leotdi
Zarejestrowani-
Postów
19 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
z Majorki ;)
Osiągnięcia leotdi
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Handlowiec powinien raczej zmienić pracę.... :lol: Napęd jest rozdzielany płynnie przez sprzęgło wielopłytkowe, więc nie jest stały ! Jest to Haldex 4-generacji (być może już 5-tej w najnowszych modelach). Posiada go jeszcze min. Tiguan, Yetti, passat itd.
-
witaj, czy to na pewno poprawne co piszesz ? Od "swojej" kwoty odejmują 19% podatku niemieckiego, potem od tego co zostanie jeszcze 22% polskiego VAT (?) i to dopiero stanowi podstawę do opodatkowania !? Czy aby na pewno ? Wydawało mi się, że odejmują tylko 19% ! i od tego liczą podatek 13,6 %? Jak to w końcu jest ?
-
:shock: Nie wiem, skąd takie dane wytrzepałeś :D Chyba że zapomniałeś dodać, że 9 litrów w 330i to na trasie, przy dość spokojnej jeździe, a 330d przy jeździe normalnej, ale... po mieście :D Chodzilo mi o trase (120-150) ...żartujesz ...dalej, prawda :?: :lol: różnica na pewno min. 3-litrów :!: ... na korzyść diesla oczywiście :8)
-
do zainteresowanego zakupem. Zapytaj czy silnik był wymieniany (tzw."Umtauschmotor"). ? Jeśli tak, czy ma rachunek, i jaki był przebieg przed wymianą ? Albo j.w. wymieniony silnik ... albo stale stał w serwisie = możliwe kłopoty (?) Osobiście NIE wierzę w taki przebieg. Nie po to kupuje się diesla. Jedno wiem, trzeba PYTAĆ o to, co NIE jest wyraźnie NAPISANE w ogłoszeniu! A w ogłoszeniu jest o wyposażeniu, przez co zasadnicze pytania ... umykają (!) Powodzenia w zakupie :D Np. ------------- 1-ręka - OK - napisane, ale ... Czy bezwypadkowy ? (Unfallfrei) Czy bezszkodowy ? (Schadenfrei) Czy bez rys i wykwitów ? (Kratzer- unf Beulenfrei) - teor. wykwity niemożliwe ... teoretycznie. Czy stale serwisowany w ASO (regulär Serviceheftgepflegt) ? - teor.tak ... skoro jest tu mowa o TeleSerwis i BMW-online itd.
-
to ja się mylę - płaci się akcyzę - niestety :( Za wprowadzenie w błąd przepraszam.
-
xmadonex, niestety nie ma tak dobrze :cry: W Niemczech musisz (jako osoba fizyczna) zapłacić cenę brutto. Następnie w Polsce płacisz VAT (żadnej akcyzy). Otrzymujesz zaświadczenie o zapłacie i przekazujesz je do sprzedawcy w Niemczech. Dopiero wtedy zwrócą Ci 19% MWSt (niem.VAT). Czyli na VAT "tracisz" 3%. Najlepiej byłoby kupić autko na firmę w Danii. Tam jest ok. 150% narzutu do ceny ! I wtedy dopiero w PL zapłacić 22% VAT. Ew. skorzystaj z usługi firm, które mają takie możliwości - jako podmioty prawne.
-
Weryfikacja akcyzy
leotdi odpowiedział(a) na VASQUEZ temat w Papierkowa robota - ubezpieczenia, podatki, opłaty rejestracyjne
z tego co mi wiadomo, to akt. rząd "pracuje" na odpowiednim rozporządzeniem, aby UC mogły weryfikować wartość pojazdu. Jednak na dziś jeszcze to rozporządzenie nie ujrzało światła dziennego, więc nie widzę problemu. Jeśli samochód jest kupiony prywatnie i wpisana jest taka wartość jak podajesz - w obu umowach (kupującego + sprzedającego) to mogą Ci ... wiesz to najlepiej .... :lol: -
kolego ... a w w niczym :lol: ... i tak właśnie zrobię :!: Żegnam.
-
witam po przerwie, kolejny przykład wymiany silnika (tu 530xd) : http://www.faircar.autoscout24.de/ger/detail.asp?ts=3751872&id=lwfjwpxlb4xk&sc=&make=13&model=1652&pricefrom=17500&euroto=40000&zip= Rachunek za wymianę na ponad 16.000 EUR
-
Rufi, różnice b.dobrze podsumował :!: Dodam jeszcze tylko, że czipując diesla niejedna MOCNA benzyna będzie mieć problemy z "dotrzymaniem zderzaka" dieslowi - mam na myśli głównie dynamikę i elastyczność. Bono, tak, to jest moja statystyka (obserwacji), bo sam jestem zainteresowany dobrym zakupem. Chciałem się tylko podzielić moimi obserwacjami z innymi, korzystając z tego wątku. Jeśli uważasz, że nie jest to warte uwagi, to jest to wyłącznie Twoja ocena. Mam nadzieję tylko, że większość dokonując wyboru, dzięki tej całej pisaninie, weźmie to pod uwagę ... także na swoją korzyść :D ps do : Dragon-Moderator, co miałeś na myśli z tym wulgaryzmem :?: ...chodzi o ten PSJ :idea: To takie powiedzenie, i nie dostrzegam tu nic zdrożnego. ale ok, niech będzie. Sorki. Zawsze człowiek czegoś się uczy, nawet 49-letni gość .. taki jak ja. Pozdrawiam :D
-
Bad_Boy, rozumiem, że obstajesz przy wyborze wyłącznie BMW :?: Dla mnie elastyczność w/w benzyny jest za słaba. Sam nie potrafię już jeździć benzyną, mimo wszystko :8) ... chyba, że b.mocną, ale znowu to spalanie ... właśnie :cry:
-
Bono, nawet jeśli jest tak jak piszesz, to dotyczy również zatem Audi A6 :!: :8) Bywałem tam (w DE) kiedyś często, i widziałem jak po forsowanej jeździe na AB podjeżdżąc du dystrybutora helmuty wyłączali diesla natychmiast :!: , czyli bez .... wychładzania turbo :twisted: Nawiasem, jak nie będziesz forsował - kiedy trzeba - to właśnie wtedy dopiero możesz nabawić się problemów :!: (typu ograniczony ruch żaluzji turbo w wyniku uprawiania PSJ - czytaj pizd*** styl jazdy :wink: czy inne). Tak więc, nie do końca prawdą jest to co piszesz. Ja polegam na statystyce i obserwacji. Skoro zauważyłem tylko sam 8-wymian silników w BMW, a dla Audi - do tej pory - 1-wymianę, to daje mi to bądż, co bądź do myślenia :idea:
-
BMW 530d - od 2003 r. Audi A6 4F - od 2004 r. Multitronic, hmmm.... każdy wie, że jest do d*** :evil: , dlatego kupuje się w większości TT (jest ok) Nie chcę się powtarzać, ale temat wątku autora dotyczył silnika, i o tym pownniśmy głównie pisać (rozumiem, że nawiązałeś do pkt. 2 j.w.) ps Moje podejrzenia dotyczą głównie elektroniki silnika Sądzę, że to jest najczęstszą przyczyną wymian, gdyż serwisy nie potrafią sobie z tym poradzić, a najprostszą metodą w DE jest ... wymiana silnika. Co do osprzętu mechanicznego, to jestem pewien, że w BMW jest ono OK. A tak przy okazji - czy ktoś napisze, jakie ew. są koszty naprawy silnika rzędowego (BMW), a tego w układzie V (Audi) :?: (podejrzewam że ew. koszty naprawy BMW sa jednak niższe ... :8) Jeśli nie wartościowo, to przynajmniej co droższe jest w naprawie V :idea:
-
najbardziej trafna opinia.... identyczna z tą ze kobiety powoduja mniej wypadków:) moment ... moment, a takich Audi A6 3.0 TDi to niby mało jeździ :?: :idea: Jest sporo ogłoszeń (w Niemczech) BMW 530d, gdzie dla przebiegu rzędu 30-80tkm mowa jest już o wymianie silnika :!: Ja bym nie bagatelizował tego tematu tak do końca, jak sugeruje to powyższy cytat :8) Ja nie wiem jaki powód wymian tych silników, ale liczy się sam fakt. Bądż co bądź jest to jednak negatywna informacja, nawet jakby było to 8-przypadków. Bo na tyle sam się natknąlem na mobile.de czy autoscout24.de Sam mam interes kupić to lub tamto, i przyznaję że BMW bardziej mi się podoba (zewnętrznie + silnik + walory jezdne), ale NIE podobają mi się właśnie te informacje o wymianach silników :cry: Warto poczytać opinie innych, choćby u nas np. na autocentrum.pl : 1) viola_jarek@[email protected] -------------------------------- Seria 5 /E60/ Sedan, 530 i 231KM, 2005 r., Jak na samochód wartości 360 000 zł , kupiony nowy na zamówienie i wymiana silnika po przejechaniu 38 000 km - mówi samo za siebie ... 2) bart1000 -------------- To moje drugie E60. Pierwsze 530d to byla tragedia, z powazniejszych awarii nalezy powiedziec o wymianie skrzyni biegow po 1000km przbiegu!!! lub dwukrotnej wymianie turbosprezarki (raz z powodu awarii lopatek drugi raz sie rozciekla).
-
Bad_boy, a skąd masz te opinie :?: Czy nie czasem z forum motor-talk.de :?: Jeśli nie, to podaj jakiś link. Chętnie poczytam. Mam identyczne rozterki jak Ty. Już dawno powinienem coś kupić, ale właśnie boję się wtopy i czekam i czytam...i czytam...i nie mogę kupić :( :mrgreen: Nie bierzesz ew. pod uwagę Audi A6 3.0 TDi ? Tam raczej nie natknąłem się na problemy z silnikami :8) Przy 3.0TDI w audi podobno zrywają się łańcuchy rozrządu :twisted: Czytałem jak na razie o 1 przypadku ... w dodatku u nas. NIE wiem skąd masz te informacje, gdyż czytam sporo na motor-talk i nie natknąłem się jeszcze na takie problemy.