jatzek
Zarejestrowani-
Postów
22 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
.
były:
seria 5 2012 + coś innego
seria 5 2016 + X4 2016
są:
X5 2020 + X3 2020
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia jatzek
Praktykant (3/14)
1
Reputacja
-
Być może jest analogicznie - po prostu poszukaj w instrukcji mechanizmu/odbiornika czy jest jakaś procedura „uczenia” się pilota. Ja mam tylko doświadczenia z hormannem i to wersją „konsumencką”. Mam też miejsce parkingowe w innym publicznym miejscu za bramą napędzaną „większym” hormannem i tego za cholerę nie potrafię zaprogramować. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Ale ja też mam runflaty i mam w bagażniku kompresor. Oszczędności :( Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Mam 25d, w dowodzie: 1. Pozycja F.1 2820 kg - max masa całkowita pojazdu 2. Pozycja F.3 5520 kg - max masa zespołu pojazdów. 3. Pozycja O.1 2700 kg - max masa przyczepy z hamulcem Czyli mogę na haku pociągnąć te 2.7 tony, jak znajdę przyczepę z hamulcem. Ale mam zwykle prawo jazdy kat B, czyli de fakto jak nie zrobię E to mogę ciągnąć 3500kg - 2820 kg = 680 kg. Zgadza się? Czy nie zgadza i mogę ciągnąć przyczepę lekką bez hamulca 750kg, czyli zestaw o DMC 3570? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Nie masz kompresora? Zobacz w schowku bagażnika z lewej strony. Co do wi-fi i komórki - nie pomogę, mam Apple Car i łączy się zarówno do hotspot wifi jak i bluetooth automatycznie. Chociaż ten hotspot to raczej bezużyteczny przy cenie za pakiety danych. Kierownica - mnie na początku też irytowało czekanie aż się ustawi. Teraz, po prawie 2 latach, po prosty ruszam gdy ona jeszcze się ustawia. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Zrób adaptację/reset/naukę pozycji krańcowych rolety - już kiedyś opisywałem. Wciskasz naraz oba guziki w bagażniku i trzymasz aż pojawi się dźwięk i roleta wykona pełen cykl pracy. I tyle. Jak przeprowadzić tę procedurę? Próbowałem na tysiąc sposobów: 1. Tak jak piszesz - przytrzymując obydwa przyciski 2. Tak jak jest w instrukcji - przytrzymując tylko przycisk chowania rolety Powyższe zarówno: na zgaszonym aucie jak i na odpalonymi silniku. Z otwartymi drzwiami kierowcy, z zamkniętymi. Skrzynia w P, skrzynia w N + hamulec postojowy. NIC :( Ani nie wykonuje żadnych ruchów góra dół, ani nie ma żadnego dźwięku który ma niby towarzyszyć re-inicjalizacji rolety. W instrukcji jest napisane, że procedurę należy wykonać w trybie „gotowości do jazdy”, czyli z włączonym silnikiem. Ale nie działa, albo ja coś źle robię :( Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Zakładając że pilot w lusterku obsługuje twoją częstotliwość, czego nie wiem, to dla radia o zmiennej częstotliwości musisz w odbiorniku włączyć tryb „uczenia się”, wprogramowania pilota. Moja brama bez tej procedury otwierała się z lusterka tylko raz i potem nic. Potrzebowałem pomocy córki, która po włączeniu trybu uczenia się patrzyła na diodę radia w siłowniku bramy i gdy zmieniała się częstotliwość mrugnięć diody, czyli radio przełączało częstotliwości, dawała mi znać a ja naciskałem przycisk pod lusterkiem. Tak chyba ze 3-4 razy. I udało się. Gdy dioda odbiornika przestała mrugać pilot został wprogramowany. Udało się za pierwszym podejściem gdy robiliśmy razem z córką, wcześniej samemu myślałem już że kur….cy dostanę - tyle razy próbowałem, biegałem od auta do siłownika i nic nie wychodziło :) Też mam siłownik i radio hörmann. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Mam problem z elektryczną roletą bagażnika - nie chowa się całkowicie w podłodze. Zatrzymuje się już pod podłogą ale nie na tyle głęboko żeby klapa zakrywająca otwór zamknęła się na płasko - pozostaje uchylona. Już dawno nie mialem potrzeby chować rolety ale do tej pory wszystko działało bezbłędnie. Również teraz wszystkie inne funkcje działają dobrze - zasuwanie/odsuwanie automatyczne, zakres pracy rolety w szynie w poziomie - wszystko ok. Sprawdziłem pod podłogą bagażnika gdzie wożę różne szpargały - nic fizycznie nie blokuje rolety. Zresztą po wypięciu rolety z zaczepów grawitacja ściąga rolete w dół i klapa zamyka się do płaskiego. Po wczepieniu w zaczepy ponownie wraca do pozycji max pion prawidłowo, w poziomie chodzi dobrze, tak jakby zaczepy w ruchu w dół przestały zjeżdżać ostatnie 2-3 cm. Jak trzeba będzie to pojadę z tym do bmw ale wolałbym aby nie rozbierali połowy bagażnika żeby wymienić roletę. Mam swoje doświadczenia z serwisami i jedno naprawiają a dwie inne rzeczy przez przypadek psują plus nigdy nie złożą wszystkiego ponownie jak z fabryki. Może jest to kwestia programowania punktów końcowych? Można to samo jakoś samodzielnie sprawdzić/zresetować/zaprogramować? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
@Pro_Tre - widzę, że mamy podobne priorytety. Ja swoje 25d za podobna kwotę (ładnie ponad 400k) odebrałem w sierpniu zeszłego roku. A że wcześniej jeździłem dwiema 520D (184 i 190KM) porównywalna dynamika z nimi w X5 25d była i jest dla mnie wystarczająca. Podobno ktoś powiedział ze g05 25d jeździ podobnie do f15 30d. Na papierze być może tak, ja nie mialem okazji porównywać. Silnik 25d jest Ok, ale nie jest ani demonem przyspieszeń, ani liderem prędkości maksymalnej. Tydzień temu, chyba po raz pierwszy od zakupu, jechałem w pełni załadowany: 4 os rodzina, wyładowany pełen bagażnik, 4 rowery na haku. Przyspieszenia w tym aucie w takim załadunku NIE ISTNIEJĄ. Może od 0-60kmh jakoś to idzie (wiadomo, skrzynia ZF jest super), ale dalej to już słabiutko. Fizyki nie oszukamy, opór czołowy, opory toczenia grubo ponad 2 tonowego auta są jakie są. Przyspieszenia od 140 do np 180 trwają bardzo długo. Na autostradzie śmiesznie to wygląda, jak ktoś zjeżdża na prawy pas bo widzi X5 w lusterku, przyspieszasz aby go wyprzedzić i trwa to zauważalnie długo, choć wszyscy spodziewaliby się „wruum… i tyle go widzieli” To nie to auto :) Ktokolwiek kto nie lubi jeździć prawym pasem i przepuszczać innych niech NIE KUPUJE 25d. Będzie ciągle bardzo sfrustrowany. Każdy kto potrzebuje dużego auta, lubi ciszę, komfort wentylowanych siedzeń, mięciutką skórę, masażyk, dobrą muzyczkę z przyzwoitego audio, miłe bujanie pneumatycznego zawieszenia, rzadkie wizyty na zatłoczonych w sezonie autostradowych stacjach benzynowych (800 kilometrów z baku regularnie) i ma OGRANICZONY budżet - bo np. kupuje furę prywatnie, nie w leasing, w budżecie na auto rozważa zakup, utrzymanie przez ileś lat itd - fajnie wyposażone 25d jest super. I ja moje bardzo lubię. Bardzo :) Ale jakbym bez konsekwencji mógł do budżetu dla siebie dołożyć na dzień dobry kolejne 100k + zwiększone koszty utrzymania, na pewno wziąłbym wszystko co mam plus większy silnik. I nie dorabiałbym do tego żadnej innej filozofii :) U mnie chodziło o kasę i priorytety. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Nie mam grzanej kierownicy, ale mnie po aktualizacji przestały działać reguły klimatyzacji i grzania foteli. Jeszcze tego samego dnia, po kilku restartach auta, zaczęły działać.
-
Oczywiście check jest zdjęty w ustawieniach. Jeżeli potraficie coś podpowiedzieć jak się tego pozbyć będę zobowiązany :) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Nie - załączam poniżej zdjęcie jak to się objawia. Jak widzisz z navi wczytane jest ograniczenie do 50kmh, ja jadę 6kmh, i mam ostrzeżenie o przekroczeniu. Zaobserwowałem, że ten komunikat wyskakuje przy osiągnięciu 12kmh niezależnie od rzeczywistego ograniczenia, utrzymuje sie przez całą podróż, niezależnie od prędkości i rzeczywistych ograniczeń wczytanych z kamery, znika po zwolnieniu do 4kmh. Image Oczywiście check jest zdjęty w ustawieniach. Jeżeli potraficie coś podpowiedzieć jak się tego pozbyć będę zobowiązany :) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk EDIT: Jest sukces. Naprawiło się. Przestało wyskakiwać :D :D :D :lol:
-
U mnie prosty reset iDrive też nie pomógł. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
O Panie - to nowość dla mnie. Zdecydowanie spróbuje. Dzięki! Ja myślałem o resecie do ustawień fabrycznych - jest taka opcja gdzieś w ustawieniach ogólnych. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Jeszcze nie, ale być może tak się skończy. Będę dalej walczył jutro. Na razie wgrałem do samochodu nową mapę: EUROPE Live 2020-4, poszło bez problemu. Rozpędzony tym sukcesem zaktualizuję mapę też w aucie żony :)
-
Reguły klimatyzacji zaczęły działać. Tak same z siebie :) Ciągle wyskakuje z niewiadomego powodu ostrzeżenie o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości. W ramach życia na krawędzi właśnie ściągam nowe mapy: ver. 2020-4. Jak wszystko się uda zainstalować przejadę się na autostradę sprawdzić czy faktycznie sam będzie zmieniał pas i zjeżdżał na zjazdach podążając za trasą z nawigacji.