Skocz do zawartości

cosmo-pl

Zarejestrowani
  • Postów

    159
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    W-wa

Osiągnięcia cosmo-pl

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. X-clean + spełnia znacznie lepsze normy, zwłaszcza w przypadku diesla i zgodności z DPF, także bez dwóch zdań jest to olej lepszy. Także nie słuchać niefachowych opinii. Porównywalny jest XL-III, jak już coś i jakość jest na podobnym poziomie. Dbanie od DPF na korzyść Valvo, indeks lepkości dla valvo, utrzymywanie czystości silnika dla valvo, temperatura krzepnięcia oleju dla valvo, temperatura zapłonu dla Motula. To są tylko dane z kart charakterystyki, nie wiadomo jak jest w rzeczywistości ale kiedyś jeździłem na xclean + 5w30 a teraz jeżdżę na tym Valvo i lepsze wrażenie zrobił na mnie ten drugi, głównie ze względu na brak ubytków oleju. http://i64.tinypic.com/f34ylu.png Źle to interpretujesz. TBN w olejach low SAPS nie równa się czystość w silniku, reszta mówi dokładnie o niczym. Gdyby było tak jak piszesz, to Vavlo nie spełniałoby norm 505 a 507, które są dużo bardziej restrykcyjne. Nie liczą się parametry techniczne oleju, tylko normy, które spełnia, bo to na ich podstawie możesz wnioskować jakim testom olej został poddany. Wskaźnik lepkości nie ma znaczenia, temperatura zapłonu już w ogóle.
  2. W teorii dodatkami modyfikującymi tarcie, w praktyce ciężko powiedzieć. Oba będą ok, możesz popróbować i zalać raz jeden, raz drugi ;) X-clean+ 5W30 będzie najlepszy.
  3. Oleje mineralne dzisiaj mają bardzo dobre włąściwości czyszcząco myjące, więc pod tym względem za dużej różnicy nie ma. Jest pod względem ochrony silnika. Zrób wymianę na 10W40 Motul 6100 Synergie i obserwuj zużycie. Jeżeli auto nie będzie popijało za dużo, to możesz spokojnie zainwestować w lepszy olej. 15W40 się nie nadaje do BMW
  4. X-clean+ jest lepszy Możesz zalać 10W40, ale pytanie czy nie lepiej 5W40. Bierze Ci coś oleju?
  5. Motul Specific CNG/LPG 5W40
  6. Motul Specific CNG/LPG 5W40
  7. Kolor jest ok, wyczyść ten korek po prostu, bo nikt tego dawno nie robił i przy krótkich przebiegach to się takie sparwy tam zbierają jak się robi chlodno. Możesz płukać, nie zaszkodzi, ale olej wygląda czysto, więc na pewno był zmieniany. Powodzenia. ps, sprawdź odmę, bo jak ona jest średnio drożna, to też może się taki syf na korku łatwiej zbierać, bo pary oleju się nie separują odpowiednio. Jak tego nie wymieniałeś nigdy, to być może warto. O ile dobrze pamiętam, to ten seprator, który tam jest, kosztuje ze 130 PLN febi.
  8. Zrób zdjęcia i wstaw. Specific CNG/LPG będzie lepszy w tej sytuacji.
  9. było parę razy na poprzednich stronach.
  10. Ja się nie poczuwam :mrgreen:
  11. Sklep jest ok, poza tym, że właściciel opowiada niestworzone historie i dorabia teorię do praktyki. ;)
  12. To już obojątne, Motyl, Valvoline, Liqui Moly, ogólnie jakąś firmową, to daje pewność jakości. Napisz coś więcej kolego na temat tego, jak i gdzie jeździsz, czy masz jakieś zużycie, czego oczekujesz od oleju, to Ci powiem czy bardziej 0W40 czy 5W30 Będziesz zadowolony ;) Bardzo dobry olej.
  13. Kolego jak chcesz tak często zmieniać, to np Motul X-clean 5W30 będzie w zupełności wystarczający. Jak co 20k km, to X-clean+ ;) powodzenia
  14. Najlepiej pojedź gdzieś, zlej olej i zmierz ile go jest. Inaczej Ci nikt nie wywróży, czy czujnik działa prawidłowo, jeżeli nie ma żadnych oznak, że nie działa prawidłowo. A co do wyświetlania komunikatu, to niech się ktoś wypowie, kto miał z tym styczność, bo albo olej jest do wymiany, albo komp jest przestawiony, może przebieg cofnięty jakoś. Trudno powiedzieć, z informacji wnoszę, że auto masz od niedawna. Dobry, w miarę uniwersalny olej to np Motul X-max 0W40. Baza to nie wszystko, jak z dziewczyną czasem z tyłu liceum, z przodu muzeum :D Tutaj podsyłam Ci prosty artykulik do przeczytania. http://www.machinerylubrication.com/Read/2021/synthetic-oil Jest tam fajne podsumowanie, z którym w pełni się zgadzam - Many people waste money on expensive products that for a number of reasons don’t improve reliability or anything else. One other important thing to remember is that I am discussing the properties of base oils, not finished lubricants. It is quite possible for a finished lubricant using a mineral basestock to offer better performance than a similar product utilizing a synthetic. ;) Tego się trzymajmy ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.