Skocz do zawartości

hopit

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 Touring

Osiągnięcia hopit

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Mechanik który od lat robi te pompy mówił, że najczęściej czynnikiem ostatecznie uszkadzającym pompę jest zapowietrzenie układu czyli brak paliwa w baku albo zmulenie silnika biegami aż zgaśnie.
  2. Po długiej przerwie przyczyna sama się znalazła a mianowicie VP44 :cry: Przed padnięciem pompy było tak, że brakło mi paliwa silnik po do tankowaniu pojeździłem jeszcze tydzień aż pewnego dnia rano wyjeżdżam do pracy zostawiam silnik na wolnych obrotach i idę bramę otworzyć wracam a silnik nie chodzi i już nie odpali. Tak nagle umarła. W serwisie regenerującym pompy diagnoza: spalony jest nastawnik pompy, uszkodzony czujnik halla i coś mechanicznie nie pamiętam co. Koszt naprawy 1200zł. Dodatkowo z pompy u dołu się ciurkiem lała ropa co od góry nie było widać i stąd te zawyżone spalanie. Morał jest taki że jak auto ma ponad 200tyś to na 80% pompa do roboty.
  3. Witam, mam swoje E46 od 2 tygodni i zauważyłem, że samochód niema mocy :| po dodaniu gazu nie dzieje się praktycznie nic (turbo dziura ogromna) potem jest przełom delikatnie wgniata w fotel i w pewnym momencie buuuu taki wyczuwalny spadek mocy. A dalej też bez rewelacji jedzie jak silnik benzynowy bez turbo, na odcinku 5 km osiągnie max 160km/h. Posiadam drugi samochód Saab 9-5 2.2 TDi 120KM (silnik od Opla Vectry na takiej samej pompie co 320d czyli VP44) to tam przy dodaniu gazu cały czas jesteśmy wgniatani w fotel, nie mówiąc już, że przy pełnym "bucie" załącza się trakcja co przy 320d jest niemożliwe :x Czytam fora więc zrobiłem już parę rzeczy ale bez rezultatu. - wymiana filtra odmy - czyszczenie kolektora ssącego (wersja bez klapek) - wymiana uszczelek kolektora - czyszczenie i zaślepienie EGR - wymiana świec żarowych (były wszystkie spalone i kopcił na zimnym teraz jest ok) - wymiana węzy podciśnieniowych - wymiana filtrów kpl. Poprawa z dolnego zakresu obrotów wyczuwalna ale w dalszym ciągu brak mocy. Sprawdziłem pompką podciśnieniowa sterowanie turbiny i ramię działa płynnie. Luz na wirniku turbiny minimalny, po dodaniu gazu cięgno się rusza a przewód dolotowy twardnieje. Jedynie nie potrafię sprawdzić działania tego elektrozaworu do podciśnienia gdyż on raz przepuszcza podciśnienie a raz nie i jest sterowany wypełnieniem impulsów. No i przepływka jest założona Bosch 0 928 400 527 czyli zmieniona a czy była robiona adaptacja tego nie wiem. Przy 60km/h na 4 biegu daje gaz w opór i zużycie paliwa ok 16l czyli nie dochodzi do max czyżby tutaj był problem?
  4. Czyli kupujemy to http://allegro.pl/kompletny-zestaw-naprawczy-5-biegu-bmw-e36-e46-e39-i5880445270.html i skrzynka w dół i robimy jak tu pokazali http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pins.html
  5. Witam, w swoim nowo kupionym BMW mam taki problem, że kiedy próbuje wrzucić 3 bieg wskakuje cały czas 5 bieg po prostu jak by był rozkalibrowany drążek zmiany biegów. Problem nie występuje do puki nie użyje 5 biegu. Odpalam i jadę normalnie wrzucam kolejno biegi i redukuje jest wszystko dobrze, rozpędzam się i w końcu bieg 5 redukcja do 4 potem na 3 i zong wchodzi 5 bieg :roll: da się wrzucić ten 3 bieg ale trzeba sobie utrafić w środek. Normalnie przy 5 biegu energicznie w prawy bok i do góry a u mnie delikatnie w prawo i 5 wchodzi strasznie to irytuje. Wiecie co jest przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.