pyczs
Zarejestrowani-
Postów
28 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O pyczs
- Urodziny 10.05.1966
Informacje osobiste
-
Moje BMW
X5 E53 3.0d 2004
-
Lokalizacja
Białystok
-
Zawód
Handlowiec
Osiągnięcia pyczs
-
Wymiana gałki zmiany biegów X5 E53
pyczs odpowiedział(a) na pyczs temat w Układ przeniesienia napędu
Nie wiem jak w E91 ale w E53 jest mniejsza od oryginału. -
Wymiana gałki zmiany biegów X5 E53
pyczs odpowiedział(a) na pyczs temat w Układ przeniesienia napędu
Niestety radio zostało uszkodzone (rozlany ekran). Nowe z modułem I-bus przenosi w nową epokę i daje dużo więcej możliwości. Ale szanuję inne poglądy. -
pyczs obserwuje zawartość Wymiana gałki zmiany biegów X5 E53
-
Witam !!! Chciałabym podzielić się swoim nowym "tuningiem". Postanowiłem tym razem wymienić lewarek-gałkę zmiany biegów w swoim aucie X5 E53 2004, i trochę go unowocześnić. Napiszcie co o tym sądzicie. Automat oczywiście.
-
[EXX] Naprawa Sterownika Świec (diesel)
pyczs odpowiedział(a) na seb temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Czy możesz mi podać jakie powinny być stany na pinach przy sprawdzaniu na stole. Sprawdziłem wyjścia na świece, ale na pozostałych pinach nie wiem co powinno być -
Mam ten sam problem. Auto X5 E53 3.0D. Przed naprawą sterownika - błąd sześciu świec. Sterownik rozebrałem, jeden przewodzik od zasilania przerwany. Naprawiłem wszystkie na nowo, pomiary miernikiem prawidłowe. Po podłączeniu zasilania 12V na stole przejście na świece około 8V. Montaż do samochodu. Podłączenie komputera a tu błąd 4203/48. Kasowanie nic nie daje. Jest lato 30 st C, i nie jestem pewien co jest nie tak. Jak poradziłeś z tym błędem. Jak możesz to się podziel wiedzą
-
[EXX] Naprawa Sterownika Świec (diesel)
pyczs odpowiedział(a) na seb temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Witam !!! Mam podobny problem ze sterownikiem świec żarowych. W czasie zimy duży problem z odpaleniem auta X5 E53 3.0D Jednak po wykonaniu naprawy polegającej na wymianie przewodów w sterowniku, po podłączeniu na stole sterownika pod 12V, na wyjściach świec około 8V, pomiary na wtyczce omomierzem świec wykazały wszystkie prawidłowe opory. Po zamontowaniu naprawionego sterownika, wywala błąd "DDE* -> 4203/48 - Glow control unit". Wykasowywanie nic nie daje. Co mogę jeszcze sprawdzić. Poniżej skan po naprawie sterownika. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- BMW Scanner v1.4.0.7 (14.01.2009) - P.A.Soft, 2008 HW: V144Bn9 Time: 009:50:27 08.07.2021 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ZCS coding : /-------- IKE --------\ /-------- EWS --------\ Chassis : E53 E53 Model : X5 3.0d X5 3.0d Type key : FB71 FB71 Engine : M57D30 M57D30 Gearbox : Automatic Automatic VIN : LV53306 WBAFB71040LV53306 ZCS GM : 81710084-4 81710084-4 ZCS SA : 200018100909B90D-N 200018100909B90D-N ZCS VN : 0000013AF7-3 0000013AF7-3 # SCAN START --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Unit BMWTNR HW SW-FSW CI DI BI/VI Date Odometer VIN ADFG Algorithm --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DDE* -> 7.794.626 10 172.2.0 00 0040 3539 01.04 282220 km LV53306 000000 DDE5.0 M57TUE E53 EGS* -> 7.536.078 71 5.x.x 00 0201 3250 02.04 282220 km WBAFB71040LV53306 000000 GS19.04 EWS -> 6.941.985 04 08 81 81 07 08/04 282220 km WBAFB71040LV53306 FFFFFF EWS3 ABS* -> 6.767.188 10 0.43.22 01 0020 4C4E 08.03 0 km LV53306 FFFFFF DSC E83/84,E53 # USER INFO FIELDS --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Unit Date VIN Odometer Assembly Software Service Dealer Tester Program ver. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DDE* -> 05.03.04 WBAFB71040LV53306 0 km 7.795.121 7.795.122 7.792.371 012321 42324 0083880AAC2E EGS* -> 05.03.04 WBAFB71040LV53306 0 km 7.539.689 7.539.690 1.000.000 012321 42324 047G100N260Z ABS* -> 20.08.03 0000000 - 6.767.188 - - - - - # ERRORS IN UNITS --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Unit BMWTNR HW SW-FSW ERRORS / SHADOW-MEMORY --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DDE* -> 7.794.626 10 172.2.0 8 errors / 1 error EGS* -> 7.536.078 71 5.x.x no errors / no errors EWS -> 6.941.985 04 08 no errors ABS* -> 6.767.188 10 0.43.22 no errors # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DDE* -> 4212/24 - Glow plug cylinder 1 4222/24 - Glow plug cylinder 2 4232/24 - Glow plug cylinder 3 4242/24 - Glow plug cylinder 4 4252/24 - Glow plug cylinder 5 4262/24 - Glow plug cylinder 6 4203/68 - Glow control unit 4A42/24 - EWS interface failure Shadow-memory: 3FF0/81 - Air mass sensor # SCAN END --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Unit BMWTNR HW SW-FSW CI DI BI/VI Date Odometer VIN ADFG Algorithm --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DDE* -> 7.794.626 10 172.2.0 00 0040 3539 01.04 282220 km LV53306 000000 DDE5.0 M57TUE E53 # SCAN START --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Unit BMWTNR HW SW-FSW CI DI BI/VI Date Odometer VIN ADFG Algorithm --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DDE* -> 7.794.626 10 172.2.0 00 0040 3539 01.04 282220 km LV53306 000000 DDE5.0 M57TUE E53 EGS* -> 7.536.078 71 5.x.x 00 0201 3250 02.04 282220 km WBAFB71040LV53306 000000 GS19.04 EWS -> 6.941.985 04 08 81 81 07 08/04 282220 km WBAFB71040LV53306 FFFFFF EWS3 ABS* -> 6.767.188 10 0.43.22 01 0020 4C4E 08.03 0 km LV53306 FFFFFF DSC E83/84,E53 LEW -> 6.760.232 04 04 01 30 60 02/04 - LV53306 003306 LWS5.1B A/C -> 6.972.163 74 72 03 50 10 43/05 - - 014278 IHKA E39 09/2000 SRS -> 6.933.238 10 33 32 09 14 03/04 - LV53306 000000 MRS4 IKE -> 6.940.604 21 17 12 09 14 02/04 282220 km LV53306 FFFFFF M35080 - 1 (IKI) LCM -> 6.938.288 07 65 21 14 00 08/04 282200 km LV53306 - HC912 - 1 (LCM4) ZKE -> 6.935.890 25 31 10 85 C5 08/04 - - FF3306 ZKE3 GM6 MFL -> 0.000.000 01 10 00 03 78 00/00 - - - MFL2 PDC -> 6.932.985 01 16 00 01 01 03/04 - - 013306 PDC E38/E39/E46/E53 AIC -> 6.923.954 40 32 02 10 00 02/04 - - 003306 RLS RAD -> 6.934.649 03 86 02 39 12 05/04 - - 003306 Radio ZIS/BM/MIR SZM -> 6.953.941 12 07 01 10 78 42/04 - - 000000 SZM E38 VID -> 6.945.298 02 12 02 05 13 05/04 - - 003306 Videomodule 5 I-Bus NAV -> 6.942.908 10 80 07 06 14 09/04 - - - NAV MK4 VMGP -> 6.942.908 10 80 07 06 14 09/04 - LV53306 003306 VM Graph-part BMBT -> 6.934.413 54 49 00 31 10 07/04 - - 000000 BMBT WideScreen STH -> 8.381.207 01 17 01 01 0A 48/03 - - 009553 STH E38/E39/E46/E53 VTG* -> 7.536.970 11 0.4.10 04 0AD0 4B4A 02.04 282210 km LV53306 000000 VGSG ATC400/500 SMF -> - - - - - - - - - - - # USER INFO FIELDS --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Unit Date VIN Odometer Assembly Software Service Dealer Tester Program ver. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DDE* -> 05.03.04 WBAFB71040LV53306 0 km 7.795.121 7.795.122 7.792.371 012321 42324 0083880AAC2E EGS* -> 05.03.04 WBAFB71040LV53306 0 km 7.539.689 7.539.690 1.000.000 012321 42324 047G100N260Z ABS* -> 20.08.03 0000000 - 6.767.188 - - - - - VTG* -> 04.02.04 xxxxxxx 0 km 7.536.970 x.xxx.xxx x.xxx.xxx xxxxxx xxxxx 0609JL0A410M # ERRORS IN UNITS --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Unit BMWTNR HW SW-FSW ERRORS / SHADOW-MEMORY --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DDE* -> 7.794.626 10 172.2.0 1 error / no errors EGS* -> 7.536.078 71 5.x.x no errors / no errors EWS -> 6.941.985 04 08 no errors ABS* -> 6.767.188 10 0.43.22 no errors LEW -> 6.760.232 04 04 no errors A/C -> 6.972.163 74 72 no errors SRS -> 6.933.238 10 33 no errors / 3 errors IKE -> 6.940.604 21 17 2 errors LCM -> 6.938.288 07 65 1 error / 5 errors ZKE -> 6.935.890 25 31 no errors / 1 error MFL -> 0.000.000 01 10 no data PDC -> 6.932.985 01 16 no errors AIC -> 6.923.954 40 32 no errors RAD -> 6.934.649 03 86 no errors SZM -> 6.953.941 12 07 no errors / no errors VID -> 6.945.298 02 12 no errors / no errors NAV -> 6.942.908 10 80 no errors / 2 errors VMGP -> 6.942.908 10 80 no data BMBT -> 6.934.413 54 49 no errors STH -> 8.381.207 01 17 no errors VTG* -> 7.536.970 11 0.4.10 no errors SMF -> unknown # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DDE* -> 4203/48 - Glow control unit SRS -> Shadow-memory: 51/08 - Fault lamp, short circuit to negative or open circuit 04/40 - Passenger's airbag, stage 1, resistance too high 0C/40 - Passenger's airbag, stage 2, resistance too high IKE -> BF/48 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete BD/90 - Electronic braking-force distribution LCM -> 28/2B - Thermal oil-level sensor defect Shadow-memory: 53/01 - Engine oil pressure 78/01 - Left low beam light 7A/01 - Front left side light 7C/01 - Front left turn signal indicator 80/01 - Left high beam light ZKE -> Shadow-memory: 89/23 - DWA-Alarm: hood/bonnet contact # SCAN END --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Unit BMWTNR HW SW-FSW CI DI BI/VI Date Odometer VIN ADFG Algorithm --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- NAV -> 6.942.908 10 80 07 06 14 09/04 - - - NAV MK4 -
[E38][E39] Montaż kamery cofania
pyczs odpowiedział(a) na Radi540E39 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Raczej nie bo po podłączeniu bezpośrednio z akumulatora obraz jest czarno biały i lecą pasy po przekątnej. Ale widać że obraz jest. Czarny ekran jest po podłączeniu przez przekaźnik. -
[E38][E39] Montaż kamery cofania
pyczs odpowiedział(a) na Radi540E39 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
W specyfikacji podane 9-15V -
[E38][E39] Montaż kamery cofania
pyczs odpowiedział(a) na Radi540E39 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Witam !!! Zamontowałem kamerkę cofania zgodnie z opisami na tym forum i brak obrazu. Ekran czarny. Co może być przyczyną. Przed montażem na stałe podłączyłem na krótko pod piny 13, 14 i zwierając pin 17 do masy miałem czarno biały migający obraz (przewijające się pod kątem 45st kreski na ekranie). W jednym poście opisane było że podpięcie przez przekaźnik zlikwidowało objaw. Więc pochowałem wiązkę na stałe, zrobiłem instalację na jednym przekaźniku i lipa. Po podłączeniu i uruchomieniu auta w chwili przełączenia na wsteczny ekran przełącza się ale obraz jest czarny żadnej treści. Następnie wymieniłem na inną kamerkę, bo myślałem że to mogła być na PAL. Podłączyłem i dalej czarny ekran. Powiem tylko że przy podłączeniu pod żarówkę od wstecznego zmierzone napięcie jest na poziomie 10,8V (bez podłączenia kamerki). Już brakuje mi pomysłów co robić dalej. Jakieś sugestie ? Może ktoś z Białegostoku lub okolic by pomógł to ogarnąć ? P O M O C Y. -
[E38][E39] Montaż kamery cofania
pyczs odpowiedział(a) na Radi540E39 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Niestety nie. Żadnej konkretnej odpowiedzi z forum. Myślałem że tu dzielimy się swoimi doświadczeniami a nie nabijaniem punków przez odpowiedzi typu "wszystko jest w internecie". Ponadto pora roku i Święta zniechęciła mnie do dalszych eksperymentów. Mam dwa lusterka z wyświetlaczem, niestety "uwalone" przez nieostrożne podłączenie takich kamer, więc teraz dmucham na zimne żeby nie posadzić też tunera zamontowanego w samochodzie. Może ktoś podłączył taką kamerkę z czterema wyjściami na wytyku JACK i coś podpowie. Jak nie to będę musiał rozebrać wspomniane lusterka i zobaczyć jak to jest podłączone na płytce drukowanej. Swoją drogą najchętniej podłączyłbym to do lusterka K550. Wyświetlacz 5", a obraz wyświetlany z kamery przedniej i tylnej naraz w bardzo dobrej jakości. Jeśli ktoś miałby do odsprzedania właśnie ten model to chętnie kupię. Przy zamówieniu z aliexpress drugiego egzemplarza (po uwaleniu pierwszego) urząd skarbowy uznał to jako handel i dowalił mi akcyzę VAT i inne opłaty, tak że więcej nic nie zamówię z zagranicy. kupiłem też podobny w Polsce ale po podłączeniu do auta obraz wyświetlany na ekranie był tak marnej jakości że odesłałem czym prędzej dla sprzedawcy. -
Witam !!! Mam podobnie, tylko w moim przypadku głos zanika losowo. Działa dwa dni super i nagle zaczyna zanikać, robi się coraz ciszej, lub dźwięk jest całkiem "płaski" jak mono o obniżonej głośności. Następnego dnia uruchamiam i jest ok. Może to jest wina tych kondensatorów i rezystora ? Może jakiś rasowy elektronik to rozkmini ? Bez kondensatorów i rezystora nie wykrywa źródła AUX, może wartości tych kondensatorów i rezystora trzeba zmienić ?
-
Witam !!! Jeżeli chcesz sprawdzić czy wzmacniacz działa to najprościej musisz dostać się do tunera radiowego BM54 pod kołem zapasowym. Tam podłącz "na styk" jakiś głośnik do jednego z 4-rech wyjść bezpośrednio na głośniki. Jeśli nic nie będzie słychać to znak że uwalony wzmacniacz (sam tak miałem i jak pojechałem do elektryka to widziałem że tak właśnie sprawdzał). Patrząc z góry na gniazdo będą to cztery pary wyprowadzeń z lewej strony wtyczki. Np. niebieski+, brązowy- prawy tył, pod spodem następny kanał itd. Pierwszy rząd to właśnie wyjścia bezpośrednio na głośniki. Jeżeli będzie cisza to tuner do wymiany lub naprawy. Ja kupiłem uniwersalny wzmacniacz na TDA i sam naprawiłem, nic strasznego, chociaż elektryk powiedział że się nie podejmie. Gra lepiej niż oryginał. Powodzenia.
-
[E38][E39] Montaż kamery cofania
pyczs odpowiedział(a) na Radi540E39 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Dokładnie taka. I właśnie chodzi mi o ten wtyk JACK 4-pin, który trzeba podpiąć do tunera tv w samochodzie. Jak to rozpoznać który pin do którego pina w tunerze ? . Czym więcej tematów przeglądam tym wiem mniej. Dzisiaj podłączyłem żółty do pinu 13 jako video, biały do pinu 14 jako masa video. Pozostaje czarny i czerwony. Czarny podpiąłem na krótko do niebieskiej wtyczki jako masa i nic, wyświetlacz czarny. Oczywiście na tunerze TV ustawiłem kanał VIDEO. Ktoś pomoże ? -
[E38][E39] Montaż kamery cofania
pyczs odpowiedział(a) na Radi540E39 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Jeżeli to odpowiedź na moje pytanie, to chyba nie przeczytałeś dokładnie. To że do lampy trzeba podłączyć to wiem dokładnie. Natomiast nie znalazłem nigdzie informacji jakie są wyprowadzenia na wtyku JACK 4 -pin. -
[E38][E39] Montaż kamery cofania
pyczs odpowiedział(a) na Radi540E39 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Witam !!! Drodzy koledzy, może ktoś napisać lub narysować jak mam podłączyć kamerkę zakończoną wtykiem mały JACK 4-pin do tunera TV (biała i niebieska wtyczka) Przeszukałem fora jednak nic konkretnego na temat wyprowadzeń VIDEO. Wiadomo że jeden jest to sygnał, drugi masa sygnału i pozostają jeszcze dwa. Nigdzie nic nie znalazłem jak to podłączyć. Kamerka prawdopodobnie dedykowana do jakiegoś monitorka z wejściem JACK. Ale jak to zaadoptować do tunera tv.