Skocz do zawartości

BigCactus

Zarejestrowani
  • Postów

    829
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana BigCactus w dniu 8 Września

Użytkownicy przyznają BigCactus punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F95 X5M Comp
    Było: G05 40i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia BigCactus

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (11/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

30

Reputacja

  1. BigCactus

    Ogrzewanie lusterek

    Pogoda sprzyja więc sprawdzę przy pierwszej okazji.
  2. BigCactus

    Ogrzewanie lusterek

    Jeżdżę X5 od 7 lat i w sumie nigdy nie miałem problemu zaparowanych/zamarzniętych lusterek - poza sytuacją wyjazdu z myjni ręcznej o czym wspominał ktoś wyżej. Nawet po postoju w trakcie deszczu/mżawki lusterka szybko robią się suche. Musi to działać więc jakoś całkiem nieźle (stawiam, że włącza się częściej niż sami byśmy włączali mając przycisk) jeśli przez tyle lat nie zwróciłem na to uwagi. Co nie zmienia faktu, że mogli dodać ten przycisk backupowo i dać nam trochę władzy ;).
  3. Tylko w X5M wynika to z dodatkowych radiatorów i ogólnie przystosowania silnika pod jazdę z większym obciążeniem dłuższy czas - z tego co mówili mi mechanicy dłużej rozprowadzany jest też olej żeby nie zapiekały się elementy. Czyli de facto samochód robi za nas to co po dłuższej jeździe autostradą powinno się robić w każdym samochodzie z turbo czyli poczekać chwilkę przed zgaszeniem.
  4. W G05 40i na wlepce mailem rekomendowane 95, teraz w X5M na wplepce rekomendowany jest Shell racing czyli 98/100. Jeździłem w 40i na 95 bez jakichkolwiek problemów. Poniżej konkretne porównanie pomiędzy paliwem 91 i 93 w USA - czyli trochę jak nasze 95 i 98. Niższe spalanie, moc +13KM, ale ten silnik jest fabrycznie wysterowany pod wyższą liczbę oktanową. https://www.caranddriver.com/features/a28565486/honda-cr-v-vs-bmw-m5-ford-f-150-dodge-charger/
  5. O ile pewnie jest to prawda w przypadku normalnych silników (B58) to już w przypadku silnikow S63 nie jest - widziałem test na youtubie M5 Comp i przy paliwie 98 była wyższa moc i moment - silnik właśnie w tej liczbie oktanowej ma najzwyzsza moc. Być może analogicznie jest w M50i bo przecież silniki są podobne.
  6. Niestety moje pękniecia to zawsze są 'postępujące linie' - czyli po jakimś czasie w zależności od miejsca długie na kilkadziesiąt cm. Dokładnie to samo czytałem i dlatego dopiero teraz się zdecydowałem - mam nadzieję, że 6-9 miesięcy jest realne bez straty w widoczności. Za najbardziej pechowe uznaję moje pęknięcie w dniu odbioru z salonu 😉 - aktualne pęknięcie jest drugie w kolejce ;). Niestety nie jest problemem podjeżdżanie blisko samochodów - te strzały co pamiętam, zawsze były przy prędkościach 70-100 (być może przy szybszej jeździe kamyk odbija się od szyby) i zazwyczaj w odległościach powyżej 70-100m od ciężarówek, etc. Być może bardziej niebezpieczny jest kamyk, który już opada (inny kąt) niż ten co leci dopiero do góry. Ale to takie wywody bez poparcia naukowego ;).
  7. Pobiłem własny rekord - odbiór samochodu w piątek po wymianie szyby czołowej i po przejechaniu 20km kolejne pęknięcie (zauważyłem dopiero na drugi dzień i w serwisie pokazali mi mały ślad uderzenia kamyka - myślałem, że może naprężenia). Stwierdziłem, że mam dość i nakleiłem folię na szybę czołową chociaż słyszałem negatywne opinie o czym pisałem tu w temacie 🤬. Będę updatował jak się sprawuje folia i ile wytrzyma - może komuś pomoże w decyzji.
  8. BigCactus

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Jeśli czas 80-120km/h jest w 40i 50% krótszy niż w 30d to spokojnie możesz w 40i wcisnąć pedał gazu o te kilkadziesiat % mniej i wciąż będziesz na równi z 30d w trakcie manewru wyprzedzania - bo jak rozumiem jesteś przeciwnikiem korzystania z mocy samochodu i wciskania pedału mocno. A jeżeli wciskasz pedał gazu mniej to i różnica w spalaniu się zmniejsza. To, że w dieslu masz wrażenie wciskania w fotel (co jest problemem zresztą jak masz małe dzieci z chorobą komunikacyjną czego sam doświadczyłem) nie oznacza, że jest on dynamiczniejszy - co jasno pokazują dane. Liczy się moc i waga (jeśli oba samochody są turbo) a tu benzyna jest mocniejsza (+83 KM, +27,8%) i lżejsza (-130kg). Fizyka. 11 stron Twojego bzdurnego trollowania a cały temat zamyka się w tabelce spalania Micheal1916 i danych 40-120, 80-120 + przebieg momentu.
  9. BigCactus

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Czyli żebym dobrze zrozumiał - kupiłeś SQ8 bo miało ładną barwę dźwięku ale już lagi w innych trybach niż dynamic Ci nie przeszkadzały - szacun, mając na uwadze że kupujesz auto ze sportowymi osiągami. Lagi?? - walić lagi bo barwa dźwięku jest super…
  10. Z mojej strony o ile trasę Wrocław - Wawa robię szybciej i spalanie mam wyższe o jakieś 1-2l (zazwyczaj poniżej 2:45 i średnia poza A2 około 160-165), to takie wyniki jak Twój czyli okolice 11,5 mam regularnie w wakacje w drodze do Chorwacji - ale wtedy tempomat na 140-145 i lokalne ale częste ograniczenia z niższą prędkością robią robotę w niskim spalaniu (Wiedeń, etc.). Poza tym u Ciebie jest już mild hybrid więc podejrzewam, że spalanie na pewno jest niższe o 0,5-1l na 100km. Jeżdżę szybko, nie patrzę kompletnie na spalanie i od początku posiadania auta mam 15,4.
  11. BigCactus

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Ale po co piszesz takie niesprawdzone bzdury po raz kolejny. Poniżej konkretne dane: 40-140, 40i 7,9s a 40d 11,2s. Przecież to jest przepaść. 80-120, 40i 3s, 40d 4,6s. Kolejny raz czas +50% 30d, 40d to super silnik do SuV ale nie zakłamujmy rzeczywistości. Przy obecnych skrzyniach tak jak ktoś napisał wyżej, wciskamy pedal gazu i skrzynia sama reaguje. W BMW działa to super w odróżnieniu od np. od Audi (poza S). Jesli ktos potrzebuje zasięgu i oszczędności na paliwie to wybór jest prosty. Ale jeśli nie ma to kluczowego znaczenia to 40i oferuje bardzo dużo i jest stosunkowo oszczędne.
  12. BigCactus

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Jeździłem - piszesz kompletne bzdury, bo tak było kiedyś jak porównywałes auta turbodiesel z wolnossącymi benzynami. Aktualnie 40i ma turbo i to twinscrool. Wciskając pedal gazu przy każdej prędkości 40i będzie szybsze od 40d. Jest także lżejsze. Zobacz dane na Zephers. Jak wyżej - kompletna bzdura pokazująca, że nie jeździłeś w życiu 40i. Maksymalny moment obrotowy 40i to 1500-5200, a jaki jest 30d/40d? Kolejna kompletna bzdura - mam wrażenie że kompletnie nie korzystałeś ze skrzyni BMW, gdzie nie ma laga jak w Audi.
  13. Jeśli któreś X5M Comp się rozleci to pewnie pierwsze będzie moje i dam Wam znać do jakiego przebiegu jest bezpiecznie 😂. Aktualnie 130.000km bez żadnych problemów silnikowych tfu tfu. Tylko u mnie silnik S63 a nie S68.
  14. Ale u mnie w X5M to przeskakiwanie miałem już w salonie w nowym samochodzie - i nie tylko ja, bo konsultowałem z innym Forumowiczem i miał tak samo - być może piszemy o różnym "przeskakiwaniu'. Poza tym u mnie po zmianie opon i felg na zimowe zawsze efekt mija od razu - więc ewidentnie to kwestia szerokości felgi i opon - a tylko M-ka ma 295 z przodu.
  15. Mielimy ten temat od 5 lat tutaj na Forum - w rozmiarze 20’’ przód i tyl 275 i tak jak ktoś napisał wyżej musisz dokupić 2 felgi takie jak są z przodu (z tyłu są cal szersze).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.