Skocz do zawartości

Wioletta

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 002
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Wioletta w dniu 21 Grudnia 2023

Użytkownicy przyznają Wioletta punkty reputacji!

O Wioletta

  • Urodziny 15.07.1977

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Ilość znaków jest ograniczona, więc nie pochwalę się listą
    posiadanych aut.
  • Lokalizacja
    Irlandia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Wioletta

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (11/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. A ja chyba z tydzień jeździłem z tymi czujnikami zamontowanych w kołach i nic. Czy na pewno kupiłeś czujniki z numerami jak w linku? Bo ja tak. No nic... mam kolegę który programuje kluczyki do samochodów. W wolnej chwili spróbuje to zegrać.
  2. Dzięki za szybką odpowiedź! Mam tą Hellę. Teraz jeżdżę od warsztatu do warsztatu, by to ogarnęli. 🤢
  3. Jedno pytanie... czy ktoś z Was kupował poza serwisem oponiarskim czujniki 315 & 433 MHz?
  4. Trudno tak na odległość doradzić. A tym bardziej, że nic nie piszesz czy próbowałeś dokręcić śruby mocujące błotnik, czy zdejmowałeś nadkole. A może skrzypi coś przy, na amortyzatorze? Weź drugą osobę, niech naciska ten błotnik, a ty patrz w miejsca z których wydobywa się to skrzypienie. Wątpię by ktoś dał ci gotową receptę. Nieporządane dźwięki w autach, to zmora.
  5. Wioletta

    Ustawienie geometrii

    Temat geometrii kół zawsze na topie!😉 Z tym dociążaniem, to dopiero przekonam się wkrótce. W zeszłym roku dociążyłem bagażnik i na siedzeniach kilkoma workami nawozu pod kwiatki. Mechanik stwierdził, że za dużo i tak naprawdę to w ogóle nie trzeba. Rozładowałem większość, ale kilka zostawiłem bo jednak ja i pasażer coś tam ważą. A jeżdżę zazwyczaj na pusto. Niestety nic to chyba nie dało, bo opony dalej ścinało (od wewnątrz). Tak przednie, jak i tylne. Ja wiem, że jak opony zostaną źle "napoczęte", to już żadne ustawianie nie pomoże. Postanowiłem zedrzeć do końca te opony. Po jakimś czasie przypadkowo zgadałem się z kolegą, który niedawno podjął pracę w tzw. pit stop i zapewnił mnie, że geometrię i wyważanie mają świetnie opanowane. Kupiłem nowe opony właśnie w/w warsztacie, więc była zniżka na wszystko. Ale do rzeczy... okazało się, że na maszynie diagnostycznej wyszło, że wszystkie koła są do sporej poprawki. Jeżdżę i co jakiś czas obserwuję zużycie opon. Na razie jest ok. Samochód dobrze się prowadzi itd. To co napisałem, to efekt końcowy, bo gdybym chciał opisać historię (tylko z kołami i zawieszeniem) od zakupu auta, to opis byłby o wiele dłuższy. 🙂
  6. W takim razie najtaniej i najtrwalej wyjdzie cię naprawa posiadanej ASB. Temat stary jak świat. Jeśli już używana skrzynia, to z pewnego źródła. A takiego nie masz. Rozglądaj się za wyspecjalizowanym warsztatem. Ps. kilometry w skrócie pisze się - km.
  7. Naciskam na pedał hamulca, przełączam na N, "zaciągam ręczny'' . Następnie przerzucam na P. Dzięki takiej kolejności, następnego dnia przy ruszaniu nie czuję szarpnięcia. Szarpnięcie było co prawda było lekkie, ale było. Teraz tego nie ma.
  8. Mam bardzo podobne niedomaganie. Jak pisze Snatchers, loteria. Po wymianie elektrozaworu było dobrze chyba z miesiąc. Okazało się, że nie trzeba znowu kupować następnego elektrozaworu, tylko sam rdzeń (Aliekspress). Niestety poprawy nie było żadnej. W końcu zdecydowałem się wysuszyć w kompresorze ten elektrozawór i granulat, bo na YT pokazano jak to zrobić. Zabieg jest co prawda skuteczny, ale niestety w moim przypadku okazało się, że jest krótkotrwały. Dochodzę do wniosku, że wilgoć jest przyczyną. W czasie kiedy jest słonecznie problem znika. Mieszkam w IRL. Słonecznych dni jak na lekarstwo. Rozmyślam nad jakimś patentem, by kompresor pobierał osuszone powietrze.
  9. Dziękuję WojtekX!😀👍
  10. Piękna robota!👍 Wczoraj wymieniałem olej w silniku (N57). Szukałem tego czujnika ciśnienia będąc przekonany, że jest w, albo okolicy obudowy filtra oleju. Niestety niczego takiego nie znalazłem. Było późno i w tym gąszczu przewodów nie chciało mi się już szukać. Teraz w jednym z powyższych postów doczytałem się, że jest między filtrem, a pompą wysokiego ciśnienia. Czy dostęp w F11 jest też tak ciężki jak w X3?
  11. Dziękuję PiotrGS! Właśnie jestem po wymianie oleju w silniku. Chciałem trafić w połowę na bagnecie, ale chciałem pozbyć się resztki oleju z bańki i nalało mi się za dużo. Po odpaleniu filtr trochę oleju wciągnął i stanęło na poziomie max (na bagnecie). Na powrocie do domu w czasie jazdy sprawdzałem co jakiś czas poziom na wyświetlaczu. Dłuższy czas pokazywało 3/4. Dopiero po jakichś 20 min. pokazało max. Wiem, wiem, już było o tym, ale trochę mnie dziwi, że komputer tak długo przelicza. I jeszcze taka ciekawostka... mój kolega ma Jeepa z 2008r. (silnik V Mercedesa). Instrukcja zaleca wymiany oleju silnikowego co 7,5 tys.km. 😕
  12. A czy jak na wyświetlaczu jest 3/4 oleju, to jest dobrze?
  13. Widzę, że temat bardzo gorący, to może tu dowiem się czegoś o samych wtryskiwaczach... W zeszłym roku wymieniłem końcówki wtryskiwaczy w moim N57. Stare (13537810702 końcówki 0445110616) lekko przelewały. Przy wymianie pokrywy zaworów miałem okazję sprawdzić je, więc sprawdziłem na stanowisku probierczym. Niestety nie spodziewałem się wymiany wtryskiwaczy, więc włożyłem je spowrotem. Cena nowych wtryskiwaczy Bosch'a mnie rozczarowała, więc zamówiłem polskie (same końcówki). Była jeszcze możliwość sprowadzenia z Chin, ale czas oczekiwania bardzo długi. No i loteria co do jakości. O polskich końcówkach wtryskiwaczy mechanik miał dobre zdanie. Na stanowisku probierczym wyniki wyszły nawet poprawne. Jednak po zamontowaniu auto zaczęło palić o prawie litr więcej (na 100km). Ale za to z czasem zniknęła czarna smużka z końcówki tłumika. Natomiast silnik przy kick down'ie stracił charakterystyczny dźwięk. Nazywam to szwung. Mam wątpliwości czy jeszcze jest te 313 KM. Wtryskiwacze te były jeszcze raz sprawdzane i kodowane. Mechanik oczywiście snuje swoje teorie. Dodam tylko, że nie jest wielbicielem marki BMW. Pokusiłbym się o oryginalne nowe końcówki Bosch'a, ale nie mogę namierzyć.
  14. Czy stabilizator napięcia jest potrzebny w czasie gdy silnik jest odpalony, czy tylko wtedy gdy zapłon jest włączony, a silnik zgaszony?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.