Temat geometrii i ścierania opon z tyłu po wewnętrznej stronie przynajmniej w F11 jest znany nie od dziś i wałkowany latami na chyba wszystkich możliwych forach. Z tego co ja się orientuję to problem dotyczy(ł) głównie opon RTF, także u mnie 5 letnie opony z więcej niż 5mm bieżnika wyglądały jak na zamieszczonych zdjęciach (ważne - obie strony auta w podobnym stanie). Cieszę się, że ostatniej podróży przed zauważeniem tego nie jechałem 200kmh bo mogłoby to się różnie zakończyć.
Rozwiązaniem tego problemu jest najczęściej ustawienie geometrii na dobrej maszynie i ustawienie pochylenia kół na możliwie najmniejszy dopuszczony przez BMW kąt, u mnie było to 1°45' i dokładnie tak ustawiłem. Są też spece, którzy jeszcze mniejszy kąt ustawiają, technicznie możliwy powinien być 1°25' chyba ale ja nie próbowałem. Od ustawienia już 70tys. km i wszystko wygląda ok.
Jest też inne rozwiązanie, albo dopełnienie ustawienia geometrii, czyli opony non-RTF, takie też zastosowałem u siebie, żadnych oznak nieprawidłowego ścierania a i komfort jazdy nieprównywalny.
Jeśli chodzi o ściąganie z przodu to też miałem lekkie przed geometrią, co ciekawe na zimowych kołach jechał jak po sznurku na letnich ściągał. Tak że, ja bym proponował zawsze też albo zmienić koła miejscami albo spróbować na innym zestawie kół np. zimowe zamiast letnich, bo może przyczyna leżeć w oponach.