Skocz do zawartości

comeasyouare

Zarejestrowani
  • Postów

    185
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana comeasyouare w dniu 24 Marca

Użytkownicy przyznają comeasyouare punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    wiem, ale nie powiem!
  • Lokalizacja
    MUC

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia comeasyouare

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

2

Reputacja

  1. Temat geometrii i ścierania opon z tyłu po wewnętrznej stronie przynajmniej w F11 jest znany nie od dziś i wałkowany latami na chyba wszystkich możliwych forach. Z tego co ja się orientuję to problem dotyczy(ł) głównie opon RTF, także u mnie 5 letnie opony z więcej niż 5mm bieżnika wyglądały jak na zamieszczonych zdjęciach (ważne - obie strony auta w podobnym stanie). Cieszę się, że ostatniej podróży przed zauważeniem tego nie jechałem 200kmh bo mogłoby to się różnie zakończyć. Rozwiązaniem tego problemu jest najczęściej ustawienie geometrii na dobrej maszynie i ustawienie pochylenia kół na możliwie najmniejszy dopuszczony przez BMW kąt, u mnie było to 1°45' i dokładnie tak ustawiłem. Są też spece, którzy jeszcze mniejszy kąt ustawiają, technicznie możliwy powinien być 1°25' chyba ale ja nie próbowałem. Od ustawienia już 70tys. km i wszystko wygląda ok. Jest też inne rozwiązanie, albo dopełnienie ustawienia geometrii, czyli opony non-RTF, takie też zastosowałem u siebie, żadnych oznak nieprawidłowego ścierania a i komfort jazdy nieprównywalny. Jeśli chodzi o ściąganie z przodu to też miałem lekkie przed geometrią, co ciekawe na zimowych kołach jechał jak po sznurku na letnich ściągał. Tak że, ja bym proponował zawsze też albo zmienić koła miejscami albo spróbować na innym zestawie kół np. zimowe zamiast letnich, bo może przyczyna leżeć w oponach.
  2. Dodam że ten szlam to najczęściej się robi jak się miesza różne płyny różnej jakości albo letni z zimowym. Ja przesiadłem się na zimowy na cały rok i nic się nie zapycha, ewentualnie na lato bardziej rozcieńczony wodą, ale w lecie to i tak bardzo mało się spryskiwaczy używa. Spryskiwacze reflektorów sobie wyłączyłem, wolę ręcznie szmatką je sobie dokładnie od czasu do czasu umyć niż tymi spryskiwaczami.
  3. Jak nie opada to możesz jakiś czas jeździć. Jak padnie kompresor to też możesz sobie kupić zestaw ratowniczy https://www.miessler-automotive.com/BMW-5er-Serie-Kombi-Touring-F11-Notfallset-Luftfederung-Kompressor-Luftversorgungsanlage jakiś czas pojeździsz
  4. Tak tam gdzie jest akumulator w kierunku zderzaka. Wysil się troszkę i na pewno znajdziesz.
  5. F11 530D normalne zawieszenie - 180tys km, jak na razie żadnych oznak by coś niedociągało. Ale też ciężko porównywać bo z tych 180tys. może 20% na polskich łatanych drogach.
  6. Tak wspomaganie jest hydrauliczne ale musi być też sterowane elektronicznie, np. zawór w zależności od prędkości umożliwia większy lub mniejszy przepływ oleju. Przy twoich błędach nalezy sprawdzić przede wyszystkim wtyczki, łączenia (korozja, zwarcie itp.). SVT jest umieszczony pod bagażnikiem. Do pierwszego błędu jest taka procedura Wprowadzanie kodu usterki może być spowodowane przez: - Wadliwe złącze (zwiększona odporność na kontakt): mechanizm zaczepu, wilgotność, korozja, sworznie złącza. - Wadliwa linia łącząca: przerwanie, zwarcie. - Wadliwy zawór serwotroniczny: Odporność cewki poza zakresem docelowym lub zwarciem. - Wadliwa jednostka sterująca SVT Wykonaj kontrolę linii. W ten sposób obserwuj uszkodzenia spowodowane wilgocią i korozją na połączeniach wtykowych i złączach wtykowych (jeśli dotyczy). Jeśli usterka nie zostanie wykryta, sprawdź rezystancję cewki podłączonego zaworu pod kątem prawidłowej wartości rezystancji (wartość wartości zadanej od 5 do 12 omów) lub zwarcia. Jeśli ta kontrola nie przyniesie rezultatu, wymień jednostkę sterującą SVT. Sprawdź układ kierowniczy po zakończeniu napraw. Informacje Serwisowe Sprawdź funkcję SVT, biorąc pod uwagę poniższe procedury: Uruchom silnik i uruchom kontrolę funkcjonalną układu kierowniczego. (Steruj wielokrotnie w lewo i prawy koniec zatrzymuje się!) Wyłącz silnik i odczekaj co najmniej 5 sekund (czas uruchomienia terminala 15N). Powtórz test jednostki sterującej i sprawdź, czy usterka się powtórzyła. W razie potrzeby ponownie przeprowadź diagnozę.
  7. @Jack-Strong Możesz rozwinąć? Nie jestem specjalistą ale te wartości 450km w ruchu miejskim i 900km na autostradzie są wg. mnie jak najbardziej logiczne.
  8. comeasyouare

    BMW F10 wahacze

    Nie przesadzaj, co tu się znać. Zmień język na polski i masz opisane trzy wahacze 1, 6 i 13.
  9. Jest takich reguł pewnie z dziesięć. https://bimmerguide.de/dpf-regeneration-infos-coding/ możesz sobie przetłumaczyć i poczytać.
  10. Zależy od warunków jazdy. W ruchu miejskim mniej więcej co 300-400km, na autostradzie nawet co 1000km.
  11. Czyli rozumiem, że przy następnej wymianie rozrządu w moim N57 LCI taki zestaw mogę zastosować i będzie git? Dzięki chłopaki.
  12. Ostatecznie wyszły 351 w dobrej cenie z 4letnimi oponami i prezentują się całkiem ok.
  13. Dla zainteresowanych, po 10 latach od produkcji, pierwszy serwis klimatyzacji. Czynnika było 535g/850g czyli ubyło 1/3. Oleju udalo sie odseparowac tylko 2cm3. Serwis zrobiony i mam nadzieję że następny za parę lat.
  14. No ale to źle, dobrze, czy tak naprawdę nie wiadomo?
  15. Nie pierwszy i nie ostatni raz pokazują badziewie. Trzeba miec na uwadze, ze te apki sa uniwersalne do wielu silnikow i różnego osprzętu - dzięki forum mozna wiele niejasności wyjasnic Moze nie do końca odpowiedź, która będzie cie satysfakcjonowała, ale na niemieckim forum wlasnie ktos zrobil test z N57 320tys. Km, gdzie olej mial wymieniany co ok 30tys wyłącznie 5w30. Zamontowal czujnik vdo o dokladnosci +-0.05bara i apkę na tel wlasnej produkcji - by nie miec kabli. Ciśnienie na starym oleju po 15tys 1.05bar na rozgrzanym silniku na biegu jalowym. Zmienil olej na 5w40 i ciśnienie.... Pozostało dokladnie na takim samym poziomie. Zastanawiam się czy tez czegos takiego sobie nie zamontować. Na razie w moim przy 180tys, tez zmienilem olej z 5w30 Motul na 5w40 LM. Dodam, że tez nie mam ciezkiej nogi. Czsem na autostradzie pojade sobie 220kmh, ale 90% to jest 130-140kmh. Wiec jest to głównie ponizej 2000obr/m.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.