Skocz do zawartości

DreSik.PL

Zarejestrowani
  • Postów

    124
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 coupe
  • Lokalizacja
    Oświęcim

Osiągnięcia DreSik.PL

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. DreSik.PL

    regulacja skrzyni biegów ?

    Mam a jakże:P Gorsza sprawa, że zestaw kupiłem w ASO dałem paplakowi do zrobienia i zestaw zużyty a 5-tka dalej sie przycina;p Może troszkę mniej ale jednak. Także ja postanowiłem się do tego przyzwyczaić:)
  2. Tak jak piszą inni. 1) Primo ultimo podepnij kompa. Nic nie wymieniaj i nie kombinuj bez uprzedniej diagnostyki. 2) To co wyskoczy ładnie zapisz i przedstaw kolegom z forum 3) Jeżeli chodzi o ODMĘ - jeżeli masz rozpięty przewód odmy (którykolwiek) to silnik dostaje lewe powietrze. Ma to wpływ na osiągi/spalanie i równość pracy na jałowym 4) Jeżeli chodzi o DISA który pokazany jest na foto to objawy moga być podobne, bo po uszkodzeniu najczęściej urządzenie traci szczelność. 5) 9,3 0-100 to jakiś dramat. Zakładając, że naciskasz gaz to taki wynik to tragedia. Liczysz czas G-techem czy tak na oko licznikowo? Tak czy tak to bardzo słabo. 6) Odczuwasz "kopa" przy ok 3,5k-4k obrotów/min? Jeżeli tak to niespawny Vanos (niekoniecznie sam vanos jest uszkodzony może padł któryś z czujników który nim zawiaduje) . . . Zrób póki co pierwsze 2 pkt i zobaczymy czy da się jakoś pomóc. Nawet zwykła INPA może Ci dużo powiedzieć. Ad4) tak możesz sprawdzić jak powinno być
  3. No widzisz.. A mnie w Oświęcimiu jeden mówi, że 1000 za diagnozę a później to nie wiadomo co dalej. Drugi mówi, ze trzeba cały silnik wyciągać. Boże.. Nie ma normalnego mechanika w okolicy? Dam nawet i 400zł ale niech to ktoś ogarnie!
  4. Mata to kolega pojechał bez czytania, bo większośc problemów z kontrolką jest spowodowana źle działającą matą w siedzeniu pasażera. Bezpiecznik od brzęczka i tylko i wyłącznie od niego na bank nie jest. Jakby padł któryś z bezpieczników co innego też przestało by działać. Może sam kabelek się uszkodził albo coś prozaicznego np używasz innego kluczyka (są specjalne funkcje które można zakodować w kluczyku - nie wiem czy akurat tą ale obstawiam, że fizycznie nic się nie popsuło) A tak na marginesie to u mnie nigdy nie pikało i dobrze mi z tym:) Pozdrawiam
  5. Chciałbym odgrzać kotleta, bo z całego tematu nie wyszło żadne rozwiązanie. Otóż kolego udało Ci się to poskładać? Jeśli tak to w jaki sposób:) Ja odebrałem samochód od znachora co robił generalkę i od tego czasu jest pasmo niekończących się porażek.. Aktualnie na tapecie jest vanos, który na bank nie działa poprawnie. Wywala jakieś błędy nastawnika rozrządu wałków wydechowych. Czujnik wymieniony i obstawiam, że ten paprok po prostu to źle poskładał. Stąd moja prośba, bo przed wysłaniem mojej Buni do kolejnego kowala chciałbym mieć pewność czy w tym tkwi problem:) Do rzeczy: 1) Jak sprawdzić czy jest dobrze czy źle ustawione? 2) Jak ustawić poprawnie (przy pomocy jakich narzędzi jakiś opis co gdzie ma mieć jaki kąt? może być po EN lub DE) 3) Kto taką operacje może wykonać? (samemu/byle zakład/specjalista od BMW/wyłącznie ASO)
  6. Udało się rozwiązać problem? U mnie z uporem maniaka występuje bład 104 w INPA. Koledzy podpowiecie jak dalej procedować? Jak sprawdzić czy coś tam jest zaolejone? Da się to zobaczyć dysponując kompletem kluczy i dwoma rękami?:)
  7. DreSik.PL

    M54B25 "znikający" olej

    Ja proponowałbym sprawdzić kompresję na cylindrach - wtedy ustalisz co silnik jest wart Wywalenie uszczelki musiało mieć jakiś powód. Albo zamarzła odma albo wężyk się zacisnął albo ze skrzyni korbowej idzie takie ciśnienie że dolot nie odbiera:) Ludzie uskarżają się na brak mocy jak Vanos pada ale osobiście nie obstawiałbym tej usterki..
  8. Chciałbym odgrzać temat:) Ktoś z małopolski ewentualnie ze śląska (najlepiej okolice Oświęcimia) może się podjąć remontu M54b30? Nie wiem co jest niezbędne do wymiany ale chciałbym mieć w końcu święty spokój z moją bawarką:D Jak ktoś ma doświadczenie albo może kogoś polecić to proszę o PW. Pozdrawiam, Żeby sztucznie nie wydłużać wątku do kolegi z następnego posta uwaga:) Wiadomo, że zawsze się ktoś taki znajdzie co ma super egzemplarz ale jakoś po spalaniu z taga wnioskuję, że albo masz inny silnik albo zamiast oleju twój motorek "przepala" benzynę:) Średniego spalania 13.8 nie miałem nigdy nawet jak startowałem w KJS-ach. (Oczywiście mowa o średnim a jak wiadomo KJS nie mają po 600km) Te silniki przy normalnej jeździe palą ok 10L a przy delikatnej można się zmieścić w 8L więc nie wiem jak ty tym autem jeździsz. Ale koniec OT. M54 generalnie lubią olej i amen! :) A ja w dalej szukam...
  9. DreSik.PL

    M54B25 "znikający" olej

    Koledzy odgrzewam temat żeby nie tworzyć kolejnych.. Wymieniał ktoś uszczelniacze? Jakiś zakład co na Śląsku ewentualnie w Małopolsce się tym może zająć?
  10. Ja tylko chciałbym dodać, że 330ci z kompresorem wystrojonym na 0.6Bara na LPG tez jeździ i to na jednym reduktorze. Fakt faktem instalacja LPG potrzebowała przejść lekki update (inne listwy wtryskowe, reduktor na fi 8mm) ale działa i ja sobie chwale:) Normalna jazda na trasie spalanie ok 12-13l LPG:) (zależy od szerokości opon:))
  11. Kolego po palcu, po palcu!!:) A na poważnie jak będziesz miał problemy co i jak to służę na PW. Robiłem to samemu, bo chciałem mieć pewność, że wszystko jest odpowiednio przeczyszczone:D Do wymaganych narzędzi (jeżeli chcesz ocalić stare wężyki) dolicz sobie brzeszczot:D Robota prosta ale czasochłonna.. Pozdr
  12. 0.6Bara
  13. Vortech V1. Rozwiązanie z atmosferą hmmm.. Trochę obciachowo wygląda jak dymi z przodu spod maski. Mimo wszystko wolałbym mieć to złożone jak należy. Może jest jakieś rozwiązanie żeby tylko na jałowym zasysał w dolot a później w atmosferę?:) "praktycznie zerowe prawdopodobieństwo, że silnik wpadnie w pętle." - o co kaman?
  14. Witam, Wiem, że temat odmy w M54B30 to temat rzeka ale postudiowałem wiele a i tak mam dylemat. Otóż założyłem kompresor do samochodu i jak podepnę odpowietrzenie odmy tak jak Bóg przykazał przed kompresor to na wyższych obrotach kompresor "wysysa" mi olej. Mam założony Oil-catch tank i w nim olej się nie zbiera (czasem tylko taka tłusta woda). Obecnie odpowietrzyłem odme w atmosferę ale wybieram się do Niemiec i mam lekkiego cykora żeby mi tam jakiegoś mandatu nie wlepili. Stąd moje pytanie:) Czy w układzie odma - OilCT - dolot można założyć dodatkową odme która wyłapywała by nadmiary oleju z którymi nie radzi sobie tradycyjna odma? Może można założyć jakąś z seryjnie doładowanego samochodu o innej budowie niż ta z E46. Kombinował ktoś takie cuda? Jest sen się w to bawić i czy zda to rezultat? :D Proszę o merytoryczne wypowiedzi nie takie, że może mam przedmuchy i żebym sobie remont silnika zapodał:) Pozdrawiam i z góry dzięki za merytoryczne odpowiedzi.
  15. Turbo pewno od 10k za "Chińczyka" do nieskończoności:) Osobiście ODRADZAM wszelkie turba, kompresory itp.. To są tematy dla pasjonatów, koneserów, tych co mają górę pieniędzy i chcą ją wydać na samochód, wreszcie dla tych co mają swój warsztat i dojście do części w przystępnych cenach. Nie słuchaj tych co piszą, że za mniej niż 10k się da.. Idę o zakład, że jak zaczniesz dłubać to 15k pęknie a i tak nie będziesz w pełni zadowolony. Przypuszczam, że przy 0.8Bara Twoja bunia i tak nie będzie śmigać jak M, bo przyrostu ponad 100% przy tym ciśnieniu bym się nie spodziewał. Po prostu polub swój samochód albo kup szybszy!! Jak nie chcesz się pogodzić z tą smutną prawdą to pisz na PW. Opiszę Ci jak w rzeczywistości wygląda z pozoru prosty temat dołożenia kompresora:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.