Cześć Wszystkim, Zwracam się do Was z prośbą o informację bo być może ktoś już się spotkał z podobnym problemem jaki trapi mój egzemplarz. Krótkie podsumowanie: Samochód: F10, z silnikiem B47, przebieg ok. 125 000 km, DPF na miejscu, AdBlue na miejscu. Problem: auto puszcza czarny dym z układu wydechowego w okolicy 3000 obr / min Podczas jednej z ostatnich podróży znajomy jadący za mną zauważył, że moje auto puszcza czarnego bąka. Faktycznie końcówki wydechu były okopcone. Bimmertool pokazał wtedy błędy: 1) 284E00 lambda probe after cat, signal, nernst voltage: interruption 2) 258400 Exhaust gas temperature sensor before cat, signal: signal too high 3) 261100 Exhaust gas temperature sensor before SCR catalytic Converter, area: upper physical limit exceeded Przed wizytą w serwisie zaobserwowałem uszkodzony przewód odmy. Wymieniłem licząc, że to jest przyczyną błędów. Niestety auto dalej dymiło. Wgrałem seryjny program silnika gdyż wcześniej był po chip tuningu, usunąłem błędy, wypaliłem kolejny raz DPF i pozostaje mi dalej błąd z pkt 1 oraz dymienie. Auto było na diagnostyce w serwisie BMW i serwis rozkłada ręce twierdząc, że na ich urządzeniu diagnostycznym nie ma błędów. Tymczasem na bimmertool`u dalej mi się pojawia błąd z pkt 1. Warsztat gdzie robiłem chipa i wgrywałem serię obstawia uszkodzenie DPF. Ostatni raz na przeglądzie byłem 05/2021 i wtedy było wszystko okay. Od przeglądu zrobiłem jakieś max. 3 tys km. Korekcje wtrysków nie przekraczają +/- 1, ciśnienie na DPF również okay. Macie jakieś pomysły ? Czy sonda odpowiadająca za błąd 284E00 może powodować nieprawidłową pracę DPF i w konsekwencji dalsze dymienie ? Pzdr, Adam