Skocz do zawartości

davidpl

Zarejestrowani
  • Postów

    278
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 525d xDrive f10 2015

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia davidpl

  1. Niech Pan nie miesza f10/11 z f30 f20 czy f15 w temacie o serii 5 😛
  2. Ale ja mówię o f10 i ogólnie o serii 5.
  3. Na 2 turbinach w f10 było n47d20D czy inaczej nazywane n47s1. B47 biturbo było dopiero w g30 i miało 231 koni, potem od chyba 2018 czy 2019 roku wszystkie b47 już były biturbo
  4. W 25d w trybie D nie schodzi mi raczej poniżej 1400-1500rpm. W mieście wiadomo- tryb S i 1700+ rpm
  5. N47 też się zacierają, a skrzynia trzyma na nich wyższe obroty niż w n57.
  6. Myślę, że diagnostyka oleju by pokazała czy to tylko kwestia ciśnienia, czy i rozrzedzenia oleju (jak nie rozrzedzony, a ciśnienie niskie, to mamy jedna konkretna przyczynę zacierania).
  7. Jak masz opiłki w oleju to pewnie i w pompie. edit: skąd wiesz, że nie masz paliwa w oleju i że wtryskiwacze są ok? Jak są od nowości te same to pewnie klepią na zimnym i leją w mniejszym czy większym stopniu.
  8. Panewki, wał, pompa oleju, warto wtedy zrobić też rozrząd. Dodatkowo warto wysłać próbkę oleju do badania, jak jest w niej dużo paliwa, to wtryski leją, więc je też wypadałoby wymienić (lejące wtryski rozrzedzają olej, co może mieć wpływ na zacieranie się silnika)
  9. Wal wałem, ale tutaj trzeba szybko działać póki blok jest prosty. Szykuje się spory remont
  10. Najgorsze jest jak zatrze Ci się na panewce, przez lejący wtrysk i przy okazji pójdą opiłki z pompy paliwowej 😛
  11. Tez jestem ciekaw czy nowe chłodniczki ciekną, chyba nie powinny 😛 ewentualnie czy spadek poziomu płynu chłodniczego, ale bardzo wolny typu od max do min na 10k km to coś naturalnego, czy nie?
  12. @aramiel123 dzięki! Ogólnie jest straszna loteria z tymi silnikami, jednemu małe turbo pójdzie przy 60k km, inny przejedzie 200, u jednych rozrząd się zrywa przy 120k km inny ma fabryczny przy 300, to jakiś wyższy poziom abstrakcji jeśli chodzi o określanie, kiedy coś może się wysypać. Wtryskiwacze Ci nie stukają/nie stukały na zimnym? Wg jednego z mechaników na yt 200k km to praktycznie limit dla tych wtryskiwaczy, a potem zaczynają lać i przyczyniają się do zatarcia (ON w oleju i przez to spadek lepkości). Jest bardzo dużo niewiadomych no i dochodzi jeszcze styl jazdy, gdzie (mam wrażenie), zdrowiej dla silnika jeździć dynamicznie w trybie sport (wyższe ciśnienie oleju, mniejszy moment, egr nie wali spalin) niż „oszczędnie”.
  13. @aramiel123 pewnie tak, chociaż zapewne jest wiele składowych. Widzę, że u Ciebie też zmienia się dźwięk przy jakich 2500-2800 rpm (chyba wtedy duże turbo zaczyna pompować). Zmieniałeś wtryskiwacze? Czy na fabrycznych 330k przejechane?
  14. Przez to akcje BMW poleciały jakieś 15-20% w dół 😉
  15. Czy ktoś mógłby wstawić zdjęcia zaworu egr po wymianie w ramach akcji serwisowej? Nie wiem czy w ASO będą mieli informacje z wyszczególnionym EGR, a żeby dobrać się do osłony zaworu i zobaczyć czy się nie zacina, to sporo zdejmowania jest- wiązki, obudowa filtra powietrza itp.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.