Skocz do zawartości

BMFun

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 476
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana BMFun w dniu 25 Czerwca

Użytkownicy przyznają BMFun punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia BMFun

  1. Pachnie pikowaniem. Tym razem w dół 😉 @Jac3kBMW tylko nie mów że nikt nie ostrzegał 😉
  2. @Jac3kBMW jechałeś 120-140 a średnia wyszła 112km/h, co wszystko tłumaczy. Wynik dobry ale bez szału. Poza tym nie wiem skąd jechałeś, ale do Berlina było raczej z górki, bo Berlin na nizinach położony. No i nic nie wiemy o kierunku wiatru. Ale najważniejsze że dało Ci to dobre samopoczucie z dobrego zakupu 🙂 Mam to samo z Ix3 😜 Przejedz się a1 w jedna stronę i spowrotem i zaskoczą Cię różnice w średniej zużycia energii ze względu na ukształtowanie terenu.
  3. Bjorna oczywiście szanuję, bo nawet pomimo tesloodchylenia jego poglądów, to jednak najbliżej mu do obiektywności testów. Wiadomo, że Tesla będzie u niego miała handicap, ale mimo wszystko chłop zrobił kawał dobrej roboty dla elektromobilności. No i najważniejsze, uczciwie mówi o giftach jakie od Tesli dostaje. Mam tylko nadzieję ze o wszystkich 🙂 Cieszę się że to piszesz i myślę że Ty sam obiektywizmu trochę nabrałeś po 4 latach jeżdżenia Teslami. I o ile to są z pewnością dobre samochody, to nie dziwie Ci się że to się może po prostu nuuuudzić. @Jac3kBMW jest chyba na etapie wyparcia wszystkiego co nie Tesla na jakim byłeś jeszcze ze 2 lata temu 🙂 To jest chyba ta rzecz, której Elon Musk nie przewidział w swoich prognozwach (ile tam miało być, 10 milionów aut?). BMW odstaje w parametrach elektryków, bo próbują trzymać kilka srok za jeden ogon mając platformę podwójnego zastosowania jak z i4, i5, i7, iX3 itp. (w przypadku iX uważam że to jest całkiem udany elektryk i nawet mi się wizualnie zaczął podobać). Strategia, którą przyjęło BMW będzie można bardziej realnie ocenić za jakiś czas. Ale póki co, pomimo kryzysu energetycznego i geopolitycznego które zmuszają BMW do obniżania nieco lotu z jakością, to ta strategia wg mnie się sprawdza. Możesz mieć inne zdanie i możesz mieć rację. Możemy spróbować przeprowadzić teoretyczną analizę, jaką BMW miało alternatywę? Pójście bardziej mocniej drogą jak VAG nie wiem czy się sprawdziło patrząc po kryzysie jaki teraz mają. A już gdyby agresywnie poszli te 6-7 lat w kierunku EV i przestawili się na pojazdy EV, to efekty byłby taki że wydali miliardy Euro więcej na R&D, a sprzedaż by im skurryczła się 2-3 krotnie, bo jak widać elektryki, szczególnie w wysokiej klasie, niezbyt się sprzedają. A i tak z powodów geopolitycznych nie mieliby szansy na konkurencję z produktami chińskimi. Jakie inne alternatywy widzisz? Może się przekonam do Taycan i się wybiorę na jazdę próbną, żeby bezpośrednio porównać z Model S, który mnie nie urzekł. Tych "etc, etc" jest jeszcze rzeczywiście sporo i cieszę się, że potrafisz o tym mówić otwarcie. Przeczytałem trochę komentarzy ludzi pod filmem Grzyba i jestem przerażony jak właściciele Tesli odlatują. Wg niektórych Model S zużywa 27kWh ale przy 180km/h, a przy 140km/h to jest 18kWh. No ewidentnie widać że dla niektórych Tesla to bezpośredni następca aut z silnikiem 1.9TDI palących 1 litr benzyny na 100km. Nie chcę tutaj być zbyt dosadny, ale jeśli o niektórych użytkownikach BMW mówi się że BMW to jest stan umysłu, to nie wiem co powiedzieć o użytkownikach Tesli broniącej jej jak niepodległości zakrzywiając przy tym rzeczywistość do granic możliwości 🙂 Myślę Słonik że to trafna diagnoza. Zrobiłem ostatnio długą trasę nad morze iX3. W jedną stronę A2/A1, a w powrotną S7 i jedno co mogę powiedzieć to, że nadal wygląda to mało premium. O ile poprawiła się liczba i dostępność ładowarek, o tyle nadal wygląda to słabo (liczba gniazdek i częste dzielenie na pół), a sama lokalizacja większości ładowarek to jest dramat. Może poza pojedynczymi lokalizacjami, to większość jest albo na MOP gdzie oprócz ładowarki jest tylko kibel i dziesiątki TIRów, albo są w totalnych krzakach i jeszcze wymagają zjazdu z trasy (czasem 500 metrów, a zdarza się pare km w przypadku S7!). Trasa S7 pod tym względem, to dla mnie kompletna porażka, bo chyba z 1 sensowną lokalizację tam widziałem. Postawiłem sobie za cel jechać 140km/h i ładować przy 5-10% żeby minimalizować czas ładowania. Skutek był taki, że ładowałem za każdym razem w krzakach, a zgranie ładowania z np Macdonaldsem to wirtuozeria wymagająca planowania jak w latach 90tych z mapą, a i tak drobna zmiana rozsypuje cały plan. To nie ma nic wspólnego z premium. Już nawet nie wspominam o jakichś wyższych prędkościach. O ile jedziemy w lecie, to problem jest mniejszy. Natomiast w zimie ubieranie się i siłowanie się z ciężkimi kablami i łażenie przez połowę MOPa żeby dojść do stacji benzynowej po przysłowiowego hot doga czy kawę czy wc, to z premium ma niewiele wspólnego. Jak dodamy do tego śnieg czy deszcz, to się odechciewa. Spalinowym jak się zatrzymuję, to zawsze tam gdzie chcę i gdzie jest moja ulubiona kawa albo ulubiony fastfood i staję 20 metrów od wejścia na stację benzynową a nie 300 metrów od niej. Z jaką radością po powrocie wsiadłem do swojej X5 i cieszyłem się jak dziecko z dźwięku silnika, wciąż świetnej reakcji na gaz i ogromną przyjemnością z jazdy. A przynajmniej do czasu stania w długich miejskich korkach oczywiście 🙂 A do tego to przepalanie bezsensowne benzyny i trucia ludzi dookoła.
  4. A może jest najzwyczajniej w świecie dużo lepszy od Tesli? A to co się dzieje z obiektywnością Youtuberow pokroju Bjorna który dostał kilka darmowych Tesli i kilka milionów mil na SUC za program poleceń. Jemu jazda v8 czy innym elektrykiem nigdy się nie zepnie finansowo, bo zawsze z kalkulatorem w ręku wyjdzie dużo droższa niż Tesla, a promowanie Tesli mu się jak widać finansowo bardzo opłaca.
  5. Męczące jest wsiadanie/wysiadanie oraz trochę klaustrofobiczne wnętrze, a mikrobagaznik jest tylko gwoździem do jego anty-rodzinnego charakteru. A jeśli dla kogoś pokonywanie środkowego tunelu jest problemem, to szerokie i wysokie progi przy wsiadaniu, to bariera nie do przejścia. Jako 3ci samochód weekendowy przegrywa z 911. Elektryki były reklamowane tutaj jako świetnie trzymające cenę. Ci którzy przejechali się na tym, a szczególnie w autach typu Taycany, etrony, mogą być niechętne do ponownego eksperymentu. Szczególnie że kolejne generacje mają lepsze zasięgi, szybkości ładowania itp., a to bardziej przyspiesza utratę wartości starszych niż dodawanie 5KM do kolejnej generacji 320d. Efekt nowości elektryków minął, trochę osób się sparzyło, dopłaty topnieją i mamy wyjaśnienie spadku sprzedaży bev.
  6. Piękne auto. Długo za mną chodził, jeszcze w wersji 462KM. Finalnie nie wziąłem m550i tylko dlatego, że nie było wersji kombi. I tak właśnie trafiłem na x5.
  7. Pewnie kupione z rabatem 18-20%, więc realnie spadek wartości 30%, co nie zmienia faktu że auto mało sensowne i ja bym nie kupił. a z ciekawości czy ktoś zna kogoś kto kupił auto za cenę katalogową? Bo mi najniższy rabat jaki się trafił to 12% za świeży model po debiucie, a tak to okolice 20% zawsze były.
  8. ile razy byłem w salonie Porsche i wsiadając to Taycan, wiedziałem że nie chciałbym tego auta. Dla mnie do jazdy na codzień zbyt męczący. Przecież to auto od 11 lat wygląda tak samo. Refresh sprzed paru lat głównie polegał na dodaniu 0,5MW mocy, a sprzedaż jak szorowała, tak dalej szoruje po dnie. Za kilka lat dodadzą kolejne 0.5MW żeby podtrzymać hype. Także jak chcesz @Jac3kBMW jakiejś zmiany, to nie ma co czekać, tylko kup Plaid. A najlepiej nie zmieniać, bo przecież i tak wszyscy wiedzą że Tesla unowocześnia auta przez OTA, więc nie trzeba kupować nowego modelu 🙂 Trochę nie rozumiem dlaczego użytkownicy Tesli tak szybko zmieniają auta zanim się skończy gwarancja? Brak zaufania do marki w bezawaryjność czy jak? 🙂
  9. https://www.wsj.com/business/earnings/bmw-posts-sharp-fall-in-automotive-profitability-83ce96b9 Tymczasem wyniki finansowe za Q3 ogłoszone parę dni temu są określane jako „sharp drop”. Poleciały ostro zyski, przychody i łączna sprzedaż też. Ceny za które @adamjttkkupiles i4 nie są cenami dla BMW. Mimo ostrej walki cenowej jaką podjął BMW nie udało się zasypać głębokiego spadku sprzedaży w Chinach.
  10. Zdecydowanie sie różnimy w tym temacie. Zbiegiem okoliczności jest jednoczesne nurkowanie akcji BMW, VW, Porsche, Mercedes itp. https://www.bankier.pl/amp/wiadomosc/Swiatowi-producenci-szykuja-sie-na-wojny-celne-po-zwyciestwie-Trumpa-8842340 https://amp.dw.com/pl/trump-uderzy-w-niemiecką-gospodarkę-ekspert-ostrzega/a-70743390 Elon Musk wstrzymuje nawet budowę fabryki w Meksyku. BMW i inne marki niemieckie nie cierpią z braku elektryków, lecz bardzie z powodów które tu w większości padały, a krótko je podsumuje: - drogiej energii w wyniku wojny - to Europa dostała w kość najbardziej, a najbardziej zyskują Chiny - pogłębiającej się wojny handlowej z Chinami cierpiąc podwójnie - raz zamykanie się ogromnego rynku zbytu, a dwa gorszy dostęp do chińskich komponentow - spadek popytu na elektryki w które zaczęli ładować $$$ w r&d - dociskanie normami spalin i eko-podatkami przez UE gdy tymczasem reszta globu na na to wywalone - podejrzenia dotyczące mocnego dotowania chińskich marek żeby wykańczać przemysł niemiecki + podejrzenia o kradzież technologii - a teraz wybór Trumpa który zapowiada m.in. dociśnięcie rynkow chińskich i europejskich wysokimi cłami To „zaspanie” niemieckiej motoryzacji jest oczywiście faktem, ale to kropla w morzu problemów niemieckiej motoryzacji i w większości nadgoniona. Dzisiejsze niemieckie elektryki w wielu kwestiach prześcignęły Teslę. Ferrari też zaspało elektryfikację i Chińczycy przerzuca się na BYD? 😉 https://finance.yahoo.com/news/ferrari-stock-slides-as-china-deliveries-hit-roadblock-171649688.html
  11. Pytasz mnie o predykcje, a jednocześnie w „pytaniu” zawierasz tezę. Także rozumiem, że sam sobie właściwie odpowiedziałeś 🙂 Mam trochę akcji BMW kupionych w okolicach 68 i będę je z pewnością trzymał, bo w spółkę wierzę. Ma swoje słabości, ale ma legendę i historia pokazuje że wie jak trafić do różnorodnych klientów. Ja co jakiś czas kupuje w okolicy lokalnych dołków i sprzedaje na lokalnych górkach. Tamte akcje za 90eur sprzedałem przy ok 110 i parę razy już tak na BMW zarobiłem, także na paliwo do v8 jest, bo ja nie mogę tak odkładać jak @Jac3kBMW 😜 Także @Jac3kBMW trzeba wybierać - albo kolejne akcje Tesli, albo spełnianie marzeń - m5 w hybrydzie. Dobrze, że Ty @adamjttk już w 2020 przewidziałeś wojnę na Ukrainie w 2022 i wybór Trumpa w 2024, a także strategia Chińczyków wykańczania motoryzacji europejskiej, bo to są główne czynniki które powodują zjazdy wyceny BMW. Tesla rośnie od paru miesięcy bo Elon otwarcie popiera Trumpa, a rynki od paru miesięcy wyceniają jego zwycięstwo. Jesli już w 2020 wiedziałeś że tak się na świecie potoczy, to jesteś wyrocznią z Omaha i czołowy geostrateg w jednym. Ale przyznasz się w jakiej cenie kupiłeś akcje i czy tak jak Słonik mówił - kupowałeś na górce po 300? A jak się rozwija Tesla przez ostatnie 4 lata? Tylko nie pisz o nowych fabrykach które nie mają dla kogo produkować. Technologicznie od 2020 czy nawet 2019 nic się istotniejszego nie wydarzyło oprócz plaid którego nikt nie chce oraz ambientów w facelift model 3. Od 4 latach akcje stoją na podobnym poziomie uprawiając lokalny rollercoaster. A największym motorem wzrostu jest (geo)polityka. No to się zgubiłem już - to wierzysz w BMW czy zakładasz jego bankructwo w ciągu 5 lat jak pamiętam?
  12. Co to ma do rzeczy? Mysie ze nie zrozumiałeś o czym napisał Słonik. Jedno nie przeczy drugiemu. EDIT: I żeby nie było, jeśli to miało być zaproszenie to taplania w błocie, to ja grzecznie dziękuję i nie przyjmuję zaproszenia 😉 Jeśli to zachęta do merytorycznej dyskusji, to wybrałeś mocno zawoluowaną formę 😉
  13. Zapominasz że częściowo jedziemy na jednym gospodarczym wozku w UE i patrząc jak mocno nasze gospodarki są powiązane. Ta sama “pazerność” kazała budować fabryki w Polsce i korzystać z polskich poddostawców 😉
  14. Adam by Ci nie wybaczył zmiany z Tesli na BMW. No chyba że na pol roku - kupisz, ponarzekasz na jakość, osiągi, liczbę znaczków ///M. A na końcu, bez żadnych skrupułów, opchniesz na rynek wracając do Tesli S Plaid w której znów będziesz mógł oddychać pełną piersią 🙂
  15. Dokładnie to chciałem powiedzieć. Dzisiejsze Mki typu M5, M8 to stety/niestety bardziej limuzyny z bardzo mocnym pazurem, które potrafią zachować się na torze. Takie trochę auto 2w1 które nie będzie w 100% ani sportowe ani nie będzie komfortową limuzyną dla każdego. I stąd pewnie popularność aut typu x5m czy rsq8. Auta nieźle brzmią, mają na prostej świetną dynamikę, znakomita elastyczność od dołu, a zawieszenie daje bardzo dobre wrażenie jazdy w zakrętach jak na suv. Jednak to palenie benzyny (i trucie) w korkach jest chyba największym wyrzutem sumienia. Poza miastem tego problemu nie widzę. Dlatego hybryda nie jest takim głupim rozwiązaniem. 2 tony w przypadku m5 to i tak trochę dużo jak na auto sportowe, więc te 2,5tony mimo że brzmi tragicznie, to wiele nie zmienia. Z pewnością jeździ tak jak mój suv który waży 2,5t tylko lepiej bo jest niższy. Jako auto rodzinne ideał, gdyby nie pewnie skromniejszy bagażnik. Może to właśnie będzie następca mojej x5m..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.