Musisz doczytać więcej info. Opona rft nie ma związku z bezpieczeństwem. Jeśli rozpatrujesz bezpieczeństwo jako dojazd 10 km na kapciu to tak - jedyna zaleta. Opona rft to tylko i wyłącznie cięcie kosztów, bo aucie nie trzeba projektować wanienki na zapas, nie trzeba go wozić. Auto jest lżejsze i bardziej ekonomiczne w testach o te promile. BMW M nie dostaje run flatów tylko normalne opony :cool2: Zazwyczaj na jeden stopień wyższym profilu, żeby tej gumy było więcej. Lub są zwyczajnie szersze dla trakcji. To nie tak, że im mniej opony tym auto bardziej sportowe - przykład 3er 255/30 R19, gdzie na rft jest to kamieniem a nie radością z jazdy. Opona RFT jest twarda, wpływa na szybsze zużycie elementów zawieszenia, pogarsza właściwości jezdne pojazdu, bo opona winna wykonywać pracę a nie być kamieniem i zwalać wszystko na układ zawieszenia. Jest oczywiście droższa. W czym przewyższa xDrive standardowy napęd? Mamy sezon wiosna lato. Auto więcej spala, wolniej przyspiesza, droga hamowania taka sama. Za napęd w fabryce trzeba dopłacić. Jeśli nie mieszkamy w warunkach Południowej Polski to xDrive nie jest potrzebny. Owszem przydaje się, ale ile czasu w roku. Nie mów mi też, że napęd na tł nie radzi sobie z tą ogromną mocą aż 200 KM, to nie przejdzie. M5 jest RWD :8) Tam ktoś wspominał o SZYBKIM POKONYWANIU ZAKRĘTÓW w 2t kolosie z mocą 200 KM - no bez takich. Zakręty czy xDrive czy bez pokonuje równie skutecznie. Nie róbcie z tego niepełnosprawnego auta. Podstawą opony. Także są zwolennicy xDrive jak i standardowego napędu. Są zwolennicy rft i normalnej opony. Brunetki vs blondynki itd., ale nie przekonuj na siłę. PS. na bimmerpost, czyli największym forum entuzjastów USA a nie niedzielnych używaczy BMW w Minnesocie, 90% jak nie lepiej wywala rft przy pierwszej zmianie opon. Nie na podstawie info pisze swe wywody a z doświadczenia. Jadąc autostradą łapiąc gumę mając RF nie ma wpływu na bezpieczeństwo? Ciekawe… Wjeżdżając w większą kałużę przy prędkości nawet 90km/h podczas wyprzedzania (to tylko przykład ), x-drive nie ma znaczenia? Ciekawe… Ja sam ostatnim latem wjechałem w dziurę w centrum Marsylii przy prędkości 60km/h rozcinając oponę na 5cm i 1cm głębokości przejechałem 80km autosrdą bez żadnych oznak(powietrze nie zeszło ). Ciekawe jak by wyglondała moja felga w tę piękną upalną niedzielę w środku lata(40st)? Słabo to widzę na poboczu z rodziną i sprzętem plażowym czekając na francuską pomoc drogową. Ja tam widzę same zalety x-drive i RF, poza kosztami jak już pisałem wcześniej. A jak mi za twardo na złej nawierzchni to przełączam na komfort+ ;) A KM mam 300 ,nie 200 jak wspomniałeś wyżej jeśli robi to jakąś rużnicę :) A M5 to chyba wszyscy wiemy do czego służy więc porównanie słabe. Miałem przyjemność tego samego lata polatać 400km po francuskich górach za kierą M3 e92. Gorący asfalt i Michelin pilot sport , hah!! Przy deszczu nie byłoby mi do śmiechu :) Także jakieś tam porównanie mam. Pozdrawiam…