Skocz do zawartości

nomad66

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    951
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana nomad66 w dniu 23 Sierpnia

Użytkownicy przyznają nomad66 punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było
    e30 318i M40
    e36 323i M52 205km/255Nm -> M54 243km/309Nm
    x53 3.0d lift
    Jest
    F15 25d B47

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia nomad66

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (11/14)

  • Dedicated Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Współtwórca Unikat

Najnowsze odznaki

36

Reputacja

  1. nomad66

    6GT - baza wiedzy

    Pomału rozglądam się za zmianą auta. Obecnie X5 f15, jestem zadowolony, auto sprawuje się bardzo dobrze. Wstępnie myślałem rozglądać się za takim samym jak mam, ale z mniejszym przebiegiem. Ale lepsze jest wrogiem dobrego doktoryzuję się zwykle długo przed wyborem, dlatego szukam dużo wcześniej Rozglądając się za potencjalnym następcą natrafiłem na 6GT. Moje wymagania to wysoki komfort w trasach, spalanie 10l w trasie lub mniej, duży bagażnik, obowiązkowo nivo/pneumatyka z tyłu. Bardzo mało jest o nim informacji, chcę więc zasięgnąć informacji od użytkowników. 1. Jakie są wymiary bagażnika? Zwykle wożę ze sobą sporo drogiego sprzętu w bagażniku. Dlatego zawsze wszystko musi być przykryte przez fabryczne rolety przed wścibskimi oczami. Kocyk to nie rozwiązanie, to raczej kokardka na prezencie (Belgia, Francja, Szwecja, Norwegia wokół Oslo itp). Pytam o wymiary bo w litry nie wierzę, jak przymierzałem się do f11 to z 440 litrowego bagażnika nie przełożyłem wszystkiego do ponad 500l - brakło miejsca. Teoretycznie F15 ma 650L, GT ma 610L. Ale na oko bagażnik w 6GT jest sporo wyższy/szerszy niż X5 F15. 2. Jak jest ze spalaniem w wersji 30d przy prędkościach autostradowych (130-170). Czy może 40i nie będzie "smokiem z takimi prędkościami? 20d jakby było biturbo, tak jak mam f15 to pewnie bym bardzo mocno rozważał, jednak pojedyncze turbo wydaje mi się, że będzie za słabe (może tylko wrażenie?). Z dynamiki f15 jestem zadowolony pomimo 231KM/500Nm. 6GT 20d ma 190KM/400Nm. 40i boję się, że zaraz byłyby programy/wydechy itp i 400KM i nie byłoby niskiego spalania może ktoś ma porobione i jednak nie ma co się bać? 3. Głośność - w x5 f15 wygłuszyłem nadkola i jest dobrze. Jak w 6GT? Jak sprawują się realnie szyby bez ramkowe? Zwłaszcza z prędkościami 160+ 4. Jak z trwałością ogólną 6GT? Robię 50-70tyś rocznie, raczej jest dla mnie ważne by jeździło w miarę bezawaryjnie. X jest teraz super, 270 tyś przebiegu, kilka pierdół zmienione, koszt utrzymania/km śmiesznie niski. Która wersja silnikowa najlepsza względem koszty utrzymania/dynamika? Kusi b57
  2. nomad66

    Diagnoza PDC.

    podpiąć diagnostykę najprościej. Teoretycznie mają cykać, ale dla mnie to nie jest sprawdzanie - może pokazywać złe wartości Tył takie same, przód już nie.
  3. brodit? Cena jest wysoka, ale chyba najlepsze co może być do mocowania urządzeń
  4. pomyliłeś tematy
  5. nomad66

    Przeguby

    kup sprawną używkę, do f15 nie ważne jaka wersja silnikowa, wszystko raczej to samo (sprawdź swoje numery) Jak miałem e53 już był problem z zamiennikami, finalnie skończyłem z lobro które za półoś do e53 kosztowało 1000+. I dopiero to chodziło. Reszta wytrzymywała 8-20 tyś km i były problemy
  6. mam b47, obecnie niecałe 270tyś km. Kolektory są bliźniacze z b57. Nie wiem, skąd opinia, że klapki są problematyczne. Jestem dopiero co po zmianie kolektora, u mnie padło samo cięgno - niestety niedostępne - trzeba cały kolektor kupić.. Klapki po tym przebiegu nie mają bardzo dużego luzu. Ale auto robi trasy a nie turla się po mieście. Na 75% przebiegu po mieście nie zawahałbym się ani chwili tylko brał b58
  7. w serii F pokazuje orientacyjny stan do wymiany klocków, ale czujnik reaguje tak samo. Oczywiście w zależności od stylu jazdy możesz zarżnąć klocki 2x szybciej albo klocki wytrzymają "dwa interwały" z komputera Jak kupiłem f15 to były ustawione za nisko światła. Asystent długich nie działał poprawnie (nie wycinał aut), jazda powyżej 70 w trasie to był strach. Na jednej stacji diagnostycznej powiedzieli, że jest ok, potem na przeglądzie inny gość wyregulował światła (podniósł do góry) i wszystko zaczęło normalnie działać, łącznie z asystentem, widoczność się bardzo poprawiła, na mijania można jeździć po autostradzie 140
  8. przy takim użytkowaniu chyba lepiej 40i. Diesel będzie miał problem z sadzą w całym dolocie, dpf będzie się często wypalał i robił problemy
  9. na szybko polecam jakieś grupy polacy w hamburgu na fb i szukać kogoś kto pomoże, tak chyba będzie najszybciej
  10. zobacz czy koła mają równą średnicę
  11. jak wypala się dpf programowo to BMW zaleca jazdę z prędkościami między 60-100km/h i z prędkością obrotową silnika 1500-2000 obr/min. Jak tylko słyszę, że wentylator zaczyna się włączać w sposób specyficzny dla wypalania DPF to od razu jazda z wyżej wymienionymi warunkami, zwykle wystarcza 3-4km i spokój. Obecnie w moim b47 jest 266tyś km przebiegu i ista określa pozostałą trwałość dpf na jeszcze 140tyś km. Czyli chyba dbanie działa
  12. wg ISTA nie trzeba nic robić przy zmianie kół. Blokowanie tylko dla świętego spokoju - był już temat poruszany na forum
  13. nomad66

    Rozrzad B47

    mam prawie 270tyś, olej co 10tyś i ciągle cicho, wszystko chodzi Jestem umówiony na początek przyszłego roku, pewnie będzie koło 280 tyś, zobaczymy jak będzie wyglądał Ja wszystko zakładam z ASO
  14. ja takim testom na CO2 nie wierzę Prędzej diagnostyka w stylu wjechać kamerą endoskopową przez świece żarowe lub wtryskiwacz
  15. auto w szpachli, pod maską silnik n13, wejdź na pod forum o 1er i poczytaj Po vinie golas - tempomat i tyle
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.