Skocz do zawartości

lukasz_ma

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e87 (116i) 2005 aerodynamic - była
    e91 LCI (318d) 2009 - jest
    g30 (530e) 2019 xDrive - jest
  • Lokalizacja
    Wrocław/Iwiny

Osiągnięcia lukasz_ma

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. lukasz_ma

    530e plug in

    Dzięki za wszystkie komentarze i podpowiedzi. Kończąc temat kabla robię 4mm2 - to nie będzie długi przedłużacz więc spokojnie sobie poradzi. Elektryka w domu jest ok a prądu nie kradnę w taryfie II płacę całe 0,35 zł z 1kWh naładowanie auta to mniej niż parówka na Orlenie :) za to na stacji GrennWay wołają za tę samą kWh 2,09 zł :nienie: ale przynajmniej ładuje 3,9kW i tu uwaga: BMW wprowadziło ograniczenie i chyba szybciej auta nie naładujesz (chyba?!) a na ładowarce spod domu będzie to 2,4kW. Co do spalania 1536km średnie 7,8l/100 i jestem zaskoczony nastawiałem się na +10l/100km. A pamiętajcie, że auto ma 480Nm a 530i ma "tylko" 350Nm. A na prądzie start to jest coś trudnego do opisania, ale spróbuje: koń kopie w Twój fotel. Wiem, wiem zaraz ktoś napiszę ja dieslem 1k. Znam, znam mam 318d 2009 (kombi więc lodówki, pralki i betoniarki wożę tym - w temacie małego bagażnika) i tu z Wrocławia do Wenecji zabrakło mi 80km na jednym tankowaniu. 530e wziąłem z uwagi na osiągi i komfort. Bagażnik faktycznie może nie największy ale dwa wózki wchodzą (gondola i spacerówka Kekk i Cybex - dla zainteresowanych podam więcej szczegółów :twisted: ). Bardziej zależy mi na ilości miejsca w aucie niż w bagażniku. W głębokim poważaniu mam, jak się mają moje bagaże czy zakupy i jak bardzo walizki mają mało miejsca na swoje kółka. Spalanie też nie jest dla mnie jakoś super istotne. Jadąc w dłuższą trasę i tak się zatrzymuje w miarę często. Ogrzewanie auta ustawiam sobie przez aplikacje BMW Connected dwoma kliknięciami i pakuję się do ciepłego auta którego nie trzeba drapać. Trzeba natomiast pamiętać żeby zostawić trochę prądu na ten cel. Jeśli macie jakieś pytania to walcie śmiało. Odpowiem o ile będę potrafił.
  2. lukasz_ma

    530e plug in

    Czego 2.4? kW? To jest praktycznie 10A i 1,5mm2 wystarczy, to tyle co czajnik w kuchni czy lepsze żelazko. Przedłużacz 16A (czyli 2,5mm2 przewody). Wszystko spoko tylko tu chodzi o długość kabla na 10 metrach przedłużacza masz mega straty. Myślisz, ze dlaczego kabel do Twojego żelazka, czajnika czy ma ok 1 metr a nie 10 metrów zwijane w obudowie!? :D ale z tego co usłyszałem od elektryka 2,5mm powinien dać radę. Ja będę montował przedłużacz z 4 która jest dostępna. Większy na pewno nie zaszkodzi :8)
  3. lukasz_ma

    530e plug in

    Na pewno napisze ale w BMW doradzali żebym przez pierwsze 1500km nie kopał
  4. lukasz_ma

    530e plug in

    no właśnie jak to z tymi bus pasami jest? gdzieś można o tym poczytać? jest jakiś przepis który o tym mówi?
  5. lukasz_ma

    530e plug in

    Co do kabla: oryginalny od BMW ma moc 2,4 i przedłużacz powinien być równy lub większy. Faktycznie mniejsze będą się grzały i ryzyko zapłonu jest spore. Gniazdko domowe spokojnie daje radę. Ładowałem wczoraj z garażu teścia od 0% - 100% +/- 5h. Zasięg po naładowaniu 38km ale udało się przejechać na prądzie przeszło 50km bo podczas hamowania nawet zaskakująco dużo odzyskuję. Trasa Przemyśl - Wrocław 7,9l/100. Nie zapominajcie, że to auto ma niezłego kopa i moment obrotowy 420Nm dostępny od razu dzięki silnikowi elektrycznemu i te 6,2 do steki jest realne. Spalanie na trasie jak dla mnie jest ok natomiast w mieście (Wrocław) gdzie robie jakieś 30-50 km dziennie jest świetne. Tym bardziej że mam ładowarkę pod pracą i będę ładował pod domem. Koszt naładowania w domu to 7,20 zł a w nocy na drugiej taryfie 3,60 zł. Hybryda ma za zadanie jeździć na spalinowym w trasie i na prądzie jak wjeżdżasz do miasta. Jedyny minus jaki widzę w tej chwili to mały zbiornik paliwa 42l. Auto waży ok 300kg więcej bateria + xDrive ale w ogóle tego nie czuć. Napisze jeszcze jakie są bajery w standardzie bo to podstawowy model + xDrive.
  6. lukasz_ma

    530e plug in

    Cześć, Od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem 530e. Natrafiłem na pierwszy problem z ładowaniem a konkretnie z długością kabla. Nie sięgam z domowego gniazdka do auta (oryginalny przewód za krótki) niestety w instrukcji producent zabrania korzystania z przedłużaczy i rozgałęźników z uwagi na ryzyko pożaru. Czy kotoś z Was mierzył się już z podobnym problemem? PS przejechałem 600km głównie autostrada - spalanie 8,4l a pod noga 252 kuce odpychające się z 4 kół :D Podczas trasy naładowałem 2x akumulatory na 80% trybem battery control (czyli ładowanie jej silnikiem spalinowym podczas jazdy)
  7. Cześć, Przeszukałem forum i nie znalazłem odp :( auto stało ok 2 tyg. nie jeżdżone i zaraz po tej przerwie w użytkowaniu odpaliła kontrolka kontroli trakcji i co za tym idzie wyłączyła DTC. Pojechałem podłączyć auto pod kompa i wyszły 3 błędy: 5E43 czujnik kąta skrętu - błąd 94B5 sygnał CAN od zespołu kolumny kierownicy - błąd wewnętrzny 94B6 sygnał CAN od zespołu kolumny kierownicy - błąd wewnętrzny Macie pomysł gdzie zacząć szukać? Może miał ktoś podobny problem a może jest już gdzieś na forum odp. na to pytanie? Aha - na silniku pod maską znalazłem kawałek chleba pewnie na parkingu podziemnym mi się szczur ogrzewał :D może skubany dobrał się do jakiś kabli?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.