Kitakaze
Zarejestrowani-
Postów
19 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
F10
Osiągnięcia Kitakaze
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Podłączyłem na krótko i powiem Wam że to dopiero jest LED który powinien być montowany od początku w ambient... Klękajcie Narody! Aż w oczy razi. Jak zamontuję to dopiero będzie cokolwiek widać. Pokażę Wam różnicę...
-
Uhuhuhuhuhu... Już widziałem kilka podobnych zdań jak z tych linków. Przewijały się w nich te numery: 63319242150 - 01/11/2011 do 09/09/2014. 63319239413 - 01/11/2011 do 26/03/2014 63319353133 - 01/03/2014 63319350967 - 01/03/2014 Czy jest różnica... JEST! Są też trzy piny zamiast dwóch, ale to żaden problem. Czytałem też inne wątki. Najlepszy ze wszystkich okazał się ten: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1076576&page=1 Najlepsze i ukazujący całość kilku stron informacji jest tekst: "Dealer refused to replaced led modules under warranty. Bought parts for 25$ a piece and 1 hour work to replace all led modules. About 60% brighter" Czarne wnętrza. Mowa o 63319350967. Także nie tylko oporniki się zmieniły ale i same ledy które świecą zwyczajnie mocniej i są inaczej osadzone na płytce. Inny sposób to ten o którym pisałem od początku. REZYSTORY. Kliknijcie na stronę 10. Info sprzed miesiąca. I tez sprawa załatwiona. Ja u siebie na pewno mam stare ledy, już nie produkowane. Dam znać jak ogarnę oporniki na nich. Topic o ledach z F30, ale wiadomo że zasada działania się liczy. I chyba o to nam chodziło.
-
Nie takie rzeczy już z moja piątką robiłem... Czyli idzie to samemu położyć! Extra! Teraz tylko schemat? Albo ktoś kto przedzwoni kable no i wtyczki które wchodzą do modułu..
-
Hej. Znasz może zasadę w myśl której pre-LCI z czarnym środkiem ma słaby ambient? Mam taką wersję i okrutnie to się żarzy... Bo nie ma nic wspólnego ze świeceniem. Chce to jakoś zmienić. I póki co wyczytałem że używane są różne moduły led do rożnych wersji. Jeżeli masz jakieś info na podstawie którego wiadome jest że pre LCI z czarnym środkiem ma słaby ambient to daj linka albo wytłumacz. Kilka osób zaobserwowało to u siebie i chcemy to poprawić.
-
Opcję zmiany ambient w iDrive jak widać z postów f30 trzeba dokodować. Tak normalnie tylko potencjometr od zegarów steruje jasnością ambient. Spróbuję zamówić inna diodę. Jeżeli pre-lift i czarne wnętrze = słaby ambient to na zdrowy rozum wiedząc o istnieniu różnych modułów led do różnych modeli można by się pokusić o próbę wpięcia takiej która na pewno świeci mocniej. Postaram się zrobić dziś fotę mojego ambient to zobaczycie jak źle to może wyglądać. Nie ma też nigdzie używanej wiązki, jak już to tylko serwis. coraz na to poluje i ciągle jakieś e90 itp.
-
Świetnie! A jak z intensywnością? No nie chodzi żeby waliło po przysłowiowych gałach, ale żeby subtelnie, ale wyraźnie się odznaczało. A nie ginęło w połowie światłowodu, albo i wcześniej jak u mnie. Oczywiście empirycznie, ale fotę też mógłbyś wrzucić z zegarami na minimum, ambient na minimum oraz zegary na minimum i ambient na maximum. Teraz będzie dobre... Dwa różne modele, dwie różne... jasności... https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=914043 A tu jest odpowiedź dlaczego jedni mogą mieć kontrolę tylko przez potencjometr od zegarów i reszty wnętrza a inni również przez idrive https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1438230
-
To teraz wracając do tematu. Czytaliście ten wątek? https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=309426&p=2292197&hilit=o%C5%9Bwietlenie#p2292197 Może komuś się takie rozwiązanie spodoba. Ja mam same moduły led i światłowody. Nie miałem wiązki... Stąd te kombinacje. Link do pliku STL działa. Koszt 140-180pln.
-
Oj. Ja? Ale w czym? Bo nie ogarnąłem. Mam dołożony ambient i zasilanie z przycisku. I słabo mi to świeci. Nad czym właśnie pracuję. Inna sprawa że w radiu można mieć taką opcję. I ja ją mam. Radio zmieniłem kilka miesięcy temu. Padł laser. Wyjąłem Siriusa i włożyłem Alpine z LCI. Sam CD Unit Player. Alpine jest z bogatej wersji i ma mnóstwo opcji. M.in Ambient. Stąd wiem że to cudo jest w radiu zależnie od wersji. W Sirius nie było. Ale gdy będę je w końcu kodował to pozbędę się tego pewnie. Pisałem że pracuje nad audio wpierw. Właśnie padnięty laser był inicjatorem tego przedsięwzięcia. Dokładam Audio System x200 plus evo + R110.4, nowe kable i wygłuszenie drzwi. Także nie wiem czemu mam przeczyć Oo.
-
Pisałem wyżej że jest taka opcja. Ambient z poziomy iDrive sobie regulujesz. w radiu masz zakodowaną tą opcję. Tak samo jak intensywność zapachów. Jeżeli nie znajdziesz w Menu opcji AMBIENT to znaczy że masz tak jak ja - doposażone w oryginał, ale podpięte pod zasilanie z przycisków skoro wszytko naraz tylko możesz. Zatem powinieneś ściemnić zegary, ściemni się tez naturalnie ambient, a potem w iDrive podkręcić ambient. I masz swój efekt.
-
U mnie zasilanie jest z przycisku otwierania szyb. Świeci to tak mizernie, że widać jak światło rozprasza się na 1/4 długości światłowodu. Nawet gdybym doświetlił go z drugiej strony to wraz nie było by to samo. Widać by było ewidentnie dwa źródła światła mające swój początek na dwóch krańcach a słabnące po środku gdzie się spotykają. Teraz u mnie padało i nie miałem za bardzo jak zdjąć boczka, ale wypogadza się to zobaczę jak jest z prądem którym zasilam te diody. Może napięcie inne na przycisku a inne na... silniczku podnoszenia szyb... |A dioda jak to dioda. Musi mieć rezystor bo ona przecież chce brać cały możliwy prąd do jakiego ma dostęp. Az się spali. Choćby w pół sekundy. Stąd pomysł na zmianę oporu. Mógłbym też spróbować wlutować inną. I tak mam kilka modułów w zapasie. Jeden bez problemu mogę poświęcić na testy. Myślę że nie dowiemy się czy mocniejszy led lepiej doświeci światłowód póki nie spróbujemy :) Skoro mam ten cały zestaw to chciałbym jakoś go wykorzystać. Pisałem już że za 450pln można mieć od chinola komplet z orange/whit/blue. Ale póki nie wykorzystam wszystkich możliwości to nie biorę tego pod uwagę. kończę już powoli temat audio to będę mógł się na tym elemencie skupić.
-
Myślałem o tym w weekend. O tej "połowie". Poszukam 220-250 Ohm. Czy biała czy pomarańczowa... Ta rozebrana jest od mojego kompletu. Nie wiem z którego roku. Mam też luzem jeszcze kilka od innego. Rozbiorę zaraz kolejną i porównamy. Na początku ambient nie był wielokolorowy z tego co wiem. Tylko bursztyn bawarski. Potem LCI chyba wprowadziło dwa kolory. Seria G dodatkowo niebieski. Chociaż... Chyba F70 miała już niebieski. Kiedyś na desce przed pasażerem u kumpla widziałem chyba niebieski pasek. A może to nie było częścią pakietu ambient tylko M. Nie wiem. https://www53.zippyshare.com/v/XdUBcqMF/file.html Chłopacy. Opornik w zupełnie innym komplecie modułów, 2012r 520d kolor nadwozia Titan Silver Metalic OPORNIK 2550 Czyli odpowiada to 255 Ohm... Empirycznie badając to one świecą takim samym światłem... mimo różnych o 100 Ohm oporników... Dioda nieznana. Nie wiem jak mogę się dowiedzieć czegoś więcej o niej. Płytka na której są sadzone rezystory i dioda jest taka sama. Oznaczenia się zgadzają. W teorii można by ją wylutować i wlutować inną, mocniejszą Jakieś pomysły?
-
Trzeba by też może zmierzyć napięcie na zasilaniu np silniczka szyby i przycisku od niej? Czy są takie same? Nie zrobiłem tego jak miałem rozebrany boczek. Dużo jeżdżę nocą więc pora roku mi nie przeszkadza. Jasnością ambient można oddzielnie sterować z poziomu idrive, nawet zwykły CD Player Unit ma to zaprogramowane. Zatem musi być oddzielna wiązka która odpowiada za to. Jak dokładamy tylko same światłowody i ledy to jesteśmy tej komunikacji pozbawieni. Trzeba by było oddzielny potencjometr dać, albo dołożyć dedykowaną wiązkę i zaprogramować aby oddzielnie sterować ambient. Jednak dla mnie wystarczyło podłączyć się pod przyciski od szyb - i tak zrobiłem. Mam ściemnianie, ale zbyt mizernie to świeci. Stąd pomysł na wzmocnienie samej diody dając jej mniejszy opornik. Oznaczenie na rezystorach to 3570 Zmierzyłem opór i wyszło 355 na obu. Mierzyłem na wlutowanych. Powinienem wylutować. Poszukam o połowę mniejszych zatem. Jakość zdjęcia słaba ale widać że to amber a nie pomarańcz czy czerwony z żółtym. Właśnie na zachowaniu tego odcieniu mi zależy. Są różne diody SMD na portalach do kupienia i pewnie rozwiązało by to sprawę intensywności, ale to było by zbyt proste. Może jakoś by się upchało. Widziałem kiedyś na forum UK jak diody i oprawki ktoś sam robił przy pomocy taśmy klejącej, koszulki termo i trytki. Dał mocniejszą diodę i miał zadowalający efekt z oryginalnego światłowodu. Straszne druciarstwo wyszło przez te oprawki, ale tak chciał i tak zrobił.
-
Kurczę jaki fajny wątek... Ja też mam 530i bez PDC. Policja. Dubai. Zatem nie tylko UK. Za to są... Dwa akumulatory. Będę doposażał w czujniki bo jak widzę pomoc jest nieoceniona... Aż miło się czyta takie tematy. No to teraz będzie trudniej... Wiązka przód - ok. Wiązka tył - ok. Jakikolwiek moduł JBBE z trzema gniazdami - ok. A do czego te obie wiązki podłączyć? Raczej czym? Potrzeba dokładać jakąś wiązkę główną? Aby spiąć JBBE z czujnikami? Czy jest ona w każdym egzemplarzu, nawet bez fabrycznego PDC? Wiązki kupie od razu od F10. Bez przeróbek z E60. Tylko ta instalacja główna mnie niepokoi...
-
Też tak myślę. Skoro tylko wtyczka dzieli stara poświatę od nowej. Celowo użyłem magicznego słowa poświata, bo ambient takie właśnie ma zadanie. Tylko ja tak uważam? Nie chodzi żeby wrzucić pasek led z Chin za 450pln który wali po oczach jak obrysówki na kloszach w Audi tylko żeby móc wykrzesać odrobinę więcej i tu kolejne bardzo ważne słowo BURSZTYNOWEJ poświaty z oryginalnej instalacji ambient. A jak nie montowanej fabrycznie to montowanej samemu, ale na światłowodach i uchwytach a może i ledach oryginalnych. Mam jedną w zapasie, ale skupiłem się na audio. Rozbiorę. zmienię opornik czy co... może będzie jaśniejsza? Chcę aby to był oryginalny nie tylko kolor ale i odcień. Czyli tylko ta dioda wchodzi w grę. Na pewno podzielę się tym ze wszystkimi. Głupio było by mi pisać jak ktoś wyżej "jak chcecie to wam zrobię. bierz mamonę i wal do świętokrzyskiego" Eh. Dlatego uwielbiam zagraniczne fora. Tam buractwo tak nie kwitnie. Ale to moje prywatne zdanie.
-
Będę u gaziarza niedługo to spytam. 59l. wchodzi. Średnio 400km robię. Zależy od jazdy i trasy. Ale nie można być obłudnym i myśleć że jak tankujesz LPG to tanio TANIO TAAAANIOOO będziesz jeździł. Po pierwsze BMW daje mnóstwo radości z jazdy i 6 garów z 258KM daje też trochę możliwości... Będziesz z wielką przyjemnością z tego korzystał mając ciągle w myśli że przepalasz 2,20 a nie 5,10 za KAŻDY litr. Tu dopiero jest widoczna oszczędność. Bo kupując 3 litrowy silnik nie stawiasz ekonomii na pierwszym miejscu. Można kupić 1,4 i założyć LPG do Golfa. Wtedy będzie tanio. Stać nas na F10. Cieszmy się z tego. Ale bądźmy też rozsądni. Tak. Zaoszczędzimy duuuuużo przepalając LPG zamiast etyliny. Szczególnie robiąc 30+ tyś km rocznie. To moje czwarte auto z LPG. Problemów nie ma jak jest dobrze założona instalacja. Większy reduktor do takich mocy jest potrzebny. Ja mam jeden. Ktoś na twin. Wiedza gaziarza robi tu robotę. A nie taka czy inna instalacja. To silnik N52. Dobrze znany w środowisku LPG. Nie bójcie się tego że siedzi w F10. To niczego nie zmienia. Moja jest z Dubaju. Wersja na "kraje o gorącym klimacie" Tak to nazwali. N53 ma wyższą temperaturę pracy z tego co pamiętam. Nie widzę związku między 530i EU US czy ZEA. Ktoś pisał że EU są bardziej awaryjne niż US. A co ma być tu awaryjne. Jak dbasz tak masz?