Damianero74
Zarejestrowani-
Postów
43 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW 4er F33 + coś z Zuffenhausen
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Damianero74
-
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Prosiaki to inny level frajdy z jazdy - banan na twarzy zarówno, kiedy prowadzę 718 Caymana S jak i podstawowego, "starego" Macana 2.0T. Naprawdę ciekaw jestem nowego Macana, instalacja 800V + przyzwoity zasięg - to może być naprawdę dobry allrounder. -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
No i HYUNDAI pokazał 🙂 -
F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania
Damianero74 odpowiedział(a) na bartos76 temat w F30, F31, F34, F80
N47 występował również z Euro 6, przynajmniej w serii 4. -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
@Kriss33 i jak wrażenia? Wersja LR czy Performance? -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Oczywiście, że Porsche nie jest dla "Kowalskiego". Po prostu fajne jest to, że taki samochód może (przy spełnieniu paru warunków) jeździć z wysokimi prędkościami dosłownie za grosze. Wiadomo, że raczej właściciel Taycana nie narzeka na brak $$, i mając wcześniej jakąś Panamerę nie przerażało go spalanie rzędu 20-25l/100km, ale ot to taki miły dodatek po prostu :D No może poza NO, gdzie taki Taycan może być niewiele droższy (z ulgami) od jakiegoś BMW 5er ICE. -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Taki cruising. Taycan leci skrajnym lewym pasem po Autobahnie (240-250+) szybciej od wszystkich ICE i Tesla Model Y Performance próbuje „deptać” mu po piętach - śmiesznie to wyglada. W sumie jak ktoś nie pokonuje bardzo długich dystansów na codzień, mieszka w DE i ma np. 150 km w jedna stronę do pracy autostradą bez ograniczeń (no i jakaś ładowarka AC w miejscu pracy), to taki Taycan jak znalazł - stałe prędkości 200+ w świetnie prowadzącym się prosiaku - kosztowo za grosze. No i przynajmniej korzysta się z tych osiągów. -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Tutaj prezentacja, próba autostradowa oraz test zużycia energii w mieście Porsche Taycan Turbo wykonany przez Petrolhead Number One. Człowiek jest fanem "surowych", dużych silników - sam miał CL63 AMG, teraz ma S7 z 4.0 TFSI i jak widać jest bardzo zadowolony z jazdy Taycanem. Nawet wspomniał, że gdyby cenowo stał podobnie, jak S7, to by się z przyjemnością zamienił. Jak widać - można być petrolheadem i być otwarty na wszystkie rodzaje napędu. Tylko właśnie - tutaj chodzi o to, że na Taycana patrzy przez pryzmat tego, że jest po prostu świetnym samochodem, który przy okazji jest elektrykiem, a nie jak często inni recenzenci - ślepo patrząc, że to elektryk i dlatego musi być super i lepszy pod każdym względem od spalinówki. -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
W kontekście wrażeń z obcowania z i4 + porównanie z TM3: https://ibb.co/h1CktY7 -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
To właśnie potwierdzenie moich słów sprzed parudziesięciu stron. BEV pokroju i4 40/i4 M50 to świetna alternatywa dla osób poruszających sie na codzień samochodami pokroju 520d/320d/320i, 330i, czyli najpopularniejszymi czterocylindrowymi jednostkami, które to raczej nie dają za dużo "emocji" z jazdy w kontekście dynamiki, czy dźwięku. Jedynie w przypadku kogoś, kto jeździ w dłuższe trasy, to zasięg będzie na korzyść tych spalinowych jednostek. Dla takich osób, czyli w sumie dla większości takie i4 40 będzie szybsze, cichsze, silnik nie potrzebuje rozgrzewania, natychmiastowa reakcja na gaz, tańsza jazda (jak ktoś ma gdzie ładować) itp. Idealne auto jako daily, pod warunkiem, że ktoś nie lata w długie trasy. Natomiast, jeżeli ktoś plasuje się w tej grupie osób, która jeździ czymś z V8/R6/V12 pod maską, no to jakikolwiek elektryk (póki co) poza jazdą na wprost nie da raczej tych samych emocji, szczególnie tych związanych dźwiękiem, czy jazdą po zakrętach za sprawą ciężkiej baterii. Pod testem i4 M50 Joe Achillesa było wiele komentarzy pokroju tego: " Zamówiłem i4 M50, będzie świetnym samochodem na codzień, natomiast na weekendy zostawiam M2C". To takie podsumowanie tego, co napisałem w jednym zdaniu :D -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
"Porównanie" i4 M50 z E28 535i - z filmu wynika, że i4 prowadzi się świetnie i to, że jest EV w żadnym stopniu nie odejmuje mu "DNA prawdziwego BMW" :D Jak byłem sceptyczny do 4er G22/G26 z wyglądu (grill), to nie wiem czemu, ale i4 mi siedzi, szczególnie w tym kolorze :D -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Jak to się po "obcemu" mówi - Taycan i e-tron GT stylistycznie "stole the show" reszcie EV :D Ładne, zgrabnie i sportowo narysowane samochody, które równie dobrze mogłyby być ICE - nie "krzyczą", że są elektryczne i to jest moim zdaniem bardzo dobra cecha :D -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Jak już wcześniej wspomniałem w tym wątku, silniki elektryczne (o wzorowej wręcz sprawności) w BMW w wersji "dla Kowalskiego lub floty" (318i, 320i, 520d, etc.) będą dużo ciekawszym rozwiązaniem, niż R4 o średniej kulturze pracy i osiągach (przynajmniej dla osób, które nie jeżdżą ciągle w trasy). Także dla mnie takie i4 eDrive 40 >> 4er 420d/420i/430i (z R4, ofc). Kolejny plus to prostota napędu EV - potencjalnie dużo mniejsza awaryjność niż ICE z DPF/GPF, wtryskami, turbo itp. Silniki elektryczne mogą być trochę takim "powrotem" do starych R6 w kontekście bezawaryjności :D Oczywiście to będzie miało sens pod warunkiem bardzo szybkiego rozwoju infrastruktury ładowania. Natomiast inaczej sprawa się ma z wersjami typu M340d/M340i, M550i itp - tutaj nabywcy BMW kierują się bardziej emocjami niż portfelem (no okej, 30d/40d są takim kompromisem, choć są osoby, które po prostu wolą charakterystykę diesla), więc "bezdźwięczne" elektryki mogą mieć problem, żeby do siebie przekonać purystów. Sam jestem otwarty na każdy rodzaj napędu i kibicuję też elektrykom równocześnie "wielbiąc" spalinówki :D Podsumowując, na elektryfikacji najwięcej mogą "zyskać" nabywcy najbardziej "popularnych" jednostek - 2.0d/2.0i, natomiast ciężej z nami, petrolheadami :D -
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Przejście na elektryki jest faktem, wiele koncernów zapowiada koniec produkcji spalinówek bądź wprowadzania nowych modeli w okolicach 2026/2030/2035 itp. w zależności od marki. Kolejnym "kamyczkiem" jest legislacja państw w Europie - coraz więcej się opowiada za wprowadzeniem zakazu sprzedaży ICE po 2035. To świadczy o tym, że technologia ICE raczej nie będzie już się za bardzo rozwijać, tylko cały wysiłek R&D pójdzie na opracowywanie najnowszych technologii związanych z BEV (pojemniejsze baterie, szybsze ładowanie, etc.) i ewentualnie FCEV (technologie wodorowe). Także raczej te jednostki silnikowe, które znamy - (seria "B" w BMW) zostaną z nami "do końca" - mi to pasuje, bo B47, B57, B47 i B58 to chyba najbardziej udane jednostki BMW ostatnich lat, "zrywające" z wątpliwą "reputacją" silników serii "N" - niektórzy wskazują, że to taki "powrót" do korzeni BMW - M50, M52 itp. :D Także jak widać - w Europie zachodniej są takie nastroje - ALE to nie znaczy, że elektryki na dzień dzisiejszy mają więcej sensu niż ICE, a już szczególnie w Polsce. Brakuje infrastruktury, baterii o większej pojemności i ładowania w czasie zbliżonym do tankowania Pb/ON. Norwegia to kiepski przykład "reprezentanta" statystycznego kraju w Europie w kontekście rozwoju elektromobilności - tam te zmiany postępują od lat, spalinówki są sztucznie "zabijane" przez podatki i dofinansowania do kupna EV. Także moim skromnym zdaniem, mimo ogromnego "wysiłku" w rozwój i sprzedaż EV, przez kolejne 10 lat i tak dominować będą spalinówki (pewnie w jakimś tam stopniu zelektryfikowane - MHEV, HEV, czy PHEV), nawet na rynkach zachodnich - nie mówiąc już o Polsce, gdzie będzie to trwało pewnie z 5 lat dłużej. Nawet producenci w swoich ambitnych planach elektryfikacji mówią o około 50% EV w udziale prognozowanej sprzedaży samochodów w 2030 - czyli nadal co drugi nowy samochód będzie poczciwym dieselkiem, czy benzynką. Zabić sprzedaż spalinówek mogą dwie rzeczy - antyludzkie opodatkowanie ich emisyjności, albo wprowadzenie zakazu wjazdu nawet nowym ICE do wielu miast w Europie. No i w przypadku samochodów z silnikami większymi niż R4 - kurcze, no dźwięk R5, R6 czy V8 jest "nieodłącznym" elementem usportowionych samochodów, który diametralnie "ubogaca" odczucia i emocje z jazdy - to jest coś "niemierzalnego" cyferkami i tutaj niestety szybkie EV nie mogą się niczym obronić. -
N52B30 też okej, no i N51 z USA. Ale fakt, w serii E9x jeśli chodzi o EU to najlepiej celować w N47/N57. @kkx5 - tak z ciekawości miałeś może porównanie N47 z nowszym B47 pod względem kultury pracy, osiągów i awaryjności?
-
Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc
Damianero74 odpowiedział(a) na adamjttk temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Komuś udało się ustrzelić zamaskowane G20 BEV (nazywane też "roboczo" i3 2022) - ten sam napęd eDrive z i4 i do 600km zasięgu według WLTP. Dodatkowo prawdopodobne jako bazowe będzie eDrive35 (skromne 286PS) z RWD i ewentualną opcją Long Range z zasięgiem do 600km - w sumie spoko opcja taki "golas" w porównaniu do dzisiejszych 318i/318d/320i/320d, jeśli chodzi o moc. Zdjęcie prototypu i wizualizacja: https://www.bimmertoday.de/2021/06/22/bmw-i3-2022-elektro-3er-mit-i4-technik-und-600-km-reichweite/ https://insideevs.com/news/515390/bmw-3series-electric-long-wheelbase/