Skocz do zawartości

solaris520

Zarejestrowani
  • Postów

    1 808
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

O solaris520

  • Urodziny 18.06.1976

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 520i M20, 1988 (pasja)
    E39 525i M54 Touring, 2000 (daily driving)
  • Lokalizacja
    Katowice
  • Zawód
    architekt

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia solaris520

Mentor marki

Mentor marki (12/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Wg mnie, chcąc szanować swój czas i nerwy, DISA to jeden z tych przypadków, kiedy rynek i rzeczywistość nakierowują wyraźnie na ASO. Poza tym, jak patrzę na tendencję w zmianach ceny od kwietnia, kiedy kupiłem moją, nasuwa się myśl - śpieszmy się kupować zabawki, bo tak szybko drożeją. A niektórym na bieżąco znika dostępność w katalogu (niedawno tylną prawą lampę w klapie dla E39 zamawiałem w bardzo mocnym pośpiechu, chwilę po zauważeniu, że lewa nagle stała się niedostępna).
  2. Czy Twoje 735i to wersja USA? Z czego może wynikać zastosowanie tej wersji przelotowej? Nie da się jakoś łatwo umożliwić zamontowania najpopularniejszego typu mocowania w BMW (który chyba był stosowany w europejskiej 735i)?
  3. Tamta jakaś cała DISA też wg mnie oczywiście do odstrzału, bo już ktoś zdążył ocenić, że nie działa. Tak z ciekawości – sprawdzałeś Twoją używaną DISę pod kątem daty produkcji i czy to jest BMW? Z wytłoczonych informacji powinno to wynikać (mimo, że nie są jakoś wyczynowo czytelne). Zarówno na mojej wcześniejszej, jak i tej nowej jest logo BMW i logo Bosch (tył korpusu), a datownik chyba na klapce. Cholera... szkoda, że nowe forum tylko przez chwilę ma aktywną opcję edycji, bo teraz już musiałem nowym postem coś dopisać.
  4. Tego ostatniego pod żadnym pozorem nie należy brać pod uwagę. Między innymi tu właśnie jest taka opinia, że gość niedługo po zamontowaniu zajrzał ponownie i nie znalazł klapki.
  5. To jeszcze inna sprawa z edytowaniem mi się przypomniała. Dawno temu, będąc modem zrobiłem m.in. te wątki: https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/61502-exx-wymiana-płynu-i-odpowietrzanie-układu-chłodzenia-5er/ https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/61519-e34-bmw-serii-5-ery-quotnowożytnejquot-produkcja-1987-1996/#comment-605109 One są ilustrowane grafikami ulokowanymi na moim serwerze, ale podlinkowanymi jeszcze jako http, co powoduje, że to już pewnie się nie wyświetla, bo przeglądarki blokują. Mógłby ktoś z modów bądź admin tam wejść i zmienić to na https ? Jeżeli się komukolwiek nie chce tego machnąć, można mi dać uprawnienia na chwilę (dając mi znać o tym) i sam to zmienię.
  6. Też nie rozumiem zasadności takiej zabawy, ale jeżeli tak lubisz ... 😉 Wg mnie kwestia visko to tylko jego sprawność i dobry producent - wtedy rzecz jest bardzo wieloletnia i świetnie współgra z oryginalnym układem. W E34 ciągle działa mi Sachs datowany na 1998 rok, a identycznemu nowemu dłuży się od kilku lat już czekanie na swoją kolej. W E39 w zeszłym roku zmieniłem dopiero pierwszy montaż (2000 rok, wciąż sprawny) na nowe. Wg mnie, da się lubić w tym to, że nie wszystko musi działać na kabel i prąd, żeby dobrze reagować na różne warunki.
  7. Tak, ja też widziałem wtedy coś takiego. Jeżeli masz to sprawdzone, dobrze wiedzieć. Jak BMW wycofa DISĘ z asortymentu (a topnieje on coraz bardziej) to nie będzie wyjścia i trzeba będzie bazować na czymś takim (ewentualnie pozbyć się całego modułu DISY 😉 ).
  8. Problem w tym, że w marcu (ale pewnie dalej tak jest), gdy się zająłem tematem, nie trafiłem na żadną ofertę zestawu metalowego, która miałaby jakiekolwiek opinie (pewnie z racji ceny ludzie rzadko to kupują), a w przypadku plastikowych roiło się od negatywnych opinii typu, że: się odrywa, pęka, ma mega luz, ktoś znalazł w kolektorze, ktoś nie znalazł wcale (i żyje w strachu), nie pasuje, hałasuje, itp. Na YT podobnie. Moje zaufanie w takich sytuacjach znika natychmiast, stąd zakup nowego oryginału.
  9. Też nie potrafię teraz znaleźć opcji edytowania postu, a jednocześnie napotykam na niektóre inne posty z informacją, że autor dokonał edycji (zresztą, jak powyżej post Michała). Coś mi się ukrywa, czy coś jest niewłączone? 😉 Edit: W tym momencie w rozwijanym "..." pojawiło się "EDYTUJ", ale jeszcze nie wiem, czy to przez chwilę, czy zniknie po jakimś czasie. Jeżeli to jest na chwilę, to lepiej byłoby na stałe (przychodzi mi na myśl niejeden powód, żeby była na stałe możliwość edycji).
  10. Ja temat DISy niedawno przerobiłem w taki sposób: - najpierw ogarnęła mnie lekka panika, gdy z różnych stron przypadkiem trafiłem na informację o urywających się klapkach, które w skrajnym przypadku potrafią narobić zamieszania, - zamiar wymiany klapki skasowałam dowiedziawszy się o sytuacjach, kiedy te zestawy naprawcze urwały się natychmiast po zamontowaniu, - zamiar zakupu zamiennika skasowałem zaraz po tym, kiedy trafiłem na info, że nawet markowe zamienniki przestają działać (albo zaczynają hałasować) wkrótce po zamontowaniu. W wyniku powyższego zdecydowałem się zamówić nowy oryginał i czuję, że to jedyna dobra opcja (bez tracenia czasu na dobór właściwej i bez zastanawiania się nad jakością). Stara DISA (też oryginał) była datowana na 2007 rok, czyli włożona pewnie w 2008 lub '09-tym roku, dlatego teraz już może był dobry moment na włożenie nowej.
  11. Kilkanaście lat temu przez chwilę prenumerowałem, ale do czasu, kiedy zacząłem mocno ograniczać gromadzenie papierów, do których zagląda się raz na 100 lat. Strony od dawna też nie odwiedzałem, ale kontent sprzed lat zapamiętałem jako dobry. Dobrze się czytało np. jakieś testy długodystansowe i prezentacje modeli (starszych i nowych). Skojarzenia z Trendsem mam pozytywne, a nawet osobiste, za sprawą publikacji w którymś numerze z 2008 roku, w której wziąłem udział razem z moim E34. :-)
  12. Super, że akcja okazała się tak udana! Dobrze wiedzieć o tym asortymencie to, co napisałeś. Czyli zamontowałeś teraz pełny zestaw 600003300 LUK ?
  13. :cool2: Zdjęcia niestety trzeba umieszczać na jakimś serwerze zewnętrznym, a tu jedynie odbywa się wyświetlanie, korzystając ze znaczników IMG Hmmm... Powiem Ci, że gdy w moim E34 wymieniałem nagrzewnicę, ostatnie określenie, jakie przyszłoby mi na myśl, to że było to banalne. :D Zrobiłem sobie bardzo szeroko zakrojoną akcję. :D
  14. Nie wiem, czy chodzi o panel klimy automatycznej, czy zwykłej. W przypadku zwykłej chyba jest to zrobione podobnie, jak w moim panelu - bez klimy. Jeżeli tak, to po wyjęciu całego modułu - najpierw trzeba zdjąć pokrętła, po czym musisz od tyłu panelu (w obszarze zajmowanym przez trzy pokrętła, ale od tyłu) rozkręcić to, co wygląda na rozkręcalne. U mnie jest to coś w rodzaju skrzynki mieszczącej elektronikę. Jest czarna osłona plus biały korpus oraz moduł środkowego pokrętła – czyli trzy elementy, które odłączyłem od tylnej strony głównego korpusu panelu. Żarówka jest jedna i u mnie jest włożona w tą białą część (ona trzyma płytkę elektroniki, z którą styczne jest gniazdo żarówki). Światło w każde miejsce rozprowadza przezroczysta warstwa pomiędzy przednią płaszczyzna panelu a wspomnianymi elementami, które się odkręca, żeby dostać się do żarówki. Na jednej focie może trochę mieszać mała biała kartka, albo chusteczka pomiędzy elementami, ale po powiększeniu chyba jest wszystko czytelne. Podejrzewam, że niezależnie od ewentualnych różnic w różnych panelach, zasada będzie w miarę podobna, albo przynajmniej do odgadnięcia.
  15. Pożyteczne informacje. Nie wiedziałem, że są takie zestawy. :cool2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.