Skocz do zawartości

Kokoon

Zarejestrowani
  • Postów

    150
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 N46B20
  • Lokalizacja
    kuj-pom.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Kokoon

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dopiszę zakończenie do tematu bo uważa go za niezamknięty i niedokończony. Otóż ten problem systematycznie w kolejnych latach też mi się pojawiał jak i też zawsze samoistne ustępował tak teraz niestety tak się nie stało. Niekiedy pojawiał się cień nadziei i było OK ale ta Rado trwała krótko. Zdeterminowany i niż wykończony walką i poradami które nic nie wnosiły postanowiłem iść na całość i wymieniłem moduł świateł frm. Temat tym razem został definitywnie rozwiązany choć wiadomo rodzi to większe koszty bo do zakupu modułu trzeba doliczyć zawsze kodowanie. Myślę że tym razem zapomnę o nim na zawsze.
  2. No to grubo. Naprawy przydatne ale główna (stuki) nadal zostały. Ja miałem podobny problem tylko dźwięk jednak trochę inny. Też działo się to podczas ruszania a winne okazało się... sprzęgło jednokierunkowe napędu alternatora. Nic to Cię nie kosztuje, zdejmij pasek i sprawdź choć na moje to inny dźwięk.
  3. Nie wiem czy się dobrze rozumiemy. Ten pierścień to tak w zasadzie podkładka sprężysta która ma za zadanie zniwelować luz osiowy wirnika ale używa się go też jako rozpórka szczotek. Wówczas po założeniu górnej części silniczka wpychana jest ona niejako nad szczotki a one z kolei osiadają na wirnika. Nie ma fizycznej możliwości aby ona była z innej strony. To jest kwestia tego jak Ty to interpretujesz i jak patrzysz. Czynność w zasadzie prosta ale wymaga pewnej wprawy bo łatwo złamać szczotkę a po złożeniu nie widać czy operacja się udała. Jedynym potwierdzeniem jest właśnie test na krótko.
  4. Nie wiem czy Twój problem z akumulatorem ma związek z dodatkową pompą. Dziwi mnie jednak, że liczysz na cud w sytuacji gdy podłączona na "krótko" nie działa. Była chociaż demontowana do wymiany tych szczotek? Można i bez demontowania wymienić ale wygodnej i pewniej zrobić to na stole i potem sprawdzić efekt. Przynajmniej ja tak zrobiłem. Chodziła na krótko i chodzi teraz w aucie. A wracając do funkcji "Reset" to u mnie też niby działała bo załaczała się normalnie ale co z tego jak pompka nie chodziła.
  5. Pierwsze słyszę, że jest gdzieś w tym silniku rurka na bagnet więc nie pomogę. Nawet nic takiego nie ma w katalogu. https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA51-EUR-04-2007-E90-BMW-318i&diagId=11_3722
  6. Procedura sprawdzania według www.newtis.info: "Pojazdy bez prętowego wskaźnika poziomu: Zaparkować pojazd na poziomej powierzchni. Pozwól silnikowi pracować w normalnej temperaturze roboczej przez 3 minuty ze zwiększonymi obrotami (min. 1000 / maks. 1500 obr./min). Odczytaj poziom oleju silnikowego w zestawie wskaźników lub na wyświetlaczu kontrolnym. W razie potrzeby uzupełnij olej silnikowy" A tak z życia i doświadczenia. Taki niestety urok tego czujnika i to potwierdzi większość. Staraj się sprawdzać w miarę przy podobnych okolicznościach. Moim skromnym zdaniem najbardziej zbliżony do rzeczywistości pomiar wychodzi w trasie po kilkudziesieciu km.
  7. Potwierdzam słowa kolegi. To samo miałem zaraz po kupnie i przesiadce na e90. Na gładkim asfalcie nie było takiego problemu ale koleiny i wszelkie nierówności to była bezustanna walka z kierownicą. Nie czułem żadnego komfortu prowadzenia, cały czas pod kontrolą obie ręce na kierownicy. Jako, że nigdy wczesniej nie miałem takich problemów z żadnych innym autem byłem wściekły bo miało być tak luksusowo a tu udręka. Najgorsze to, że nie byłem pewien czy to wina szerokości opon (225/45/17) chociaż to nie jakaś przesadna szerokość czy taki urok tych aut. Zmiana na zimowe i szok, potem na wiosnę nowe letnie i nie to samo auto. Dopiero poczułem jak precyzyjny jest ten układ jezdny a prowadzenie w końcu stało się przyjemnością. Także radzę podmień opony jak masz możliwość a jak nie pomoże to zbieżność do sprawdzenia.
  8. Tak właśnie od razu pomyślałam ale czytam dalej i widzę, że te metodę też probowałeś. Dziwne bo w każdym radiu się to sprawdza. Może po prostu usuń i zapisz od nowa.
  9. Ja jak nagrałem na niemarkowej płycie to miałem komunikat "Wczytuje dane nawigacyjne" trwało to jednak nieskończenie długo i w końcu wywalało "Włóż płytę" chociaż była w środku. Powtórne nagranie też na Sony "załapało" bardzo szybko. Przypuszczam, że masz zły format nagrania.
  10. Ok. Wszystko działa. Widzę też zmiany w mojej okolicy których wcześniej w mapie z 2018 nie było. Były początkowo małe problemy ale winna okazała się płyta nieznanej marki. Ja jednak problemu szukałem gdzie indziej bo wcześniej nie używałem żadnych "firmówek" i działało. Jak widać ma to jednak znaczenie. Także polecam, pobierać i smigać z nową mapą.
  11. A sądzisz, że gdziekolwiek w innym kraju robiono to częściej? Tak wymaga serwis i tego się trzymają. Dopiero następny właściciel który kupi to cudo za swoje długo ciułane pieniądze rozpieszcza je do bólu. Olej co 10-góra 15 tyś i oczywiście z najwyższej półki.
  12. Daj im czas niech się "ułożą" i wszystko wróci do normy. Moim zdaniem po cofnięciu tłoczka zrobił się teraz za duży luz między tarczą a klockami no i siłą rzeczy jedno naciśnięcie pedału nie jest w stanie ich maksymalnie docisnąć. Odczekaj a jak się nie poprawi to potem spróbuj odpowietrzyć.
  13. Rozmiękczyć sok wodą albo innym środkiem i na to sprężone powietrze. Pomaga.
  14. Ja także smodzielnie wykonując wymianę wcześniej tylnych niedawno przednich klocków hamulcowych użyłem TRW. Czujnik zużycia też TRW. Uważam to za dobry kompromis pomiędzy ceną a jakością. Tylne razem z czujnikiem 155zł, przednie 161zł. Wymiana banalnie prosta, wystarczy odkrecić dwie śruby (na imbus) wyjąć zacisk a potem klocki i po robocie. Wcześniej zalecałbym jednak przed odkręceniem rozeprzeć czymś klocki w celu cofnięcia tłoczka zacisku. Ja do tej czynności popuszczam odpowietrznik bo raz, że nie cofam wtedy tego starego pewnie przegrzanego płynu do układu a po drugie nie"urośnie" mi wtedy w zbiorniczku i uniknę rozlania gdyby było na maxa. Czujnik masz tylko jeden na oś i tylko w jednym klocku. Dobrze jest go przed włożeniem klocków kontrolnie spróbować osadzic bo potem w razie problemów manipulując na siłe łatwo go wyruszyć albo nawet zlamać. Co do check engine to naprawdę podziwiam ludzi którzy kupują auto świadomie z świecącym błędem. Tak wiem, sprzedający powiedział, że to jakiś czujnik jakaś pierdoła ale nie miał czasu tego sprawdzić. To może też być teraz początek wielkich klopotów.
  15. Jak dla mnie to szok. To ja spytam czym ten silnik jest potem smarowany, olejem czy zupą ropno-olejową?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.