Jeśli masz sprawny EGR to masy powietrza są równe, tak sobie komputer ustala, przy zamkniętym EGR spaliny nie wlatują do kolektora, wieć komputer dodaje sobie powietrza, wtedy zwiększa sie masa do oczekiwanej, przy całkowicie otwartym EGR, jest zbyt duzo spalin, słabe spalanie, dymienie auta i mało mocy, gdy jest bardzo mało tlenu, występuje mniejsze sprężanie. Przez aplikacje jak ograniczysz EGR, to też masa powietrza jest większa od oczekiwanej, jeśli mam zamknięty EGR przy pełnym bucie masy powietrza sie równają. Co do sterownika, ja sam już nie wiem co to może być, ale były wypowiedzi ze czasami cos nadpalonego na wtyczce jest i może zakłócać, a błędu nie pokaże, jedynie rano tak buja budą, każde kolejne odpalenie, to zjawisko nie występuje, obroty nie falują.... Chyba trzeba wysłać do Rogera i tyle, spróbować, jedynie chyba to zostało do rozwiązania zagadki. Niesprawny sterownik zawsze wywali błąd. Może wywalić błąd jednej świecy jak i czterech w zależności od tego, które połączenie jest uwalone. Zresztą łatwo go sprawdzić multimetrem. Sam regenerowalem już kilka zarówno w m47 jak i n47.