Gdy kupowałam serię 2AT była opcja tzw. przygotowania do haka. A był to hak. Nie był to hak z homologacją ani też wbity w dowód rejestracyjny. Jego zadaniem było tylko przewożenie rowerów. Taka opcja to był koszt Ok. 2 tys, hak demontowany marki…Thule! W innym aucie dokładałem hak bez homologacji, czyli tylko do przewożenia rowerów. Też marki Thule. Tam trzeba było dołożyć wiązkę, więc kosztowało więcej. Nie mniej polecam się rozejrzeć za warsztatem poza ASO, o ile nie jest jeszcze na gwarancji, i jeżeli ma służyć tylko do rowerów, to dobrej firmy bez homologacji. Wyjdzie taniej. Co do hak vs dach: hak ma ograniczenia. Obecnie już robią uchwyty na 3 normalne rowery + 1 dziecięcy, ale nośność bagażników na hak jest mniejsza niż dachowych. Ja osobiście polecam dach. Ale uchwyt na rower TYLKO marki Mont Blanc, dawna Barracuda (teraz inaczej się nazywa). Jest zarąbisty. Wstawiasz rower i sam stoi. Na spokojnie go mocujesz. A co do hałasu i prędkości: z rowerami i tak za szybko nie pojedziesz.