figar28
Zarejestrowani-
Postów
83 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW E61 530xi N52 B30 A, 2005r. automat, 258KM
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia figar28
Entuzjasta (6/14)
1
Reputacja
-
przy wylaczonym silniku obie disy sa otwarte. Kiedy zapalasz obie disy zamykaja sie. mala disa otwiera sie przy okolo 3 tys obrotow, duza otwiera sie cos okolo 4 tys. Moje disy zregenerowalem sam. polegalo to na ich rozklejeniu, przeczyszczeniu wszystkiego benz,ekstrakc.w areozolu i kontakt cleanerem, silniczek disy tez trzeba dobrze przeplukac, potem trzeba go dobrze rozruszac czyli podlaczyc pod napiecie auta zeby popracowal w obu kierunkach., Wszystko skladasz i smarujesz oczywiscie - u mnie dzialaja po takim zabiegu bezproblemowo. Najwazniejsze, ze duzo kasy zostaje w portfelu
-
taka sytuacja: kolega z silnikiem bmw miał problem z iska temp (80 stopni), wszystkie termostaty i czujniki sprawne. Sam juz nie wiedzial co jest grane. wczoraj przyjechal, wykrecilismy swiece, oczyscilimy je (jedna miala mokry gwint, a dwie wieksza przerwe anizeli 1,0) i ustawilismy we wszystkich takie same przerwy. Dzisiaj pojechał na shella, zatankowal V-power 100oktanow i ..... jak narazie nagrzewa mu sie powyzej 90 stopni i utrzymuje ta temp - zobaczymy na jak dlugo. hmmm, dziwna sprawa
-
Dzieki za zainteresowanie, chyba sie sam za to wezme, widze ze w okolicach koła pasowego mokro od oleju, wiec chyba uszczelniacz do wymiany. Pozdro
-
Dobrze trzyma temperature u Ciebie, 98-102 stopnie trzyma przy normalnej jezdzie w normalnym terenie. Przy ostrzejszym depnieciu obniza temperature, ale potem wraca. Ostatnio pojechalem do karpacza, kilkumetrowy ostry podjazd i zrzuciło mi na 80, juz myslalem ze problem powrocil, alejak tylko zrobilo sie plasko to temp wrocila do 100 :)
-
Oczywiscie po wymianie termostatow, odpowietrzaniu itp... zabiegach zwiazanych z chlodzeniem auta, zanim poszedlem droga zasilania w paliwo, vanosy i czujniki, oddalem auto do speca od BMW. Pan od bmw stwierdzil za pomoca oprogramowania serwisowego, ze wszystkie parametry pracy silnika sa okej i ze nie wie dlaczego zrzuca na 80 stopni, rzucil podejrzenie na sterownik termostatu, ze moze byc padniety.... na wlasna reke wykluczylem to podejrzenie. Sam rowniez analizowalem parametry pracy silnika poprzez INPA... i do zadnych konkretnych wnioskow nie doszedlem. ps. cisnienia na listwie nie mierzylem, wymienilem pompe na czuja, po uprzednim czytaniu forum na ten temat.
-
Hej, filmik widzialem i wyglada na nim ze to sprawnie idzie z tym sciagaczem. Widzialem tez inne filmiki (tylko inny silnik), na ktorych w uszczelniacz wkrecaja srubke od regipsow i przy pomocy kombinerek wyszarpuja stary uszczelniacz. Widzialem tez, ze nowy uszczelniacz jedni wklejaja, inni tylko wciskaja nowy. Moze ktos sie wypowie, kto to robil.???????????
-
Hej. Ciezko mi powiedziec czy powinienes isc moim tropem, głownie dlatego, ze jak widze po opisie masz inny silnik i do tego Diesla, o Twoim silniku nie wiem za wiele. Powodzenia
-
czujnik jest pod rozrusznikiem. Można się do niego dostać od spodu, ale trzeba trochę się powyginać. Koszt czujnika 500zl, oczywiście za oryginal. Ps. to ze u mnie on był przyczyna trzymania niższej temp. nie oznacza ze w waszych auta także. Pozdrawiam
-
Jak wymienić przedni uszczelniacz wału w silniku n52? Wiadomo, ze trzeba wyjąć wentylator zdjąć pasek osprzętu, odkręcić koło pasowe. Problem zaczyna się w momencie kiedy trzeba wyjąć stary uszczelniacz. Jak go wyjąć aby nie uszkodzić powierzchni wału ani bloku silnika, który jest aluminiowy i łatwo się rysuje. Potrzebny jest specjalny ściągacz?????, takie coś wcale mało nie kosztuje. Może ktoś to robił domowym sposobem???
-
ps. osoby które pisza ze 80 stopni to temp. wlasciwa dla tego silnika, nie maja chyba o tym pojęcia. Teraz auto chodzi o wiele ciszej po nagrzaniu, spalaie nizsze, biegi zmienia o wiele płynniej, nie mam już szarpniec skrzyni przy dochamowywniu. Bez porównania.
-
witam po długiej nieobecności. nareszcie problem z 80 stopniami rozwiązany. Walczylem z nim dość długo, zaczalem od wymiany termostatów, chłodnicy, czujnikow temp, generalnie wszystkiego co było związane z chłodzeniem auta, jednak koiec koncow temp zawsze wracala do tych 80 stopi. Generalnie już miałem ddosc poszukiwan i chciałem olac temat, do czasu, az przeczytałem gdzies, ze może to być problem z miesznka paliwowo powietrzna, problem był o tyle skomplikowany, ze nie było zadnych bledow w kompie, auto nagrzewało się do temp. roboczej czyli około 96 stopni po czym temp walila w dol do 80 stopni. Najprawdopodobniej sondy wykrywaly zly skład mieszanki, mowie o sondach za katem, a one ponoc zaczynają dzialac dopiero w momencie kiedy silnik osiągnie wlasciwa temp. Moje poszukiwania w tym kierunku zaczalem od : 1. wymiana swiec i cewek - minimalna poprawa, ale to nie to 2. czyszczenie filtrow elektrozaworów vanos (obydwu) - to nie to 3. wymiana elektrozaworów vanos (dolot + wylot) razem z czujnikami - to nie to (ale za to auto trochę lepiej zaczelo przyspieszac i dluzej trzymalo wlasciwa temp. po skasowaniu adaptacji, jednak ostatecznie i tak 80 stopni) 4. Wymiana pompy paliwa + czujnik wału korbowego - BINGO!!!!!! Jezdze już ponad miesiąc i auto trzyma ksiazkowa temp tzn około 100 stopni (nadmieniam ze jest zima i temp. na zewnątrz około 0stopni). Zdecydowalem się wymienić pompe paliwa, ponieważ zaraz po odpaleniu nagrzanego do około 90 stopni auta, silnik przez kilka sekund dlawil się jakby brakowało paliwa i długo odpalal (jakby zaworek zwrotny nie trzymal ciśnienia w przewodzie zasilającym). Nie wiem dokładnie czy to pompa była winowajca czy czyjnik walu (stawaiam na czujnik walu) ponieważ wymieniłem je jednocześnie. POWODZENIA.
-
Jesli wymieniales chlodnice to na jaka? oryginał czy zamiennik? jak zamiennik to tylko behr! Mialem podobnie u siebie, wymienilem na zamiennik innej firmy i zonk, temp 80 stopni, po wielu miesiacach rozgryzania tematu wyszlo na to ze to wina chlodnicy, wymienilem ja ponownie na behr i temp okolo 100 i tak trzyma
-
No nie do konca sa one takie same. W mojej poprzedniej chlodnicy (zamienniku) nie bylo zadnych zastawek, natomiast w tej nowej od behr o nr 17 11 7 519 209 masz po stronie wymiennika ciepla zastawke-Powoduje ona, ze plyn najpierw musi przeplynac przez cala chlodnice w strone wyjscia(ma czas sie schlodzic) i dopiero po prawej stronie wchodzi dolem w kanaliki i idzie do wymiennika ciepla. W starej chlodnicy (zamienniku) nie bylo tej zastawki, wiec po zacisnieciu tego dodatkowego weża (poniżej glownego wyjscia) plyn po wejsciu do chlodnicy szedl prosto do wymiennika ASB(nie przeplywal pezez kanaliki chlodnicy), wiec nie mial mozliwosci nawet sie schlodzic. Powodowalo to zbyt mala wydolnosc chlodzenia oleju ASB, olej w skrzyni robil sie zbyt goracy, nastepstwem tego byl co chwile włączający sie wentylator i utrzymywanie przez silnik 80 stopni. Jak poszukasz schematu w googlach to tam jest wyraznie zaznaczona ta zastawka.
-
Jestem juz po wymianie chlodnicy głownej oraz chlodniczki Autom. skrzyni biegow. Jazdy testowej ne było jeszcze, jednak jest juz po probie nagrzania auta w garazu. wyniki: auto nagrzewa sie do 101 stopni i tak trzyma. wiec ok. wcześniej dobijalo do94 i spadalo na 80 i trzymalo 80 stopni. wnioski: Stara chlodniczka ASB byla dosc mocno przytkana, bardzo ograniczony przeplyw cieczy - w nowej jest o niebo lepszy, bez zadnych oporow. Chlodnica głowna wymieniona na behr (wiec producenta do pierwszego montazu), wczesniej wymienilem chlodnice glowna na inny zamiennik (był to nissen lub nrf) i to byl moj blad. (w wersji z automat. skrzynia biegow chlodnica glowna powinna być zlozona z 2 części, gorna i dolna odseparowana na potrzeby chłodzenia wymiennika ASB. W zakupionym przezemnie wczesniej zamienniku była to jedna calosc). Chlodnice wymieniłem już na nowszy typ. Stara miała nr 17 11 7 534 914, natomiast nowa to nr 17 11 7 519 209 (nie ma tego dodatkowego weza który idzie od chlodniczki oleju silnikowego) ps. moze komus się przydadzą moje wnioski.
-
ten 3 waz powinno się wymienić na taki bez podlaczenia do chłodnicy, ale żeby zaoszczedzic 200zl, to go po prostu zaslepie i będzie jak na schemacie. mam nadzieje ze moja akcja się powiedzie, bo jeśli nie to się poddaje i będę jezdzil na niedogrzanym, a na wiosne sprzedaje. więcej pomysłow nie mam.