Mając wcześniej E46 z wskaźnikiem temp płynu i mając teraz F30 z wskaźnikiem temp oleju, brakowało wskaźnika jakiejkolwiek temperatury silnika w mojej E91. A jako, że temp oleju jest nawet ważniejsza niż temp płynu, to nawet i lepiej, że można zakodować akurat temp oleju 😉
Pierwszy raz kodowałem Tool32 a dzieki temu poradnikowi udało się to zrobić bez najmniejszego problemu. Jedyna rada dla takich samych laików jak ja - jeśli Tool32 nie będzie chciał wczytać pliku (wyświetla się cały czas kółko ładowania i nic się nie dzieje), to nalezy zmienić w właściwościach opcję "Uruchom w trybie zgodności z systemem Windows XP" oraz "Uruchom jako administrator". Ja korzystam z Win11 i dopiero po zaznaczeniu w/w opcji plik się załadował i mogłem przystapić do kodowania.
Zakodowany zakres 50°C - 150°C i po osiągnięciu 50 stopni wskazówka zaczeła sie podnosić. Odczyt pokrywa się z odczytem z ISTY, choć zauważyłem, że temp pokazuje chyba dość skokowo, bo przy 82°C pokazywało wciąż 80°C, a przy 87°C wskoczyło na 90°C. Ale to akurat nieistotne. Istotne, że jest wskaźnik temperatury, zamiast bezużytecznego ekonomizera, który nota bene i tak jest w wersji cyfrowej na wyświetlaczu.
Tak więc wskaźnik działa, w 325i LCI 2009, N53.
Teraz pozostało mi tylko zmienić tarczę obrotomierza, żeby było już na tip top.