Czy problem jest już rozwiązany ? Czynników może być wiele: 1. separator oleju nawala i wpuszcza śmieci w dolot ,łopatka przepustnicy dolotu jest brudna i na postoju szczelina nie jest idelane przez co silnik się dławi jak otwarta to auto jedzie jak dzikie - wymienić separator/odme + czyszczenie przpustnicy. 2. łapie lewe powietrze - po zrzuceniu kolektora widoczne są pomarańczowe uszczelniacze dolotów - twarde , popękane , brudne itd - do wymiany. Lub inne nieszczelności. można by popryskać break cleanerem w szpreju tutaj i tam poczym widać czy obroty się podnoszą. Jak tak to nieszczelność. 3.czujnik położenia wałków rozrządu lub i wału - raz podaje sygnał a raz nie - umnie tak było aż zaczęło gasnąc podczas jazdy i wreszcie zgasło na amen - tylko wymiana. 4. Nieszczely układ wydechowy/ kolektor itd - nie trzyma odpowiedniego ciśnienia i sondy lamba mogą źle odczytywać dane na luzie (a podczas jazdy ciśneinei w układzie się podnosi i wszytsko wmiarę wraca do normy)- sprawdzić szczelność , wykręcić sondy i sprawdzić czy są okopcone / czarne. Jeśli czujnik połżenia wału lub wałków podaje źle sygnały sonda po 1 stronie może być okopcona (tak było u mnie). 5.czujniki spalania stukowego 4x pod kolektorami - lubują sie w szfankowaniu jak i czuniki wałków lub wału (raz działa a raz nie). 6. brud w baku i wtryski przelewają lub nieszczelność na wtryskach (małe gumeczki) - regenrazja i czyszczenie w serwisie 1 wtrysku ok 50-60 pln . czyszczenie baku itd. 7. jak ciężko odpala na zimno to czujniki wałków/wału lub za niskie ciśnienie na pompie paliwa . A jak ciężko odpala na zimno i przykopci to odma 8. Brudny lub uwalony MAF - jak silnik się krztusi i dławi na luzie to można odłączyć wtyczkę od MAF i sprawdzić czy się poprawiło. Wywali check engine ale na luzie powinna się poprawić kultura pracy , podłączasz wtyczkę i wraca do problemów . Czyścimy lub wymieniamy MAF. 9. wszytko na raz lub wszystkiego po trochu. ps. W mojej opinie jak by cewka była uwalona to auto by się nie wkręcało na obroty at all ale z cewkami bosh różnie bywa i prędzej czy później czeka je wszystkie wymiana. Masz auto po 1998 wiec nie ma icv- jest zintegrowane z przepustnicą jako element elektryczny a nie podciśnieniowy .