WItam,posiadam Bmw e46 330 D 204 km silnik M57N z 2005 r,chciałbym usunąc z kolektora klapki zdąłem kolektor aby zobaczyć jak one wyglądają. Auto ma oryginalny przebieg 180tys ,klapki luzu na nitach nie mają jednak kolektor poci się od strony klapek,dla swojego spokoju chcialem usunąc klapki, jednak po konsultacji z kilkoma warsztatami usłyszałem opinie ze jeżeli klapy sterowane sa elektronicznie to nie będzie dobrze po ich usunięciu,wszyscy twierdzą ze jezeji sa one sterowane podcisnieniowo to mozna je spokojnie usuwac, a wtym przypadku nie bo auto będzie żle pracować... Wydaje mi sie ze jezeli wywalę klapy ,włoże zaslepki pozostawię sterowanie podepnę wtyczkę powinno być dobrze? Czy ktoś z was usuwał klapy w kolektorze tak sterowanym,prosze o opinie jak auto zachowuje się po takim zabiegu,koszt nowego kolektora to około 3 tyś zł. Wiem ze temat o uswaniu klap istnieje przeczytałem dużo na ten temat,jednak nie ma tam mowy o tego typu kolektorze gdzie klapy sterowane są silniczkiem.