby większy sens ? Elektryki zostawmy jako temat do innej dyskusji 🙂 Pytam o czysto spalinowe rozwiązania
  15. savik79

    M50i 4.4 V8 530km

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.