Witam, flansza xdrive wymieniona, wieloklin wyorało do zera praktycznie w bramie u mechanika, samochód wjeżdżając na podnośnik był już FWD a nie AWD :duh: koszt 1,5 k PLN (sama flansza coś 800 PLN, dostępny tylko oryginał) rada dla osób które będą miały ten podobno nieuchronny problem z xdrive, od momentu pierwszych stuków/trzasków przy cofaniu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy do przodu, przy delikatnej jeździe bez obciążenia po płaskim mija jakieś 200-400km do całkowitego zerwania. jeśli miasto to pewnie 2-3 większe korki i przy kolejnym ruszeniu mamy FWD, dodatkowo obciążenie, podjazdy pod górkę, skrócą ten czas. napęd tylko na przód nie oznacza że można dalej jechać, choć wyświetli się komunikat problem z napędem, moc ograniczona, jedź powoli - to lepiej dzwonić po lawetę żeby nie zaorało też tarczek na xdrive (będzie myślał że tył buksuje cały czas i daje większą moc na przód). aha, po zerwaniu możliwa jest jazda tylko na wprost, jak skręcimy koła to rozłącza przód i stoimy. nie należy się zdziwić że po zatrzymaniu nie można w automacie wrzucić P (komp myśli że tył jedzie), należy wrzucić ewentualnie N i potem P, albo po zjechaniu zgasić (silnik zgaśnie ale zapłon się nie wyłączy, trzeba na zgaszonym dopiero wciskać P i dopiero można wyłączyć zapłon). także nieprawda że BMW nigdy nie wypuściło 3ki z napędem tylko na przód, można sobie samemu przerobić :shock: