fobos_1
Zarejestrowani-
Postów
32 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW X6 40XD
2011
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia fobos_1
-
[E70] problem z hamulcem postojowym - pomarańczowa kontrolka
fobos_1 odpowiedział(a) na jakubmw9191 temat w X5 (E70)
Sprawdź może gniazda bezpieczników i złącz czy któreś nie jest przegrzane ? W ogóle warto sprawdzić zasilanie tych komponentów a także połączenia mas i przewody "masowe" łączące nadwozie z zespołem napędowym ( tzw. plecionki o ile u Ciebie występują ) -
[E70] problem z hamulcem postojowym - pomarańczowa kontrolka
fobos_1 odpowiedział(a) na jakubmw9191 temat w X5 (E70)
https://drive.google.com/file/d/1PYasi7ykolJ278YJbiBkcbuwJUJwcH2R/view?usp=sharing Oile się nie mylę , to można też w drzewie sterowników "kliknąć " na dany sterownik a następnie na "wywołaj funkcję SG" . Tam też powinny być różne możliwości. -
[E70] problem z hamulcem postojowym - pomarańczowa kontrolka
fobos_1 odpowiedział(a) na jakubmw9191 temat w X5 (E70)
Trzeba użyć sporej siły żeby odblokować awaryjnie hamulec. Jest do tego nawet specjalna rączka na wyposażeniu. Spróbuj jeszcze raz. Jeśli się nie uda ta tak jak kolega przesłał zdjęcie , konieczne będzie wymontowanie modułu ale to nie kłopot. Niezła "jazda" może być ze zdjęciem tarcz , wyczepieniem linek z mechanizmu rozporowego bębna ( jeśli hamulec jest nadal zaciągnięty . Jeśli nie jest zaciągnięty to można je wyczepić korzystając z otworu po szpilce. -
[E70] problem z hamulcem postojowym - pomarańczowa kontrolka
fobos_1 odpowiedział(a) na jakubmw9191 temat w X5 (E70)
Nie wiem czy uda Ci się "cofnąć silniczek" poprzez piny złącza. Zazwyczaj komunikacja z tym typem sterownika odbywa się poprzez CAN a elementy wykonawcze są sterowane wewnątrz. Inaczej mówiąc nie mają fizycznych wyjść w złączu ... ale mogę się mylić. -
[E70] problem z hamulcem postojowym - pomarańczowa kontrolka
fobos_1 odpowiedział(a) na jakubmw9191 temat w X5 (E70)
W bagażniku jest możliwość awaryjnego odblokowania hamulca postojowego. Nie wiem w którym dokładnie miejscu jest w Twoim aucie , u mnie ( E71) jest w bocznym lewym schowku bagaznika. Sprawdź w instrukcji,na pewno jest opisane -
[E70] problem z hamulcem postojowym - pomarańczowa kontrolka
fobos_1 odpowiedział(a) na jakubmw9191 temat w X5 (E70)
Super, sporo zaoszczędziłeś :) U mnie sytuacja wyglada tak, ze został wymontowany moduł, wysłałem go do jednego serwisu, który regeneruje takie moduły - wymienili linke (była skorodowana), sprawdzili i odesłali moduł z gwarancja. Mechanik zamontował moduł w aucie i okazało się, ze błąd nadal pozostał i ręczny, jak nie działał, tak nie działa. Zadzwoniliśmy do firmy, która naprawiała moduł i byli tez zdziwieni, ze takie coś się dzieje. Przesłali kolejny, sprawdzony moduł i nadal to samo - zamontowany, a hamulec nie działa. Mechanik próbował robić adaptacje, ale podobno w pewnym momencie wyskakuje błąd. Ręce opadają. Może znacie jakiś warsztat w woj. Wielkopolski , Dolnośląskim, który ogarnia dobrze hamulce ręczne i mógłby zrobić adaptacje? Będę wdzięczny za jakieś namiary na priv. Ja musiałem przy pomocy ISTA-D w "menu serwisowym" sterownika hamulca postojowego wykonać "ustaw hamulec do pozycji serwisowej" ( czy coś podobnego) , dopiero wtedy dały się usunąć błędy i hamulec zaczął normalnie funkcjonować. -
SP-Daten v67 (listopad 2019)
fobos_1 odpowiedział(a) na 0okm temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
https://mega.nz/folder/E4hhgKyL#-8rHjDDH0Y57sUDty8j6uw/file/p4ZkmChA -
SP-Daten v67 (listopad 2019)
fobos_1 odpowiedział(a) na 0okm temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
SP DATEN V67 https://mega.nz/folder/E4hhgKyL#-8rHjDDH0Y57sUDty8j6uw -
[E70] problem z hamulcem postojowym - pomarańczowa kontrolka
fobos_1 odpowiedział(a) na jakubmw9191 temat w X5 (E70)
Witam Miałem ten sam problem w moim X6 E71 . Złączyłem postojowy i już potem nie chciał odpuścić .Musiałem odblokować linką awaryjną , której zakończenie jest w schowku w bagażniku ( przynajmniej u mnie ) Po podłączeniu ISTA odczytałem błąd w obwodzie silniczka sterującego naciąganiem linek w module hamulca "ręcznego". Wymontowałem moduł razem z linkami ( mi się udało bez odkręcania belki stabilizatora) , odkręciłem pokrywę modułu i przyjrzałem się całemu mechanizmowi wraz z elektroniką. Zauważyłem ,że na przekaźniku są widoczne ślady "nadpaleń " i jest odkształcona obudowa. Wylutowałem przekaźnik , kupiłem nowy na znanym portalu za 13,99 PLN , wlutowałem , poskładałem , wykasowałem błędy i wszystko działa. Trochę zaoszczędziłem bo taki nowy moduł to wydatek ok 4500 PLN. Oczywiście warto też sprawdzić część mechaniczną ( plastikowe zębatki ) i pobór prądu przez silniczek w czasie pracy. Nieobciążony silniczek nie powinien pobierać więcej niż 3-4A. Jeśli ktoś życzy sobie dokładne zdjęcia z tych moich "zabiegów" to chętnie udostępnię wraz z opisem . -
Witam Może opis mojego problemu z aku coś pomoże. Występowały u mnie sytuacje , kiedy auto przed uruchomieniem np. rano , sygnalizowało "NISKI STAN NAPIĘCIA AKUMULATORA" Pomyślałem ,że aku ma już "kilka" lat i dobrze byłoby go wymienić. Wstawiłem nowy i po kilku dniach , ten sam komunikat. Podłączyłem Icoma , uruchomiłem ISTA i w wyszukiwaniu usterek odczytałem diagnozę energetyczną ( powinienem od tego zacząć). Okazało się , że auto nie zawsze wchodzi w stan uśpienia a nawet nieraz "wybudza się" a przyczyną jest klamka od strony kierowcy z dostępem komfortowym. Dla sprawdzenia przekodowałem CAS i wyłączyłem "dostęp komfortowy " i jak na razie nie ma już problemu z aku. Jedyna niedogodność to otwieranie i zamykanie z pilota i konieczność wkładania kluczyka do "stacyjki" Z drugiej jednak strony wyłączenie dostępu komfortowego na pewno w jakimś stopni utrudnia kradzież auta na tzw"walizkę"
-
Road Map Europe West PREMIUM USB 2020-1 1xUSB
fobos_1 odpowiedział(a) na pawel98322 temat w Nawigacja samochodowa
BMW Road Map Europe PREMIUM EAST & WEST 2020-2 TORRENT Gdyby ktoś potrzebował: https://drive.google.com/open?id=1Ercye5s-H4HA0wbeMkzitFGYQqrU3zVt https://drive.google.com/open?id=193BV0PRV75YKPNOCYvDBPt7sBZa8GPK0 -
Wymiana sterownika świec żarowych / kolektor dolotowy
fobos_1 odpowiedział(a) na fobos_1 temat w X6 (E71, E72)
Większość osadu oczyściłem mechanicznie. Mozolna praca , zajęło mi to cały dzień. Na szczęście otwory klap wirowych są na tyle duże , że można dostać się do wewnątrz różnymi narzędziami. Ja wykorzystałem zestaw plastikowych ściągaczek-łyżek do tapicerek ,które kupiłem za niewielką cenę na allegro. Używałem również benzyny ekstrakcyjnej ale myślę ,że nafta też nadawałaby się do tego. Osady są tak twarde i jest ich tak dużo ,że wątpię aby jakikolwiek "cudowny" preparat mógł je rozpuścić bez demontażu kolektora.Według mnie wyjęcie , "skrobanie" i mycie kolektora dadzą najlepszy efekt. -
Witam Szanownych Kolegów Chciałbym podzielić się doświadczeniami jakie spotkały mnie przy wymianie sterownika świec żarowych. Sporo czasu zabierałem się do jego wymiany aż wreszcie nadszedł majowy długi weekend . "Postudiowałem" instrukcję serwisową i opisy w ISTA dotyczącą sposobu wymiany tego sterownika. Niestety wygląda na to , że nie ma innej metody w tym modelu silnika tylko konieczne jest zdemontowanie kolektora dolotowego z wszystkimi jego elementami. Jak się potem okazało ... dobrze ,że było to konieczne . Mój kolektor nie był odkręcany od "nowości" a auto ma już 200tys km. Po zdemontowaniu okazało się ,że jest bardzo zabrudzony , ma zmniejszony przekrój a klapy wirowe są w większości "zaklejone". Wyczyściłem całość łącznie z klapami wirowymi , wymieniłem uszczelki ( jedna z uszczelek przepuszczała jak widać na zdjęciu ) , poskładałem , odpaliłem i na razie jest OK :D Najwięcej problemów miałem z odkręceniem śrub rury EGR przy zaworze i chłodnicy EGR . Łby i gwinty śrub były w większości skorodowane i zapieczone. Nie pomogły żadne preparaty ,nafta ,grzanie i inne cuda. Musiałem użyć Dremela z malutką tarczą obciąć łby śrub i dopiero wtedy rura wyszła. Pozostałość ściąłem , przewierciłem i na nowo przegwintowałem . Bez wyjmowania zaworu EGR i chłodnicy spalin dostęp jest utrudniony ale możliwy. Do wiercenia i gwintowania używałem małej wkrętarki. Czeka mnie jeszcze wymiana świec żarowych ale nie chciałem tego robić na zimnym silniku ( głowicy). Poniżej kilka zdjęć z "mojej walki" https://drive.google.com/open?id=1S9SajPYjQm-T-dmvo6TxDYjBw00eDKeu https://drive.google.com/open?id=1yUTIFhcjVegNdTemMzUmsRidsLzFOLTe https://drive.google.com/open?id=1mbc6yqEPAKduoqdBjFzIJQmYp1H48HcK https://drive.google.com/open?id=1LkcuOfklJaLaMGUIdGT9I9pLY3zcMrg1 https://drive.google.com/open?id=1vdm0i1Z7RDJdKee9zWcemuS0zx7WpbgT https://drive.google.com/open?id=1Dv0wwHhecG_qDa4jsjTwQN3zPAkcLa6J https://drive.google.com/open?id=1mBFmzA_QpXL87zTiMBCOy2asOfqdrbS8 https://drive.google.com/open?id=1f9m131jGLBGcdyfMlgHgz8bWr0t5qeX3 https://drive.google.com/open?id=1jFFctdgDmDFPuIpQC7OOQ4yrgSub3U-_ https://drive.google.com/open?id=1ncdcQ1ZH2lnh7zvfydSZVRq5DQPMqpVm https://drive.google.com/open?id=1kx5VwlOGaP9UVCj7vxwLKIjK-FJdeG8q https://drive.google.com/open?id=1l3jvEFa2b3pAIiRnOg2QCt_IsN4ogs_C https://drive.google.com/open?id=17IuKwNOIFhcS_7Z1wRBV-AaYH4y4JDz_ https://drive.google.com/open?id=1k1knLgDdoVa6b6WmBNv14N9EslkYrqee https://drive.google.com/open?id=11V585UENxIJweerkIhACxWhO5wjZ-s36 https://drive.google.com/open?id=15kNEJEqbredolM6FwQtFO_N9Efzu5yHl https://drive.google.com/open?id=1q0OoueWTHdbROI-J9hSFho4bknL12tlk https://drive.google.com/open?id=1i6B_Zy6g5YeElmwnWGPA3XcnxKC0MdbW https://drive.google.com/open?id=1NDGXed-5vWUfiUPDuYi3PyR9lXRiD4wi https://drive.google.com/open?id=1RVaA-SAfH-eyFjTKutEKaYXrsJchey3b https://drive.google.com/open?id=1-aGJ61OvQbJtz5ypOxKZ2oOO9bcqcNsp
-
Witam Żadnych rezonansów nie ma abo ich nie zauważyłem. Co do tego szumu to mam plan , który z braku obecnie czasu chce zrealizować późną wiosną ( chyba ,że zmuszą mnie do tego okoliczności) Chcę wymontować całą skrzynię rozdzielczą , zbudować układ napędowy ,którym będę mógł zasymulować pracę przekładni. Dla objaśnienia napęd będzie przekazywany poprzez koło pasowe a źródłem momentu napędowego będzie silnik elektryczny zasilany z falownika wektorowego umożliwiając płynną regulację obrotów, dynamiczne przyspieszanie oraz hamowanie. Do wału wyjściowego przekładni dołączę jakieś obciążenie np w postaci koła pasowego lub innego o sporej masie , które symulowało by bezwładność auta ( oczywiści w mniejszej skali ) Rozpędzając przekładnie a następnie hamując falownikiem można by sprawdzić czy występują szumy lub huczenie opisywane we wcześniejszych postach. Oczywiście wszystko to zrobiłbym "dla sportu" i własnej satysfakcji . Pozdrawiam Szanownych Kolegów.
-
Witam Nawiązując do swoich poprzednik wątków postanowiłem ,że tak jak poprzednio w przednim dyferencjale , tak samo w pierwszej kolejności wymienię olej w skrzyni rozdzielczej. Wymieniony olej przefiltruje ( tak jak to zrobiłem w przypadku przedniego dyferencjału ) i sprawdzę czy występują jakieś pozostałości w postaci opiłków metalu albo tworzywa sztucznego. Jeśli łańcuch jest wyciągnięty i trze po ślizgach to powinny się znaleźć jakieś pozostałości po startym tworzywie a może jest tak ,że jest to wada konstrukcyjna i ślizg przenosi drgania na cały zespół. Będzie chwila czasu to spróbuję to sprawdzić .Może wystarczy "odizolować " ślizg od obudowy materiałem absorbującym drgania . Oczywiście o ile to jest przyczyną :D :D :D Pozdrawiam