Skocz do zawartości

WL73

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    VW Touareg II 3.0 TDI 300 KM, Było BMW G30 540xi 2018, Jest BMW X5 G05 40d 2022

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia WL73

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. podzielę się informacją 540xi, średnie spalanie z 95 tys. km to 12l w trasie z prędkościami +20 około 10 miasto bliżej 13-14 l. Jeżdżę autem w mieście ok. 450 tys. mieszkańców. Ciężko uwierzyć w średnie spalanie na poziomie poniżej 10l. Niezależnie od stylu.
  2. Mogę tylko dodać, że 540i ma podobne spalanie. Miasto Szczecin to znaczy, w mieście 12-14 trasa: 9-10,5 - w zależności od tempa i stylu jazdy
  3. Koledzy, i u mnie w mojej G30 pojawił się identyczny komunikat. Auto jest jeszcze na przedłużonej gwarancji. Pytanie: czy wymiana jest w ramach gwarancji, czy serwis mnie skasuje? Ile to może kosztować?
  4. Postanowiłem wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji, która jest bardzo interesująca. Jako, że trwa sezon wakacyjny, odwiedziła mnie siostra z rodziną. Mieszkają oni od 10 lat w Norwegii, można powiedzieć, że trochę wrośli w to społeczeństwo. Tesla, rzeczywiście jest dosyć popularna na tym rynku. Z tego co słyszałem, głównym bodźcem do zakupu, są dopłaty i ulgi, dla korzystających z pełnego elektryka. Podobno zaczyna to się powoli kończyć. Drugą sprawą, jest legendarna "jakość" marki. Bardzo częste niedoróbki, nawet na poziomie różnicy barwy lakieru pomiędzy elementami, bardzo kiepska jakość i dostępność serwisu, i tak dalej - mówię tu o odczuciach mieszkańców okolic Oslo w Norwegii. Tak więc ok, można rozpływać się nad dostępnością SC, ale w mojej opinii, możemy porównywać BMW do TESLI - tylko w zakresie zasięgu/ładowarek. Nie powinniśmy porównywać tych marek jako równorzędnych. Jak rozbudowany jest serwis, dostęp do części, usług dodanych u Tesli i BMW. Czy zaletą jest brak gęstej sieci dealerskiej i serwisów, czy wadą???? Miałem drobną przygodę parkingową, swoją 5 i sprawa została załatwiona błyskawicznie. Ciekawe, jak długo czekałbym na to samo w Tesli???? Nabywcy BMW, to w większości zajęci ludzie, prowadzący często własne biznesy. Auto ma być niezawodne, prestiżowe, i wg mnie nie zajmujące czasu. Jeśli w PL mam marnować go na dodatkowe planowanie podróży, zamartwianie się, czy ładowarka będzie sprawna? zajęta? Ten czas, to też jest IMO wartość. Na dzień dzisiejszy wolę jednak auto przestarzałe/na paliwo kopalne, a dodatkowy czas poświęcić na pracę lub relaks ;) Tak więc wg mnie porównanie BMW, do Tesli powinno się rozszerzyć na dostęp do szeroko pojętej infrastruktury, przydatnej podczas normalnej eksploatacji auta. Klient kupujący BMW, raczej zdaje sobie doskonale sprawę, że musi zapłacić więcej, niż za skodę, czy Forda. W zamian za to może powybrzydzać podczas konfiguracji auta, w czasie eksploatacji korzystać z różnych akcji promocyjnych, wypożyczyć na weekend inny model, który być może chciałby w przyszłości nabyć. Wszystko z pełną kulturą, uśmiechem na ustach i dobrą kawą. To też jest część tego premium, za które świadomie dopłacamy.
  5. Jeśli rozmowa z Nami sprawia Ci przyjemność, to dodam tylko, że przy przebiegu 80kkm, wymieniłem poza standardowym serwisem klocki hamulcowe. Reszta cały czas fabryczna i nie ma z autem żadnych problemów ;)
  6. Dokładnie tak. Podzielam zdanie kolegi. W końcu chodzi chyba o to, abyś poczuł tą magiczną "Radość z jazdy" :)
  7. W moim przypadku średnia z 80 k km to 12l. Na autostradzie, S-ce, przy prędkościach 160-180, w zależności od tłoku na trasie, zazwyczaj 10-11. 140km/h - to okolice 10. Na drogach podmiejskich potrafi mile zaskoczyć i zejść w okolice 9l. Zwróćmy uwagę, że to auto ma 3 litrowy silnik i 340 koni pod maską. Zatłoczone miasto, korki, wtedy spalanie dochodzi do 13-14l.
  8. Zanim zdecydowałem się na 540xi, dealer wypożyczył mi na weekend 530i, potem 530d. w moim odczuciu pieniądze/wrażenia z jazdy, wygrał 530i. ale to było zanim dostałem 540i do testów. Po kilkudniowej jeździe 540i, wiedziałem, co wybiorę. Nie zgodzę się z Mandusem, że 540d miażdży. to jest po prostu zupełnie inny samochód. w 3l benzynie, jak się chce trochę ostrzej pojeździć, usłyszy dźwięk i poczuje wkręcanie na wysokie obroty, to już nie ma wątpliwości. Co do minusów: spalanie. Na pewno w dieslu będzie mniejsze. U mnie średnie spalanie przez 80 tys. km to 12 l. w dieslu pewnie oscylowałoby w granicach 9-10.
  9. Od dwóch lat jeżdżę 540xi. Co do spalania, zgodzę się, że diesel będzie ekonomiczniejszy, na sto procent. Co do wrażeń z jazdy, ciężko to porównać. jeden woli blondynki, drugi brunetki. Mam w domu drugie auto z mocnym dieslem 3.0 i to są raczej dwa światy. Według mnie benzyna jeździ dużo bardziej aksamitnie, łagodnie, co nie znaczy wolno. Diesel to trochę brutal force. Ale to tylko moja opinia. Przed 540-stką, przez wiele lat jeździłem dieslami, w moim odczuciu przesiadłem się na coś lepszego.
  10. Kolego Dla pocieszenia.... U mnie już 60 tyś. Na liczniku i żadna Twoja przypadłość nie występuje.
  11. Włożę kin w mrowisko. Ostatnio podczas serwisu dostałem zamiennie g30 z 2 l dieslem. Rozumiem, że spała on śladowe ilości paliwa. Nie da się w żaden sposób porównać przyjemności z jazdy tym autem, z jazdą benzynową 540, czy tez 530 Nie chodzi tu wcale o przyspieszenia, ale o całokształt. To są po prostu zupełnie inne auta, inna jazda. Wspólny jest tylko znaczek na masce. Powiększają mi się źrenice, jak czytam wpisy o spalaniu w okolicach 5l. Można być może jeździc w takim stylu, ale po co wtedy kupować BMW. Przejechać kilka lat autem, przy spalaniu średnim w okolicy 5l/100 km mógłbym porównać jedynie z torturami. przepraszam z gory cześć forumowiczów, ale nie mogłem się powstrzymać
  12. Od roku jeżdżę g30 Obawiałem się o komfort jazdy przy 19 calowych felgach. Na aucie zamiennie założone są dziewiętnastki. Lato ogumienie mieszane, zima jednakowe. Komfort jest na zadowalającym poziomie, nie ma tez większych kłopotów z parkowaniem w mieście (podjazdy pod krawężniki). Wyglądają według mnie znacząco efektowniej niż 18 na aucie, co tez nie jest bez znaczenia i cieszą oko
  13. WL73

    530i vs 530i xDrive

    :cool2:
  14. WL73

    530i vs 530i xDrive

    Koledzy, postanowiłem się wypowiedzieć w temacie, ponieważ przy zakupie miałem podobne dylematy. Testowałem 520d, 530d, 530i. W moim subiektywnym odczuciu, 530i można porównać do 530d, jeśli chodzi o osiągi, przyjemność z jazdy. W moim przypadku, ostatnią testowaną piątką była 540i. Po tej jeździe już nie było wątpliwości, na korzyść tej ostatniej. Rozumiem, że jazda o kropelce, że mniej pali, itd. W mojej opinii decydując się na samochód z 3 z przodu w cenie, różnica w spalaniu, nie ma dużego znaczenia w ogólnych kosztach eksploatacji. Wydając te pieniądze, wydaje mi się, że zależy nam na innych rzeczach, na przykład, reklamowanej 'radości z jazdy'. Ja za każdym razem jak uruchamiam silnik, wciskam pedał gazu, mam banana na twarzy. Tym niemniej rozumiem wszystkich forumowiczów, dla których właśnie ten litr mniej na 100 km ma duże znaczenie przy zakupie auta.
  15. U mnie około 41000 km przebiegu i kompletnie nic
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.