Skocz do zawartości

Dombrek

Zarejestrowani
  • Postów

    724
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ex E39 540iA 2002
  • Lokalizacja
    Katowice

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Dombrek

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. To wspornik centralny wału napędowego. Można go znaleźć jeszcze pod tym numerem: 26121229243
  2. Mam do sprzedaży 4 szyby boczne podwójne (lub jak kto woli: "akustyczne") do E39 sedan (1x PP, 1 x PT, 1 x LP, 1x LT, brak trójkątów) wraz z uszczelkami. Można montować na standardowych silnikach szyb (teoretycznie powinny być mocniejsze, ale zwykłe też dają radę). Cena za komplet 550 zł (do negocjacji) + przesyłka.
  3. Cześć! Czas na wiosenne porządki i "PROMOCJE -50%" - sprzedam NOWE części do auta, z którym już jakiś czas temu się rozstałem (E39), ale części pasują nie tylko do 5er, lecz także do E38, E32, E46, E60 - podaję numery części OEM BMW, więc można sobie sprawdzić kompatybilność ze swoim autem. Oto lista z cenami: Połączenie, wał wzdłużny LEMFÖRDER 13082 01 BMW (1 229 065) 350zł Wspornik centralny wału ori BMW 26121229307 100zł Tuleje zestaw naprawczy Meyle HD 380 311 2909 - 2 szt. (komplet) BMW 0 006 482, BMW 1 093 707, BMW 1 141 752, BMW 31 12 0 006 482, BMW 31 12 1 093 707, BMW 31 12 1 141 752, BMW 31 12 9 068 734, BMW 31 12 9 069 829, BMW 31 12 9 071 085, BMW 9 068 734, BMW 9 069 829, BMW 9 071 085 50zł Filtr ASB Meyle 300 243 4107 BMW: 1 422 673, 24 34 1 422 673, 30zł olej ASB Mobil ATF LT71141 - 1 litr (5 szt.) 100zł/5 litrów (tylko całość) olej ASB / przekładnie Mobil ATF 220 - 1 litr (1 szt.) 15zł Linka hamulca postojowego prawa i lewa ATE 580246 i 580247 lewa: BMW 34 40 1 166 234 / 34 41 1 162 998, prawa: 34 40 1 166 237 / 34 41 1 162 999 100zł komplet prawa+lewa (tylko całość) Ceny, jak widzicie, grubo poniżej cen sklepowych (nawet o połowę). Wysyłka do Paczkomatu 20zł/paczkę . Jak ktoś weźmie całość, to jeszcze możemy coś zaokrąglić. Dodatkowo do automatycznej skrzyni biegów (ASB) mam nowe ori BMW uszczelki (miały trafić do mojej skrzyni w E39 540i, ale ostatecznie auto sprzedałem). Pasują do skrzyń ZF: Część / nr OEM BMW / cena w sklepach oring / 1421583 / 75,00 zł pierścień uszczelniający / 1422667 / 114,00 zł pierścień uszczelniający / 1710247 / 146,00 zł oring / 1421143 / 69,00 zł oring / 12141748398 / 8,00 zł pierścień uszczelniający / 07119963151 / 3,00 zł śruba zamykająca / 11131742994 / 37,00 zł oring / 1421577 / 106,00 zł pierścień uszczelniający / 1421565 / 104,00 zł pierścień uszczelniający / 24147571213 / 69,00 zł pierścień uszczelniający / 1422387 / 104,00 zł pierścień uszczelniający / 1422671 / 96,00 zł Za całość sklepowo wychodzi ponad 930zł - ja proponuję 500zł z przesyłką Paczkomatem po mojej stronie. Powyższe uszczelnienia są oczywiście nowe, w foliach, ori BMW. Wysyłka po przedpłacie. Zapraszam do kontaktu na priv
  4. Drzwi są takie same, różnią się uszczelkami szyb. Da się zamontować podwójne szyby do zwykłych uszczelek - niektórzy tak zrobili, chociaż jest dość ciasno... Jeśli jednak masz drzwi z uszczelkami z podwójnych szyb, to podejrzewam, że zwykła szyba może mieć luzy w takiej konfiguracji. Więc albo montuj podwójne szyby, ale poszukaj uszczelek (nie powinno być problemu). Aha! Mechanizm podnoszenia zdaje się też jest mocniejszy w podwójnych szybach, ale to akurat u Ciebie nie gra roli.
  5. Na serio w to wierzysz, że paliwo rozwiązało problem z telepaniem i wywalaniem błędów czujników?! :duh:
  6. Zgodnie z oczekiwaniem - konkretna odpowiedź: Coś masz niesprawne. Ma lecieć albo zgodnie z panelem, albo zimne - według ustawień na pokrętle.
  7. Pytanie jak to ten elektryk badał. Nie chcę oceniać, bo go na oczy nie widziałem, ale jeśli to nie jest "zaufany" elektryk, to chyba wolałbym go sam sprawdzić, bo dziś znalezienie kogoś komu się coś chce (a już w szczególności szukać uciekającego prądu) graniczy niestety z cudem. Tak więc, podobnie jak napisał Mhrok, lepiej sprawdź to sam przy pomocy miernika i wypinając poszczególne bezpieczniki. Oczywiście lampki pogaszone, auto w stanie wygaszonym (można poznać po wygaszeniu lampki przy drążku zmiany biegów - jeśli masz automat), zamek bagażnika zatrząśnięty. Wtedy to nawet 0,03 powinno być. Pomiar zrobiony przez elektryka (0,46) to mi wygląda na normalny tryb zaraz po zgaszeniu auta, ale jeszcze przed wygaszeniem elektroniki. Masz coś w aucie niefabrycznego? Stacje multimedialne (Androidy i Windowsy itp.) potrafią tyle zjadać prądu w trybie czuwania. Trzeba je w większości przypadków przekaźnikami czasowymi odłączać. Pytanie czy masz takową? Sprawdź też czy nic nie jest do zapalniczki podłączone - w BMW działa nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
  8. Dombrek

    Bmw e39 fotel

    Montować możesz, bo śruby i rozstawy pasują również z E38. Natomiast jest kwestia wtyczek - są żółte (w nowszych) i jakieś inne (nie pamięta jakie - w starszych). Ale raczej się tym nie przejmuj, bo najwyżej kable utniesz i zlutujesz - potrzebujesz tylko 12V i masę oraz przewody poduszki (a raczej napinacza pasów). Co do napinacza, to też się różniły - jest kilka typów. Po podłączeniu nowych stołków sprawdź, czy Ci błędu nie wywala poduchy. Jak wywala, to trzeba przepiąć napinacze ze starych foteli. Najlepiej zrób test wtyczek nim przykręcisz fotele, bo żeby zdemontować napinacz, to lepiej mieć fotel luźny lub w ogóle poza autem (wtedy idzie szybko - jedna śruba i plastikowa osłonka).
  9. To skoro czujniki są, spryski też itp. (można jeszcze po VINie sprawdzić), tzn że ktoś wymieniał licznik z pokrętłami wokół niego i wsadził z auta bez ksenonów. Jeśli jeden reflektor się obniżył to: - najpierw zrób test czy w ogóle poziomowanie działa - kluczyk na OFF -> pokrętło na światła mijania -> i włącz stacyjkę. Światła powinny zjechać w dół a następnie pojechać w górę (będziesz wyraźnie widział na jeżdżący snop światła na ścianie), - jeśli obie lampy pracują równo (lub w miarę równo, tj. jadą w dół i w górę), to wystarczy, że śrubką na reflektorze (taka biała - pasuje impus oraz krzyżak) tą lampę, co jest niżej, podciągniesz na równi z tą co jest dobra (zwróć uwagę na asymetrię światła), - jeśli którą lampa nie pracuje dół-góra, albo robi to bardzo opornie, to pozostaje wymienić regulatory
  10. W tej kwestii nie pomożemy. Zapraszamy za to na forum: http://dresiarze.bmw.pl - tam zapewne pomogą z diodami, a nawet zamontują neony w podwoziu.
  11. Przeszukajcie dobrze forum, bo były już o regeneracji tematy i podobno jest kilka warsztatów, które potrafią zregenerować tak, że działa "długo i szczęśliwie". Zamian na chłodzony powietrzem jest możliwa - też był o tym wątek na forum - przede wszystkim jednak trzeba kilka gratów, m.in. obudowę rozrządu z silnika bez vanosa.
  12. A nie lepiej wprost do akumulatora?
  13. A te górne wahacze z tulejami to są w miarę nowe, że chcesz tylko tuleję zmienić? Moim zdaniem nie warto, bo będziesz mieć dobre tuleje i zużyte sworznie, które też mogą czasem dawać opisywane objawy. Tuleje na prasie wymienisz (nawet niektórzy twierdzą, że i bez prasy da się to zrobić, ale to już trochę rzeźba), natomiast żeby wsadzić wahacz na prasę, to i tak musisz sworzeń wyjąć ze zwrotnicy z czym może być spory kłopot i ryzyko, że przy wyciąganiu zostanie uszkodzony właśnie sworzeń. Teoretycznie są narzędzia, które sobie z tym poradzą, ale w starym wahaczu zapieczonym mogą po prostu nie dać rady (no chyba, że tzw. widelec, ale widelcem zwykle uszkodzi się sworzeń przy odrobinie nieuwagi, więc wracamy do punktu wyjścia). Ewentualnie zrób tak - kup same tuleje i całe wahacze. Jak mechanik wyjmie wahacz (może mu się uda zrobić to gładko - czasem i tak się zdarza - loteria), to stwierdzicie czy wymieniasz cały czy też prasujecie tylko tuleje. To co nie zostanie użyte, po prostu oddasz do sklepu, bo będzie nienaruszone.
  14. Ok. Trochę mi to nie po drodze bo będę musiał przenieść centralkę na druga stronę. Skąd dokładnie taki przekaźnik mogę dostać i jak go podłączyć ? Nie ma innego sposobu żeby wlutowac coś między żarówkę wstecznego a centralkę żeby ograniczyć ten spadek na napięcia do tego stopnia żeby centralka od czujników się nie wyłączała ? Przkaźnik.. tzw. przekaźnik samochodowy za 3-8zł na 12V. Kabel + od cofania ma "aktywować" cewkę, a zasilanie puścić nawet wprost z akumulatora (jeśli masz w bagażniku) lub innego stałego + lub ze stacyjki (skrzynka bezpieczników w bagażniku).
  15. Drżenie podczas jazdy (nie podczas hamowania) może pochodzić z: - źle wyważonych opon np. z tyłu (wtedy nie czujesz na kierownicy) - nawet jeśli wyważałeś, to nie znaczy, że jest ok, bo prawie nikt nie kalibruje swoich wyważarek - jak będziesz wyważał, to poproś, żeby przynajmniej jedno koło po wyważeniu wrzucili na drugą (inną) wyważarkę - powinna pokazać ten sam wynik (oczywiście będą na Ciebie patrzeć jak na świra, ale mina im się w większości przypadków zmienia, jak widzą, że maszyna jest do d...), - krzywych felg, - niewyważenia wału (mało prawdopodobne), - zużycia łącznika wału. Natomiast podczas hamowania to: - tarcze, - tuleje wahaczy, - sworznie wahaczy. Przy okazji - często przy wyjmowaniu wahacza do wymiany tulei mechanik może nie być w stanie wyjąć sworzeń bez jego uszkodzenia. Więc jeśli wahacz masz od nowości (albo przynajmniej od kilku lat), to raczej licz się z tym, że musisz wsadzić cały nowy. I tak jak koledzy już napisali - jeśli zawias nie był ruszany, to wymieniaj wszystkie wahacze z tulejami i sworzniami. Polecam Meyle HD (nie wszystkie są w wersji HD). Lemforder jest moim zdaniem przereklamowany, szczególnie w przypadku trwałości tulei. Nie polecam wahaczy Febi - podobno niska trwałość jest powszechna, ale za to uznają reklamacje (mi kiedyś bez problemu uznali i kasę zwrócili).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.