Skocz do zawartości

Knurr

Zarejestrowani
  • Postów

    97
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 320i MY2016

Osiągnięcia Knurr

  1. Wypinanie kabelka niekonieczne, można wszystko wyklikać z kokpitu. Co do samej wymiany, polecam dokładnie wyczyścić prowadnice w jarzmie. I najlepiej posmarować cienką warstwą smaru np Textar Ceratec. Uwaga: kawałek prowadnicy jest także na zacisku. Jeśli komuś chce się bawić, można do wciskania tłoczka wykręcić odpowietrznik i najbardziej zawodniony płyn zlać do naczynia zamiast wciskać z powrotem do układu. No i przed wciskaniem najlepiej posmarować tłoczek (pod gumową osłoną) odpowiednim smarem (np Textar Hydratec) żeby zabezpieczyć okolice uszczelki przed korozją.
  2. Wymieniałem sam ;), wszystko zgodnie ze specyfikacją (nowe śruby, dokręcanie na kołach, momenty i zabezpieczanie +90st)
  3. Różnica jest także przy niewielkich prędkościach, poniżej 50km/h. I co ciekawe, nie pojawiła się od razu po wymianie wahaczy tylko po ponad 1000km przebiegu. No ale mniejsza o to, ważne że 'z głowy' i tylko szkoda, że tak długo zwlekałem (choć wszyscy mówili, że wszystko jest OK) 😉
  4. Jeśli to powoduje inne ustawienie klocka do tarczy (inne rzędu 0.01mm biorąc pod uwagę skok klocka podczas hamowania) to kupuję wytłumaczenie. Bo teraz ewidentnie inaczej hamulce 'łapią' i to przy każdej prędkości.
  5. Mam podobne doświadczenia. Po dwóch latach chodzenia wokół przedniego zawieszenia, wbrew opinii ASO (o którym mam dobre zdanie dzięki rozgarniętemu i rzeczowemu doradcy) wymieniłem przednie wahacze (rozprężny i poprzeczny). Główna zmiana to że samochód stopniowo zaczął normalnie hamować. Po przejechaniu ok. 1500km od wymiany skończyło się losowe bujanie kierownicą podczas hamowania i stukanie nawet przy delikatnym naciśnięciu hamulca. Nie mam pojęcia jaka jest zależność miedzy wahaczami a pracą hamulców ale jest na pewno...
  6. U mnie wymiana obu wahaczy przednich (czyli 9 i 13 na rysunku) pomogła na wszystkie dziwne zjawiska. Minęło szarpanie przy hamowaniu (jakby w momencie kiedy klocek dotykał tarczy) i bujanie kierownicą. Co ciekawe bezpośrednio po wymianie hamulce zaczęły inaczej pracować - ani lepiej ani gorzej, po prostu inaczej. Po przejechaniu ok. 1500km wszystko jakby na nowo się ułożyło i jest święty spokój. Aż żałuję, że tak długo zwlekałem z wymianą mimo że ASO twierdziło że wszystko było OK...
  7. Koszty części można łatwo sprawdzić. Żeby dobrze to zrobić, poza samymi wahaczami trzeba wymienić też śruby (to jakieś 100-150PLN za wszystkie). No i do kosztów robocizny doliczyć koszt ustawienia geometrii.
  8. Kilka dni temu ściągnąłem tapicerkę drzwi i okazało się, że piankowa mata (którą zaklejony jest otwór w poszyciu drzwi) odkleja się w okolicach zamka / rygla. Docisnąłem (trzyma się na gumie butylowej) i pewnie na jakiś czas wystarczy. Ale sprawdziłem pozostałe drzwi i tylko w jednych trzymała się dobrze. W pozostałych wymagała ponownego naklejenia. I tym samym wyjaśniło się dlaczego od jakichś 3-4 lat miałem wrażenie, że na autostradzie bardziej szum powietrza słychać... Dodam, że auto mam od nowości i drzwi nie były nigdy rozbierane. Więc to fabryczny montaż jest badziewny. Generalnie warto zajrzeć.
  9. Tutaj bardziej jest dyskusja, czy Bilsteiny pasują zarówno do LCI i przed. Wg Bilsteina tak. Wg mnie nie mimo, że zamontować się dają (przynajmniej B4 na pewno nie pasują).
  10. Na B4 przód był wyraźnie wyżej zawieszony. Do tego tłumienie było odczuwalnie inne (założyłem wersję do zawieszenia M, wg pewnych źródeł właśnie takie mam). Więc nie wiem czy ryzykowałbym z B6. No chyba, że masz obeznanego mechanika który robił takie coś ew. załatwi zwrot w razie fakapu itd.
  11. Ja po Bilsteinach B4 założyłem na tyłu Sachsy (na przód Sachs nie sprzedaje, trzeba szukać u innych!) i mam spokój.
  12. U mnie tarcza namiętnie korodowała (robiły się płytkie wżery) które później właśnie zamieniały się w takie białe placki. W końcu wymieniłem tarcze (na takie same Zimmermany) tylko że z klockami Textar. Trochę trwało zanim się ułożyły (Zimmermany są chyba jednak twarde) ale obecnie po 15kkm przebiegu jest święty spokój.
  13. Placki po korozji i ciemne smugi - wygląda znajomo choć tarcze jak widzę trochę inne. Do tego szum / łomot podczas hamowania. Po swoich doświadczeniach spróbowałbym z innymi klockami albo dodatkowo przetoczyłbym tarcze żeby je wyrównać (zdarzają się jeszcze fachowcy którzy robią takie rzeczy).
  14. Z przednimi hamulcami niestety bywają problemy (w 2021 wprowadzono nowe jarzma, więc coś było / jest na rzeczy). Sprawdziłbym czy prowadnice wyczyszczone i nasmarowane (np. pastą Textar Ceratec). Niektóre klocki lubią się zacinać (np. ceramiczne Ate) i to też powoduje nierówne łapanie, korozję, wykwity na tarczach itd.
  15. Bilstein twierdzi, ze jego amory pasują do LCI ale to bzdura. Mechanicznie dają się zamontować ale ale nie działają jak trzeba.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.