Skocz do zawartości

Filipfil

Zarejestrowani
  • Postów

    281
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E93 335i USA 2009

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Filipfil

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

5

Reputacja

  1. najszybciej po nr części
  2. Może to i lepiej, że nie masz kutych tłoków. Inne pasowania, chyba inne szczeliny na pierścieniach, być może firma która dobrze robi fabrykę nie poradziła by sobie z kucizną. Nie ma co żałować, Oryginał to oryginał. Jak ie będziesz robił go na 600 koni to i tak wytrzyma. A na zimno może być rattle noise i też będziesz niezadowolony. A jak z wałem? Korby stare? Nie napisałeś o wtryskiwaczach, warto je było sprawdzić, czy się zamykają i nie "popuszczają". Ale skoro mechanicy nic nie mówili to może nie ma potrzeby. Ale to, że turbin nie sprawdzili jak były na stole to masakra. Dlatego zaufanie jest dobre a kontrola jeszcze lepsza. Poduszki pod silnikiem nie wyklepane?
  3. Ale może jestem zbyt wybredny jeśli chodzi o audio. Nie. Jakość dźwięku tych chińczyków jest albo słaba albo tragiczna. Podobnie jak tych transmiterów do radia
  4. Kondensatory elektrolityczne do sprawdzenia, zimne luty do poprawienia w zegarach.
  5. Nie wydaje mi się, żeby ccc w tym przypadku odnosiło się do nawigacji. Jeżeli frm nie jest uwalony i xenony w nowej lampie są sprawne to można podłączać. Ciekawe, że nr części z lamp nie mogę znaleść w bmw
  6. Jaki masz kod ccid? Będziesz miał podpowiedź co nie działa
  7. Daj znać jak się zdecydujesz i przetestujesz
  8. Ciekawe jak jest z przebiegiem, nie ma słowa o tym w ogłoszeniu Typowe kupione opinie, brak real foto w ogłoszeniu, filmik nieostry. Ja bym nie brał bo mi się to nie podoba, wolę klasyczne zegary, ale jak ci się podoba to nie widzę przeszkód
  9. Najpierw sprawdź wszystkie kabelki i wtyczki przy samym lewarku zmiany biegów, pod skórzaną osłoną, są bardzo delikatne i wiele osób miało z tym problem. Póżniej samo złącze przy skrzyni i wiązka do sterownika, może coś tam się przetarło, stopiło albo zardzewiało we wtyczce. Potem rozbieranie skrzyni czy są opiłki na dnie miski. Jak są, remont, jak nie ma to pewnie mechatronika do sprawdzenia. Tak na oko to bez wizyty u kogoś od skrzyń się nie obejdzie
  10. Cześć, pytanie od kolegi który reanimuje e30 325i cabrio. Gdzie w aucie jest umiejscowiony komputer od sterowania dachem elektrycznym? Auto z usa, trochę niekompletne, sprawdzamy co jest do dokupienia i uzupełnienia. Jak nie będzie tego sterownika to dach będzie przerabiany na "manual", a jak moduł będzie to będziemy się zastanawiać... Oryginalnie dach był elektryczny, jest wiązka, jakieś czujniki, ale gdzie moduł jest to nie wiemy, a nie chcemy bez potrzeby rwać boczków czy tapicerki 🙂
  11. Uszczelki tylko w aso, koszt jest ogromny, o ile w ogóle jeszcze są dostępne. Szukaj całego kompletnego i jak najmłodszego dachu na alledrogo czy otomoto, groszowa sprawa typu 1000-1500 pln. Powinieneś kupić tak jak masz z chromem czy czarne. Oczywiście odbiór osobisty i obejrzenie na miejscu jest konieczne. Najtrudniej i najdrożej będzie z uszczelką nad przednią szybę, ale nie wiem czy musisz ją wymienić. co do 6 punktu zależy czy masz zawieszenie msport czy seria. Wydaje mi się, że msport jest nieco niższe. Do tego felgi mają różne et, wielkość opony nie zawsze jest kluczową wielkością. Niestety najlepiej przymierzyć. Folia, szczególnie taka jasna "wyciągnie" wszystkie niedoskonałości lakieru. O ile jakieś ryski nie są problemem to wgniotki będzie widać doskonale. Podjedź do oklejaczy, powiedzą ci czy się da czy nie.
  12. Wał is/i ma taki sam numer części 11 21 7 527 881 więc są zamienne, korby ten sam numer, tłoki są inne. Wałki takie same, turbiny takie same, intercooler taki sam, katy takie same. Tłumik końcowy jest inny i sterowniki silnika mają inne numery, mogą mieć inne oprogramowanie. is ma chłodnice dodatkowo w drugim nadkolu i parę innych drobiazgów. Umów się, że chcesz być przy otwieraniu silnika, że by wał zobaczyć. Panewki wymienić nie jest to problem jak wału nie przyłapało i koszty będą znośne. A jak wał jest do wymiany to będzie drogo, więc warto sprawdzić, żeby nikt cię nie naciągnął na niepotrzebne koszty
  13. Głowicę ci ogarnie każdy warsztat od głowic, jest to dość prosta konstrukcja i relatywnie tania w remoncie. Gorzej z dołem silnika,a do rozrządu pewnie jakieś blokady będą potrzebne.Dawaj znać jak postępy prac
  14. https://www.youtube.com/watch?v=NwPKKJMjbVs tutaj masz filmik o honowaniu, panewkach, głowicy zawsze to jakaś wiedza Panewki niezależnie od "rozmaru" chyba mają ten sam numer, jest tam dodatkowo właśnie jakieś znakowanie kolorami. (nie znam szczgów wiedza z neta) Ten typ w którymś flmiku o tym mówi https://www.youtube.com/@MOTOKUNCIK/videos Właśnie na takich szczegółach możesz nie dać rady... Wydasz kasy, narobisz się, a efekt może być taki sobie. Pewnych tematów nie przeskoczysz i nie zrobisz w garażu. Głowica i tak do ściągnięcia i sprawdzenia w pierwszej kolejności. Jak zmierzysz osiowość korbowodów, owal cylindrów czy zużycie tłoków? Luzy na sworzniach? Do tego jak nie masz serwisówki to nawet jak zmierzysz to nie wiesz ile powinno być. W jednym silniku dwie setki jest ok a w drugim jak jest jedna to klepie. Nie odradzam, tylko szkoda kasy, bo ryzyko jest duże. Może masz w okolicy warsztat który robi bmw? Gość posłucha i będzie wiedział czy panewka czy vanosy czy wastegaty czy wydech nie wpada w rezonans bez katów... Do tego możesz mieć dłubnięty komputer który ma wyłączone błędy i zabezpieczenia i diagnostyka nic nie znajduje
  15. Bez rozbierania ciężko coś przewidywać... Jak rozbierasz silnik "w mak" to zawsze wymieniasz panewki. Wszystkie, główne, korbowodowe i oporowe. Wału nie dotykasz jak nie jest zatarty. Oczywiście trzeba zobaczyć powierzchnie i być może wystarczy polerka. Uszczelniacze, uszczelki wszystko nowe, oczywista rzecz. Głowica oczywiście cała do sprawdzenia, zawory do sprawdzenia, uszczelniacze do wymiany, być może prowadnice. Ogólnie i tak najpierw mierzysz blok, bo jak masz do remontu bo jest zatarty czy dziurawy to już warto się rozejrzeć za używką. Ogólnie to tanio nie będzie... Te czyste tłoki to nie jest dobry znaj, podejrzewam, że wtryski lały i wymyły nagar. Jest znany problem z wtryskiwaczami, może są drogie, ale za to nie da się ich zregenerować. Można je umyć, można sprawić i nie są regenerowalne. Jak nie robiłeś remontu nigdy to nie dasz rady, to nie jest prosty silnik z lat 90, nawet jak ściągniesz jakąś serwisówkę, rozbierzesz i wszystko zregenerujesz to potrzebujesz doświadczenia, żeby to złożyc. Ale możesz próbować. Nie jestem pewien, ale wszystkie śuby aluminiowe są jednorazowe. Jakieś tam narzędzia potrzebujesz typu klucze dynamometryczne (podstawa). Tak na szybko to jest najtańszy silnik n54 na alllllll za 14000 w aucie do odpalenia i sprawdzenia. Może warto rozważyć nowy motor.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.