X-clean + spełnia znacznie lepsze normy, zwłaszcza w przypadku diesla i zgodności z DPF, także bez dwóch zdań jest to olej lepszy. Także nie słuchać niefachowych opinii. Porównywalny jest XL-III, jak już coś i jakość jest na podobnym poziomie. Dbanie od DPF na korzyść Valvo, indeks lepkości dla valvo, utrzymywanie czystości silnika dla valvo, temperatura krzepnięcia oleju dla valvo, temperatura zapłonu dla Motula. To są tylko dane z kart charakterystyki, nie wiadomo jak jest w rzeczywistości ale kiedyś jeździłem na xclean + 5w30 a teraz jeżdżę na tym Valvo i lepsze wrażenie zrobił na mnie ten drugi, głównie ze względu na brak ubytków oleju. http://i64.tinypic.com/f34ylu.png Źle to interpretujesz. TBN w olejach low SAPS nie równa się czystość w silniku, reszta mówi dokładnie o niczym. Gdyby było tak jak piszesz, to Vavlo nie spełniałoby norm 505 a 507, które są dużo bardziej restrykcyjne. Nie liczą się parametry techniczne oleju, tylko normy, które spełnia, bo to na ich podstawie możesz wnioskować jakim testom olej został poddany. Wskaźnik lepkości nie ma znaczenia, temperatura zapłonu już w ogóle.