Skocz do zawartości

dziubek_ma

Zarejestrowani
  • Postów

    397
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 525d x-drive 2012

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia dziubek_ma

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Ale to się dzieje w czasie jazdy, czy jak skręcasz koła w lewo stojąc w miejscu? Edit: Dopiero teraz doczytałem, że przy skręcie w prawo też jest nie tak.
  2. dziubek_ma

    Bmw f11 520d Egr

    Jak pokazuje zwarcie do masy to multimetr w dłoń, odpiąć wtyczkę egr i sprawdzić czy zwarcie jest w środku egra czy na instalacji.
  3. Wioletta Miałem bardzo podobnie. Okazało się, że mocowanie jednego z czujników w zderzaku się odpięło albo urwało (nie pamiętam) i czujnik nie „patrzył” poziomo, tylko troszkę w dół. Gołym okiem prawie nie dało się tego zauważyć, a czujnik alarmował o nieistniejących przeszkodach.
  4. dziubek_ma

    Bmw f11 520d Egr

    Link w tym momencie nie działa. ten egr oprócz silniczka krokowego, lub podobnej konstrukcji, który steruje pozycją zaworu, ma rodzaj potencjometru, który sprawdza, czy zawór jest w zadanej pozycji. Ten potencjometr podobno się zużywa. Błąd może wynikać z niezgodności pozycji zadanej i otrzymanej, zbyt długiego czasu reakcji zaworu itp. Elektronik pewnie by to ogarnął, bo to jest prawdopodobnie kwestia naniesienia nowej ścieżki. Pytanie, ile by to kosztowało. Dziś niewiele rzeczy opłaca się naprawiać :(
  5. dziubek_ma

    Bmw f11 520d Egr

    Majcher Na chłodniczce w moim aucie jest data produkcji. W Twoim pewnie też. Teraz jest na nie druga akcja serwisowa. Poprzednia wymiana nie pomogła. Podobno BMW zmieniło producenta. U mnie wymienili chłodnicę, zawór, jakieś elementy wygłuszenia i to chyba tyle. Jak zaślepisz egr bez wyprogramowania to wydaje mi się, że auto wejdzie w tryb awaryjny. Nie będzie miało info o właściwej pozycji zaworu i w ogóle o jego obecności. Swoją drogą tlenki azotu nie są zbyt zdrowe dla ludzi. Jednak jeśli Cię to nie interesuje/nie przekonuje, to warto wspomnieć, że wywalenie egr podwyższa temperaturę spalania, a za tym nie przepada silnik. Tlenki azotu, jeśli dobrze pamiętam, są emitowane głównie przez transport, a właśnie do ich redukcji służy egr. Egr miałem już w mitsubishi v6 z 1994 roku, więc żaden to wymysł współczesnej motoryzacji i ekologów. To optymalizacja pracy silnika.
  6. dziubek_ma

    Bmw f11 520d Egr

    Zacięty zawór może wprowadzić samochód w tryb awaryjny i raczej to zrobi. Auto będzie miało wtedy gorszą dynamikę niż Fiat 126p. Może się też stać tak jak było w moim aucie, że zatnie się w takiej pozycji, że nie uruchomisz auta. Ja bym czyścił. Tak na logikę to ten trzpień wyciera się wolniej, jak egr ma mniejsze opory, a opory ma mniejsze, jak egr jest czysty. U mnie pierwszy wytrzymał 100.000 km bez czyszczenia i zrobił tak jak napisałem powyżej. Drugi został wymieniony po kolejnych 100.000 km, wymieniony na akcji przywoławczej razem z chłodnicą spalin. Wciąż był sprawny.
  7. Hmmmm kiedyś mechanik źle założył wkład filtra powietrza w moim F10. Tłukło się to strasznie. Tak bardzo, że dałbym sobie głowę uciąć, że wzrosły drgania w kabinie, choć to oczywiście nie mogła być prawda. Dlatego zasugerowałem porządne sprawdzenie filtra powietrza. No i innych rzeczy które się demontuje robiąc serwis olejowy.
  8. Może po prostu obudowa filtra powietrza źle zamontowana? Albo sam filtr?
  9. Zauważyłeś jakieś zmiany w pracy silnika?
  10. Ja się na to zdecydowałem i jak zobaczyłem zdjęcia po rozklejeniu to wiedziałem już , że to była dobra decyzja. Z zewnątrz dramatu nie było. Po wypięciu wtyczek było widać, że w okolicach pinów jest delikatnie wilgotno od ropy. W środku był „basen”… Sam też bałem się wypinać wtyczek. Robił to serwis.
  11. Jeśli w gnieździe w ECU są ślady ropy to prawdopodobnie jest ona też w środku. ECU niestety nie jest hermetyczne. U mnie ropa wlała się właśnie przez gniazdo i było jej sporo. Ta plastikowa puszka o której piszesz była sucha. Tam nic się nie wlało. Tak sobie chłopaki w BMW wymyślili, żeby gniazdo było na górze. Jakby ECU było zamontowane gniazdem w dół to nic by się tam nie mogło wlać i kto by wtedy zarabiał na nowych ECU…? Na szczęście wyczyszczenie ECU z ropy nie jest jakoś strasznie drogie.
  12. Jeśli rzeczywiście zrobią aktualizację całego samochodu to stracisz wszystkie dokodowane opcje. Przerabiałem na własnej skórze.
  13. Wszystkie poduszki były nowe i oryginalne BMW. Po wielu bojach, które przeszedłem z tym drżeniem popieram opinię tych, którzy piszą, żeby sprzedać auto jeśli to drżenie jest nieakceptowalne. Szkoda kasy i wysiłku. Można trochę zmniejszyć upierdliwość tego drżenia, ale nie da się go zlikwidować całkowicie. Ci, którzy twierdzą, że uporali się z problemem moim zdaniem po prostu są na to mało wrażliwi, albo nie stoją nigdy w korkach.
  14. Trzeba było nie sprzedawać, żarcik :wink: Ale tak na poważnie, mam nadal to samo i tak sądzę czy to nie wtryski jednak. Bo jednak, nikt raczej przy tej „dyskomfortowej sytuacji” raczej nie wstawiał nowych aby mieć porównanie. Wiecie, tak krążymy i szukamy a przecież nasze auta już mają swoje naloty i jeśli nie mamy ich od nowości to cholera wie jak były użytkowane, jakie paliwo itd. Ja obserwując swoje myślę że nowe wtryski i hydrokinetyk w skrzyni załatwiły by mój problem. Ale się nie odważę na tak kosztowny ruch oczywiście póki nie będę musiał :8) Powodzenia w znalezieniu przyczyny. Właśnie też tak obstawiam, również wiele osób pisało że gdy wypala się DPF to pracuje jak w masełku kąpany, więc jednak zmiana mieszanki = inna praca wtrysków = brak klekotu. Jutro postaram się kupić środek do wlania do baku żeby przeczyscic wtryski choć obstawiam że to guzik da... Muszę Was zmartwić. Ja wstawiłem nowe z powodu „dyskomfortowej sytuacji”. Poprawy brak…
  15. BMW F10 - montaż rejestratora jazdy. https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=7937&share_tid=390966&url=https%3A%2F%2Fwww%2Ebmw-klub%2Epl%2Fforum%2Fviewtopic%2Ephp%3Ft%3D390966&share_type=t&link_source=app
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.