Skocz do zawartości

Master_of_Velo

Zarejestrowani
  • Postów

    91
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e36 328iA coupe 02/1995
    E81 116d 06/2009
    F25 35d 10/2011
    G01 30d 07/2021
  • Lokalizacja
    Szczyrk
  • Zawód
    Dyrektor

Osiągnięcia Master_of_Velo

  1. Czesc W moim przypadku jest. Poniżej zdjęcie ze schematu i to on uległ awarii (w sensie czujnik :-)) Pozdrawiam
  2. Powinnny skręcać, coś musi być nie tak w takim razie. Tutaj film z testem tych świateł (wersja adaptacyjne), u mnie działa tak samo (mam wersje przedlift jeszcze)
  3. Witam, Dziękuję, tak są zamienniki sond koszt połowę oryginału i z tego co piszesz sprawdzają się więc warto je mieć na uwadze 🙂 W moim przypadku uszkodzony był czujnik cząstek stałych (on występuje tylko w oryginale ok 1100 zł w zależności od sklepu) Niestety moja gwarancja skończyła się w październiku tak więc idealnie po 😞 Oprócz sond, czujnika cząstek stałych jest jeszcze czujnik nox (on też jest tylko w oryginale) i jest to najdroższa rzecz z grupy czujników wpływających na poprawność spalin. Podsumowując temat check engine kilka sond i kilka czujników (jeszcze kilka czujników temperatury - te są najtańsze), ma się co popsuć - skomplikowany układ i chyba trochę usterek z tym związanych jest, będzie Pozdrawiam
  4. Cześć, X3 3.0d mild hybrid 286 km / 2021 rok, 93 tys przebieg. silnik B57 Jak w tytule zapaliła się pomarańczowa kontrolka check engine - świeci na stałe. Poza tym żadnych objawów auto jeździ normalnie, ma moc, pracuje równo, spalanie tez chyba ok, itd. Pytanie czy ktoś przerabiał już ten problem, przy innych modelach (g30) były wzmianki o tym. Byłem na odczycie błędu wskazanie któraś z sond nox (czy jednak będzie to sonda czy może być cos innego typu np cos z DPF, kolektor dolotowy) błąd został skasowany, po 50 km jednak zaświecił się ponownie check engine - auto jak wyżej jeździ normalnie czy sonda występuje w zamienniku (oryginał 2800 😞 ) Czy wymiana sondy powinna rozwiązać problem czy duże ryzyko ze temat będzie dalej? Są opcje naprawy poprzez wyprogramowanie czy to jest dobry kierunek w takim aucie?
  5. Przy światłach adaptacyjnych opcja (S0552) przy skręcie kierownicą również światła skręcają. 🙂 Dodatkowe lampy/diody o których piszesz - boczne w reflektorach, zapalają się przy mocnym skręcie , w niektórych przypadkach po obydwu stronach (np przy wjeździe na rondo), a jak jedziemy drogą z zakrętami to reflektory ładnie podążają za kierownicą 🙂
  6. Dzięki właśnie też kolega też mi podpowiedział mi że Duracellki a taką tylko mogłem szybko kupić i założyć właśnie często zawodzą (w sprzęcie rowerowym pulsometry itp) ze względu na powlokę jaką są pokryte, a akumulator do sprawdzenia i pewnie wymiany bo oryginał jeszcze jest a auto z 2011 roku Pozdrawiam
  7. Cześć Jak w tytule, pojawił mi się problem taki że nie mogłem otworzyć samochodu pilotem/kluczykiem czy przez pociągniecie klamki. Musiałem wyciągnąc grot, przekręcic zamek w drzwiach, przyłozyc kluczyk do kolumny i po komunikacie że kluczyk odczytany mogłem zapalić. I tak kilka razy po czym działanie przywróciło się i pilot działa normalnie i moduł zamykania/otwierania przez pociagniecie / przyłożenie palca też. Pilot dzień wcześniej i od wymiany baterii (dwa tygodnie) nie generowal komunikatu "słaba bateria w pilocie" (przed wymianą baterii generował) Bateria w pilocie jest nowa jak wspomniałem, kluczyk nie był zamoczony itp. (teraz jak ponownie działa wszystko jest jakby w idealnym porządku) Czy może to być problem że jest słaby juz akumulator (aku mam od nowości czyli 10 lat jednak działa ok, start stop itp żadnych objawów wszystko wydaje się być z nim dobrze, po za incydentem z pilotem Gdzie szukać przyczyny że zaczyna wariować czy może własnie aku, czy moduł komfortu, czy jednak coś z pilotem? Pozdro
  8. Tak mam firmę, już z nimi rozmawiałem po naprawie napisze co i jak 🙂
  9. Cześć Dzięki wielkie:-) i wszystko jasne. Czyli tylko demontaż lusterka i naprawa mechanizmu Pozdrawiam
  10. Cześć wszystkim, Pytanie1, pewnie proste ale nie mogę nigdzie znaleźć filmiku dotyczącego demontażu całego lusterka (po lewej stronie). Czy potrzebuje demontować tapicerkę drzwi do tego, czy da się bez, co trzeba zrobić po krok po kroku? pyt 2 Mam uszkodzony mechanizm składania (wyłamany trzpień ) i nie obniża się przy włączeniu wstecznego, ale mogę je regulować (silniczek reaguje i przesuwa lusterko) Prawe działa obniża się, składa itd Czy brak obniżania wynika z wyłamanego mechanizmu czy to jeszcze inny problem dzięki
  11. Potwierdzam tez wymieniałem i jest dużo lepiej. Jedyne co mechanik radził (zakład tylko od automatycznych skrzyń) żeby nie wymieniać dynamicznie (mieli tą usługę i była droższa powinno im zależeć) stara skrzynia może tego nie wytrzymać a lepiej częściej po prostu wymienić (po roku dwóch znowu zalezy ile jeździsz) normalnie zlać naturalnie i nowy olej. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  12. To podobnie jak ja (mam od 2015) i od zawsze działa własnie jak napisałem i dodam że działa wydajnie. Nic przy klimie nie było robione od conajmnjej 10 lat i też właśnie się wybieram na serwis bo wydaje mi się że dłużej mi działa jakby bez wyłączenia, ciut dłuzsze te cykle, co oznacza że zeszło trochę gazu (a mialo prawo przez tyle lat) Tak wiec jak chodzila caly czas to oznacza ze nie byla prawidlowo nabita lub gazu było mało i wykazało pracę nonstop :-) Jeśli chodzi o klapke to gorsza sprawa trzeba by zobaczyć na schemacie gdzie to jest, ale dostanie się do tego raczej łatwe nie będzie, psiknął bym smar ptfe / itp wężykiem w kratkę najgłębiej jak się da i od drugiej strony przy filtrze przeciwpylkowym też bym wpuścił szansa że się rozejdzie i uciszy :-)
  13. Cześć, Ad1 wg mnie tak powinno być, u mnie też klima nie chodzi cały czas załącza się i wyłącza :-) w cyklach mniej więcej ok 20-30 s Ad2 dźwięk to pokłosie pierwszego po wyłączeniu ona jakby kumuluje zimne powietrze i puszcza mocniej to wyraźnie czuć :lol: wtedy zamyka chyba którąś klapke u Ciebie wg mnie w tym momencie piszczy ta klapka przy otwieraniu/zamykaniu Dzięki temu wg mnie klima działa mega wydajnie, dzisiejsze auta umywają się nie ma tego mega podmuchu zimna :D . też mam m52b28 jednak wersja polautomat (z dwoma pokretlami od temperatury) ale myślę że zasada działania podobna
  14. Master_of_Velo

    E36 po długim postoju

    Też takie kupiłem, które przez ostanie 10 lat zrobiło 2 tys km, blacharka ideal, po staniu były naloty korozji na zawieszeniu, zastane amortyzatory (jak zacząłem jeżdzić z każdym wyjazdem coraz lepiej), problem z układem chłodzenia. Robiłem na raty, jak koledzy napisali. Podstawa to wszystkie płyny i hamulce (tarcze, klocki) do wymiany jeszcze mam przewody hamulcowe do zrobienia. Do tego zrobiłem jeszcze pompę wody, wisco, termostat, uszczelkę pokrywy zaworów, świece, końcówki drążków i olej w skrzyni, aku, sworznie wahacza, żarówki podświetlenia instrumentów, jeż, wszystko oem bmw (to wbrew pozorów nie tak przedraza) i opony rzecz jasna Jak zrobisz takie auto może się odwdzięczyć. Moje chodzi idealnie, ma 50 tys przebiegu w 2,8 silniku jest bajka :-) naprawdę cieszy:-)
  15. Też tak miałem to jest termostat. Po wymianie wskazówka idzie do połowy i stoi i tak w bmw ma być. :-) -:) Natomiast u mnie, nie stoi idealnie na kresce tylko, w moim przypadku 1mm za połową. Już było o tym na forum czasami stoją też 1mm przed, to chyba kwestia kalibracji lub pod jakim kątem patrzysz. W każdym razie jak złapie temperaturę to ma być w połowie, w żadnym razie żadnych odchyleń góra/dół, jeżeli są odchylenia to termostat do wymiany. Pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.