Skocz do zawartości

matrix.5

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 325d 2008

Osiągnięcia matrix.5

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Super, dziękuje bardzo koledze za odpowiedź i pomoc. Wiem tylko ze na alternatorze był numer 7802471 , z tego co odczytał kolega. A może kolega wie jakie tam są łożyska i ewentualnie jakiej firmy kupić. Bo jak juz wyciągną ten alternator to niech juz odrazu je wymienią . Pozdrawiam
  2. Witam BMW E92 325d jak w temacie, czy ktoś wie jakie tam sa szczotki ich wymiary do regulatora alternatora ? Oznaczenie alternatora to :12317802471 I gdzie ewentualnie można dostać takie szczotki. Pozdrawiam
  3. Panowie dzisiaj w moim E92 325d z 2008 wyskoczył błąd 009C4C odnosi sie on do Air Condition czy wiadomo o który siłownik - silnik może chodzić , podejrzewam ten dolny od ogrzewania nóg bo ostatnio na drodze włączyłem nawiew na stopy a nie używałem tego nawiewu na dół od bardzo dawna, i jeśli to od tego dolnego to który to siłownik-silnik ? Zdjęcie kodu błędu; https://mega.nz/file/QMZADAIZ#iqyebyvgeHPnLKugqPN33OUeKJCQsYg7rzv9AerYr64 Komunikat: Footwell flap motor left rear motor address 15hex / Foot space flap (LIN) / Motor valveation right / Footwell engine left (rear) /Motor foot left
  4. Witam Byłem na przeglądzie auta i nie przeszło mi z powodu tylnych wahaczy z lewej strony Nr 18 i nr19 , po wymianie u mechanika tych wahaczy zwiększyła mi przestrzeń miedzy kołem a błotnikiem o około 1,5 cm w porównaniu z prawa stroną części zamówione po Vin u naszego kolegi z forum i wyglądają tak samo co stare wiec tu chyba nie w tym problem , choć to dziwne ze ta strona sie podniosła o te 1,5cm a tych wahaczy sie nie reguluje. I teraz nie wiem czy auto przejdzie przegląd znowu . Jakieś porady koledzy co może być przyczyną ? link do zdjęcia https://mega.nz/file/0QA1lZxS#TPJOADjAh8THIr-Oklp4p-7Offg9MQpsezsQCvh9J_4 Pozdrawiam
  5. Panowie mam pytanie czy można zakodować lusterka w E92 żeby się zamykały przy zamknięciu aut pilotem i odwrotnie otwierały się jak będę otwierał auto pilotem ? Obecnie w aucie jest przycisk do zamykania lusterek i otwierania ale trzeba to robić ręcznie a wolałbym z pilota, Jeśli jest taka możliwość to można prosić o instrukcje co i jak . Pozdrawiam
  6. Tak po samej wymianie akumulatora ci znikło ? ja wymieniałem u siebie akumulator i nic się nie stało , ostatnio znikło mi AUX jak pisałem w temacie o wymianie TCU 1.5 Continental i Mulf2 były po zalaniu , wystarczyła wymiana tylko używki TCU 1.5 Continental i AUX u mnie wróciło do żywych :D , kiedyś pisałem do chłopaków z forum i mówili ze trzeba zaprogramować uaktualnić soft przez icom wtedy pojawi się opcja AUX , ale to jak nie ma się tej opcji w aucie , no a ty ją miałeś.
  7. Ja miałem podobne problemy z adapterami kiepskiej jakości sprawdziłem ich już trochę i zawsze jakość dźwięku była nie zadowalająca , dopiero znajomy powiedział mi o firmie i modelu: kinivo btc450 https://www.kinivo.com/collections/accessories/products/kinivo-btc450-bluetooth-car-kit-hands-free-adapter-for-cars-with-3-5mm-aux-input-apt-x Kupiłem i nie żałuje ani jednego $ wszystko pięknie działa i gra ,dodatkowo jest w nim apt-x a dźwięk z telefonu jest w końcu taki jaki ma być nie widzę różnicy miedzy FM i praktycznie CD tu wiadomo zawsze będzie idealnie do innych źródeł ale w tym przypadku jest naprawdę super mam ten adapter od 2018 i żadnych z nim problemów nigdy nie było wszystko się ładnie łączy i gra.
  8. Witam Mam problem z tymi dwoma modułami : Mulf2 High Basis i TCU 1.5 Continental , zostały zalane w moim E92 2008 i teraz pojawia sie komunikat SOS i zostało nieaktywne wej AUX , byłem u elektryka który niby rozebrał te dwa moduły coś podgrzał ale mówi ze trzeba je raczej wymienić bo nie da się je już naprawić za dużo wody było w nich. I teraz moje pytanie te dwa moduły to modele: 1. Mulf2 high basis SVS 8.10 - 9183373 + USB AUX control unit module Ec992 HW: 06.00.00 SW: 03.15.00 date: 10.01.2008 2. TCU 1.5 MOST ECE Continental SW. 08.01.03 HW: 18.01.01 date:16.12.2007 Czy kupując używki muszę kupić dokładnie te same wersje SW i HW oprogramowania w nich zawarte, czy mogą być nowsze i czy można je tylko podmienić na nowsze te dwa moduły - czy trzeba to jeszcze jakoś kodować do auta , bo szczerze nie mieszkam w Polsce i z tym kodowaniem byłby problem. Lub czy można wyłączyć jakoś ten komunikat SOS przy uruchamianiu auta . Ewentualnie czy zadziałała by taka opcja jeśli kupił bym ten wyświetlacz LCD z Androidem i wstawił czy to by rozwiązało ten problem jeśli wtedy bym odpiął te dwa moduły i połączenie AUX i Bluetooth miałbym wtedy z tego Androida ? Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie podpowiedzi . AKTUALIZACJA 15.07.2021 Po wymianie modułu TCU 1.5 Continental - używka , ten sam model oprogramowania inne BMW, wejście AUX wróciło i pojawiło się jako aktywne , zniknęła tez informacja SOS, wystarczyła sama podmiana modułu , wszystko działa :D
  9. Ja ostatnio wymieniałem u siebie , 20 minut roboty nawet nie musisz wyciągać całego silniczka tylko sama górę od niego ściągasz . szczotki jakie ci potrzebne to wymiary 5 x 5 x 10 mm kosztują grosze . ja kupowałem tutaj : https://www.ebay.ie/itm/Carbon-Brushes-for-Fensterheber-Motoren-Window-12-24-Volt-5x5x10mm/174046878751?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 ale w Polsce tez są dostępne : http://sklep.tomauto.pl/szczotki-elektryczne-samochodowe-5510-mm skorzystaj z tego poradnika ze zdjęciami : https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178907&start=75 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178907&start=270 Szczotki pasują idealnie , tylko musisz pamiętać żeby wyżłobić wzdłuż szczotki rowek z tyłu szczotki głębokości 1-2 mm na starej będzie go widać , na sprężynkę która dociska szczotkę do środka i wchodzi w ten rowek wycięty, bo jak tego nie zrobisz to sprężynka będzie na zewnatrz szczotki i nie zamkniesz obudowy bo sprężynka będzie zahaczać o obudowę. Ważne ze jak wyciągniesz już górę to razem z nią wyjdzie taki pierscien jak podkładka z cienkiej pofalowanej blaszki - nie zgub tego. Jak przylutujesz nowe szczotki to miedzy nimi w środku ustawiasz wtedy ten pierscien w powietrzu szczotki go docisną i będzie się trzymała- to ważne wtedy szczotki się chowają do środka. bez tej podkładki okrągłej nie włożysz górnej obudowy z powrotem na wirnik bo ci będą przeszkadzać szczotki. wkładając tak górna obudowę ta podkładka potem odskoczy do góry w obudowie i się ułoży już sama w środku, ale w tym czasie szczotki wskoczą na komutator od wirnika i zamkniesz obudowę. Dlatego jest potrzebna ta podkładka bez niej nie włożysz i zamkniesz górnej obudowy ze szczotkami . Bo bez tej podkładki szczotki nie wejdą na komutator od wirnika i tylko je uszkodzisz . Górna część obudowy jest zaciśnięta od góry w 3 miejscach takimi 6 blaszkami do środka , odginasz je lekko na zewnatrz i góra ze szczotkami wychodzi musisz tylko mocna pociągnąć ja do góry ,ja lekko podważałem śrubokrętem żeby mi wyszła ta górna obudowa. Robota jest prosta i szybka.
  10. Dzięki wielkie kolego :D na pewno się przyda tez innym . U mnie okazało się ze był włożony zwykły akumulator a zakodowany był AGM poprzedni właściciel włożył o takich samych parametrach Ah tylko nie zmienił z AGM na zwykły, musiałem przekodować na zwykły ale i tak czeka mnie wymiana na AGM wiec zajmę sie tym w przyszłym tygodniu. Wielkie Dzięki za waszą pomoc :) , szczególnie Podziękowania dla użytkownika @guzior2 który pomógł rozwiązać mój problem :cool2:
  11. Poszło na pm Niestety w Irlandii to ceny masakra i bardzo mały wybór
  12. No ja muszę coś znaleźć na terenie Irlandii bo ten link z ebay to tylko wysyłka w UK , a znowu zamawiać akumulator z UK do Irlandii to nie wiadomo co z nim będzie w transporcie . Sciagłem te programy co napisałeś tylko teraz muszę znaleźć instrukcje krok po kroku jak to zrobić , no chyba ze ktoś z kolegów mieszka w Irlandii i może pomóc to zrobic. Znalazłem link z filmem na Yutube jak gosciu to robi: ale jak to sie robi pierwszy raz to troche strach to robic zeby czegoś nie skopać
  13. Czyli wychodzi na to ze poprzedni własciciel sie pomylil i kupił zły akumulator kupił dokładnie ten tanszy - zwykły . https://www.halfords.ie/motoring/bulbs-blades-batteries/car-batteries?cm_re=mmmotoring-_-Bulbsbladesbatteries-_-Batteries według tego linku powinien kupic ten drugi AGM ,od kolego dostałem kabel K+DCAN ( szary przezroczysty ) czy tym kablem zrobie ta opcie zakodowania o której mówisz ?
  14. Ok , sprawdziłem ten VIN i jest informacja ze jest tam BRAKE ENERGY REGENERATION . Czyli powinien byc tam akumulator seri AGM a nie ten zwykły ?
  15. Tak wyglada moja konsola i wychodzi z tego ze ja nie mam tej funkcji start-stop. Czyli wychodzi na to ze akumulator jest prawidłowy tylko ze juz do wymiany , nie mam jak sprawdzic co jest zakodowane w systemie musze podjechac do mechanika zeby sprawdził . https://mega.nz/#!8Nx1EKqC!HDYNkbZZ6fqf8gyx6fItxBOaOXzvnvmXZa22cO7UEGo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.