Skocz do zawartości

bambaryla

Zarejestrowani
  • Postów

    263
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bambaryla

  • Urodziny 30.11.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G31 530xd 2018
  • Lokalizacja
    Kraków

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bambaryla

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

11

Reputacja

  1. Na tym forum odpowiedziano już na to 1000x. W skrócie homologacja gwarantuje prawie identyczny obwód opon którego wymaga xdrive. Jak masz zioma co pracuje w oponeo i ma 100 takich samych opon w magazynie to możesz sobie sam dobrać 4 o minimalnym odchyle i olać gwiazdkę 😉
  2. Przecież ta homologacja jest tylko po to by xdrive nie miał kłopotów. Do RWD oraz elektryka gdzie są osobne silniki nie ma to znaczenia.
  3. bambaryla

    Box dachowy

    No jak? Skoro wywołaliśmy fizykę to opor zależy od powierzchni więc oczywiście nie ważne jak box załadujemy. Za to pęd to masa razy prędkość więc sila działająca na bagażnik przy gwałtownym hamowaniu mniejsza jak załadujemy mniej.
  4. bambaryla

    Box dachowy

    Te wyliczenia producenta są z marginesem przy założeniu negatywnego scenariusza. Zgadzam się oczywiście że siły działające w przypadku wypadku będą dużo większe przy szybszej jeździe. Fizyki się nie oszuka ale można jej pomóc, to co ja robię dla spokoju sumienia to jak wiem że będę szybko jechał to pakuje go bardzo lekko.
  5. bambaryla

    Box dachowy

    Apropo prędkości max vs zalecanej, na boksie Thule wielkości XL z belkami Thule do relingów jechałem kiedyś 170 martwiąc się czy nie za szybko gdy nagle wyprzedził mnie identyczny setup jak mój duuuuuużo szybciej więc spoko 😉
  6. Niemcy są w dupie ale próbują się w niej urządzić, po to im umowa Mercosur.
  7. Czy to z powodu oszczędności? Nie wchodząc w religijną dyskusję które lepsze to RF są zazwyczaj droższe. Ktoś wie?
  8. Miałem i Goodyear i Michelin dokładnie takie jak wymieniłeś i szczerze mówiąc to są dwie opony premium z topu i bardzo ciężko wyczuć w nich różnicę. Którakolwiek weźmiesz będziesz zadowolony.
  9. A jak ma i5? 🥹
  10. To może masz coś rozkalibrowane bo u mnie przy poprawnych napompowaniu opon na zimno, później ciśnienie faktyczne i zalecane przez komputer rośnie równomiernie z minimalnymi odchyleniami do 0,1 bar ale to jest raczej normalne przy takiej rozdzielczości pomiaru.
  11. Amen, to właśnie się nazywa patriotyzm gospodarczy. Jak już nie mamy własnej marki to przynajmniej kupujmy od sąsiada bo kupa naszych firm z tego żyje.
  12. To jest wina Apple 🙂 bo aparat wystaje za bardzo i telefon nie przylega. Teraz jak MagSafe jest już standardem mam nadzieję że zaczną robić ładowarki samochodowe z wystającym krążkiem, wtedy będzie działać idealnie.
  13. Każda strategia marketingowa to próba przewidzenia przeszłości na podstawie danych z przyszłości. Jak niektóre opcje wyposażenia wrócą w LCI to znaczy że się pomylili, jak nie to znaczy że dane sprzedażowe potwierdzą słuszność strategii.
  14. Nacisk max 100kg jest pionowy a nie na dźwigni metrowej, takie zapisy w instrukcjach to dupochrony jak ktoś będzie nieogarnięty i na bagażniku na 4 rowery będzie woził jako ostatni elektryk 25kg jadąc szybko po dziurach. Ładuj rowery od najcięższego, nie szarp, omijaj dziury i będzie git.
  15. Ja tak mam i ciągnąłem na razie małe przyczepy bo jeszcze nie mam B+E, problem nie jest wydumany, ale jak będziesz przestrzegał prostych zasad to będzie OK. Masz w przyczepie klime i lodówkę? Nie włączaj ich w trakcie jazdy. Masz zamiar stać w korku pod górę w upale? Jedź nocą albo wymień wentylator bo to akurat mało roboty w porównaniu z ciągnięciem przewodu przez całe auto. Kiedyś stałem w takim korku kamperem 1.5h przed Gotthard’em pod górkę przy 25 stopniach i myślę że to był taki właśnie przypadek w których silnikowi mogłoby być za ciepło z przyczepą 2 tony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.