Skocz do zawartości

kenty

Zarejestrowani
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Jest: G31 520xd mhev 2020
    F30 318xd 2015 LCI manual
    R1200 GS 2011
    Było: 530xd F10 2013
  • Lokalizacja
    Warszawa/Łódź
  • Zawód
    Trainning support Mercedes-Benz Polska, mechanik aut ciężarowych, doradca ds podatku VAT

Osiągnięcia kenty

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Hej :) Z racji, że na codzień siedzę w prawie podatkowym to stwierdziłem, że poszperam w tym temacie trochę bardziej. Udało mi się dotrzeć do tego, że dyrektor KIS wydał w sprawie interpretację indywidualną z 23.8.2022 r., 0111-KDIB3-3.4013.116.2022.2.MK, Legalis. W interpretacji tej jest napisane, że można zastosować obniżoną skcyzę dla układu mHEV. Pozdrawiam
  2. Cześć! Ja sprowadzałem G31 mhev z DE i płaciłem połowę akcyzy. Z tego co pamiętam to na tym internetowym portalu od podatków była taka opcja do wyboru jeśli auto jest hybrydą. Urząd się nie czepia bo w niemieckim briefie jest wpisane, że auto to hybryda. Warto dodać żeby przypilnować panie z wydziału komunikacji o wpisanie hybrydy w dowód rejestracyjny i problem z głowy. Pozdro :D
  3. Wymieniany był tylko reflektor. Automat od wycieraczek działa bez zarzutu więc kamera i szyba jest ok.
  4. Cześć, ostatnio niestety miałem niemiłą przygodę w skutek, której uszkodzeniu uległ prawa przednia lampa. Lampy to LEDy bez opcji adaptive. Po założeniu nowej ori lampy wszystko ładnie działa poza automatem świateł drogowych. Z tego co wiem za to odpowiedzialna jest kamerka pod lusterkiem wewnętrznym. Miał ktoś podobny problem? To kwestia kodowania czy może coś zostało źle podłączone? Za pomoc z góry dziękuję!!!
  5. Tu się nie zgodzę. Można skonfigurować auto z m pakietem i zrezygnować z zawieszenia M :8)
  6. Chciałem potwierdzić to co mówią koledzy. Mam f30 xdrive LCI na zwykłym zawiasie. Na lato 18’ i auto przy 200 jest mega stabilne. Problem zaczyna się zawsze gdy zakładam zimowe ogumienie 16’. Auto salonowe i regularne sprawdzane na własnym warsztacie więc nie ma mowy o żadnym zużyciu zawieszenia itp. Nie można wymagać od auta niewiadomo jakiego prowadzenia gdy ma się na nim balonowe opony i zwykły zawias. Wcześniej jeździłem 530xd f10 i problem prowadzenia występował tam niezależnie od opon (18 cali zima i 19 lato). Był on spowodowany niedopracowanym układem wspomagania (z tego co wiem to gdzieś na południu Polski ktoś wgrywał „sterownik do jazdy prosto, ale wolałem nie eksperymentować i sprzedałm samochód)
  7. 4matic jest napędem stałym, jedynie A CLA i GLA mają go w formie dołączanej. Jak pracowałem w centrali MB to sporo jeździłem wszystkimi wersjami C klasy i mogę powiedzieć, że C43 jest obłędne. Dźwięk V6 jest o niebo przyjemniejszy niż bawarskie R6. Przy zakupie Meśka trzeba zwrócić uwagę na to by miał skrzynię 9G bo w starszych rocznikach pakowali 7G, która jest o niebo gorsza.
  8. ja mam 318d poliftowe z Euro6 i nie mam adblue
  9. Mam je u siebie w XDrive i pasują:)
  10. Nie wiem jakby to wyglądało na żywo, ale czarne, w kolorze felg lub pasujące pod kolor nadwozia wydają się pasować :D
  11. Panowie ja miałem retrofit HK u mnie w aucie i gra to świetnie. Koszt to 6400zł, ale wspomnę, że miałem najgorszą możliwą opcję do retrofitu( LCI i z podstawowych głośników). W tej cenie mamy zestaw 16 głośników wraz ze wzmacniaczem, całą wiązką, uchwytem na wzmacniacz, ramkami na tweetery, nową tylną półką, wszystkie kratki oraz docinanie boczków. Wszystkie podzespoły oryginalne. Nie zdecydowałem się tylko na docinanie deski rozdzielczej i 2 głośniki umieściłem nad nogami kierowcy i pasażera. Wszystko jest idealnie spasowane i nic nie trzeszczy. Jeśli ktoś chce namiary do firmy, która to robiła to proszę na PW. Fotorelacja w wątku mojej F30 viewtopic.php?f=167&t=314681 Można mnie spotkać w Warszawie i w Łodzi, żeby ewentualnie zobaczyć jak to gra. Ja jestem mega zadowolony!
  12. Klakson wymieniony. Robota banalna polegająca na zdjęciu koła i odkręceniu nadkola (ok 7 śrubek 8mm). Dostęp do klaksonu jest dobry. Diagnoza: klakson rozwaliła woda(na 100% nie płyn) kapiąca z dyszy spryskiwaczy, która dostała się tam najprawdopodobniej przez otwór od spryskiwania reflektorów. W celu uniknięcia ponownej awarii klaksonu przekręciłem go tak aby wtyczka nie znajdowała się pod dyszą :)
  13. Witam wszystkich:) ostatnio zorientowałem się, że nie działa mi klakson niskotonowy w moim f30. Mam zamiar wymienić go sam i tu rodzi się moje pytanie. Gdzie w naszych autkach znajduje się klakson niskotonowy? Wymieniał już ktoś może i ma jakieś cenne rady? Dodam, że jeżdżę wersją LCI. Za wszelką pomoc dziękuję!!!
  14. Źle mnie Panowie zrozumieliście:) Chodziło mi o to, że BMW retrofit już od dawna przeprowadza takie operacje w serii 5 więc i w F30 nie mieliby problemu z wykasowaniem błędów i zakodowaniem dedykowanych zegarów :D Nie miałem na myśli wkładania zegarów z F10 do F30, ale jeśli tak zabrzmiała moja wypowiedź to mea culpa :)
  15. Sporo firm przekłada zegary do F10. Na 100% sobie poradzą z kodowaniem i usuwaniem błędów w F30. Ja miałem do czynienia z www.bmw-retrofit.pl i z czystym sercem mogę ich polecić :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.