swiezak77
Zarejestrowani-
Postów
91 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
Osiągnięcia swiezak77
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
Dzieki, tego mi brakowalo co to za masa tam jest... wczoraj zakupilem ten butyl. Jezeli chodzi o objawy co opisalem to powodem okazal sie ten sterownik, rozebralem to wszystko i po podmianie na razie od 3 dni za kazdym razem zamyka i otwiera. Ogladalem przed robota jakies filmiki ale wszystkie byly chyba wersji przedliftowej bo wiecej rozbierania - u mnie rocznik 2002 zdjemujemy tapicerke, wygluszke i wystarczy wyciagnac sam zamek bez klamki, ramki itd. Z samego zamka mozna odlaczyc sterownik i podmienic na inny. Airbaga nie odlaczalem. Teraz pozostaje mi wyczyszcic stary butyl, nalozyc nowy i zlozyc wszystko spowrotem.
-
W INpie nie da sie tego zrobic?
-
Ktos cos podpowie?
-
Tez tak mam i mnie to wkurza. Zauwazylem, ze pamieta jakis czas od postoju, po calej nocy zawsze sie "resetuje" i jak przekrecam rano w garazu to od razu nawiew odpala i musze wylaczac...
-
Ja mam wzmacniane te nowe. A dowazenie kol jak zrobiles to problem juz nie wraca u Ciebie tak ?
-
Napisze co u mnie pomogło... zmiana opon na nowe. Poprzednie (Nokian) mimo, że wyważane 3krotnie w różnych firmach musiały mieć jakąś wadę lub nierówno zjechany bieżnik czy coś w ten deseń.. pomimo, że oglądaliśmy je i za drugim wyważeniem kręciły się bardzo ładnie to podczas jazdy i hamowania odczuwalnie trzepało kierą. Założyłem nowe i jak ręką odjął. Teraz jeżeli gdzieś są odczuwalne takie tyci drgania czasami podczas jazdy najczęściej koło 90km/h to tylko zależnie od niektórych fragmentów nawierzchni - tak wiem jestem przewrażliwiony ale cóż tak mam, że każdą pierdołe/cykniecie wyłapię:) Zawieszenie nie jest nowe pewnie jak je zmienie kiedyś będzie idealnei ale w każdym razie jadę 140-150km/h dohamywuje i NIE MA drgań! Więc u mnie tarcze nie były krzywe od nowości..
-
U mnie tylne prawe drzwi maja problem tzn. przy zamykaniu nie zawsze sie zamykaja z centralnego, czasami dopiero za drugm razem, otwieraja się czasami też nie zawsze... Wciskam centralny na pilocie jest dzwiek zamykania zamyków ale rygel od tylnych prawych nie idzie w dol i zostaja otwarte albo zamkniete przy otwieranu... za drugim razem najczęściej zamyka. Wyczytałem, że to problem najprawdopodobniej sterownika zamka drzwi, kupiłem zamek i wyjąłem z niego ten sterownik. Jak z dobraniem się do tego czy trzeba ściągać klamkę, ramkę zamka itd tak żeby tylko podmienić sam sterownik jaka jest najszybsza droga? I dodatkowe pytanie czy ściągając to wygłuszenie drzwi żeby spowrotem założyć muszę mieć silikon?
-
Klamkami wszystko działa u mnie więc zakładam, że ten siłownik zamka się kończy i zaczyna wariować. Kupiłem drugi zamek i wyjąłem ten siłownik z niego. Jak z dobraniem się do tego co jest konieczne a co nie żeby wymienić tylko siłownik zamka? Dodatkowe pytanie to czy ta masa wygłuszenie drzwi jak się spowrotem zakłada trzeba mieć silikon? Pomoze ktos kto to przerabiał?
-
Co do opon wywazalem 3-krotnie, trzecim razem u innego wukanizatora niz zawsze - serwis typowo bmw prawie jak ASO kalibruja regularnie maszyne mimo, ze robia tego DUZO mniej niz typowy wulkanizator. Po ich wywazeniu nie bylo drgan praktycznie wcale ALE przez jakies 2 tyg. pojezdzilem i wrocilo. Zauwazylem tez, ze jak opony sa zimne i jest cvhodniej to albo nie ma na poczatku wcale drgan w tym samym zakresie lub sa duzo mniejsze. Jak auto postoi pod praca 8h na pelnym sloncu to drgania sa duzo wieksze (cisnienie opon rosnie?). Wiec na pewno same opony daja czesc drgan u mnie podczas samej jazdy, sa 7-letnie mowili mi ze trzeba je zmienic co faktycznie zrobie pomimo ze bieznik maja i brak pekniec. Co do drgania przy hamowaniu bede sie umawial tam gdzie robilem na zmierzenie ich czy nie maja bicia jak i piast pomnimo, ze sa nowe to moglem pechowo trafic... A w dalszym etapie to rzeczy co wymieniles - wahacze gorne przednie. Szkoda tylko,ze bez konkretnego przyrzadu/prasy nie wymieni ich mechanik? Chyba juz lepiej zrobic w drozszym serwisie ale zeby nie pocharatali tych tulei/piast... Zawieszenie bylo u mnie sprawdzane i nie wykazuje niby luzow ale jak patrze to gumy przy amorach juz sa spekane i pewnie te tulele o ktorych piszecie tez wygladaja kiepsko ale nie widac ich. Dzieki za rady.
-
Czy przed wymiana tych tulei mieliscie tylko przy hamowaniu te drgania? Bo ja oprocz przy hamowaniu >80km/h (tarcze nowe, glownie dotyczy to przyhamowywania jak sie mocniej docisnie to nie drzy wcale albo mniej) mam tez drgania po prostu podczas jazdy tak od 80-110 czuc na kierze dalej nie czuc/nie widac na kierownicy ale czuc na aucie i widac jak drzy fotel pasazera ?
-
U mnie tylne prawe drzwi maja problem tzn. przy zamykaniu nie zawsze sie zamykaja z centralnego, czasami dopiero za drugm razem. Otwieraja sie zawsze. Wciskam centralny na pilocie jest dzwiek zamykania zamyka wszystkie drzwi ale rygel od tylnych prawych nie idzie w dol i zostaja otwarte... za drugim razem zamyka. Czy to naprawdopodobniej uszkodzenie zamka?
-
To Ty robiles cale zawieszenie przod? tzn. 4 wahacze+drazkikierownicze i poduszki? Amortyzatory tez? Musialbym sprawdzic na stacji moje amory. U mnie jezeli chodzi o zawieszenie tez wszystko jest fabryczne aczkolwiek przebieg jest niewielki. Czyli dokrecenie tulei jak kola sa zalozone juz na aucie i z kanalu tak? A tuleje z wahaczy da sie jakos wyjac i osadzic bez specjalnego przyrzadu? Pytam bo moglbym znow jechac do warsztatu typowo od bmw jak bylem ostatnio i tam wszystko jest zrobione idealnie ale koszty juz nie sa tak idealne:) U innego mechanika, do ktorego chcialbym teraz pojechac z tymzawieszeniem kiedys bylem i wymienialem amory w E90 i wszystko bylo ok ale nie przypominam sobie zeby jakims przyrzadem wtedy operowal ale to inne auto no i moze przy takiej pracy (same amory) nie trzeba.
-
Te tuleje to sa jakies w piascie rozumiem, ze to nie te same tuleje, ktore sa przyczyna drgan i sa w wahaczach? U ciebie robili z jakas praska czy recznie tego sienie wybije/wlozy ponownie innymi metodami? Mialem wymieniane jak pisalem tarcze+piasty (zintegrowane z lozyskami) wiec ktos juz musial tak czy siakte wahacze ruszyc czy nie? PS. A z ciekawosci czemu nie wziales lemfordera?
-
Dzieki. Opony jak zmienie na nowe to raczej nie chce ich zjezdzic szybciej:) A zmienic je musze bo oprocz drgan przy hamowaniu mam tez drgania podczas jazdy najczesciej 80-100km/h tez kierownica lekko lata powyzej juz raczej nie ale czuc drgania i widac np. jak drga fotel pasazera.. Co do wahaczy/tulei - ciezka praca zeby je wymienic , mechanik nie typowo od bmw sobie poradzi z ich wymiana? ktos tutaj tez wymienial jako przyczyne laczniki stabilizatora i poduszki- kosztuja niewiele to chyba warto przy okazji tez wymienic?
-
Mam ten sam problem, na spr. zawieszenia nic nie wychodzi, kola wywazane 3 razy, ostatnio sie troche wykosztowalem zmienilem tarcze przod na org. bmw + do tego nowe piasty FAG ale bicie jak bylo tak jest nadal... Opony sa dosc stare bo 2011/2012 rok wiec i tak chce je zmienic ale dalej to zostaja te wahacze chyba, tylko ktore to sa dokladnie? bo ze sklepu dostalem taki oto schemat: http://imagizer.imageshack.us/a/img923/5605/VopteG.png i sa tam wahacze nr 4 oraz 11 jako przednie/gorne i do nich zestawy samych tulei tylko, ktore powoduja te drgania? I czy po wymianie koniecznie trzeba geometrie?