Skocz do zawartości

KucaQ

Zarejestrowani
  • Postów

    232
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana KucaQ w dniu 20 Listopada 2024

Użytkownicy przyznają KucaQ punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 325xi 218KM 6HP 2009
    F30 330ix 252KM 8HP 2018
    ex. E46 Touring 320d 150KM 2003
  • Lokalizacja
    Łódź

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia KucaQ

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat

Najnowsze odznaki

33

Reputacja

  1. KucaQ

    Wyrzucanie oleju 318D

    Wystarczy wpisać w wyszukiwarce allegro "viton 37x3". Wynik pierwszy z brzegu. https://allegro.pl/oferta/pierscien-uszczelniajacy-o-ring-37x3mm-viton-kramp-16731237971
  2. KucaQ

    Wyrzucanie oleju 318D

    A jaki związek ma odma z wyrzucaniem oleju ze zbiorniczka płynu wspomagania?
  3. Czy razem ze sterownikiem wymieniłeś też przewód zasilający?
  4. Zacznij od sprawdzenia napięcia we wtyczce. Jak nie będzie to wiazka w przelotce klapy do weryfikacji (choc nie słyszałem, by w E92 padały, ale generalnie to trochę pięta achillesowa wiekowych już BMW). Dodatkowo warto by zresetować licznik zwarć w FRM. Jeśli pmg nie działało od dłuższego czasu to FRM mógł odłączyć obwód.
  5. Nowy czujnik kosztuje grosze a warto wymienić. U mnie tez sobie wisiał i stwierdziłem, że oleje to do czasu wymiany klocków, ale pewnego deszczowego dnia wywaliło choinkę na desce i komunikat o braku klocków z tyłu 😄 Czujnik ATE bodajże 45zł 😉
  6. No widzisz, to ciekawe. Ja osobiście miałem do czynienia z dwoma przedliftowymi sedanami i oba miały klejone (zabij, nie pamiętam już producenta reflektorów, ale cos mi świta że Bosch). Może kwestia tego, że halogenowe są klejone, a xenony na zatrzaskach. Generalnie temat rzeka z tym, które klejone a które na zatrzaskach. Ja wielokrotnie zderzyłem sie ze stwierdzeniem że poliftowy touring/sedan jest klejony, a miałem w rękach 3 komplety lamp halogenowych (2x ZKW i 1x AL) i 1 xenonowych ZKW i wszystkie były na zatrzaskach.
  7. Wartości zmierzone na SKP można o kant d..y potłuc. W E46 moje wylane amory miały 70%, a nowe Sachsy niecały miesiąc po wymianie miały 65%... 😉 Pamiętaj, że na odczytywane wartości wpływ ma wiele wiecej czynników niż same amortyzatory. Wystarczy że masz opony RF i już wynik bedzie zakłamany. Sportowe spreżyny czy poliuretanowe tuleje w zawieszeniu tez mają duży wpływ.
  8. Z tego co wiem chyba nie zakodujesz 95Ah, tylko 90Ah lub 100Ah. Kodowane wartości mają zazwyczaj toleracje +/-10% pojemności aku. Zakodowane 90Ah przy rzeczywistym aku 95Ah jest ok. Skoro masz ISTĘ (nie INSTĘ 😉 ), to sprawdz czy na pewno nowy aku został zarejestrowany. Ale rzeczywiście od niskiego napięcia mógł uwalić sie moduł EPS.
  9. Najprawdopodobniej spec, który Ci przerabiał lampy nie skleił ich prawidłowo i zalała sie płytka. Nie parowała Ci wczesniej ta lampa?
  10. Miałem niedawno identyczny przypadek w E91. Jeśli zatem w F30 jest to rozwiązane analogicznie (a tego nie wiem, bo nie miałem potrzeby jeszcze zaglądać pod fotel, tak samo jak w E91 do czasu awarii 😄 ) to ukręciła się oś idąca od silnika do szyny. EDIT: Ok, sprawdziłem zdjęcie fotela w necie. Rzeczywiście rozwiązanie jest takie samo jak w E91. Oś jest wykonana podobnie do linki prędkościomierza w zamierzchłych czasach. Trzeba albo dorabiać, albo kupić cały stelaż fotela elektrycznego i przełożyć do swojego. Chociaż na szybko znalazłem na ali, że osie są dostępne 🙂 Lepsza sytuacja niż w E91, gdzie osie są kompletnie niedostępne. https://pl.aliexpress.com/item/1005006488801739.html
  11. Spoko, spoko, akurat w tym przypadku przedlift wystarczył. Przedlifty we wszystkich nadwoziach mają klejone klosze. W polifcie sedan/touring ma tylko na zatrzaskach. Coupe/cabrio klejone.
  12. P&p z ringami to tylko zamienniki DEPO. Fabryczne reflektory xenon czy LED to spore koszty i dużo modyfikacji (wiązki+kodowanie).
  13. N20 miało problemy z pompą oleju, a raczej z jej napędem. Po marcu 2015 wyszedł poprawiony rozrzad i napęd pompy, ale problem mimo wszystko nie został wyeliminowany w 100%. B48 jest wolny od tych wad.
  14. I finalny efekt po wymianie tarcz licznika. Tarcze na zamówienie z moman.pl (jak polecono wyżej), jakość na prawdę klasa, nie odbiegają wiele od oryginału, jedyna róznica że kolor tła tarcz z momana wpada lekko w szarość, a ori są typowo czarne, ale mi to nie przeszkadza. Wymieniłem tarcze prędkościomierza i obrotomierza aby nie było róznic i jest ok. Teraz już wskazówka pokazuje dokładnie to co rzeczywiście pokazuje 🙂 W poprzednim poście popełniłem błąd - wskazówka pokazuje temperaturę bardzo precyzyjnie, nie skokowo. Wówczas myslałem, że kreseczki są co 10 stopni, a one były co 5 stopni, stąd mój błąd w odczycie 😉 Odczyt porównany z odczytem w ISTA, pokrywa się 1:1.
  15. Sprawdź 1 cylinder. Te silniki kompensują prace na bankach, nie na cylindrach. Bank 1 to pierwsze 2 cylindry, bank 2 to kolejne 2 cylindry. Jesli masz problem na cylindrze 2 to nie jest jednoznaczne, że problem jest na cylidnrze 2. Zacznij od podmiany cewek i sprawdx czy lokalizacja błędu sie zmieni. Jesli nie, to zamień wtryski.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.