Skocz do zawartości

BMFun

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 550
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    10

Ostatnia wygrana BMFun w dniu 25 Grudnia 2024

Użytkownicy przyznają BMFun punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia BMFun

  1. To niewykluczone z tym politykiem lokalnym 😉 @adamjttk potwierdzisz lub zaprzeczysz? 😜 Metoda - nie dotykaj śmierdzącego tematu czasami jest tu stosowana. Do tej pory nie doczekałem się komentarza do prognozy o tym jak Cybertruck pozamiata na rynku semi-truck w USA, a milion preorderow to jeszcze przed oficjalnym startem jest. No i jeden z wielu kapiszonów. A komentarza brak 🙂 Metoda nr 2 - jak np sprzedaż najlepszego premium jakim jest Model S nie idzie, to trzeba wyprzedzający atak na i5 odpalić ze to g i nikt tego nie kupi. Elektrykow BMW tez mial nikt nie kupować, a tutaj kolejny wzrost sprzedaży BEV na raportach które Adam cytuje, a przed jego domem stoi nówka sztuka i4 który do niczego się prawie nie nadaje ale jednak kupiony
  2. Doskonale wiesz ze sie nie liczy bo to jakiś dziwaczny pakiet z ujemną ceną, czyli de facto rabat. Zajrzyj sobie na stronę BMW jaka jest katalogowa cena auta z tą konfiguracją. Nie mam nic do sprzedaży bezpośredniej, ale póki BMW nie stanie się tak nudnym autem jak Tesla, nie sądzę że wejdzie sprzedaż bezpośrednia na większą skalę. Może z wyjątkiem jakichś 1er, x1, czy jakichś specjalnych wersji typu 3er business line. Nawet w sprzęcie Apple sprzedaż bezpośrednia ma ograniczony zakres bo jest cała masa salonów czy resellerow oferujących dodatkowo doradztwo, wsparcie, akcesoria itp. A gdzie zakup telefonu do auta. Moim zdaniem zachłystujesz sie wszystkim co robi Tesla i często (nie zawsze) bezkrytycznie ekscytujesz się rozwiązaniami. Nadal jesteś wśród 2% ludzi kupujących auta, którzy zdecydowali się na Teslę. Natomiast 98% pozostałych klientów nie zagłosowała portfelem na produkt inny niż Tesla. Doczytałem i dlatego napisałem ze uprawiasz propagandę w drugą stronę. Słonik tym przykładem faktycznie też przejaskrawił.
  3. A może pokazuje poprawnie tylko Tesla jechała wężykiem, bo na FSD i kierowca musiał co chwile interweniować? 🙂
  4. Nieprecyzyjnie napisalem może. Odcinek 6km był, ale po godzinnej zabawie autem i często jego butowaniem. Także auto nagrzane. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to włączone podgrzewanie baterii, bo bawiłem się trochę opcjami związanymi z ładowaniem bo po zabawie prognozowaną moc ładowania wzrosła z 50kW na 280kW. Musze zrobić ponowny test, ale widać spora wrażliwość elektryków na różne czynniki zewnętrzne. Finalnie średnia zużycia z 300km zabawy autem po mieście i obwodnicach dało 30kWh/100km. W zależności od ceny ładowania 1-2zl), to koszt 100km wraz ze stratami ładowania to ok 33-66zl. Osiągi i styl jazdy w przypadku v8 dałby mi koszt 100km zabawy na poziomie 130-150zl. A muszę przyznać że radość z jazdy była nie gorsza niż w x5m/m5 którymi jeździałem. @Kriss33 myślę że taki używany Taycan rwd dałby Ci większą radość z jazdy niż TMY RWD 🙂 Musisz się kiedyś przejechać 🙂
  5. @adamjttk uprawiasz ta sama propagandę tylko w drugą stronę 🙂 Czy znasz chociaż jednego człowieka który kupił nowe BMW w cenie katalogowej? Albo chociaż kolega kolegi? To że BMW ma skomplikowany system rabatowy, którym pewnie steruje w celu utrzymania odpowiedniego celu sprzedażowego to jedno. Ale wszyscy wiemy że w praktyce nowe BMW kupowane są na minimum 12-15% (średnio pewnie ok 15%) rabatach od zawsze jak pamiętam. Egzemplarze premium selection dochodzą z reguły do 35%. Także używany PS 7-12 miesięczny jest w praktyce max 25% tańszy. Co biorąc pod uwagę że ma krótszą gwarancję, z reguły to starszy model lub sprzed FL, to zgadzam się ze Słonikiem że lepiej dołożyć parę złotych lub wziąć gorzej wyposażony, ale nówkę.
  6. Daniel Grzyb zachwycony. Porównuje długą trasę nowym Taycanem z Tesla Model S, ale nie wiem czy nie dużo starsza od Twojej i czas na ładowarkach spadł z 40-50min do 10-15min.
  7. Zgadzam się, dlatego długo walczyłem tutaj z mitem trzymających cenę Tesli. A sam ponad 3 lata temu kupiłem elektryczne BMW gdy było na promocji i sporo tansze od Tesli Y 😉 Kusi Taycan na dobrej promocji mimo ze wiadomo ze sie na nim straci dużo ale nie mam ciagle przekonania do elektryka na trasy nawet pomimo większej baterii i efektywności. Taycan w moich testach zużywał w warunkach zimowych ok 30kWh przy 140km/h, wiec realny autostradowy zasięg w trasie zimowej to 300-350km zależnie od ukształtowania terenu. No i te ładowarki w krzakach albo na odludziu. Zużycie przy 160km/h zimą to już ok 40kWh. Oba testy na odcinku przynajmniej 6km w jedną stronę. Nie wiem dlaczego wyszły mi sporo wyższe wartości niż te prezentowane w artykule na wysokie napięcia (odpowiednio 22kWh i 25kWh). Nie sądzę aby pogoda (ok +5), wiatr czy ukształtowanie terenu miało aż taki wpływ na różnicę. Trochę mnie to zniechęca do elektryka. https://wysokienapiecie.pl/101899-elektryczne-porsche-taycan-sprawdzilismy-zasieg-przy-200-km-h/
  8. jesteś pewny że to ten sam spec? 30% to trochę dużo, ale 15% na wyprzedaży rocznika to “standard”. Słonik, a może to Twój kanał? 😉 Fajnie gość na swoim kanale opowiada o Taycanach. Sam jeździ od kilku lat i jest z auta bardzo zadowolony. Jako jedna z wad Taycana jakie wymienia, to że w Norwegii ich jak karaluchów i e-tron jest autem dużo bardziej wyróżniającym się. Także @adamjttk mam nadzieję że to nie problem dla Ciebie, bo tyle razy do tych metek nawiązujesz 😉
  9. To oferta dla tych 1-2 milionów co są zapisani na Cybertruck i nie mogą doczekać się swojej kolejki produkcyjnej 🤣 No to jak z tą wypierającą lepsza texhnologia? Prąd w USA jest względnie tanie, średnie przebiegi najniższe, bajeczna sieć ładowarek.
  10. A jakie auta są na podium aut spalinowych? Mercedes, Porsche czy Skoda i Toyota? Ale jak powiem że Tesla to taka Toyota elektryczna, to posypią się gromy od fanów Tesli. Co do TMY to dla mnie brak 90-95kWh baterii to grube rozczarowanie. Legły w gruzach opowiadane tu mity o wielkim rozwoju Tesli i powiększaniu się przewagi o lata świetlne nad konkurencją. Wypuszczenie po 6 latach takiego „odświeżenia” TMY dla mnie przypieczętowało wizję Tesli jako auta które ma być jak najbardziej proste, tanie i przystępne, czyli filozofia Toyoty. Co absolutnie nie jest wadą, a wręcz przeciwnie. Największe zmiany TMY to „odpustowe” paski LEDowe, krok wstecz z manetkami (imho największy improvment). Jakby to klasyk powiedział - wypuszczanie w 2025 roku auta które jest już parę lat przestarzałe technologicznie w stosunku do takich Kia, Hyundaiów, to zwyczajnie plucie klientowi w twarz 😜 I jedynie dobra cen może tu pomóc w sprzedaży.
  11. Jak chcesz bezawaryjne auto, to wiesz gdzie jest salon Toyoty 🙂 Trochę tam pomieszane problemy wieku dziecięcego auta, problemów serwisu i narzekania dla narzekania. Na 1 takiego bardziej pechowego+narzekajacego użytkownika, trafi się 5 czy 10 którzy jezdza bez poważniejszych problemów i nie piszą takich elaboratów. A już rozwalił mnie tekst że za 40% ceny ma ktoś 90% tego co ma Taycan. To jak dla mnie głupotę zrobił kupując Porsche. To jak z Dosią - jeśli nie widać dużej różnicy, to po co przepłacać. Wszystkie relacje na YT użytkowników Taycana jakie oglądałem to zachwyceni użytkownicy widzący pare wad mniej istotnych. Na forum Taycan faktycznie część ludzi narzeka na to że sporo drobiazgów wychodzi takich wynikających z wieku dzieiciecego, ale auta uwielbiają. Tak jak fani BMW wiedzą że Toyota jest mnie awaryjna ale preferują BMW Tak samo jak znajdziesz narzekania na usterki x5, gdy ja tymczasem ponad 3 lata jeżdżę i nic mi się nie zepsuło podobnie jak w Ix3. I pomimo tego na forum x5 nie zakładałem wątku pt „Jeżdżę autem i nic się nie psuje”, bo nikt by tego nie czytał 🙂 A może w ramach eksperymentu warto założyć taki wątek i zobaczyć ilu użytkowników potwierdzi bezawaryjną jazdę. Kupiłeś parę miesięcy temu nowe BMW i nie narzekasz tutaj że coś nie działa że lawety itp. Jeździłeś używanym f10 i problemów więcej było. Musisz się pewnie liczyć ze teraz przesiadając się na używany Taycan będziesz porównywał do Tesli która masz od nowości i wersji która wyrosła z wielu problemow wieku dziecięcego. Szczegolnie że na rynku wtórnym ktoś kto sprzedaje 1-2 letnie auto to masz większe ryzyko że to ten pechowy egzemplarz który już zalazł użytkownikowi za skórę. Takze podsumowując - kup sobie już ten Model 3 Plaid i nie eksperymentuj z i4, Taycanami bo zaraz zrobisz kolejną listę „wielkich” wad Porsche. Plusem Tesli jest jej prostotą, racjonalna cena i przyzwoite prowadzenie oraz osiągi, ale nie widzę tam nic więcej, a szczególnie jakichś specjalnych emocji. Ale i tak 100x bardziej wolałbym Teslę niż Toyote i nie potrzebuję do tego robić listy 40 wad.
  12. Patrząc na te statystyki i kierując się Twoją logiką, to przy porównaniu USA i Norwegii, w USA „lepsza” technologia powinna wyprzeć „gorszą” i mieć wyższą sprzedaż elektryków dochodząca już do 95%, tymczasem nie ma nawet 10%. Gdzie jest dziura w tym toku rozumowania?
  13. I jeszcze warto dodać jaki jest cennik w Chinach na stronie Teali. Adam śmiał się z cen aut Europejskich. A tu najtańsza Tesla 3 RWD po obecnym kursie to 129tys zł, a wersja LR to 189tys zł. Do tego pewnie promocje na SUC, czy oferty finansowania.
  14. Jeśli mówisz o Polsce to pozostaje się zgodzić. Za 5-10 lat używane Teslę z Niemiec wyprą Passaty tdi. Tylko dlaczego jest tak słabo z elektromonilnoscia w takich Stanach jak na możliwości ekonomiczne i infrastrukturalne? Wszystkie powyższe argumenty działają tam w drugą stronę, a Tesli jest tam poza punktowymi wyspami jak większe miasta LA, Waszyngtonu, stosunkowo niewiele. A wg mnie aż się prosi - mnóstwo ludzi mieszka w domach, samochodem dojeżdża się wszędzie, sporo korków, duże upały na południu, a transport lotniczy tak mocno rozwinięty że mało kto jedzie dalej niż do stanu obok. Nawet paliwo nie jest już takie tanie, bo w większości 4,5-5zl/L, a prąd relatywnie tani, a na dodatek zachęty $7,500 + do tego stanowe. Nic tylko brać. Wg mnie to miejsce to praktyczna weryfikacja na jaką technologię ludzie głosują portfelem. Piszesz że spalinowe w NO kosztują podobnie co w PL, ale to marchewka tu działa - elektryki tańsze o VAT, drogie paliwo i bardzo tani prąd.
  15. Mnie trzyma FOMO ze nie kupiłem 3 lata temu jak człowiek Tesli Y LR za 320tys. Niestety pociąg odjechał i są już tylko po 225tys 🙂 Takze zostało mi obejść się smakiem i czytać na forum jaka to Tesla najlepsza i jak rozwiązuje problemy świata i osobiste właścicieli, a szczególnie te związane z samopoczuciem części z nich przekonanych ze zrobili interes życia 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.