Majcher Na chłodniczce w moim aucie jest data produkcji. W Twoim pewnie też. Teraz jest na nie druga akcja serwisowa. Poprzednia wymiana nie pomogła. Podobno BMW zmieniło producenta. U mnie wymienili chłodnicę, zawór, jakieś elementy wygłuszenia i to chyba tyle. Jak zaślepisz egr bez wyprogramowania to wydaje mi się, że auto wejdzie w tryb awaryjny. Nie będzie miało info o właściwej pozycji zaworu i w ogóle o jego obecności. Swoją drogą tlenki azotu nie są zbyt zdrowe dla ludzi. Jednak jeśli Cię to nie interesuje/nie przekonuje, to warto wspomnieć, że wywalenie egr podwyższa temperaturę spalania, a za tym nie przepada silnik. Tlenki azotu, jeśli dobrze pamiętam, są emitowane głównie przez transport, a właśnie do ich redukcji służy egr. Egr miałem już w mitsubishi v6 z 1994 roku, więc żaden to wymysł współczesnej motoryzacji i ekologów. To optymalizacja pracy silnika.